menu

Overig / Televisie / The United States of Tara (Showtime)

zoeken in:
Nieuwe serie van de scenarist van Juno, Diablo Cody. Mede geproduceerd door Steven Spielberg en eerste paar afleveringen zijn tot nu toe geregisseerd door Craig Gillespie (Lars and the Real Girl).

Vrij wat namen die allemaal iets indrukwekkends op hun C.V. hebben staan, en met Colette in de hoofdrol als de moeder van een dysfunctionele familie moest ik dit wel een kans geven.

Natuurlijk zit er onderhand in elke serie wel een dysfunctionele familie dus moet er altijd die kleine twist zijn, en dat is in dit geval dat Tara (Colette) lijdt aan dissociative identity disorder (did), wat inhoud dat telkens dat als zij onder druk word gezet een andere persoonlijkheid opzet om met die situatie om te gaan.

Eerste drie afleveringen zijn erg leuk, en met Dexter en Californication uit de weg heb ik tenminste komende lente nog wat te kijken.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://seat42f.com/site/images/stories/toni-collette-united-states-of-tara.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Het sprak mij wel aan, even afwachten of een Europese release erin zit. Qua series ben ik een beetje, ehm...vol.

kos
Nooit van gehoord, maar vind het uitgangspunt wel een beetje vergezocht. Alsof zo'n team creators bij elkaar zit en zegt 'wat voor iets hebben we nog niet gehad? o ja: multiple personality!'

Ben daar niet zo'n fan van.

kos schreef:
Nooit van gehoord, maar vind het uitgangspunt wel een beetje vergezocht. Alsof zo'n team creators bij elkaar zit en zegt 'wat voor iets hebben we nog niet gehad? o ja: multiple personality!'

Ben daar niet zo'n fan van.

Voor zover ik gezien heb roteerd ze tussen drie vaste persoonlijkheden:

Buck, een groftgebekte trucker
T, een hippe moeder
Alice, de perfecte huisvrouw

't Word ook geregeld gezegd dat het inderdaad eigenlijk multiple personality is maar dit word verdedigd door het feit dat dat wel een ziekte is en dit iets is dat je degelijk zelf in de hand hebt.

Maar kan voorstellen dat je daar weinig onderscheidt van gaat maken bij al die andere series en films die dit onderwerp hebben gehad.

Ik moet wel zeggen dat de trailer hilarisch is. Het hele concept is wel ´´nieuw´´. Qua schizofrenie moesten we het vooralsnog doen met de fotograaf uit Dirt, en die werd in het tweede seizoen op onverklaarbare wijze opeens minder schizofreen.

Edit± Nu ik zo aan Dirt denk, ook mijn angst dat als ik deze show ga volgen, dat hij dan weer gecanceled is voordat het op gang komt. Tegenwoordig wacht ik in ieder geval of er een tweede reeks komt voordat ik iets ga volgen.

In Overigen > Televisie > The United States Of Tara:

Feit voor mij persoonlijk is, HBO en Showtime komen tegenwoordig met de beste series die er zijn.
Showtime heeft Dexter en, Californication.
HBO heeft Enourage, Bored to Death, True Blood en Eastbound & down.
Beiden zwaar kwaliteit, toch ga ik voor showtime. Het heeft juist DAT scherpe randje waar ik van houd.

Scherpe randjes, ja. Diablo Cody zou er goed in kunnen wezen. De offbeat komedie van Juno, met het warme jasje, had al genoeg scherpte om mij te doen opveren. Jennifers Body daarentegen,was een geforceerd product, gericht op 1 doelgroep.
Ze begon dus te schrijven, met Steven Spielberg als geldschieter en een programma wat zomaar opeens op Showtime terecht komt. Heeft ze dan zoveel aan scherpte gewonnen, dat ze het netwerk waardig is?

Eh ja, best wel.
Tara is een vrouw die lijdt aan een persoonlijkheidsstoornis, die er voor zorgt, dat ze, per week of zelfs per dag, 4 verschillende mensen is. 1 daarvan is gewoon echtgenoot (Tara), en een moeder van een naar volwassenheid groeiende dochter en een 11 jarige zoon, de anderen zijn 3 totaal verschillende personen (waaronder een 16 jarig meisje genaamd T bijvoorbeeld) .
De rol wordt gespeeld door Toni Colette, die moeiteloos switcht tussen de 4 persoonlijkheden. Soms voelt het wat bizar en onwerkelijk aan, maar dat is het ook. Het is allemaal gewoon heel raar.

Elk karakter heeft zijn eigen gedragingen en het daarbij behorende dialoog. Je zal Tara nooit iets horen zeggen, op de manier dat T dat doet. Knap gespeeld door Colette, maar ook erg knap geschreven door Cody dus.
Verder denk ik niet, dat mensen die Juno al niets vonden, dit wel waarderem. Mensen die Juno nog wat soft vonden en JB al helemaal niets, kunnen gerust adem halen. Dit is serieuzer, volwassener en heeft zwartere humor.

Erg goeie serie ja, tot nu toe. Ben bij aflevering 6

Ik kan het niet helpen, dat als ik het in de search functie invoer, die hele topic niet opkomt. Dus alleen het topic van mij. Bedankt in ieder geval, zal de mods zeggen dat ze dit kunnen verwijderen.

maar rechtstreeks gekopieerd uit een overbodig gemaakt topic wat ik maakte:

Feit voor mij persoonlijk is, HBO en Showtime komen tegenwoordig met de beste series die er zijn.
Showtime heeft Dexter en, Californication.
HBO heeft Enourage, Bored to Death, True Blood en Eastbound & down.
Beiden zwaar kwaliteit, toch ga ik voor showtime. Het heeft juist DAT scherpe randje waar ik van houd.

Scherpe randjes, ja. Diablo Cody zou er goed in kunnen wezen. De offbeat komedie van Juno, met het warme jasje, had al genoeg scherpte om mij te doen opveren. Jennifers Body daarentegen,was een geforceerd product, gericht op 1 doelgroep.
Ze begon dus te schrijven, met Steven Spielberg als geldschieter en een programma wat zomaar opeens op Showtime terecht komt. Heeft ze dan zoveel aan scherpte gewonnen, dat ze het netwerk waardig is?

Eh ja, best wel.
Tara is een vrouw die lijdt aan een persoonlijkheidsstoornis, die er voor zorgt, dat ze, per week of zelfs per dag, 4 verschillende mensen is. 1 daarvan is gewoon echtgenoot (Tara), en een moeder van een naar volwassenheid groeiende dochter en een 11 jarige zoon, de anderen zijn 3 totaal verschillende personen (waaronder een 16 jarig meisje genaamd T bijvoorbeeld) .
De rol wordt gespeeld door Toni Colette, die moeiteloos switcht tussen de 4 persoonlijkheden. Soms voelt het wat bizar en onwerkelijk aan, maar dat is het ook. Het is allemaal gewoon heel raar.

Elk karakter heeft zijn eigen gedragingen en het daarbij behorende dialoog. Je zal Tara nooit iets horen zeggen, op de manier dat T dat doet. Knap gespeeld door Colette, maar ook erg knap geschreven door Cody dus.
Verder denk ik niet, dat mensen die Juno al niets vonden, dit wel waarderem. Mensen die Juno nog wat soft vonden en JB al helemaal niets, kunnen gerust adem halen. Dit is serieuzer, volwassener en heeft zwartere humor.

Erg goeie serie ja, tot nu toe. Ben bij aflevering 8

AHWA
Er zat genoeg leuks in de eerste aflevering om seizoen 1 een kans te geven, Colette deed het heel leuk als T en Buck in s01e01.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:40 uur

geplaatst: vandaag om 18:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.