• 158.048 films
  • 9.626 series
  • 28.727 seizoenen
  • 607.278 acteurs
  • 352.922 gebruikers
  • 8.841.680 stemmen

The Twilight Zone

zoeken in:

Halcyon

• 9933 berichten
  • 0 stemmen

Iemand die deze serie nog kent?

Het eerste seizoen is onlangs op DVD verschenen in de Lage Landen. Ik kijk elke avond voor het slapen gaan een aflevering. Veel moraalridderij en eighties nostalgie, maar o zo vermakelijk .

Chainsaw

• 8580 berichten
  • 3357 stemmen

Ik zag het eerste seizoen onlangs liggen in de winkel en had hem bijna meegenomen. Het gaat toch om de jaren '80 versie? Ben overigens niet bekend met de serie, ken enkel de naam en de theme. Maar zag onlangs de filmversie en dat smaakte toch wel naar meer. Misschien die box maar eens meenemen.

Halcyon

• 9933 berichten
  • 0 stemmen

Ja, dat is inderdaad de jaren '80 versie, met aflevering geregisseerd door onder andere Craven, Friedkin, ... In mijn ogen zeker een must have voor liefhebbers van jaren '80 horror en sci-fi.

Martijnnn

• 2195 berichten
  • 2094 stemmen

Leuk om Bruce Willis er in te zien

Er zijn toch ook films gemaakt gebaseerd (al dan niet lichtelijk) op verhalen uit de Twilight Zone?

Ben op het moment de meest recente serie (2002) aan het kijken, heel low budget maar nog best aardig.

film88888

• 869 berichten
  • 919 stemmen

Martijnnn schreef:

Leuk om Bruce Willis er in te zien

Er zijn toch ook films gemaakt gebaseerd (al dan niet lichtelijk) op verhalen uit de Twilight Zone?

Ben op het moment de meest recente serie (2002) aan het kijken, heel low budget maar nog best aardig.

Heb er daar al 2 van gezien, en ik wil heel graag die serie van 2002, maar waar kan ik die vinden in welke winkel?

13th friday

• 9 berichten
  • 207 stemmen

Mooie serie uit de jaren 80!!

mikey

• 28025 berichten
  • 4790 stemmen

Bruce Willis? Kreeg hij niet zichzelf aan de telefoon?

Freakyyyyyy

fappie

• 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Ziet er wel erg gedateerd uit.. mijn broertje heeft de 1e serie.. Moet er nog ff aan beginnen ...

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Een keer op de set van de Twilight Zone was er een ongeluk gebeurd en toen stierven er twee mensen.

kappeuter (crew films)

• 70720 berichten
  • 5620 stemmen

Scifi-serie The Twilight Zone maakt comeback | Bright.nl

De surrealistische scifi-serie The Twilight Zone komt terug. Met onder andere Jordan Peele als uitvoerend producent.

Veel is er nog niet bekend over de nieuwe serie. The Twilight Zone komt in elk geval op de streamingdienst All Access van CBS te staan, waarop eerder Star Trek: Discovery verscheen. Die Star Trek-serie is in Nederland op Netflix te zien, maar onduidelijk is of The Twilight Zone dat ook zal zijn.

Psycho-M

• 301 berichten
  • 258 stemmen

Twitter

De eerste teaser is er!

Macmanus

• 13723 berichten
  • 3589 stemmen

De eerste twee episodes zijn wat voorspelbaar maar wel leuke cast en het ziet er goed uit. Ze zijn kort genoeg om te vermaken.

John Milton

• 20517 berichten
  • 11210 stemmen

Ik vond de derde het beste tot nu, al vliegt hij misschien iets uit de bocht op het eind

Shinobi

• 4153 berichten
  • 2470 stemmen

Tot nu toe vind ik de afleveringen nog vrij tam, ondanks de verscheidene uitgangspunten. Met 'Nightmare at 30,000 Feet' had meer gedaan kunnen worden en 'Replay' laat ook een hoop kansen liggen.

'A Traveler' lijkt daarentegen wel interessant te worden, vooral met Steven Yeun die van de partij is.

starbright boy (moderator films)

• 21105 berichten
  • 4282 stemmen

Ik ben begonnen met een of twee dagelijkse afleveringen van de oude serie die begon in 1959. Erg goed gemaakt en duidelijk met budget. Gefilmd in de MGM studios en na pas vier afleveringen al veel goede acteurs gezien met Martin Landau en Ida Lupino als grootste namen. Ik heb gelukkig nog 152 afleveringen te gaan.

• 21105 berichten
  • 4282 stemmen

De vijfde is Walking Distance is een meesterlijke aflevering, de fraaiste tot nu toe. Met een prachtige score van Bernard Herrman en de latere oscarwinnaar Gig Young in de hoofdrol. En ook de latere regisseur Ron Howard als kind in een klein rolletje.

• 21105 berichten
  • 4282 stemmen

Vind het verbazingwekkend hoe het niveau zo stabiel hoog blijft, in seizoen 1. Er zitten ook wel opvallende regisseurs tussen. Vandaag zag ik een aflevering die door Stuart Rosenberg gemaakt was (later maakte hij Cool Hand Luke). Er zitten sowieso nogal wat (B-)filmregisseurs tussen.

• 21105 berichten
  • 4282 stemmen

The Monsters are due on Maple Street maakte een paar dagen terug veel indruk. De serie is ruim 60 jaar oud maar is nog steeds erg goed. Ik ben nu al aan het nadenken wat ik hierna wil doen. DE 80's Twilight Zone of de andere serie van Serling, Night Gallery.

• 21105 berichten
  • 4282 stemmen

Ik had 'm al eerder gezien, maar vandaag zag ik waarschijnlijk de beroemdste aflevering van de 1959-serie. Eye of the Beholder. Fantastisch ook qua regie die heel erg leunt op sfeerhorror,

John Milton

• 20517 berichten
  • 11210 stemmen

Is dit mooi gerestaureerd, SB?

• 21105 berichten
  • 4282 stemmen

Heel fraai, fraaier dan ik zou denken dat zulke oude TV kan zijn en het is ook heel compleet. Inclusief de vooruitblikken naar volgende week die niet op de oude DVDs stonden. En met alle originele soundtracks en die zijn soms van hele grote namen als Bernard Herrmann en Jerry Goldsmith. Eye of the Beholder heeft de meeste extra's van alle afleveringen tot nu toe en maar liefst 4 audiocommentaren. De BBC heeft begin deze eeuw van heel veel oude scripts hoorspelen laten maken en die staan er ook allemaal op.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.