• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.969 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.990 gebruikers
  • 9.371.024 stemmen

Louis Theroux

zoeken in:

lars-pixar

• 1460 berichten
  • 3939 stemmen

Leuk om te weten:

Bekende documentaires van Theroux zijn onder andere:

Louis Theroux: Gambling in Las Vegas

Louis, Martin & Michael (2003) (over zijn poging om Michael Jackson te interviewen)

Louis and the Brothel (2003)

Louis and the Nazis (2003)

Louis Theroux: The Most Hated Family in America (2007) (over leden van de controversiële Westboro Baptist Church)

Louis Theroux: Under The Knife (2007) (over plastische chirurgie)

Louis Theroux: Behind Bars (2008)

Louis Theroux's: African Hunting Holiday (2008)

Louis Theroux: Law & Disorder (2008)

Louis Theroux: Killadelphia (over de gevaren van Philadelphia)

Louis Theroux: The City Addicted to Crystal Meth (2009)

Louis Theroux: A place for paedophiles (2009)

Louis Theroux: America's Medicated Kids (2010)

Louis Theroux: America's Most Hated Family In Crisis (2011)

Louis Theroux: The Ultra Zionists (2011) (Over Joodse settlers in Palestina)

Louis Theroux: Miami Mega Jail (2011)

lars-pixar

• 1460 berichten
  • 3939 stemmen

Louis Theroux America's Most Hated Family In Crisis:

Redelijke film met veel meningen en geloven van verschillende mensen en Louis daar in het midden totaal nergens van af weet en zich af houd aan het geloof en meningen. De film bauwt goed op van begin tot eind. 3,0*

lars-pixar

• 1460 berichten
  • 3939 stemmen

Louis Theroux The Ultra Zionits:

Goeie opbouwende documentaire met goeie beelden die goed vast gelegd zijn ook is het camera werk erg goed. Af en toe is het nog spannend en dat maakt de film ook beter. Dit is tot nu toe de beste Louis Theroux film en dat is zeker. 5,0*

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Ga vanavond Louis Theroux: Behind Bars (2008)

kijken komt op NED3

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Mooie aflevering, met goed informatieve gesprekken.

En wat een gekke zitten daar en 1 heeft 521 jaar en later 11 x levenslang pffff.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Was zeker een goede aflevering. Dit was ook één van de weinige Theroux die ik niet had gezien. Vond het ook wel geinig hoe die ene gozer over zijn celstraf dacht: "Ik heb altijd een slaapplek, altijd eten, en hoef nooit bang te zijn dat ik mijn baan kwijtraak."

bozzy

• 2161 berichten
  • 670 stemmen

ik vond het ook een steen goeie aflevering!

"Ik heb altijd een slaapplek, altijd eten, en hoef nooit bang te zijn dat ik mijn baan kwijtraak."

is wel een sterk staaltje positief denken...5*

lars-pixar

• 1460 berichten
  • 3939 stemmen

Redelijke documenteren die wel wat weg heeft van Mega Jail waar ook al 2 afleveringen van gemaakt zijn maar in deze docu kijken we in een andere gevangenis. Louis doet het weer goed en ook de informatie is weer erg verrassend en de beelden zijn goed neer gezet. 3,0*

ASman

• 1715 berichten
  • 929 stemmen

Louis Theroux : Law and Disorder in Philadelphia

Dat was bijna gewoon surrealistisch. Zulke koppen als ik dat uur heb gezien, ben ik in België ( noch in Brussel, noch in Charleroi, noch in Antwerpen ) nog niet tegengekomen

caelers8

• 83 berichten
  • 178 stemmen

Hij heeft er nu ook weer een gemaakt over autisme, ben benieuwd.

b00ts

• 695 berichten
  • 4599 stemmen

Louis T..... het blijven aparte docu's. Vanavond gekeken naar Autisme. Prachtig. Voor de liefhebbers in het filmgenre: The Black Balloon..... en van Belgische bodem: Ben X.

lars-pixar

• 1460 berichten
  • 3939 stemmen

Vrijdag gezien op Nederland 3 Louis Theroux: Autism.

Bijzondere docu, Louis weet het als gewoonlijk wel weer enorm interessant en informatief te maken voor de kijker

In deze docu gaat Louis naar een speciale school waar autistische kinderen op hun manier les krijgen.

We hebben het dan ook wel over zeer autistische kinderen die vier en twintig uur thuis hulp nodig hebben en op leeftijd als twintig moeilijk aan werk komen, maar dankzij de school waar ze op zitten krijgen ze op hun eigen niveau een baan toe gekregen.

Na een hoop documenteres gezien te hebben van Louis Theroux vond ik deze ook wel weer erg goed en zeer indrukwekend.

3,5*

Arnie

• 1082 berichten
  • 1881 stemmen

Ben benieuwd naar de documentaires van Theroux, maar heb geen flauw waar te beginnen. Het liefst zou ik de wat meer maatschappelijk georiënteerde docu's kijken. Wie heeft er tips?

Donkerwoud

• 8660 berichten
  • 3940 stemmen

Arnie schreef:

Ben benieuwd naar de documentaires van Theroux, maar heb geen flauw waar te beginnen. Het liefst zou ik de wat meer maatschappelijk georiënteerde docu's kijken. Wie heeft er tips?

Mocht je het nog niet gedaan hebben: gewoon allemaal doen. Die vent is wel een beetje een held.

centurion81

• 2066 berichten
  • 1987 stemmen

Voor hen die Netflix hebben: Louis Theroux' Weird Weekends...bijna 20 afleveringen van drie kwartier waarin Louis zich onderdompelt in vreemde subculturen...Heel bijzonder hoe hij mensen altijd in hun waarde laat.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

My Scientology Movie (2015) - vanaf 5 mei in de bioscoop

lars-pixar

• 1460 berichten
  • 3939 stemmen

Volgens mij was Louis Theroux vandaag ook in Amsterdam, voor de première was het niet?

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Beste documentaire ooit, fijne stem en super fijne kalme man.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Onze gids: Louis Theroux - De Volkskrant

Bij Michael Moore leerde Louis Theroux (45) het vak van documentairemaker. De belangrijkste les? Laat alles zo echt mogelijk zien.Tientallen spraakmakende docu’s later verklaart hij zijn bewondering voor Johannes Vermeer, Primo Levi en rapper Rakim.

(scroll naar beneden voor de content)

Ik zal Hoop Dreams (1994) eens kijken. Staat momenteel op Netflix.

lars-pixar schreef:

Volgens mij was Louis Theroux vandaag ook in Amsterdam, voor de première was het niet?

Dat klopt idd!

Donkerwoud

• 8660 berichten
  • 3940 stemmen

Louis Theroux: Drinking to Oblivion (4.0*)

Mooie respectvolle documentaire over (on-) schuld, eigen verantwoordelijkheid en het slopende ziekteproces van extreem alcoholmisbruik. Hier weet Louis Theroux heel treffend het gevoel van onmacht van hulpverleners/omgeving te laten zien naar mensen die lichaam en geest doelbewust lijken te saboteren. De empathische, niet veroordelende houding van de iconische sterjournalist levert een uniek kijkje in de eenzaamheid en het sociale isolement van mensen die smachten naar dezelfde hulp die zij tegelijkertijd afwijzen. Bij sommige geportretteerden lijkt er nog een sprankje licht te gloren aan de horizon. Andere geportretteerden zijn mentaal zo gevangen in hun beschadigende patronen, dat zij zelfs geen nuchter leven meer durven zien. Je blijft als kijker met een wrang gevoel achter: de worsteling van deze mensen is absoluut niet ten einde als de credits over het scherm rollen.

Donkerwoud

• 8660 berichten
  • 3940 stemmen

Louis Theroux: A Different Brain (3*)

Mijn interesse gaat toch meer uit naar zijn moreel ambigue verhalen over pedoseksualiteit, drugs- en drankverslaving, wel of niet transgender kinderen een sekse-operatie geven, etc. De focus op niet aangeboren hersenletsel levert voorspelbare verhalen op over sterke familiebanden en de werkwijzen van zorginstellingen. Goed dat hij óók dit soort problematiek een gezicht geeft, maar het onderwerp levert geen spannende televisie op. Het enige klassieke Theroux-momentje is als de journalist tussen een getrouwd echtpaar zit. De vrouw heeft door haar ernstige hersenletsel de verstandelijke vermogens van een kind. De man doet alles om haar in de huiselijke sfeer bij de kinderen te houden. Het trieste is dat zij haar schuchtere goedzak van een echtgenoot onophoudelijk aanvalt met verwijten, frustraties, hatelijkheden en beledigingen. Je ziet het conflict van twee echtelieden -allebei anders geraakt door dezelfde tragedie - die afzonderlijk de ruïnes van een voorbij huwelijks leven meetorsen.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Donkerwoud

• 8660 berichten
  • 3940 stemmen

Louis Theroux: Savile (2016) 4*

Louis Theroux die een documentaire maakt over zichzelf, dan moet er iets bijzonders zijn om dat te rechtvaardigen. Schijnbaar had de iconische journalist een vriendschappelijke relatie met de komedie-icoon Jimmy Savile. Bij leven en welzijn geprezen om zijn komisch talent en inzet voor goede doelen, maar na zijn sterven werd er een beerput opengetrokken aan walgelijke feiten over zijn structurele kindermisbruik. Theroux steekt de hand in eigen boezem: hoe kan het dat zelfs hij - als kritische journalist -meehielp met het in stand houden van dit publieke geheim? Het levert een ontluisterende documentaire op over hoe wijdverbreid misbruikzaken in de doofpot werden gestopt, tot aan het begin van 2000.

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Theroux heeft met Savile een docu gemaakt in 2000 die ik al eerder heb gezien en die was veel beter dan dit achteraf gezever. Toen was die vent al creepy as fuck maar hij staat wel op foto's met Thatcher etc. dus niemand wilde een schandaal. IMO was het een soort André van Duin qua status toen, de BBC hield ook jaren de hand boven zijn hoofd.

Theroux is denk ik meer sensationalist dan echt "kritisch" journalist. AKA Louis does the Hells Angels etc. etc. gewoon standaard kijkcijfer werk

Donkerwoud

• 8660 berichten
  • 3940 stemmen

Deze?

When Louis met...Jimmy 2.5*

Lastig te beoordelen, ik ken Jimmy Savile alleen van de nieuwsberichten achteraf. Zijn status als iconische komiek roept bij mij geen heftige emoties op, dus de betreffende documentaire voelt vooral als een vriendelijk onderonsje tussen de twee tegenovergestelde celebraties. Het botst en wrijft een beetje, maar uiteindelijk is het aardige televisie over de obligate ontmoeting met een cult-icoon. Die Savile lijkt een vriendelijke en aimabele vent te zijn. Hij heeft een raar gevoel voor humor, een beetje fout naar huidige maatstaven. Is dat erg? Nou, dan zie je de vervolgdocumentaire die Louis Theroux een paar dagen geleden uit heeft gezonden...

Donkerwoud

• 8660 berichten
  • 3940 stemmen

Bélon schreef:

Theroux heeft met Savile een docu gemaakt in 2000 die ik al eerder heb gezien en die was veel beter dan dit achteraf gezever. Toen was die vent al creepy as fuck maar hij staat wel op foto's met Thatcher etc. dus niemand wilde een schandaal. IMO was het een soort André van Duin qua status toen, de BBC hield ook jaren de hand boven zijn hoofd.

Theroux is denk ik meer sensationalist dan echt "kritisch" journalist. AKA Louis does the Hells Angels etc. etc. gewoon standaard kijkcijfer werk

Dat is met zijn nieuwere documentaires een stuk minder het geval. Zoals met die docu rond Savile, waarin hij verder gaat dan alleen de sensatie opzoeken rond die zaak. Die freak show was het wel toen hij nog die 'Weird Weekends' deed. Helemaal vrij van sensatie is Theroux nooit geweest, maar ik heb hem desondanks hoog zitten omdat hij een hele eigen vorm van journalistiek op de kaart heeft gezet: de suffige buitenstaander die in een onbekend wereldje komt.

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

When Louis Met... Jimmy (2000) - IMDb denk ik

Ik ben geen Theroux fan verder: ben meer liefhebber van de "Bromet school" voor documentaires. Ik ben helemaal niet verbaasd dat Theroux en Savile het zo goed konden vinden: ze zijn allebei creepy en Theroux onderkent dat hij misschien niet genoeg heeft gedaan met de enige reden zijn smug hoofd weer in de kijker te krijgen

Donkerwoud

• 8660 berichten
  • 3940 stemmen

wtf...Louis Theroux creepy? Hij is ongeveer het toonbeeld van een schattige oddball.

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Zo speelt Louis het en dat doet ie best goed maar schattig ?

Ik schaar hem meer in het kamp van Jerry Springer, en dat is niet bedoeld als belediging want beiden hebben hoge kijkcijfers gehaald en waren succesvol in het leveren van entertainment.

Vind ik Theroux en/of Springer-die niets pretendeerde- goede documentairemakers? Neuh.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Ben wel een fan van Louis en hij maakt prachtige documentaire's. Ook die van Savile was indrukwekkend, en Louis creepy ? No way.

Nu de docu over alcohol verslaving aan het kijken, niet omdat ik leuk vind, omdat ik zelf een goede vriendin heb gehad die er indirect aan overleden is op 32 jarige leeftijd. Dus komt wel binnen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.