menu

Overig / Televisie / Louis Theroux

zoeken in:
Bah. Wat erg zeg!

606
Donkerwoud schreef:
Bah. Wat erg zeg!
ja nogal, was nogal een heftige situatie. Het heeft ook in de krant gestaan, ze was bij iemand en ze kenden elkaar nauwelijks. Ze was nooit nuchter dus zag het gevaar niet, die vrouw waarbij ze was krijgt een psychose en steekt haar tiental keren neer. Dus ja dat raak je nooit meer kwijt.

Ah zo, ik dacht dat ze zelf aan de gezondheidsgevolgen van een verslaving was overleden. Echt een heftig verhaal, sterkte!

606
Donkerwoud schreef:
Ah zo, ik dacht dat ze zelf aan de gezondheidsgevolgen van een verslaving was overleden. Echt een heftig verhaal, sterkte!
Ze was door al wel heel ver mee op weg. dankje

606
Uit de krant dat ik bewaar.

BREDA - De 51-jarige Tilburgse die op 4 april in haar flat aan de Generaal Smutslaan haar 32-jarige huisgenote doodstak, is veroordeeld tot tbs met dwangverpleging. De vrouw is volgens de rechtbank zo geestesziek dat ze niet toerekeningsvatbaar is voor haar daad.
Gedragsdeskundigen betwijfelen zelfs of ze gezien haar manische stoornis wel succesvol behandeld kan worden in een tbs-kliniek.

Om onverklaarbare redenen stak de Tilburgse haar slachtoffer minstens 39 keer met een keukenmes in het lichaam. Toen de politie de woning binnenkwam, lag de huisgenote zwaargewond in een grote plas bloed. De ambulance werd gebeld, maar die hulp mocht niet meer baten.
© Brabants Dagblad 2012, op dit artikel rust copyright. (advertentie bestaat niet meer)

606
louis and the nazis heftig en ongemakkelijk kijkvoer.

Ben al jaren Louis-fan. Heb zo'n beetje alles van hem gezien.
Alleen weet iemand een goeie website o.i.d. om nieuws omtrent zijn nieuwe projecten te volgen? Want ik volg zijn pagina op facebook al best lang, maar daar komt al een tijdje niets nieuws op. De website lijkt al helemaal jaren niet te zijn bijgehouden, ik snap het nooit als ik daar op kom. En op zijn twitter ofzo staan gewoon meer persoonlijke interesse berichtjes o.i.d. in plaats van nieuws rondom nieuwe films.

Laatst las ik ergens iets over nieuwe tv films waar die nu mee bezig zou zijn in Amerika, rondom... ? Ik weet de thema's niet eens meer. [EDIT oja over 'including murder, sex trafficking, and opiate dependency'. Maar meer dan dat weet ik niet, is al uit een ouder krantenbericht]. En nu kan ik het nergens meer terugvinden wat de stand van zaken is inmiddels. En wanneer het dan eventueel af zou zijn en op tv. Dat had ik ook al bij de vorige tv films van 2015/2016. Opeens waren ze er en had ik een deel nog gemist ook, maar ik kon het van tevoren ook niet goed vinden.

Hopelijk weet iemand wel een betere info bron?

606
anne J schreef:
Laatst las ik ergens iets over nieuwe tv films waar die nu mee bezig zou zijn in Amerika, rondom... ? Ik weet de thema's niet eens meer. [EDIT oja over 'including murder, sex trafficking, and opiate dependency'. Maar meer dan dat weet ik niet, is al uit een ouder krantenbericht]. En nu kan ik het nergens meer terugvinden wat de stand van zaken is inmiddels. En wanneer het dan eventueel af zou zijn en op tv. Dat had ik ook al bij de vorige tv films van 2015/2016. Opeens waren ze er en had ik een deel nog gemist ook, maar ik kon het van tevoren ook niet goed vinden.

Hopelijk weet iemand wel een betere info bron?
Dat had ik ook graag geweten mede Brabander

Altered States: Love Without Limits (3*)

Na het grimmige drieluik 'Dark States' gaat Louis Theroux op een vrolijkere zoektocht naar de praktische toepasbaarheid van progressieve waarden. Geen zwaar verslaafde, dakloze dealer die bij zijn provisorische tentje straatwijsheden uitwisselt. Geen alcohol- of drugsverslaafde vrouwen die op beeld vernederd en klein gehouden worden door agressieve mannen. Geen zware maatschappelijke thema's als rassendiscriminatie en politiegeweld. In die zin is deze 'Altered States' een welkome afwisseling op een reeks waar de menselijke conditie op haar zwartst werd getoond, want eerlijk gezegd zat ik zelf ook niet te wachten op meer kommer en kwel. Een sprankje hoop in de duisternis van het huidige Amerika.

In 'Love Without Limits' (2018) gaat Louis Theroux op bezoek bij verschillende koppels die het monogame huwelijk hebben verruild voor het zogenaamde polyamorie, of de afspraak om meerdere partners te hebben binnen dezelfde huwelijksverbintenis. Het is Theroux zoals we Theroux kennen: hij komt in een bijzondere nieuwe omgeving, valt ogenschijnlijk van de ene in de andere verbazing, terwijl hij net die vragen stelt waardoor ook de kijker voor zichzelf een moreel oordeel kan vellen over de levenskeuzes van de geportretteerden. Hoe is het om erachter te komen dat je partner verliefd is op een ander? Hoe is het voor de kinderen als de rechtlijnigheid en de duidelijkheid van een monogaam huwelijk wegvallen? Kun je werkelijk van meerdere mensen tegelijk houden?

Het meest schrijnend is een jong koppel waar een aanstaande vader opeens te maken krijgt met een zwangere partner die alles om wil gooien door er een nieuwe partner bij te nemen. Ergens wil hij hierin meegaan en heeft hij de nieuwe man zelfs al omarmd, maar ergens is hij aan het wikken en weifelen over de extra verandering die hij krijgt te verstouwen. Het is zo'n klassiek Theroux-momentje waar vertedering, afschuw en tristesse dicht bij elkaar liggen. En toch vind ik de journalist over de gehele linie niet zo goed uit de verf komen met dit onderwerp en tussen deze mensen. Hij lijkt hun keuzes écht niet te begrijpen en stelt suggestieve, oordelende vragen over hun (relatief onschuldige) levenskeuzes. Dezelfde man die zelfs veroordeelde pedoseksuelen menselijk in beeld wist te krijgen, blijft hier een tikkeltje conservatief en behoudend. Misschien heeft Louis Theroux de zwaarte nodig om een afstand te creëren tussen hemzelf en zijn geïnterviewden!?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:33 uur

geplaatst: vandaag om 15:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.