menu

Overig / Televisie / Avatar: The Last Airbender

zoeken in:
film_kaza
Zijn er meer mensen die dit kijken? Die er net zo positief over denken als mij?

Voor degene die niet weten waar het over gaat:
Avatar : The Last Airbender laat een wereld zien die bestaat uit 4 naties. Iedere natie heeft een element dat ze kunnen beheersen. De elementen zijn: water, vuur, aarde en lucht.
De Avatar is de enige op de wereld die alle vier de elementen kan beheersen.
Maar, de vuurnatie valt aan en verklaard de oorlog. Alleen de Avatar, meester van de vier elementen kan ze tegenhouden, maar toen de wereld hem het meest nodig had, verdween hij.

Na 100 jaar wordt de nieuwe Avatar gevonden door 2 tieners van de waterstam, de broer en zus: Socka en Katara. Ze vinden hem in een groot ijsblok. De avatar, een luchtmeester genaamd Aang, is echter nog maar een kind en kan alleen nog maar het lucht-element beheersen.
Sokka, Katara en Aang gaan op reis zodat Aang de 3 andere elementen leert beheersen en ze de veernatie nog kunnen verslaan.
Maar... de vuurnatie weet ook van de terugkeer van de Avatar, en zal de jacht op hem niet rusten voordat hij gevangen is.

Op het eerste gezicht leek Avatar een aardige serie (één van de betere programma%u2019s). Maar na boek 2 was het de beste serie van de laatste jaren. Nu ik halverwege boek 3 zit is het zo spannend dat Avatar toch de beste tv serie is die ik ken.

Hoe ze de oorlog met de vuurnatie hebben weergeven is zo prachtig gedaan. Fictief maar zo geloofwaardig en mooi.
De sfeer die op je overkomt sleurt je mee, en is ontzettend goed gedaan in combinatie met muziek, personages, mysterieuze gebeurtenissen en GOEIE humor tussendoor. De serie zit boordevol met goeie humor.

Dan ook nog de personages die je leert kennen. De personages worden zo goed neergezet in de serie. Er zijn maar weinig series die dat zo goed kunnen.
Je ziet van de personages hun verleden, hun blije kanten, boze kanten, verdrietige kanten, serieuze kanten maar ook humoristische kanten. (Tenminste als je Avatar van begin tot eind hebt gezien). Iedere kant valt bij de ene wat meer op als bij de ander. Zo is Sokka vooral maf en grappig,
Katara serieus en gedraagt zich als een moeder,
Zuko is grotendeels wat boos,
Oom Iroh die altijd positief probeert te kijken naar het leven,
Toph, vele bijrollen uit aparte afleveringen, Appa, Mo, er zijn er teveel!!

Een goed voorbeeld hiervan is Prins Zuko van de vuurnatie. Op het eerste gezicht zie je een boos mannetje dat alleen denk aan de Avatar vangen, maar zodra je hem beter leert kennen kun je geheel begrijpen hoe hij zo geworden is. Hij is overigens mijn favorieten character van de serie.

De enige serie waar ik ooit een traantje bij weg moest halen. Appa's ontvoering. Toen Aang uitbarstte.

De animatie..... tja ook gewoon keigoed . Ik kan eeuwig doorpraten hierover maar goed:

Avatar : The Last Airbender is in de NL versie te zien op Nickelodeon. Waarvan er Zondag om half 10 nieuwe afleveringen komen. Anders is het gewoon op internet te vinden in Engelse versie. Of misschien Japanse. Maar de NL is helemaal niet slecht. De Engelse is in ieder geval niet beter

film_kaza
Nee dus xD.

ja, ik volg het vandaag heb ik de laatste aflevering gezien ik vind het echt jammer dat de serie is gestopt het was echt goed

Kevin13
mijn zus was hier zo verslaafd aan. Heb er ook is naar willen zien en vond het toen toch echt kut. Ik kijk liever Spongebob. Maar de laatste reeksen, of afleveringen (zou het echt niet weten) begon het wel aardig te worden. De aflevering dat die gast van het vuur zich aansluit bij de avatar. van toen heb ik af en toe meegekeken met men zus.

Nee, ik prefereer de van origine Japanse producties tegenover deze namaak-anime. Het is toch net een tikkeltje minder verfijnd qua animatie.

Ik kijk nu al zo'n 2 jaar of langer naar avatar.Het is echt een super mooie serie !! ik zette elke zondag speciaal m'n wekker zodat ik de nieuwe afl kon zien.jammer dat de serie nu afgelopen is...ik vond de laatste afl heel mooi !! 'k vind aang & katara apsoluut het mooiste stel in de serie.ze hebben zoveel meegemaakt samen .toen ik de eerste afl zag waarin toph voorkwam vond ik haar meteen geweldig.ik vind het zo zielig als yue (het eerste liefje van sokka) zichzelf opofferd.nog een mooie afl vind ik die ene dat zuko samen met azula,mai en ty lee naar het sintel eiland gaan en als ze bij het kampvuur hun diepste geheimen onthullen.je moet eens goed luisteren naar het melodietje als lo en li zeggen "als golven de voetstappen in het zand wissen geeft sinteleiland een schone lei.het sinteleiland onthult je ware ik." ik krijg echt rillingen van dat melodietje.of dat melodietje op het einde van de laatste aflering!
die Aziatische invloeden zijn echt de kers op de taart.
het einde van de laatste aflevering is echt zo mooi!! jep avatar is echt mijn lievelingsserie.ik heb al 5 DVDs van avatar en kga mijn verzameling zeker compleet maken.dan kan ik er later nog eens naar terug kijken.

Vandaag de laatste aflevering gezien en het heeft me zeker een aantal weken, zoniet maanden bezig gehouden. Elke morgen voor school stond ik paraat op Nickelodeon.

Op het einde werd het eigenlijk echt geweldig vooral de eindgevechten samen met die meeslepende muziek.

Een van de mooiste gevechten was toch het gevecht tussen Zuko en Azula maar de prijsvogel was natuurlijk het gevecht tussen de Vuurheer en Aang. Geweldig gewoon.

Hier ga ik toch zeker ook eens iets van kopen want ik vind de Nederlandse stemmen wel beter dan de Engelse.

Als het aan mij ligt: de beste anime-serie die op de nederlandse tv is verschenen in de afgelopen jaren.
Erg jammer dat het afgelopen is want ik had graag meer gezien!
Ik denk dat er ooit wel is een ander deel van avatar komt en dan als aarde avatar of iets anders volgens mij aarde aangezien de "cyclus" te zien in een aflevering van de oosterlijke-luchttempel.

@dvd-me

met je eens, eindelijk een serie met een verhaal dat boeiend is ik had deze afleveringen 80gb bij elkaar van een vriend gekregen en ik kon niet stoppen met kijken

was best een vette serie

Misery :3
Liefde voor deze serie, idd jammer dat hij is gestopt, moet em wel in het engels kijken, in het nederlands zijn de grappen gewoon niet zo grappig..

En idd, in het begin toen ik net keek, haatte ik Zuko, omdat hij gewoon altijd woedend was en achter Aang aan zat.
Maar je moet hem beter leren kennen, zodat je weet dat die woede een reden heeft, en dan krijg je best wel medeleven met hem..

Inderdaad Zuko word steeds aardiger, dit is ook de enige serie waarin hoofdpersonen zich ontwikkelen en geen stereotypes zijn

avatar was een leuke tekenfilm maar einde was gwn te gay zuko werd goed doe normaal man hij moest gwn evil blijven

film_kaza
Nee dan zou dat hele haracter verpest zijn. Ik vond het juist vet goed onderbouwd zo. Ze hadden wel wat laatste vragen mogen beantwoorden.

Seizoen één t/m drie

Een paar jaar terug heb ik soms een aflevering van deze serie meegepikt op Nickelodeon, maar nooit echt gevolgd. Daarvoor trok het me toen gewoon niet genoeg, anime sowieso niet. Tot een tijd geleden, toen een klasgenoot razend enthousiast vertelde over Aang, Katara en Sokka. Direct ben ik toen aan de Engelstalige versie begonnen.

Seizoen één en twee zijn erg goed. Met als toppunt de laatste twee afleveringen van seizoen één en de zoektocht naar Appa in seizoen twee. Alle verhaallijnen blijven interessant, met die van Zuko als topper. Seizoen drie is het beste van allemaal. Het bouwt op naar een fantastische finale, met ondertussen ook nog eens een erg goede karakterontwikkeling voor haast alle personages. En laat ik maar eerlijk zijn: ook de karakterontwikkeling van Zuko is het beste van allemaal. De finale bestaat uit vier afleveringen, wat de spanning alleen maar ten goede komt. Spanning in een kinderserie? Ja, spanning. Het is een serie die voor zowel kinderen als voor volwassenen enorm leuk is.

Op of aanmerkingen heb ik eigenlijk niet. De serie bevat namelijk alles wat je wilt hebben in een serie: spanning, humor, vriendschap en een fantastische verhaallijn. Een 9 als cijfer is dan ook dik op zijn plaats voor deze serie. En nu start ik aan The Legend of Korra, een vervolg op Avatar: The last Airbender, maar dan met een nieuwe Avatar in een recenter tijdperk.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:51 uur

geplaatst: vandaag om 20:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.