menu

Overig / Televisie / Nederlandse Komedieseries/sitcoms

zoeken in:
Ben altijd dol geweest op nederlandse komedie series en sitcoms, nou hoor ik vaak dat veel mensen dit erg saai of niet grappig vinden, vroeg me af hoe dat met jullie zat en zoja wat voor series vond je het leuk, ik zelf was vroeger dol op de series,

- Oppassen
- Vrienden Voor Het Leven
- Toen Was Geluk Heel Gewoon
- Kees & Co

Al waren het er veel meer, maar daar moet ik nog even over denken...

Wat jullie ??

- All Stars
- De Eenzame Oorlog van Koos Tak
- In Voor en Tegenspoed
- Flodder
- Ha die Pa!
- In de Vlaamsche Pot

Schieten me zo even te binnen ...

-Het zonnetje in huis
-Kinderen geen bezwaar

hier staan er nog een heleboel.

Van Nunen
'Vrienden voor het leven' vond ik vroeger wel leuk.
Ook 'Uit de school geklapt', al is deze geloof ik nooit echt een succes geworden..
ik zie net op IMDB dat die serie maar 1 aflevering gedraaid heeft. Volgens mij waren het er wel meer, en anders heeft die enige aflevering toch wel een heel diepe indruk achtergelaten.

Ik heb gewoon nog nooit een leuke Nederlandse comedyserie gezien. Volgens mij bestaan ze ook niet.

Alleen All Stars had nog wel een grappige sfeertje. Maar verder ook nooit iets grappigs gezien. Maar dat komt kennelijk omdat ze niet zoveel schrijvers hebben als Amerikaanse Sitcoms, wat natuurlijk nog niet verklaard waarom er niet eens 1 goede grap tussen zit.

Van Nunen
De grappen zijn inderdaad meestal ver te zoeken.
Maar hoe kan dat dan? Zijn er echt 16 schrijvers nodig om een paar goeie grappen te verzinnen?

Zonder Ernst was er volgens mij ook eentje al kan ik me er niets meer van herrineren.

Het niveau van de meeste sitcoms uit NL is enorm laag vind ik.

Vrienden voor het leven en Flodder waren echt grappig, Oppassen was leuk door de familiare sfeer en de rest vond en vind ik echt enorme bagger.

Toen Was Geluk Heel Gewoon blijft ontzettend leuk, de hel rotterdamse setting met bekende buurten de genoemd worden, dat ouderwetste gedoe, over de top acteerpresties lekker oevdreven maar datop een geweldige manier...

Van Nunen
Als je van Rotterdam bent, zal het wel zeer vermakelijk zijn..

Toen was geluk is dramatisch, niet op zijn minst dankzij Ajax hater Gerard Cox...

Nog altijd zonde dat Schiet mij maar Lek! en De Garage zo ontzettend geflopt zijn, vond en vind het nog steeds erg leuke series.

Ha die Pa!, ook erg grappig, en ik zit al jaren te wachten tot ze nou eindelijk een keer Sam Sam gaan uitbrengen. Jeugdsentiment waarbij ik elke keer weer dubbel lag van het lachen.

Chainsaw (moderator)
Het begin van Sam Sam (met name de periode dat de afleveringen letterlijk van Man About The House afkomstig waren) was inderdaad erg leuk (Jules Royaards ). Maar op een gegeven moment werd het niveau echter steeds minder en minder. Op den duur (in die periode dat Anneke Beukman en Angelique de Bruijne erbij kwamen) volgde ik het niet meer, want toen werd het echt ongelofelijk slecht.

Was altijd wel een groot fan van komedieseries van vaderlandse bodem. Series als bijvoorbeeld Niemand de deur uit of Ik ben je moeder niet gingen er in als zoete koek. Persoonlijke favoriet is en blijft overigens Vrienden voor het Leven, daar kan ik nu nog steeds ontzettend om lachen.

Angelique was inderdaad erg irritant, Anneke vond ik daarentegen altijd erg leuk om naar te kijken. Maar ik begrijp wat je bedoelt: na zoveel afleveringen wordt de spoeling toch altijd wat dunner.

Wat waren de serienamen van de personen die door Beukman en De Bruijne werden gespeeld dan? Want ik heb de serie altijd gekeken maar ken hun namen niet.

Sam Sam was inderdaad altijd wel leuk vooral die paranoide bovenbuurman..

Ajax&Litmanen1 schreef:
Wat waren de serienamen van de personen die door Beukman en De Bruijne werden gespeeld dan? Want ik heb de serie altijd gekeken maar ken hun namen niet.

Anneke Beukman speelde volgens mij Nina.

Pastichio Rocker
Nederland en Komedies gaat gewoon niet samen. Alle Komedie(serie)s zijn dan ook om te janken zo slecht.

Pastichio Rocker schreef:
Alle Komedie(serie)s zijn dan ook om te janken zo slecht.
Ah, je hebt ze allemaal gezien?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:58 uur

geplaatst: vandaag om 12:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.