menu

Overig / Televisie / Van Dis in Afrika

zoeken in:
Toch wel een erg interesant programma waarbij het net lijkt alsof je zelf de reis door Afrika maakt. Ook is de programma erg leerzaam want ze laten ook het echte leven daar uitgebreid zien en hoe het daar is. Van Dis (zelf Zuid-Afrikaan dacht ik) weet het ook allemaal erg goed te vertellen. Vooral mooi hoe hij dan met allerlij mensen uit de landen optrekt. Er word ook duidelijk gemaakt dat het op de straten in oa Johannesburg en Kaapstad absoluut niet veilig is: dan laten ze bv een camerabeeld zien hoeveel mensen er worden neergeschoten of dat je gewoon even achter het stuur, midden in het verkeer tussen 100den mensen overvallen word.

En verbazingwekkend dat er nergens zoveel vrouwen verkracht worden als in Zuid Afrika. (waaronder kinderen) en dat de kids daar gewoon even een blaffer kunnen kopen. En toch is het een erg mooi land met hele mooie naturen en omgevingen. Alleen is het me nu wel duidelijk dat je daar niet in je eentje op straat moet lopen.

Wat vinden jullie van het programma?

Zeer sterk, elke aflevering belicht een ander stukje van Zuid-Afrika en haar huidige maatschappij. Erg leerzaam ook. Van Dis is overigens geen Zuid-Afrikaan, maar heeft er wel gewoond geloof ik.

Ik vind het programma vooral heel erg knap gemaakt, beter dan bijvoorbeeld "In Europa", dat altijd na dit programma wordt uitgezonden.

Van Dis heeft Afrikaans gestudeerd.

Erg sterk programma overigens. Moge men de Afrikaners snel als een inheems volk beschouwen

T.O. schreef:

Ik vind het programma vooral heel erg knap gemaakt, beter dan bijvoorbeeld "In Europa", dat altijd na dit programma wordt uitgezonden.

Vind ze allebij even goed. Ik kijk ook elke zondagavond naar die twee programma's.

Hando schreef:

Erg sterk programma overigens. Moge men de Afrikaners snel als een inheems volk beschouwen

Precies.

De laatse aflevering van Van Dis over Zimbabwe was ook erg interesant. Mooie afsluiting. Hopelijk komt de serie nog op dvd.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:36 uur

geplaatst: vandaag om 18:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.