menu

Overig / Televisie / Deadline

zoeken in:
Zapte langs (en bleef hangen) deze redelijk gepromo-de serie (geloof ik?) waarin 2 bommen worden gelegd (en ook ontploffen) op Amsterdam CS. Vervolgens wordt getoond hoe de Nederlandse variant op 'Homeland Security' de daders van deze terroristische aanslag probeert op te sporen.

Deed me denken aan een Amerikaanse serie over 2 jongens die een museum in New York uit skaten terwijl een vriend van ze daar een bom af laat gaan. (kan even niet op de naam komen).

In ieder geval vond ik deze Nederlandse variant op het terroristisch gevaar beetje amateuristisch overkomen en dat bureau totaal ongeloofwaardig.

Vraag me af of dit aan zal slaan.

robertus65
Ik vind het ook wat tegenvallen. Er is wel wat meer actie dan normaal in de Nederlandse krimi's, maar ik zag toch veel te veel mensen achter hun computerscherm zitten met oordopjes en mobieltjes spelen. Ik vind een krimi die nog geen 50 minuten duurt sowieso niet geloofwaardig.

Ik denk dat de VARA een beetje een 24/James Bond-achtige stoere serie wilde maken. Het zal vast geen hele professioneel in elkaar gedraaide serie zijn, maar mocht er nog eens een herhaling zijn dan wil ik hem wel zien.

@respekked
Je bedoelt zeker "Traveller"?

tukkerstein schreef:
Het zal vast geen hele professioneel in elkaar gedraaide serie zijn.

Is het wel. Ik heb er vorig jaar februari als figurant een dag in mogen rondrennen en alles werd zeer professioneel gedaan.

Aardige serie trouwens. Een aantal ongeloofwaardigheden, maar een actueel thema en prettige acteurs. Volgende week zeker weer kijken.

Niet onaardig maar niet iets wat ik ga volgen. Speelt teveel leentjebuur bij de bekende Amerikaanse series.

Dat valt toch wel mee? Ik vind het een erg Hollandse uitstraling hebben.

tukkerstein schreef:

@respekked
Je bedoelt zeker "Traveller"?

Ja die bedoelde ik. Dikke promotie van Veronica, en wat blijkt, na 9 aflveringen gecancelled in de VS.

Niet heel boeiend. Vrij traag en nogal matig geacteerd.

mn ouders zagen er gisteren naar, ik keen met schuin oog ff mee! Vond t idd ontzettend slecht geacteerd, en op een gegeven moment doen ze een inval, waarbij veel worden dood geschoten, en 1 ontsnapt... en HOE! Wel heeeel amateuristisch! Beetje nep vond ik!

Niet echt indrukwekkende Nederlandse variant op: "24". Kan niet eens tippen aan "24".

Net een aflevering op Een gezien, best aardig maar geen Unit 13.

Tweede seizoen wordt nu gedraaid en deels gemonteerd. Volgend najaar op tv meen ik.
Deels geschreven door hoofd drama van de Vara. Vraag me af - als dit niet zo zou zijn - of er dan een tweede seizoen kwam...

Ik snap net als van Juliana niet waarom ze hier een tweede seizoen van maken...

Bij Deadline dus omdat dit het kindje van Robert Kieviet is.

Ik ben na The Wire, The Shield en enkele Britse series zeer verwend geraakt op het vlak van de krimi. Deadline doet een leuke poging om in te haken op de spannende, vlotte anti-terreurseries, maar het voelt toch als een kloon op beter werk. Een echt ''eigen'' insteek miste ik.

Quentin schreef:
Net een aflevering op Een gezien, best aardig maar geen Unit 13.

Ernstige delicten?

BlueJudaskiss schreef:
Dat valt toch wel mee? Ik vind het een erg Hollandse uitstraling hebben.
In dit geval geen compliment - het ziet er allemaal vrij goedkoop uit.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:52 uur

geplaatst: vandaag om 13:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.