- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Favoriete seizoen van een specifieke tv serie
Favoriete seizoen van een specifieke tv serie
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
Ik ben van plan me de komende tijd eens wat meer in televisie series te verdiepen en aangezien op een site als bijvoorbeeld imdb nergens kan zien welk seizoen het beste of meest gewaardeerde seizoen is van een tv serie is was ik benieuwt wat jullie favoriete seizoen van je favoriete tv serie is of wat je gewoon het beste seizoen van een specifieke serie vind ??
tukkerstein
-
- 2140 berichten
- 3033 stemmen
24 - seizoen 1.
Bijna perfecte televisie voor mij, de perfecte combinatie van actie, spanning en drama, samen met muziek, acteer- en camerawerk dat dik in orde is.
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
En de volgorde van beste naar minste seizoen ??
tukkerstein
-
- 2140 berichten
- 3033 stemmen
1) 24 seizoen 1 - perfecte combinatie actie/spanning/drama
2) 24 seizoen 5 - iets te veel gefocust op bommen en terroristen, maar interessante plotwendingen, veel spanning en een prima einde.
3) 24 seizoen 3 - heeft in tegenstelling tot voorgaande seizoenen totaal geen last van een geforceerde verhaallijn waardoor alles wat lekkerder en soepeler loopt.
4) 24 seizoen 4 - is veel op aan te merken, maar bevat een aantal ontzettend spannende afleveringen en goede plotwendingen. Subliem begin en einde.
5) 24 seizoen 2 - in vergelijking met seizoen 1 erg groots opgezet, is vaak spannend, maar er hadden makkelijk een paar afleveringen aan het einde afgekund, bovendien is de Kim Bauer-verhaallijn (ik denk niet dat die naam je wat zegt als je de serie nooit hebt gezien) nogal zwak.
6) 24 seizoen 6 - het minste seizoen van 24 is nog steeds absoluut de moeite waard. Een goed begin en einde, maar het plot is onorigneel en op sommige punten tot op de letter gekopieerd van de scripts van seizoen 2 en 4.
Van andere series vind ik het moeilijk om zo'n lijstje te maken, na één seizoen is een verhaallijn in 24 min of meer afgerond, terwijl het verhaal in veel andere series gewoon doorloopt per seizoen (kijk naar Lost).
metaledje
-
- 740 berichten
- 859 stemmen
angel- seizoen 4
Damn word altijd warm van die geniale serie
Respekked
-
- 6280 berichten
- 1196 stemmen
Scrubs seizoen 3.
Entourage seizoen 2.
Japie Mol
-
- 354 berichten
- 1959 stemmen
The Shield seizoen 3, maar ik heb seizoen 4 nog liggen en die moet ik nog kijken.
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
Ah komt ie gelukkig toch noch een keer van pas en heb ik hem niet voor niet gemaakt (hoop ik), hier een lijst met een paar van de bekendste series van de afgelopen 55 jaar zodat het voor jullie wat makkelijker wordt te herrineren welke series sommige van jullie wel niet gezien hebben en wat jullie favoriete seizoen(en) was....
01:24 (01/6 season/9,1/10 11415 votes/w2goldglobe
04:4400,The (04/4 season/n3emmy
55:Alfred Hitchcock Presents (55-62 /7 season/8,8/10 299 votes/w1goldglobe
56:As The World Turns (56/
61:The Avengers (61-69 /7 season/8,6/10 347 votes/n4emmy
64:Another World (64/99 /1 season/5,0/10 94 votes/
64:The Addams Family (64/66 /2 season/8,1/10 424 votes/
71:All In The Family (71/79 /9 season/8,6/10 610 votes/w8goldglobe
83:A-Team,The (83/87 /5 season/7,4/10 1390 votes/n3emmy
88:Allo Allo (82/92 /9 season/8,6 992 votes/
95:Aeon Flux (95/3 season/8,1/10 367 votes/
97:Ally McBeal (97/02 /5 season/7,0/10 1790 votes/w4goldglobe
99:Angel (99/04 /5 season/8,6/10 4040 votes/n1emmy
01:Alias (01/06 /5 season/7,7/10 3692 votes/w1goldglobe
59:Bonanza (59-73 /14 season/7,2/10 392 votes/n1goldglobe
62:Beverly Hillbilies (62/71 /7 season/7,1/10 243 votes/n1goldglobe
64:Bewitched (64/72 /8 season/7,8/10 576 votes/n4goldglobe
69:The Brady Bunch (69/74 /5 season/6,8/10 506 votes/
78:Blakes 7 (78/81 /4 seasons/8,1/10 243 votes
87:Bold and the Beautiful,The (87/
89:Baywatch (89/01 /11 season//4,3/10 880 votes/
90:Beverly Hills 90210 (90/00 /10 season/6,1/10 1644 votes/n4goldglobe
93:Beavis and Butt-Head (93/97 /7 season/8,1/10 1085 votes
94:Babylon 5 (94/98 /5 season/8,8/10 2320 votes/w1emmy
97:Buffy The Vampire Slayer (97/03 /7 season/8,7/10 8172 votes/n1goldglobe
04:Battlestar Gallactica (04/4 season/9,1/10 7580 votes/n5emmy
04:Boston Legal (04/4 season/w1golglobe
05:Bones (05/2 season/8,4/10 2873 votes
54Climax (54-58 /4 season/6,6/10 7 votes/n13emmy
71:Columbo
76:Charlie's Angels (76/81 /5 season/6,5/10 352 votes/n7goldglobe
82:Cheers (82/93 /11 season/8,2/10 1455 votes/w6goldglobe
82:Cagney & Lacey (82/88 /7 season/7,2/10 154 votes/w1 goldglobe
84:Cosby Show,The (84/82 /8 season/7,5/10 1492 votes/w3goldglobe
86:Crime Story (86/88 /2 season/9,1/10 141 votes/n3emmy
94:Chicago Hope (94/00 /6 season/6,3/10 233 votes/w1goldglobe
98:Charmed (98/06 /8 season/6,9/10 3023 votes/
00:Crime Scene Investigation (00/8 season/8,6/10 4333 votes/n6goldglobe
03:Carnivale (03/05 /2 season/9,1/10 2815 votes/w5emmy
51:Dragnet (51-59 /8 season/7,6/10 63 votes/w4emmy
59:Dennis the Menace (59/63 /4 season/6,8/10 61 votes/
65:Days Of Our Lives (65/n4goldglobe
66:Dark Shadows (66/71 /1 season/8,0/10 139 votes/n1emmy
78:Dallas (78/91 /14 season/6,7/10 593 votes/w1goldglobe
78:Diffrent Strokes (78/86 /8 season/6,1/10 302 votes/
79:Dukes Of Hazzard,The (79/85 /7 season/6,5/10 411 votes/n1emmy
81:Dynasty (81/89 /9 season/6,1/10 314 votes/w5goldglobe
97:Dharma & Greg (97/02 /5 season/6,6/10 1007 votes/w1goldglobe
78:Dagboek van de Herdenshond (78/80 /2 season/7,7/10 12 season
98:Dawson's Creek (98/03 /6 season/6,8/10 1805 votes/
00:Dark Angel (00/02 /2 season/7,4/10 1729 votes/n1goldglobe
04:Desperate Housewives (04/4 season/8,2/10 4847 votes/w3goldglobe
04 Deadwood (04/06 /3 season/w1goldglobe
03:Dead Like Me (03/04 /2 season/9,1/10 2782 votes/n2emmy
94:E.R (94/14 season/7,9/10 484 votes/w1goldglobe
63:Fugitive,The (63/67 /4 season/8,3/10 151 votes/w1goldglobe
64:Flipper (64/68 /3 season/5,8/10 91 votes/
67:Flying Nun,The (67/70 /3 season/6,4/10 100 votes/n1emmy
75:Fawlty Towers (75/79 /2 season/9,4/10 2424 votes/
87:Full House (87/95 /8 season/5,0/10 2432 votes/
90:Fresh Prince Of Bel-Air (90/96 /6 season/7,9/10 3267 votes/n2goldglobe
94:Friends (94/04 /10 season/8,8/10 16160 votes/w1goldglobe
81:Fabriek' De (81/2 season/6,0/10 8 votes
99:Family Guy (99/6 season/8,8/10 8696 votes/w2emmy
99:Futurama (99/5 season/9,3/10 9603 votes/w3emmy
99:Farscape (99/03 /4 season/8,5/10 2044 votes/n1emmy
02:Firefly (02/04 /1 season/9,5/10 11626 votes/w1emmy
90:Goede Tijden Slechte Tijden (90/18 season 3,3/10 169 votes
96:Goudkust (96/01 /6 season/2,3/10 19 votes
55:Gunsmoke (55-75 /20 season/7,7/10 231 votes/n4goldglobe
66:Green Hornet,The 66/67 /1 season/7,6/10 112 votes/
00:Gilmore Girls (00/7 season/8,4/10 5332 votes/n1goldglobe
05:Ghost Whisperer (05/2 season/n1emmy
83:Herenstraat 10' De (83/7,2/10 6 votes
65:Hogan's Heroes (65/71 /6 season/7,8/10 515 votes/w2emmy
68:Hawai Five-O (68/80 /12 season/7,8/10 268 votes/w2emmy
74:Happy Days (74/84 /11 season/7,3/10 631 votes/w2goldglobe
81:Hill Street Blues (81/87 /7 season/8,3/10 371 votes/w3goldglobe
84:Heimat-eine deutsche chronik (mini) (84/ 9,2/10 751 votes
04:House (04/3 season/w2goldglobe
06:Heroes (06/2 season/n2goldglobe
65:I Spy (65/68 /3 season/7,4/10 81 votes/w1goldglobe
67:Ironside (67/75 /8 season/7,2/10 122 votes/n2goldglobe
76:I Claudius (mini) (76/ 9,4/10 2948 votes/w1emmy
78:Incredible Hulk,The (78/82 /5 season/6,8/10 318 votes/w1emmy
90:In Living color (90/94 /5 season/7,7/10 501 votes/w1emmy
05:Invasion (05/06 /1 season/7,7/10 1746 votes/
03:Joan Of Arcadia (03/05 /2 season/7,4/10 628 votes/n1goldglobe
06:Jericho (06/2 season/8,2/10 6049 votes/
72:Kung Fu (72/75 /3 season/8,1/10 299 votes/n1goldglobe
73:Kojak (73/78 /5 season/7,3/10 236 votes/w3goldglobe
94:Kommissar Rex (94/04 /11 season/7,1/10 241 votes
98:King Of Queens,The (98/9 season/8,5/10 729 votes/n1emmy
51:Lucy Show,The (51-57 /6 season/8,7/10 824 votes/w4emmy
54:Lassie (54/74 /18 season/7,0/120 132 votes/w2emmy
74:Little House On The Prairie (74/83 /9 season/7,0/10 578 votes/n3goldglobe
77:Love Boat (77/86 /10 season/5,6/10 367 votes/n8 goldglobe
90:Law & Order (90/18 season/8,4/10 1335 votes/n6goldglobe
93:Lois & Clark (93/97 /4 season/7,3/10 1135 votes/n5emmy
01:Lizzie McGuire (01/03 /2 season/5,7 votes 845 votes/n2emmy
03:Las Vegas (03/5 season/7,9/10 1869 votes/
04:L Word,The (04/5 season/8.0/10 1738 votes/n1emmy
04:Lost (04/4 season/w1goldglobe
57:Maverick (57-62 /5 season/8,4-10 95 votes/n1emmy
64:The Man from U.N.C.L.E (64/68 /4 season/8,1/10 204 votes/w1goldglobe
88:Medisch Centrum West (88/94 /7 season/6,3/10 21 votes
66:Mission Impossible (66/72 /7 season/8,6/10 390 votes/w3goldglobe
69:Monty Python Flying Circus (69/74 /4 season/9,4/10 1946 votes
70:McCloud (70/77 /7 season/7.6/10 93 votes/n4emmy
72:Mash (72/83 /11 season/8,5/10 2078 votes/w8goldglobe
80:Magnum PI (80/88 /8 season/7,6/10 837 votes/w2goldglobe
84:Miami Vice (84/89 /5 season/7,9/10 1323 votes/w2goldglobe
84:Murder She Wrote (84/96 /12 season/6,9/10 760 votes/w6goldglobe
85:Moonlighting (85/89 /5 season/7,7/10 696 votes/w3goldglobe
85:MacGyver (85/92 /7 season/7,8/10 1508 votes/n4emmy
87:Married With Children (87/97 /11 season/8,6/10 4066 votes/n7goldglobe
90:Mr.Bean (90/95 /1 season/8,8/10 1924 votes/
92:Melroce Place (92/99 /7 season/5,7/10 562 votes/n5goldglobe
96:Millennium (96/99 /3 season/8,2/10 960 votes/n3goldglobe
05:My Name is Earl (05/3 season/8,9/10 5764 votes/n3goldglobe
93:NYPD Blue (93/05 /12 season/7,6/10 570 votes
93:Nanny,The (93/99 /6 season/6,8/10 1110 votes/n2goldglobe
05:Numb3ers (05/4 season/7,5/10 1648 votes/n1emmy
63:Outer Limits,The (63/65 /2 season/8,5/10 249 votes/
01:Office,The (01/03 /3 season/9,3/10 4385 votes/w2goldglobe
03:O.C,The (03/07 /4 season/7,5/10 6689 votes/
94:Onderweg Naar Morgen (94/2,1/10 64 votes
03:One tree Hill (03/5 season/8,1/10 4013 votes/
57:Perry Mason (57/66 /9 season /9,0/10 206 votes/w3emmy
64:Peyton place (64/69 /1 season/8,2/10 30 votes/n3goldglobe
69:Pippi Långstrump (69/1 season/7,3/10 127 votes/
70:Partridge Family,The (70/74 /4 season/6,5/10 173 votes/n5goldglobe
73:Police Story (73/77 /5 season/7,2/10 61 votes/n2goldglobe
82:Police Quad (82/1 season/8,8/10 818 votes/n2emmy
05:Prison break (05/3 season/9,2/10 19124 votes/n2goldglobe
59:Rawhide (59-66 /8 season/8,2/10 127 votes/n1goldglobe
77:Roots (mini) (76/8,7/10 2185 votes/w1goldglobe
88:Roseanne (88/97 /9 season/7,4/10 1714 votes/w3goldglobe
99:Roswell (99/02 /3 season/8,0/10 1388 votes/
05:Rome (05/07 /2 season/9,2/10 7729 votes/n2goldglobe
62:Saint,The (62-69 /6 season/7,8/10 174 votes/
66:Star Trek (66/69 /3 season/8,5/10 2114 votes/n5emmy
66:Skippy (66/3 season/6,0/10 59 votes/
72:Streets of San Fransico,The (72/77 /5 season/7,2/10 195 votes/n3goldglobe
74:Six Million Dollar Man (74/78 /5 season/7,2/10 274 votes/n1goldglobe
75:Starsky & Hutch (75/70 /4 season/7,0/10 316 votes/n1goldglobe
75:Saterday Night Live (75/32 season/7,7/10 1323 votes/w20emmy
77:Soap (77/81 /4 season/8,1/10 331 votes/w1goldglobe
80:Shogun (mini) (80/8,3/10 1884 votes/w3goldglobe
86:Singin Detective,The (mini) (86/ 9,1/10 1366 votes
87:Star Trek The Next Generation (87/94 /7 season/8,7/10 3248 votes/w18emmy
89:Simpsons,The (89/19 season/n1goldglobe
90:Seinfeld (90/98 /9 season/9,4/10 11015 votes/w3goldglobe
96:Sentinal,The (96/99 /4 season/6,6/10 128 votes
96::Sabrina the Teenage Witch (96/03 /7 season/6,2/10 1376 votes/n2emmy
97:Stargate SG-1 (97 /10 season/8,5/10 3851 votes/n8emmy
97:South Park (97/11 season/9,3/10 8177 votes/n1emmy
98:Sex And The City (98/04 /6 season/7,5/10 3656 votes/w8goldglobe
99:Sopranos,The (99/07 /6 season/9,5/10 8300 votes/w5goldglobe
01:Smallville (01/7 season/8,0/10 5275 votes/w2emmy
01:Six Feet Under (01/05 /5 season/9,3/10 5247 votes/w3goldglobe
01:Scrubs (01/7 season/9,4/10 18796 votes/n3goldglobe
02:Shield,The (02/6 season/w2goldglobe
55:Swiebertje (55/76 /3 season/7,9/10 18 votes
59:Twillight Zone,The (59-64 /5 season/9,5/10 1512 votes/w3emmy
89:Tales from the Crypt (89/ 96 / 7 season / 8.0/10 1087 votes/ n7emmy)
93:Toen Was Geluk Heel Gewoon (93/05 /6 season
90:Twin Peaks (90/91 /2 season/9,5/10 5839 votes/w3goldglobe
98:That' 70s Show (98/06 /8 season/8,3/10 6814 votes/w1emmy
59:Untouchables,The (59-63 /4 season/8,5/10 121 votes/w2emmy
06:Unit,The (06/3 season/n1emmy
62:Virginian,The (62/71 /9 season/7,6/10 97 votes
58:Wanted Dead Or Alive (58-61 /3 season/7,8/10 70 votes/
72:Waltons,The (72/81 /9 season/7,2/10 227 votes/w2goldglobe
86:Wassende Water' Het (mini) 86/7,4/10 10 votes
99:Westenwind (99/03 /7 season/6,6/10 34 votes
98:Will & Grace (98/06 /8 season/7,0/10 2908 votes/n27goldglobe
99:West Wing,The (99/06 /7 season/9,0/10 2864 votes/w2goldglobe
02:Wire,The (02/5 season/9,7/10 4184 votes/n1emmy
05:Wildfire (05/4 season/6,8/10 551 votes
93:X-Files,The(93/02 /9 season/8,9/10 5992 votes/w5goldglobe
81:Zeg n's aaa (81/89 /12 season/6,1/10 14 votes
brymj
-
- 758 berichten
- 798 stemmen
93:Beavis and Butt-Head - seizoen 1
94:E.R - seizoen 11 & 12
90:Fresh Prince Of Bel-Air - seizoen 5
99:Family Guy - seizoen 3 & 4
90:Mr.Bean - seizoen 1 natuurlijk
97:South Park - seizoen 2
en nog wat andere:
Frasier - seizoen 1 & 2
Wayans Bros - seizoen 4
Wallander - seizoen 1
Fat Albert - gewoon alles
Thundercats - seizoen 1 & 2 (meer zijn er ook niet van )
Air Gear - seizoen 1
Darker than Black - seizoen 1
Spangas - seizoen 1
Animaniacs - seizoen 3
Ned's survival gids - seizoen 1
Mescaline
-
- 6989 berichten
- 2736 stemmen
A-team 4de en 5de seizoen..
Kees en co de eerste seizoenen.
Laurel and Hardy: De laatste seizoenen(van de korte films)
Schiet mij maar lek Seizoen 1
Kinderen geen bezwaar. eerste seizoen.(tot zover)