menu

Overig / Televisie / QI

zoeken in:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.qi.com/images/qi_stephen.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

De laatste maanden is mij toch weer al eens bewezen dat Britse humor nog altijd de top is. De voorbije maanden ben ik een ontzettende fan geworden van de humoristische quiz "QI" (Quite Interesting). Deze wordt gepresenteerd door de hilarische en legendarische Stephen Fry, met aan zijn zijde 2 panels met comedians.QI wordt elke vrijdag uitgezonden op BBC2. De bedoeling van de quiz is om niet zozeer de juiste antwoorden te geven maar om (foute) interessante antwoorden te geven. Wanneer iemand het overduidelijke maar foute antwoord geeft worden er punten afgetrokken. De bedoeling van het spel is om slimme antwoorden te vinden.

Natuurlijk is dit allemaal bijzaak en maakt de uitslag van het hele spel niet zoveel uit. De komieken vertellen dan ook vaak de grootste nonsens Heeft iemand ook al eens dit programma gezien?

Ja, geweldig programma. Eigenlijk van die shows zoals alleen de Engelsen kunnen maken, die echt bol staat van de humor, zonder de inhoud los te laten. Heel vermakelijk.

Gisteravond weer een nieuw seizoen van deze geweldige show begonnen!

Ah shit, gemist. Is een van mijn favoriete programma's (onder de niet-series).
Vooral als David Mitchell of Sean Lock te gast zijn is het altijd wel goed

Presentator Stephen Fry heeft vorig jaar geprobeerd om zelfmoord te plegen. Ik wist wel dat hij aan depressies leed maar dat het zo ernstig was.

Gelukkig dat het hem niet is gelukt, al was het alleen maar omdat QI zonder hem een stuk minder leuk zou zijn.

Hij heeft er al wel meer gedaan vroeger

Zonde dat er van de afgelopen afleveringen geen XL-aflevering uitgezonden is.

Geen "Goooooooood evening, good evening, good evening, good evening, good evening!" meer. Een aflevering die ik me altijd zal herinneren is die over de liervogel (lyrebird), die allerlei geluiden kan imiteren.

Het is natuurlijk lastig om Fry op te volgen maar ik weet niet of ze met Toksvig de juiste keuze hebben gemaakt. Heeft wel een behoorlijk brede basis aan kennis (presenteert ook een satirische nieuwsquiz op de radio) maar ik weet niet of ze de juiste persoonlijkheid heeft voor QI.

Maar goed we zullen het zien. eerst gelukkig nog een heel seizoen Stephen Fry, met zojuist afgelopen de eerste uitzending .

Mijn twijfels lijken onterecht. Uitstekende eerste aflevering van Toksvig!

Toevallig ook deze week de nieuwe aflevering gezien.
Grote schoenen om te vullen, maar ze doet het zeker niet verkeerd.
(mooi compliment van Alan ook)

Nu weer wachten op de tweede aflevering van dit seizoen

Haha, Swaffelen op Qi!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:20 uur

geplaatst: vandaag om 12:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.