menu

Overig / Televisie / All Creatures Great and Small ("James Herriot")

zoeken in:
vdc
De belevenissen van een dierenarts in Yorkshire, vanaf de jaren ’30 tot de jaren ’50. Gebaseerd op de autobiografisch boeken van James Herriot.

Er waren 7 seizoenen, op BBC tussen 1978 en 1990. In België liep de reeks onder de naam “Alle schepsels groot en klein”, en in Nederland heette het gewoon “James Herriot”.

Zoals met de meeste bekende Tv-reeksen, is deze nu ook op DVD te verkrijgen. Uitgeverij Memphis Belle verdeelt de reeks met Nederlandstalige onderschriften (onder de naam “James Herriot”). De eerste 5 seizoenen zijn al te koop, en er is ook een DVD uit met een aantal speciale afleveringen. In een mailtje naar de uitgeverij vroeg ik wanneer de release voor seizoen 6 en 7 was, en het antwoord was “begin 2008”.

Ik vond het destijds een schitterende reeks, en heb me alvast de eerste 5 seizoenen aangeschaft.

Ik ben dus wel even zoet nu. Intussen heb ik al de eerste 2 afleveringen ingeblikt, en ja hoor, dit is terug prachtig. De uitgediepte karakters van de hoofdpersonages, de mooie landschappen, de fijne muziek, en hilarische sketches. Een feel-good reeks van de bovenste plank.

Vaak gekeken als kind, maar eigenlijk vond ik er toen al geen bal aan. Saai en braaf.

Een "must have" voor alle liefhebbers van dieren en het Engelse plattelandsleven in de "heerlijke" jaren '30 - '50.
Ik heb me destijds te pletter gewerkt om alle uitzendingen op video band te krijgen. Fijn dat nagenoeg alle uitzendingen verkrijgbaar zijn op dvd. 1 t/m 4 heb ik alvast in bezit en de rest volgt.
Uitstekende vertolkingen. Echt een aanrader als je 't mij vraagt.

Een van mijn favoriete series al was het maar om de fantastische landschappen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:41 uur

geplaatst: vandaag om 08:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.