menu

Overig / Televisie / be/mis-handeling van films op TV

zoeken in:
tovenaar
Camy schreef:
Dood aan SBS6!

Je kunt ook gewoon blij zijn dat ze hem uitzenden. Anders had je de film niet gezien. En je weet toch al vantevoren dat Hart van Nederland er tussendoor komt, als je je er zo aan ergert, kijk dan gewoon niet.

Menni
Ik kijk nooit meer films die onderbroken worden door reclame of andere onzin. Neemt niet weg dat de dood aan SBS6 me best nastrevenswaardig in de oren klinkt.

Herald
SBS6 knipt al heel lang in films (met name dat soort gruwelijkheden)

Tis me nooit eerder opgevallen, maar hier vond ik t erg storend, nu had je helemaal niet zo erg door dat zn dood echt verschrikkelijk is.

Mik
First time viewers zoals ik weten niet wat ze missen, dus niet zo erg.

Jordy (admin)
Camy schreef:
Dood aan SBS6!

ach het is gratis...

Gebeurt heel vaak, en niet alleen bij films op SBS 6. Bij Nederlandse omroepen kun je dat soort censuur van te voren herkennen door het feit dat films voor 16 jaar en ouder opeens om 20:30 uur beginnen (mag ongeknipt pas na 22:00 uur). BBC knipt volgens mij ook, maar dat is lastiger na te gaan, al staan de wijzigingen van de BBFC soms op IMDb vermeld.

Herald
Queto Yurlunyur schreef:

BBC knipt volgens mij ook

BBC knipt voor een bepaalde tijd. laat op de avond wordt er niet meer geknipt, in tegenstelling tot RTL Television die om 4:30 nog steeds alle T&A uit een film knipt. Net5 knipte ook in Aliens en Predator2 de laatste keer dat die werden uitgezonden. En dat was ook na tienen... geloof ik.

Jordy schreef:

ach het is gratis...

Een hardnekkig misverstand, dat al te makkelijk gepropageerd wordt. Als iedereen het zo gaat zien, ontbreekt de noodzaak voor ALLE vormen van kwaliteit, immers.

Herald
vergeet niet dat je niet verplicht bent naar SBS6 te kijken. Wil je een film zien zoals ie is bedoeld, zonder geknipte scenes of reclame dan ben je genoodzaakt om een film te huren/kopen of in de bios of gedecodeerde zender te bekijken. maar die zijn in tegenstelling tot SBS6 niet gratis. En dat is denk ik wat Jordy bedoelt. Maar wat Jordy allemaal denkt weet ik niet. Volgens mij zou Jordy het ook niet prettig vinden als ik wist wat hij allemaal dacht... of denkt...

SBS is zeker niet gratis. Dat blijft een misverstand.
Nog afgezien van de vraag of je, als het wel gratis was, ze kan laten wegkomen met het mollen van films.

Mooie gedachtenkronkel overigens

T maakt ook geen zak uit of iets gratis is of niet, ze moeten gewoon stoppen met knippen. Als dr bij staat 16 jaar dan weet je wat je kan verw88 en dan moeten ze niet zo zielig zijn dat ze 'enge' of 'vieze' stukken dr uit gaan knippen. Dan hoop ik dat ze Braindead nooit uitzenden, dan duurt ie maar n minuut of 15.

Jordy (admin)
maar waarom is SBS niet gratis dan?

kappeuter (crew)
Die commerciele zenders ontvangen geld voor doorgifte op de kabel, als ik me niet vergis. Dus een (marginaal) deel van je kabelabonnement besteed je aan SBS6.
Afgezien van de reclame, die uiteindelijk door de consument betaald wordt.

Ik heb het antwoord, stuur een brief naar SBS6

tovenaar schreef:

Je kunt ook gewoon blij zijn dat ze hem uitzenden. Anders had je de film niet gezien. En je weet toch al vantevoren dat Hart van Nederland er tussendoor komt, als je je er zo aan ergert, kijk dan gewoon niet.

Ja: ik ben heel blij dat ik hem heb gezien en ja ik weet al van tevoren dat Hart van Nederland ertussen komt. Maar dan kan ik me er toch nog wel aan storen? Het lijkt me dat maar weinig mensen het fijn vinden midden in een film een ander programma te kijken. Nog steeds vind ik dat SBS dood mag.
Het zou trouwens belachelijk zijn, om een film die je graag wil zien NIET te kijken, omdat HvN ertussen komt. Daarom heb ik het ook anders gedaan: ik heb de rest opgenomen.

tovenaar
Camy schreef:
Ja: ik ben heel blij dat ik hem heb gezien en ja ik weet al van tevoren dat Hart van Nederland ertussen komt. Maar dan kan ik me er toch nog wel aan storen?

Yep

Het lijkt me dat maar weinig mensen het fijn vinden midden in een film een ander programma te kijken.

Inderdaad, dat is algemeen bekend. Ik denk niet dat iemand het fijn vindt dat er reclame komt, dus eh... tja, dat wisten we al.

Nog steeds vind ik dat SBS dood mag.

Nog steeds vind ik dit een erg ongenuanceerde uitspraak

Het zou trouwens belachelijk zijn, om een film die je graag wil zien NIET te kijken, omdat HvN ertussen komt. Daarom heb ik het ook anders gedaan: ik heb de rest opgenomen.

Goede oplossing, want dan kun je de reclames doorspoelen

Hart van Nederland maakt ook nie zo veel uit maar als ze stukken dr uit knippen kan ik me erg kwaad maken. Bij Three Kings flikten ze t ook. Op t einde werd er nog wat gezegd maar NEEEEE hoor dat mochten we niet weten want de reclame is veeeel en veeeeel belangrijker. Ik vind dat ze van te voren moeten zeggen of ze de film helemaal uitzenden of dat ze vrolijk scenes gaan wegknippen.

kappeuter schreef:
commerciele zenders ontvangen geld voor doorgifte op de kabel
-knip
de reclame, die uiteindelijk door de consument betaald wordt.

Precies.

BoordAppel schreef:

Hart van Nederland maakt ook nie zo veel uit

Aaaaaaaaargh!
Ik bedoel eigenlijk gewoon: ik vind dat wel kwalijk, en heb dus lang geleden besloten nooit meer naar films op SBS te kijken.

Ik heb t ook een beetje verkeerd gezegd. IK vind t ook kut dat ze zon debiel programma dr doorheen doen, maar niet zo irritant als knippen in films.

knippen is inderdaad nog veel onbeschofter. Volgens mij kan er trouwens best een 'actiegroep' tegen HvN opgezet worden, ik ken genoeg enthousiaste leden to be.
En dat 'dood aan sbs6' is natuurlijk maar een kreet.
Wel mooi voor een spandoek trouwens...

Oh jah, en cornelis: je hebt gelijk. Als er twee films op tv komen, die ik allebei wel wil zien en 1 daarvan komt op sbs, dan wint de andere zender.
Huren is natuurlijk nog het meest fijn, maar dat kost meer geld.

en nu hou ik erover op. SBS heeft voor nu genoeg aandacht gehad.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:39 uur

geplaatst: vandaag om 21:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.