• 155.327 films
  • 9.292 series
  • 27.638 seizoenen
  • 604.194 acteurs
  • 345.948 gebruikers
  • 8.758.216 stemmen

Columbo: Murder with Too Many Notes (2000)

zoeken in:

U-96

• 11870 berichten
  • 1758 stemmen

Verenigde Staten

Misdaad

86 minuten

geregisseerd door Patrick McGoohan

met Peter Falk, Billy Connolly en Scott Atkinson

Gabriel McEnery werkt al vijf jaar voor Findlay Crawford, een beroemde componist van filmmuziek. McEnery vindt echter dat hij niet de waardering krijgt die hij verdient. Hij is altijd in de schaduw gebleven van Crawford, alhoewel sommige werken volledig van zijn hand zijn. Omdat McEnery er nu mee dreigt alles aan het licht te brengen, probeert Crawford hem te sussen, maar hij broedt tegelijkertijd een plan uit om zich voorgoed van die lastigaard te ontdoen.

Deze heb ik pas gezien en ik vond hem bijzonder goed. Die Peter Falk kan echt supergoed akteren voor zo'n inspekteur in een sjofele regenjas. ****

Leno

• 5876 berichten
  • 4132 stemmen

Falk zet ondanks zijn leeftijd weer een enthousiaste Columbo neer waarbij hij rent, zingt en er nog steeds hetzelfde uitziet als 30 jaar geleden. De bijrollen worden goed vertolkt met als bad guy Billy Connolly, een prima acteur.

Helaas is het verhaal precies volgens het boekje, zonder orginele vondsten. Een vrij gemiddelde aflevering, 3*

U-96

• 11870 berichten
  • 1758 stemmen

De bijrollen worden goed vertolkt met als bad guy Billy Connolly, een prima acteur.

Inderdaad. Die blik in zijn ogen af en toe. Het plaatje hierboven is er gewoon hét voorbeeld van.

Helaas is het verhaal precies volgens het boekje, zonder orginele vondsten. Een vrij gemiddelde aflevering.

Inderdaad gemiddeld, maar de kracht van de serie is dat het bij élk verhaal weer een verassing is hoe Columbo een zaak op geniale manier oplost. Ook bij de tweede keer kijken van deze aflevering, kwam het als een grote verrassing op mij af.

Ik verbaasde me toch wel wat over die Rebacca. Toen Crawford werd afgevoerd, verwachtte ik toch wel een soort hatelijke kreet van haar, maar ze deed helemaal niets. Hij heeft immers haar vriendje op lullige wijze vermoord.

Je kan als kijker ook best zien dat het oplossen van een moordzaak van kleine dingetjes af kan hangen. Voorbeeld: Als Gabriel niet met zijn arm in dat stuk glas viel, was de zaak bijna onoplosbaar. In dat opgedroogde bloed werd immers dat gif aangetroffen, wat Columbo al een stuk verder duwt...

Leno

• 5876 berichten
  • 4132 stemmen

Je kan als kijker ook best zien dat het oplossen van een moordzaak van kleine dingetjes af kan hangen

Inderdaad, ik vond het alleen jammer dat je de camera duidelijk naar zijn hand zag gaan toen hij op de grond viel op het glas, toen wist ik al dat dat de sleutel zou zijn tot de oplossing.

een verassing is hoe Columbo een zaak op geniale manier oplost.

Hier was due imo niet echt sprake van.

Toen Crawford werd afgevoerd, verwachtte ik toch wel een soort hatelijke kreet van haar, maar ze deed helemaal niets. Hij heeft immers haar vriendje op lullige wijze vermoord.

Ook Crawford reageerde raar, was uitermate vriendelijk, gaf handtekeningen en maakte zelf een grap richting de man die hem zojuist heeft gepakt.

Om deze redenen vond ik het allemaal wat slapjes, de betere afleveringen hebben altijd wel enkele orginele vondsten, hier helaas niet. Maar zelfs dan is het vermakelijk!

jackie chan

• 296 berichten
  • 1472 stemmen

waar staat deze film op MM?

Ik heb er net een gezien (op RTL7)

Het verhaal over een schilder die 3 vrouwen heeft n 3er 1 vermoord.

MAF is de film wel!!! Allereerst krijg je te zien hoe de moord gepleegd was. En dan de oplossingen, en dan verteld hij in de ogen van de moordenaar alles!

Da's erg onlogisch,

a. Hij schilderd gewoon door terwijl er 3 dromen werden verteld waar hij alle 3 de keren gewoon door blijft verfen alsof er niks aan de hand was.

b. als je dan toch 2 moorden gepleegd heb pijns je er toch niet over om dan nog iemand te vermoorden? zeker ook omdat columbo helmaal alleen in die ruimte was.

Maar acteerwerk was bijzonde rmooi! Al waren die 3 vrouwjtes waardeloos.

matthijs_013

• 3624 berichten
  • 4938 stemmen

Televisiefilms met meerdere delen mogen om een of andere vage reden niet op MM. Vraag me niet waarom, ik vind het ook maar niks.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.