- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Messiah (2001)
Messiah (2001)

stinissen (crew films & series)
-
- 22778 berichten
- 75056 stemmen
Groot Brittannië
Drama
148 minuten
geregisseerd door Diarmuid Lawrence
met Ken Stott, Edward Woodward en Jamie Draven
Politiecommissaris Redfern 'Red' Metcalfe en zijn team ontdekken dat een seriemoordenaar alleen maar mensen vermoordt wier naam of baan overeenkomt met die van een van de twaalf apostelen. Bovendien worden ze stuk voor stuk vermoord op de feestdag van elke apostel. Een grootscheepse reddingsactie van mogelijke slachtoffers loopt slecht af. Metcalfe wordt steeds wanhopiger, en ook zijn team ziet het niet meer zitten. Wanneer ze eindelijk een spoor en een getuige vinden, krijgt het onderzoek een nieuwe impuls....

stinissen (crew films & series)
-
- 22778 berichten
- 75056 stemmen
Zaterdag 7 juni op rtl 4 om 22:00 uur
alleen jammer dat hij in twee delen wordt uit gezonden.

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Deze tweedelige film heeft duidelijk de pap gehaald bij films als Resurrection (1999), wat niet belet dat deze prent een betere versie is dan zijn voorgangers. Ken Stott speelt zijn rol van chief Metcalfe met grote geloofwaardigheid en de spanning blijft verzekerd tot de laatste minuten. Een aanrader...

Tolkienfan
-
- 299 berichten
- 372 stemmen
Een topserie! inmiddels 4 delen van geweest.
Deel 1 en 2 op dubbeldvd en 3 en 4 ook op dubbeldvd te krijgen op www.play.com..echt de beste ..

vdc
-
- 825 berichten
- 611 stemmen
Inderdaad, Canvas pakt uit met 4 delen, vanavond en daarna nog eens 3 opeenvolgende donderdagen.
De tijdsduur (148 minuten) hierboven vermeld, verwijst waarschijnlijk naar de eerste 2 delen. Het wordt moeilijk om dit hier nog als film te catalogeren.
In ieder geval razend benieuwd...

Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Ik ga er vanuit dat vanavond + volgende week deze komt, en de donderdagen daarop het tweede deel van deze miniserie-reeks: http://www.moviemeter.nl/film/26136

vdc
-
- 825 berichten
- 611 stemmen
Zo zal het vermoedelijk zijn. Ik merk dat er ook al een derde in de reeks is ( http://www.moviemeter.nl/film/26167 ), spijtig dat ze die ineens ook niet uitzenden.

vdc
-
- 825 berichten
- 611 stemmen
Ik merk dat er ook al een derde in de reeks is ( http://www.moviemeter.nl/film/26167 ), spijtig dat ze die ineens ook niet uitzenden.
Ha! Toch wel.

klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Ik heb deze serie gezien, en ik vond het wel aardig, maar welke zieke geest bedenkt toch die gruwelijke scenario's? Ik kan er met m'n pet niet bij

Bouncer
-
- 5 berichten
- 13 stemmen
Ik heb deze serie gezien, en ik vond het wel aardig, maar welke zieke geest bedenkt toch die gruwelijke scenario's? Ik kan er met m'n pet niet bij
Dit valt toch nog wel mee, vergeleken met Saw bijvoorbeeld. Hier zit tenminste nog een verhaal in/achter. Zeker een goede verfilming van het boek!

Left4Dead
-
- 3240 berichten
- 3691 stemmen
Deze tweedelige film heeft duidelijk de pap gehaald bij films als Resurrection (1999), wat niet belet dat deze prent een betere versie is dan zijn voorgangers.
Nou ik heb de film uit 1999 al meerdere malen gezien en gister nadat ik de miniserie had gekeken maar weer eens opgezet.
De film is beter in mijn ogen, beter uitgewerkt alleen het einde in beide gevallen is nou niet bepaald hoogstaand. Helaas heeft de film Lambert als hoofdrolspeler ingezet en dat is erg jammer. De film krijgt 3,5** van mij, de serie 3**. Aardig kijkvoer de serie maar inderdaad een grote diefstal is gepleegd.