- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- V (1983)
V (1983)

Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Verenigde Staten
Drama / Science-Fiction
197 minuten
geregisseerd door Kenneth Johnson
met Marc Singer, Frank Ashmore en Jane Badler
Een troep ruimteschepen nadert de Aarde, maar de buitenaardse wezens aan boord zien er hetzelfde uit als mensen en beweren op een missie te zijn om gebruik te maken van de middelen op Aarde om hun thuisplaneet te redden. In ruil hiervoor maken ze hun vergevorderde kennis bekend. Niet alle wetenschappers zijn overtuigd van hun goede bedoelingen, al krijgen ze snel een plaats in de samenleving. Een journalist ontdekt bovendien het geheim van de buitenaardsen.
----------------------------------------------------------
Jeugdsentiment dit... heerlijk. Ik zou die serie eigenlijk wel willen herzien, ik ben erg benieuwd wat ik er nu van vind.

kos
-
- 45854 berichten
- 8338 stemmen
Dit was behoorlijk spannend destijds.

speedy23
-
- 18941 berichten
- 14043 stemmen
De film en de reeks erna zou ik ook heel graag nog eens terug willen zien. Fantastische SF was dit.

Hannibal
-
- 8856 berichten
- 2902 stemmen
Ik keek dit altijd stiekum bij mijn broer op zijn slaapkamer. Ik weet nog dat ik het heel erg spannend vond. Al die groene mannetjes in een mensenhuid. En je wist nooit wie een alien was, je kon niemand vertrouwen. Nu zou het voor een kwartiertje misschien leuk zijn uit jeugdsentiment. 3.5*

Wouter
-
- 18599 berichten
- 2972 stemmen
Opvallend veel beter dan het tweede deel van de miniserie.

EmDee
-
- 7193 berichten
- 1417 stemmen
Geweldige serie die ik paar maanden terug nog eens helemaal heb bekeken.
Wel irritant dat de toevoeger meteen de eerste 3 IMDB namen heeft toegevoegd en niet de hoofdrolspeler Marc Singer.

Zelva
-
- 2186 berichten
- 2668 stemmen
Das een beetje het nadeel van IMDb. De volgorde van de grootste, meest complete, lijst in de aftiteling wordt gebruikt en als dat dan op alfabetische volgorde is, staan de hoofdrolspelers soms ergens achteraan.

EmDee
-
- 7193 berichten
- 1417 stemmen
Kwestie van wat beter je huiswerk doen dus.

Wouter
-
- 18599 berichten
- 2972 stemmen
En even voor de duidelijkheid. Deze miniserie kent dus geen einde. Het eindigt met to be continued....
(Om de verwarring om al die miniseries maar eens te vergroten)

Film Pegasus (moderator films)
-
- 30207 berichten
- 5130 stemmen
Een miniserie met de kwaliteit van een tv-serie, maar met de grootheid van een film.
Af en toe lijkt het wat te moraliseren, maar met dit thema mogen ze dat gerust doen. De vergelijking van de ruimtewezens met de nazi's ligt er vingerdik op. Maar als dit de manier is om het verleden levend te houden, heb ik daar absoluut geen probleem mee.
Het komt soms nogal 80's over, maar het is op zich niet zo erg gedateert en zeker de moeite om nog eens te bekijken.

mario_arnhem
-
- 116 berichten
- 328 stemmen
ik heb nu ook het vervolg van v 6 dvd,s jacht op diana
meer 30 delen

606
-
- 23753 berichten
- 11716 stemmen
Echt geweldige sf serie niks op aan te merken.
een goede opbouw.
5 sterren

finaldestiny
-
- 163 berichten
- 126 stemmen
op DVD? waar zijn ze te koop dan? ik ken eigenlijk alleen maar V en V The final battle heb je er nog meer dan?

Wouter
-
- 18599 berichten
- 2972 stemmen
Ja, de eindeloze tv-serie die er op volgde. Niet de moeite.

xangadix
-
- 1618 berichten
- 4490 stemmen
Ja haha, met zo'n sukkel Kyle met zo'n hartjesmond (ga voor de spiegel staan, tuit je lippen met je onderlip smaller dan je bovenlip en zeg 'No sweat!', dat is 'em) en een of andere prinses.

sinterklaas
-
- 11570 berichten
- 3188 stemmen
# jaar geleden de serie gezien. De film was toen in tweeen verdeeld.
Vond hem best wel redelijk als ik het me herinner. Ook heel gaaf om te zien dat die UFO's boven de stad zweven.
3

kappeuter (crew films)
-
- 70747 berichten
- 5624 stemmen
Waarom staat hier geen bericht van V?

ingeborg
-
- 29 berichten
- 51 stemmen
Jeugdsentiment dit... heerlijk. Ik zou die serie eigenlijk wel willen herzien, ik ben erg benieuwd wat ik er nu van vind.
hallo, denk niet dat ze nog op tv komen ze zijn al op dvd
V The Original TV Miniseries 2 DVD'S
V The Final Battle 3 DVD'S
V The Complete Series 6 DVD'S

dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
hallo, denk niet dat ze nog op tv komen ze zijn al op dvd
V The Original TV Miniseries 2 DVD'S
V The Final Battle 3 DVD'S
V The Complete Series 6 DVD'S
Van mij zeker 3,5 sterren
Iemand enig idee of die laatste dvd box The complete series ergens te verkrijgen is in Belgie?

mr.lukec
-
- 6 berichten
- 1070 stemmen
Ook als je hem nu weer bekijkt, en ondanks de magere special effects, blijft de film spannend. Er zit een goed verhaal in, en de film heeft een goed tempo. Deze serie destijds bij de AVRO op televisie, maakte SF bekend bij het grote publiek.

sherena
-
- 261 berichten
- 123 stemmen
Vond het vroeger een toffe serie. Laatst nog eens gezien.
Leuk om Robert Englund in een andere rol te zien dan Freddy.
Zo lief.......
Voor die tijd al geweldige effects, en maskers.