• 158.104 films
  • 9.638 series
  • 28.767 seizoenen
  • 607.382 acteurs
  • 353.049 gebruikers
  • 8.844.938 stemmen

V (1983)

zoeken in:

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Verenigde Staten

Drama / Science-Fiction

197 minuten

geregisseerd door Kenneth Johnson

met Marc Singer, Frank Ashmore en Jane Badler

Een troep ruimteschepen nadert de Aarde, maar de buitenaardse wezens aan boord zien er hetzelfde uit als mensen en beweren op een missie te zijn om gebruik te maken van de middelen op Aarde om hun thuisplaneet te redden. In ruil hiervoor maken ze hun vergevorderde kennis bekend. Niet alle wetenschappers zijn overtuigd van hun goede bedoelingen, al krijgen ze snel een plaats in de samenleving. Een journalist ontdekt bovendien het geheim van de buitenaardsen.

----------------------------------------------------------

Jeugdsentiment dit... heerlijk. Ik zou die serie eigenlijk wel willen herzien, ik ben erg benieuwd wat ik er nu van vind.

kos

• 45854 berichten
  • 8338 stemmen

Dit was behoorlijk spannend destijds.

speedy23

• 18941 berichten
  • 14043 stemmen

De film en de reeks erna zou ik ook heel graag nog eens terug willen zien. Fantastische SF was dit.

Hannibal

• 8856 berichten
  • 2902 stemmen

Ik keek dit altijd stiekum bij mijn broer op zijn slaapkamer. Ik weet nog dat ik het heel erg spannend vond. Al die groene mannetjes in een mensenhuid. En je wist nooit wie een alien was, je kon niemand vertrouwen. Nu zou het voor een kwartiertje misschien leuk zijn uit jeugdsentiment. 3.5*

Wouter

• 18599 berichten
  • 2972 stemmen

Opvallend veel beter dan het tweede deel van de miniserie.

EmDee

• 7193 berichten
  • 1417 stemmen

Geweldige serie die ik paar maanden terug nog eens helemaal heb bekeken.

Wel irritant dat de toevoeger meteen de eerste 3 IMDB namen heeft toegevoegd en niet de hoofdrolspeler Marc Singer.

Zelva

• 2186 berichten
  • 2668 stemmen

Das een beetje het nadeel van IMDb. De volgorde van de grootste, meest complete, lijst in de aftiteling wordt gebruikt en als dat dan op alfabetische volgorde is, staan de hoofdrolspelers soms ergens achteraan.

EmDee

• 7193 berichten
  • 1417 stemmen

Kwestie van wat beter je huiswerk doen dus.

Wouter

• 18599 berichten
  • 2972 stemmen

En even voor de duidelijkheid. Deze miniserie kent dus geen einde. Het eindigt met to be continued....

(Om de verwarring om al die miniseries maar eens te vergroten)

Film Pegasus (moderator films)

• 30207 berichten
  • 5130 stemmen

Een miniserie met de kwaliteit van een tv-serie, maar met de grootheid van een film.

Af en toe lijkt het wat te moraliseren, maar met dit thema mogen ze dat gerust doen. De vergelijking van de ruimtewezens met de nazi's ligt er vingerdik op. Maar als dit de manier is om het verleden levend te houden, heb ik daar absoluut geen probleem mee.

Het komt soms nogal 80's over, maar het is op zich niet zo erg gedateert en zeker de moeite om nog eens te bekijken.

mario_arnhem

• 116 berichten
  • 328 stemmen

ik heb nu ook het vervolg van v 6 dvd,s jacht op diana

meer 30 delen

606

• 23753 berichten
  • 11716 stemmen

Echt geweldige sf serie niks op aan te merken.

een goede opbouw.

5 sterren

finaldestiny

• 163 berichten
  • 126 stemmen

mario_arnhem schreef:

ik heb nu ook het vervolg van v 6 dvd,s jacht op diana

meer 30 delen

op DVD? waar zijn ze te koop dan? ik ken eigenlijk alleen maar V en V The final battle heb je er nog meer dan?

Wouter

• 18599 berichten
  • 2972 stemmen

Ja, de eindeloze tv-serie die er op volgde. Niet de moeite.

xangadix

• 1618 berichten
  • 4490 stemmen

Ja haha, met zo'n sukkel Kyle met zo'n hartjesmond (ga voor de spiegel staan, tuit je lippen met je onderlip smaller dan je bovenlip en zeg 'No sweat!', dat is 'em) en een of andere prinses.

sinterklaas

• 11570 berichten
  • 3188 stemmen

# jaar geleden de serie gezien. De film was toen in tweeen verdeeld.

Vond hem best wel redelijk als ik het me herinner. Ook heel gaaf om te zien dat die UFO's boven de stad zweven.

3

kappeuter (crew films)

• 70747 berichten
  • 5624 stemmen

Waarom staat hier geen bericht van V?

ingeborg

• 29 berichten
  • 51 stemmen

Dustyfan schreef:

Jeugdsentiment dit... heerlijk. Ik zou die serie eigenlijk wel willen herzien, ik ben erg benieuwd wat ik er nu van vind.

hallo, denk niet dat ze nog op tv komen ze zijn al op dvd

V The Original TV Miniseries 2 DVD'S

V The Final Battle 3 DVD'S

V The Complete Series 6 DVD'S

dulcinea

• 923 berichten
  • 818 stemmen

ingeborg schreef:

(quote)

hallo, denk niet dat ze nog op tv komen ze zijn al op dvd

V The Original TV Miniseries 2 DVD'S

V The Final Battle 3 DVD'S

V The Complete Series 6 DVD'S

Die eerste 2 heeft m'n man onlangs gekocht. Ik had ze heel vroeger ook gezien maar dat zat heel ver. Het blijven sterke sci fi films voor die tijd, je ziet dat de films oud zijn maar het verhaal blijft boeiend en is niet verouderd.

Van mij zeker 3,5 sterren

Iemand enig idee of die laatste dvd box The complete series ergens te verkrijgen is in Belgie?

mr.lukec

• 6 berichten
  • 1070 stemmen

Ook als je hem nu weer bekijkt, en ondanks de magere special effects, blijft de film spannend. Er zit een goed verhaal in, en de film heeft een goed tempo. Deze serie destijds bij de AVRO op televisie, maakte SF bekend bij het grote publiek.

sherena

• 261 berichten
  • 123 stemmen

Vond het vroeger een toffe serie. Laatst nog eens gezien.

Leuk om Robert Englund in een andere rol te zien dan Freddy.

Zo lief.......

Voor die tijd al geweldige effects, en maskers.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.