• 12.665 nieuwsartikelen
  • 167.940 films
  • 10.900 series
  • 31.276 seizoenen
  • 626.298 acteurs
  • 195.671 gebruikers
  • 9.159.190 stemmen

La Piovra 5 - Il Cuore del Problema (1990)

zoeken in:

v2000

• 132 berichten
  • 205 stemmen

Is dit de serie waarbij Tano in een psychiatrische inrichting zit?

filmdaas

• 66 berichten
  • 103 stemmen

v2000 schreef:

Is dit de serie waarbij Tano in een psychiatrische inrichting zit?

ja dat is deze.

Het tempo van deze film/miniserie ligt net als bij zijn voorganger erg hoog.

alhoewel het verhaal eigenlijk bij het 2e deel begin te lopen, het 1ste wordt vooral gebruikt om de belangrijkste personages en hun achtergrond te introduceren.

Belangrijkste personage in de strijd tegen de maffia is Davide Licata die jammer genoeg niet zo charismatisch is als Cattani maar toch sympathie weet over te brengen.

dan zijn er nog Silvia Conti (onderzoeksrechter) die ontzettend veel moeite heeft haar inmense woede te beheersen, getuige haar gezicht's expressie.

en dan is er nog Tano Carridi het geniale brein achter de maffia.Die een aantal vlijmscherpe zinnen uit zijn mond doet vloeien.

prima akteerwerk mooi camerawerk vlotte montage en sfeervolle muziek (Morricone) niet perfect maar voor mij nog altijd 4 sterren

v2000

• 132 berichten
  • 205 stemmen

Ik heb de DVD box zojuist ontvangen. Ben benieuwd. Ik heb de serie jaren geleden wel op TV gezien, maar behalve het einde kan ik me weinig meer herinneren.

v2000

• 132 berichten
  • 205 stemmen

En ook deze is weer fantastisch. Misschien ietsje minder dan 4, maar opnieuw zeer sterk.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind het door Bruno Cremer gespeelde personage Espinosa bijzonder imponerend.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.