- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- La Piovra 5 - Il Cuore del Problema (1990)
La Piovra 5 - Il Cuore del Problema (1990)
v2000
-
- 132 berichten
- 205 stemmen
Is dit de serie waarbij Tano in een psychiatrische inrichting zit?
filmdaas
-
- 66 berichten
- 103 stemmen
Is dit de serie waarbij Tano in een psychiatrische inrichting zit?
ja dat is deze.
Het tempo van deze film/miniserie ligt net als bij zijn voorganger erg hoog.
alhoewel het verhaal eigenlijk bij het 2e deel begin te lopen, het 1ste wordt vooral gebruikt om de belangrijkste personages en hun achtergrond te introduceren.
Belangrijkste personage in de strijd tegen de maffia is Davide Licata die jammer genoeg niet zo charismatisch is als Cattani maar toch sympathie weet over te brengen.
dan zijn er nog Silvia Conti (onderzoeksrechter) die ontzettend veel moeite heeft haar inmense woede te beheersen, getuige haar gezicht's expressie.
en dan is er nog Tano Carridi het geniale brein achter de maffia.Die een aantal vlijmscherpe zinnen uit zijn mond doet vloeien.
prima akteerwerk mooi camerawerk vlotte montage en sfeervolle muziek (Morricone) niet perfect maar voor mij nog altijd 4 sterren
v2000
-
- 132 berichten
- 205 stemmen
Ik heb de DVD box zojuist ontvangen. Ben benieuwd. Ik heb de serie jaren geleden wel op TV gezien, maar behalve het einde kan ik me weinig meer herinneren.
v2000
-
- 132 berichten
- 205 stemmen
En ook deze is weer fantastisch. Misschien ietsje minder dan 4, maar opnieuw zeer sterk.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het door Bruno Cremer gespeelde personage Espinosa bijzonder imponerend.