• 13.057 nieuwsartikelen
  • 169.586 films
  • 11.122 series
  • 31.858 seizoenen
  • 630.311 acteurs
  • 196.339 gebruikers
  • 9.178.870 stemmen

La Piovra 6 - L' Ultimo Segreto (1992)

zoeken in:

v2000

• 132 berichten
  • 205 stemmen

Dit is tot nu toe de beste uit de hele cyclus (de latere heb ik nog niet gezien). Ondanks het feit dat de charismatische Cattani hier niet meer in speelt, is deze serie veel realistischer, geloofwaardiger, en een aantal personages blijken opeens heel wat gevoeliger dan ze in eerdere series bleken te zijn. Davide Licata doet trouwens niet veel onder voor Corrado. Mafialeider Brenno speelt geweldig "over the top", een prachtige rol, en ook de slijmerige ex-senator Salimbeni duikt weer op. Espinosa wordt steeds meer een karikatuur van zichzelf, en ook Tano komt gelukkig weer terug.. Het verhaal is gecompliceerder dan ooit en zit goed in elkaar. En alsof alles nog niet genoeg is worden we ook nog getrakteerd op prachtige locaties, zoals Praag, Wenen, de Alpen, Afrika en Turkije. Zonder twijfel 5*.

filmdaas

• 66 berichten
  • 103 stemmen

Behalve het einde dat voor mijn gevoel iets te lang was. is dit weer een Prima mini serie.

de film concentreert zich niet alleen op de strijd tegen de maffia maar ook op de onderlinge banden van de Personages.

wat meteen opvalt is dat deze film veel minder geweldadig is dan 4 of 5 en het veel meer moet hebben van suspense en karakter ontwikkeling wat goed gedaan is.

ik ga voor 4

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.