- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Brainiac
Brainiac

thekid
-
- 80 berichten
- 49 stemmen
hey iedereen kent waarschijnlijk het programma brainiac wel. nu was er ooit een proef op waarbij ze twee producten in de wc kapten een in de pot de andere in de spoelbak .als er dan doorgetrokken werd begon de wc over te lopen (schuimen ) weet iemand wat dit was

MXO
-
- 1449 berichten
- 516 stemmen
Het kan dat ik het mis het maar volgens mij gooiden ze Natriumjodide in de wc-pot, en Waterstofperoxide in de spoelbak. Ik heb geen idee hoe je aan de stoffen wilt komen, maar het was wel een heel erg leuk proefje!

Mug
-
- 13949 berichten
- 5968 stemmen
Weten de fans wanneer Brainiac (en op welke zender, ik dacht Discovery?) wordt uitgezonden?
Is Brainiac ook het programma waar ze iedere keer caravans laten ontploffen en spullen stoppen in magnetrons en ovens?

P8rb
-
- 10773 berichten
- 1762 stemmen
brainiac blijft een fantastisch programma, ik heb ze allemaal al gezien maar ik heb geen idee waar de nieuwe afleveringen nou blijven.. bij brainiac blazen ze trouwens inderdaad caravans etc op.

606
-
- 23728 berichten
- 11624 stemmen
ja een keer gezien maar nee niet voor mij
is goed wat ze kunnen
maar houd er niet van

sasje^^
-
- 39 berichten
- 116 stemmen
Braniac is echt een mooi programma, zo kom je nog eens wat te weten en zijn leuke proefjes die je thuis ook kan doen

Jupilerman
-
- 61 berichten
- 0 stemmen
Toen ze een reeks over geschiedenis begonnen werd het echt waardeloos,daarvoor was het wel OK

P8rb
-
- 10773 berichten
- 1762 stemmen
dat is inderdaad erg matig. ben naar 1 aflevering maar gestopt met dat "Brainiac history abuse" volgen.

mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Beetje in de sporen van Mythbusters ..
Hou wel van dat soort programma's maar Braniac is vaak wat flauw en soft.

gondwana
-
- 1212 berichten
- 1464 stemmen
Beetje in de sporen van Mythbusters ..
Hou wel van dat soort programma's maar Braniac is vaak wat flauw en soft.
ja, die gasten van mythbusters hebben ook veel meer persoonlijkheid, ik kan die ook meer apprecieren.

606
-
- 23728 berichten
- 11624 stemmen
dat is inderdaad erg matig. ben naar 1 aflevering maar gestopt met dat "Brainiac history abuse" volgen.
ja ik kijk er echt niet naar verspeelde tijd.

tukkerstein
-
- 2091 berichten
- 2898 stemmen
FAntastich programma ja. History Abuse is inderdaad veel slechter.

tukkerstein
-
- 2091 berichten
- 2898 stemmen
Kijken mensen er nog naar? Ik blijf het een geweldig programma vinden. Waar Mythbusters vooral wetenschappelijk, goed onderbouwde experimenten uitvoert zijn de onderzoeken in Brainiac vaak ontzettend slecht uitgevoerd, wat het nu juist zo leuk maakt. Eigenlijk is alles gewoon een excuus om zoveel mogelijk op te blazen en vreemde beelden te maken.
Leuk zijn de rubrieken 45 seconden-wetenschap (met bijvoorbeeld "Hoe lang kun je met een potlood schrijven?") en het caravan opblazen.