menu

Overig / Televisie / How I Met Your Mother

zoeken in:
Geweldige serie!! Eindelijk een nieuwe, lang verwachte Friends-achtige serie!

Barney is een held!

AHWA
Jammer dat er gisteren een fout in de ondertiteling zat:

"I'm about to turn 30-sex" werd vertaald met 'seksendertig worden' of zoiets.

Ja viel mij ook op, ik vind de ondertiteling echt slecht. Waar is de optie om het uit te schakelen:)

Ik zie net dat het 140000 kijkers heeft getrokken gisteren.

Oh, ik kijk niet op de Nederlandse televisie, dus sowieso zonder ondertiteling, dan heb je dat soort dingen niet...

Voel het niet bij deze serie. Vrij standaard sit-com. Boring!

AHWA
je moet de serie volgen om te weten hoe goed dit is en dat het allerminst saai is.

Ja ga nou heen moet alles 5 sezioen kijken zeker, me kont. Heb stuk of 10 episode gezien. Niks goeds aan, extreem saai. De dode mensen die lachen zegt eigenlijk al genoeg.

The Last
Vorige week toevallig een aflevering gezien. En ik moet zeggen, t is bij vlagen enorm grappig, maar die belabberde lachband verpest toch wel een hoop zeg....

De nieuwe aflevering is weer goed

AHWA
Macmanus schreef:
Ja ga nou heen moet alles 5 sezioen kijken zeker, me kont. Heb stuk of 10 episode gezien. Niks goeds aan, extreem saai. De dode mensen die lachen zegt eigenlijk al genoeg.

Extreem saai vind ik wel heel ver gaan. Het is geen typische sitcom die alleen maar grappen wil maken. Er zitten ook serieuze en romantische momenten in, maar die vind jij dus saai. Het zij zo.

En ze zijn pas bij seizoen 4 hoor Valt dus wel mee

AHWA
deft0nes schreef:
De nieuwe aflevering is weer goed

Ik ga hem vanavond of morgen tsjekken. Ben benieuwd.

Het is geen typische sitcom die alleen maar grappen wil maken. Er zitten ook serieuze en romantische momenten in

Dat is vrij normaal voor sitcoms hoor. De leukere sitcoms zijn nu juist die waar geen enkel serieus of romantisch moment in zit (Seinfeld, Married with Children).

Ik heb dit ook een paar keer gezien en kan er ook weinig bijzonders in herkennen. Niet heel erg slecht maar wel enorm standaard.

AHWA
Nee, dit is juist niet standaard. Dit is meer dan een sitcom. Married With Children en Seinfeld zijn puur sitcom, maar How I Met Your Mother niet. In How I Met Your Mother wordt gespeeld met de tijd, je krijgt fake-outs, en de personages reageren heel natuurlijk op elkaar. Dit is meer te vergelijken met series als Arrested Development.

Je moet HIMYM niet kijken om vaak te kunnen lachen. Je wordt erin meegezogen en telkens weer door ontroerd, zeker ook weer in het einde van aflevering 413.

Als je wil lachen, moet je The Big Bang Theory kijken. De nieuwe aflevering 213 was weer fenomenaal.

Nee, dit is juist niet standaard. Dit is meer dan een sitcom.

Al die dingen die je opnoemt zitten ook in The King of Queens, Friends, According to Jim of Growing Pains. Seinfeld en Married with Children zijn nu juist a typisch omdat er geen moraaltje, emotie of serieus moment in zit.

AHWA
BoordAppel schreef:
(quote)

Al die dingen die je opnoemt zitten ook in The King of Queens, Friends, According to Jim of Growing Pains. Seinfeld en Married with Children zijn nu juist a typisch omdat er geen moraaltje, emotie of serieus moment in zit.

Ik vind dat bij die sitcoms die jij nu noemt het script zo geschreven is dat er onnatuurlijke opzetjes in zitten voor grappen, iets wat typisch is voor een sitcom. Dat is bij How I Met Your Mother niet zo. De moraal ligt er never nooit zo dik op als in series als According To Jim en Growing Pains.

Married With Children is leuk, maar in feite wel tien jaar meer van hetzelfde. Echt vernieuwende dingen zaten daar niet in. Seinfeld lijkt wat dat betreft dan het meest op HIMYM, maar daar zit te weinig personage-ontwikkeling in, vind ik.

Dit is wel een leuk artikeltje over HIMYM:

http://www.televisionwithoutpity.com/show/how_i_met_your_mother/how_i_met_your_mother_the_new.php

Ik vind dat bij die sitcoms die jij nu noemt het script zo geschreven is dat er onnatuurlijke opzetjes in zitten voor grappen

Ik heb het verder ook niet over de kwaliteit want die vind ik van alle voorbeelden die ik noem niet zo best maar de opzet van al die series is exact hetzelfde: grappen, wat emotie en hier en daar een moraaltje. Al heb ik niet genoeg van deze serie gezien om te zeggen in hoeverre dat terugkomt.

Seinfeld lijkt wat dat betreft dan het meest op HIMYM, maar daar zit te weinig personage-ontwikkeling in, vind ik.

Dat is dan ook absoluut niet de bedoeling van Seinfeld.

AHWA
BoordAppel schreef:
Al heb ik niet genoeg van deze serie gezien om te zeggen in hoeverre dat terugkomt.

De kracht van HIMYM zit hem in de continuiteit, net als bij Arrested Development. Grappen die terugverwijzen naar eerdere afleveringen, previews naar toekomstige afleveringen, het spelen met tijd, flashbacks, flashforwards, etc.
Als je de serie op tv volgt, valt dat gewoon minder op.

Seinfeld en Married with Children zijn dan ook niet grappig. IMHO dan. HIMYM vind ik juist weer wel hilarisch. Heb al meerdere malen in een deuk gelegen. Vooral Barney heeft echt mijn humor. En ja, ook bevat het romantische en serieuzere momenten, maar dat voeg juist toe.

Toinepel
Legen...... wait for it..... DARY

AHWA
Vanavond was de legendarische Slap Bet-aflevering op tv! Een van de allerbeste HIMYM's.

Afl. 15 was weer een fraaie! Mooi ook dat Barney voor alle badguy's is haha. Maar kan er alsjeblieft een keer actie worden ondernomen tussen Robin en Barney. Dat geloer is echt vermoeiend .

AHWA
Patience, my dear Watson. Ik vind het A-plot met z'n familie niet heel boeiend, maar de grapjes eromheen waren wel leuk. Over die films, en over dat kindsterren in de jaren '80 beter konden acteren

Ook leuk om PretentiousTed weer even te zien.

Leuk ook dat z'n zogenaamde vrouw Betty heette

Duurde even voordat ik Frances Conroy uit Six Feet Under herkende.

Ja om de naam Betty moest ik ook grinniken.

Ik snap ook wel dat ze wachten tot ongeveer de season finale, maar AHWA word jij niet moe van al die goed bedoelde tips dat Barney er gewoon voor moet gaan? .

AHWA
Ik stoor me er niet zo aan. Of ze nu bij elkaar komen of niet, kan me niet zo veel schelen. Omdat de serie inmiddels al vier seizoenen loopt, moeten ze extra dingen gaan verzinnen om op te vullen voordat we de moeder eindelijk ontmoeten. Daar was deze aflevering een mooi voorbeeld van. Ik kijk de serie vooral voor de leuke dialogen, en de originele grappen zoals over die films.

En ik ben benieuwd wie uiteindelijk de moeder gaat spelen.

AHWA
Ted, honey, I want you to go outside and bite the curb.. I'll be out in a minute.

Hilarische aflevering deze week. Geniale combinatie tussen voor- en achtergrond. Bijna naked-gun/hot-shot achtige taferelen. Ook leuk jatwerk van Big Lebowski. Barney in zijn 'Suitjama'

AHWA
Inderdaad een beresterke aflevering. Ook qua emotie met de ruzie tussen Ted en Lily. Leuk hoe ze seizoen 2 en 4 hebben verwoven.

Dit is alweer een klassieke aflevering. Seizoen 4 is veel beter dan 3, dat is toch wel het minste seizoen.

AHWA
Iets minder dan vorige week, maar er zaten nog genoeg leuke dingen in. Die chairshots

How I met your Mother goes movies. Wel geinig gedaan inderdaad, vond de aflevering zelf niet heel leuk.

Macmanus schreef:

Je weet niet waar je het over hebt.

HIMYM wordt misschien niet live gespeeld voor een publiek, maar het wordt wel 'live' uitgezonden voor een publiek. Op die manier krijgen zij het gelach bij de grapjes. Niks lachband, niks dode mensen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:32 uur

geplaatst: vandaag om 17:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.