menu

Overig / Televisie / How I Met Your Mother

zoeken in:
(Willie) schreef:
Overigens, we zagen toch de aankondiging van een zwangerschap in 2015, dat betekent dat de dochter 15 is en de zoon zelfs nog jonger in 2030, yeah right. Die zijn nadat ze op 9 en nog jongere leeftijd hun moeder zijn verloren zo wijs dat ze hun vader vol overtuiging een andere relatie gunnen.

Ted is 6 jaar weduwnaar geweest, dus die kinderen hebben hun moeder niet goed genoeg gekend. Kan natuurlijk best dat ze zoveel van hun pa houden (Ted is natuurlijk een goede kerel) dat ze hem zijn geluk gunnen. En Robin kennen zij natuurlijk ook goed. Zo vreemd vond ik dat allemaal niet.

Haha, ik hoor net het hele verhaal van AHWA, dit moet bijna wel het slechtste schrijfwerk in de geschiedenis van televisie zijn. Niet te filmen zeg, wat bezielden ze? Echt blij dat ik het in seizoen 3 al voor gezien hield en niet meer de moeite vond.

Speciaal voor AHWA zijn gewenste slot:

Met dank een een chagrijnige fan die het ook niet zo goed vond, hehe.

AHWA
Zoiets had het moeten zijn, ja. Schandalig ook dat Bob Saget geen shout-out heeft gekregen in de finale.

Mescaline (moderator)
Damn.. maakt me steeds benieuwder die tegenstrijdige reacties.. Nog even wachten tot vrijdag De laatste 2 uur HIMYM ever...

Ik heb de finale nog eens opnieuw gekeken. Ik heb er wel vrede mee. Barney is wel geëindigd op zijn Barneys, ook al is die baby wat simpel erin verwerkt. En Ted vond zijn grote liefde, maar door omstandigheden niet lang. En hij keerde terug bij de andere vrouw van zijn leven. Ted is niet geboren voor het grote geluk. Geen perfecte finale, maar wel een acceptabele. En ook nog best een bevredigende omdat het past in de geest van de serie, waar het leven genomen wordt zoals het komt.

Bizar einde. Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken. Aan een kant heb ik er wel vrede mee, omdat ik constant hoopte dat Ted en Robin alsnog samen zouden komen, maar de schrijvers hebben het gehele laatste seizoenen zóveel geprobeerd om te laten zien dat dat er gewoon niet in zat, dat ik dat uiteindelijk ook had geaccepteerd en er klaar voor was om Ted met de liefde van zijn leven (Tracy) te zien.

De omschakeling die opeens in een paar minuten gemaakt moest worden, is me niet helemaal gelukt.
Ik vond het een fijne aflevering, maar wat al eerder gezegd is: De traagheid van de afgelopen seizoenen voelt nu nog misplaatster. Ze hebben de kijkers een heel seizoen proberen te overtuigen van de liefde tussen Ted en Tracy en ze hebben ons de liefde tussen Ted en Robin laten loslaten en dan eindigt het zo.

Mescaline (moderator)
Ik moet ook even het einde laten bezinken, vanavond dus EINDELIJK de laatste 6 episodes gezien en tegelijkertijd ook blij dat ik de laatste 2 uur van deze serie heb bewaard.
Dat Barney & Robin na 3 jaar toch niet samen werkte vond ik wel een positief punt, ook al was de serie zo lang bezig die 2 bij elkaar te krijgen heb ik tegelijkertijd nooit het idee gehad dat ze een perfecte match waren.
Sowieso is Barney geen type voor een (lange) relatie, het idee met de baby was dan ook wel een tikkeltje geforceerd om hem dan als nog een ander persoon te maken.
Dat de moeder dood ging was voor mij ook wel even een rare wending maar tegelijkertijd hebben de makers wel ballen gehad om deze serie geen standaard hollywood einde te geven.
Dat Ted op het einde als nog terug gaat naar Robin voelde ook maar een beetje geforceerd, dat deze 2 goed bij elkaar passen was al duidelijk vanaf seizoen 1 maar om dat in de laatste minuten te proppen vind ik dan toch weer erg jammer.

Ook vind ik het best wel jammer dat the mother niet vaker in seizoen 9 is voorgekomen, de scenes die ze wel had vond ik namelijk allemaal erg leuk om te zien en de chemie met Ted kwam op een natuurlijke manier over.

Zoals velen van jullie heb ik een beetje een dubbel gevoel, maar tegelijkertijd ben ik blij dat Barney & Robin niet samen zijn geëindigd en de serie met dit einde een behoorlijke impact heeft gemaakt op zijn kijkers, in ieder geval niet een serie die snel vergeten gaat worden.

Mescaline (moderator)

AHWA
Alsof ze zelf al weten wat een fout ze gemaakt hebben. Slap goedmakertje. Koop al jaren geen dvd's meer, dus ik koester mijn S1 set nu nog meer dan ooit

Mescaline (moderator)
Vind het einde wat er nu aan zit eigenlijk best wel passend, nu begrijp je ook beter waarom Ted het hele verhaal aan zijn kinderen moest vertellen en waarom the mother dat niet kon doen. Ze hadden alleen wat minder filler mogen gebruiken in dit laatste seizoen, de laatste 2 afleveringen gingen een beetje te snel.

Ik heb liever de serie op blu-ray, dvd vind ik niet de moeite waard aangezien het op internet in betere kwaliteit staat..

Het grootste probleem van de serie is het hele er dik bovenop liggende uitgangspunt van een sitcom (als Friends) eens totaal anders aan te pakken. Niet seizoenenlang opzichtig aansturen op de twee grote liefdes die toch wel bij elkaar komen, maar direct op het einde van de pilot de kijker op het verkeerde been zetten door mede te delen dat de moeder van de kinderen Robin niet is. Kiezen voor een geforceerd overkomende achronologische vertelwijze in plaats van de meer gangbare chronologische.

Door dit hele uitgangspunt van anders willen zijn werken de schrijvers zich toch wat in de nesten. Hoofdpersoon Ted is aan het begin van de serie al de verbitterde en wanhopige romanticus die op zoek is naar zijn perfecte liefde. Als je ziet wat hij allemaal voor klappen te verwerken krijgt op liefdesgebied door de seizoenen heen dan is het heel begrijpelijk dat hij zo is geworden, maar nu is hij dat vanaf het begin al en loopt hij als maatschappelijk vrij succesvolle man van achter in de twintig maar te zeuren over hoe hij wil trouwen en ongelukkig is. Ik vond hem direct een zeur en de meest oninteressante hoofdpersoon die ik in een serie ben tegengekomen. De matig Radnor met zijn Charlie Sheen-achtige ik-ben-leuk-gezicht hielp ook al niet.

En het bandje van deze zeur staat dan seizoenenlang op repeat, met regelmatig ook weer de weer opduikende gevoelens tussen Robin en hem. Doordat er is gezegd dat ze niet bij elkaar horen voelt dat als een vervelende herhaling. En als ze dan uiteindelijk wel bij elkaar komen voelt het voor veel anderen weer als een flauwe knieval naar een standaard afloop en vraag je je ook af waarom er dan steeds zo enorm veel gewicht op de moeder is gelegd als die in wat haastige scènes weer van het toneel verdwijnt. Eigenlijk wordt dus door het hele concept op het einde zowel afbreuk gedaan aan Robin als de moeder. Was dan gegaan voor een boodschap als dat een bepaalde klik en voorbestemdheid (Robin) belangrijker is dan de perfecte partner (de moeder) of zo.

Ondanks die wat andere benadering is How I Met Your Mother in veel opzichten ook nog gewoon een standaard sitcom. De humor is wat veilig en flauw, de vervelende aanwezige lachband (met ook nog eens te opvallend gebruikte lachjes) is er ook gewoon er wordt opzichtig gezocht naar culturele impact door veel nadruk te leggen op terugkerende elementen en (over het algemeen vervelende) catchphrases.

De personages blijven ook vrij standaard. Barney is het grootste karikatuur, maar wel duidelijk de grote troef van de serie. Neil Patrick levert met afstand de beste prestatie, hoewel Segel ook nog een aardig acteur is. Maar die is niet zo leuk, en op het einde had hij er duidelijk niet meer zoveel zin in. Stelletjes zijn ook zelden leuk in een serie en Lily is gewoon enorm irritant. Ook doordat Hannigan zo'n dramatisch actrice is. Robin vind ik als manwijf-personage gewoon vervelend en onaantrekkelijk, terwijl zij om een beetje mee te kunnen leven juist het charmante personage moet zijn waar je als kijker ook een beetje voor zwicht.

Wel verdient de serie een pluim voor zijn sterke en in dit soort series vrij zeldzame continuïteit in de eerste seizoenen. Ook de muziek springt er nog een paar keer positief uit met de tegenwoordig voor series en films vaak gebruikelijke leuke bijdrages van allerlei indiebandjes. Wat dat betreft is de voorsprong op een Friends groot. Maar net als zijn superieure grote broer had How I Met Your Mother er goed aan gedaan het bij een seizoen of vijf te houden. Ik heb de serie nooit goed gevonden, maar na een stroeve start begon ik Barney tot mijn verbazing toch te waarderen, en hij maakt de serie nog wel een paar seizoenen redelijk de moeite waard als tussendoortje.

Maar de humor moest het onderspit delven om hem karakterontwikkeling te geven, en daarmee was er voor de hele serie een verval merkbaar. Want How I Met Your Mother ís Barney. Voor mij dan tenminste. Hij is ook wel degene die verantwoordelijk is voor de nodige wat vervelende catchphrases en termen, maar dingen als die soort Playbook-sketches en de slap bet zijn nog wel aardig, en Neil Patrick Harris speelt zijn rol met charme en enthousiasme. Zonder hem en de nieuwsgierigheid naar het einde had ik de serie nooit afgemaakt denk ik. Ik ben al niet zo van die typische Amerikaanse sitcoms.

Tja kids, zit hier ook behoorlijk met gemengde gevoelens. Geen beroerd einde, en een einde waar ik wel vrede mee heb, maar de serie had wel iets beter verdiend. De nodige dingen kwamen, zoals reeds hier aangegeven, nogal uit de lucht vallen en afgeraffeld aanvoelen. De scheiding, Barney’s baby (Daddy’s home) en de keuze om uiteindelijk toch voor Robin te gaan was een beetje too much in 40 minuten die 9 seizoen dient af te sluiten voor mijn gevoel. Terugkijkend op 9 seizoenen heb ik mij erg vermaakt met de eerste 4 á 5 seizoenen (legendary!) en de overige seizoenen waren sporadisch leuk en beduidend zwakker. De serie was uniek door zijn opzet en kende in Barney Stinson één van de leukste tv-personages uit het komediegenre die in het rijtje hoort als Karen en Jack (Will & Grace), Al Bundy (Married), George Costanza (Seinfeld) en noem het maar op.

Mja las het, best slim gedaan inderdaad, echter een beetje jammer dat de moeder eigenlijk helemaal niet zo belangrijk blijkt te zijn. Heb er op zich wel vrede mee dat ze dood gaat, maar de manier waarop, en het geen wat daarna gebeurd, verdiende toch wel meer.

Maar goed, dat wil dus zeggen dat ik gisteren de stoute schoenen heb aangetrokken en heel seizoen 9 heb gekeken, en ondanks dat de eerste helft van S09 by far het slechtste is wat de Amerikaanse televisie ooit heeft voortgebracht, (Daphne nominatie voor irritantste personage in serieland?) zag ik in de laatste paar episodes toch hier en daar wat momentjes van eenzelfde kwaliteit die we tijdens de eerste 4 seizoenen gewend waren.

Verder een erg Cheesy onrealistisch einde, maar wel een einde wat binnen de serie past. Uiteindelijk ben ik gewoon erg blij dat het achter de rug is, want de laatste paar seizoenen waren ondanks de opgebouwde empathie voor onze HIMYM personages, natuurlijk erg mager.

Boogeyman schreef:
Verder een erg Cheesy onrealistisch einde, maar wel een einde wat binnen de serie past. Uiteindelijk ben ik gewoon erg blij dat het achter de rug is, want de laatste paar seizoenen waren ondanks de opgebouwde empathie voor onze HIMYM personages, natuurlijk erg mager.

Wat vond je onrealistisch als ik vragen mag? Ik vond het eigenlijk wel passend en juist goed bij de verhaallijn van de 9 seizoenen passen.

Passend was het einde natuurlijk wel, maar het feit dat de moeder overleden is en de kids hem bijna smeken om Robin uit te vragen, en hij die wens vervolgens met een Blue French Horn vervult, vind ik niet erg realistisch. Wil natuurlijk niet alles over een kam scheren, maar in de kring waar ik de afgelopen 27 jaar heb geleefd, zie ik dat gewoon niet gebeuren.

In mijn optiek was het realistischer geweest wanneer hij het verhaal had verteld, en eenmaal hij bij het deel van het overlijden van de moeder kwam, de kids geëmotioneerd zouden raken, en er een down to earth sfeertje zou ontstaan, en ted zou zeggen dat het het wel waard was of iets dergelijks.

Overigens ook cheesy nu ik het zo voor me zie, maar wel wat realistischer
. Maar goed, dan is het natuurlijk wel de vraag of de serie bij zo'n einde baat zou hebben, want eerlijk is eerlijk, binnen de serie ben ik ook redelijk tevreden met het huidige einde.

Al kan ik me toch nét iets meer vinden in het alternatieve einde van Julianna Bixby.

Na dat ik da filmpje had aangeklikt bedacht ik me dat na dat vreselijke Eternal flame, The Walkmen wel weer een sterke zet was, pas ook beter bij de eerste aflevering van de serie.

Het Eternal Flame moment is 1 van de beste scenes uit de hele serie.

Er heerst bij mij nog altijd een vorm van ongenoegen, vandaar dat ik de aflevering niet nog een keer heb gezien. ik wou ook met de hele serie weer eens overnieuw beginnen maar dat stel ik ook nog even uit.
Misschien toch maar wachten tot de speciale box set uitkomt en de de laatste aflevering kijken met de deleted scene die word genoemd in het volgende bericht.

'How I Met Your Mother' Del...

Hoe Alyson Hannigan (Lilly) het omschrijft is ook hoe ik mij er wel een beetje bij voel;

"Hannigan also believes that showing Ted mourning his wife would have helped ease fan frustration for those who felt The Mother was killed off too quickly."

AHWA

Nou was ik al niet zo'n fan van How I Met Your Mother. Ik vond het maar een beetje goedkope kopie van Friends, wat ik persoonlijk een veel betere serie vind. Maar toch, als je 9 seizoenen kijkt, raak je toch wel wat gehecht aan de personages en ben je benieuwd hoe het zal aflopen. Want: hoe heeft hij nou in vredesnaam hun moeder ontmoet?!
En dan: het einde. Verbazing, verdriet, verwarring en eigenlijk vooral verontwaardiging. Wat een flop. Wat een flut einde. Zo afgeraffeld en zo 180 graden omdraaien op het laatste moment. Nee, dit was echt een voorbeeld van hoe je een serie tot een prut einde kunt brengen.

Mescaline (moderator)
Haha ik vond het 1 van de betere eindes van een serie, zo beetje de hele serie is redelijk zoetsappig en om dan het lef te hebben om als makers er op deze manier een eind aan te breien vind ik erg gewaagd. Afwijkend van de standaard hollywood crap

Mescaline schreef:
Haha ik vond het 1 van de betere eindes van een serie, zo beetje de hele serie is redelijk zoetsappig en om dan het lef te hebben om als makers er op deze manier een eind aan te breien vind ik erg gewaagd. Afwijkend van de standaard hollywood crap

Vond het ook een prima einde. Uiteindelijk is het wel mooi dat Robin en Ted alsnog het koppel worden waar de serie al die jaren naar had gehint. Zonde van een sympathiek personage als the mother, maar ach. Enig smetje is dat ze niet gewoon een paar afleveringen extra de tijd hadden genomen om haar dood en een romance tussen Ted en Robin te verwerken.

AHWA
Ik denk er twee jaar later nog steeds hetzelfde over Grootste kuteinde ooit.

Mescaline (moderator)
Ajax&Litmanen1 schreef:
Vond het ook een prima einde..

Daar heb je zeker gelijk in. In plaats van zich te richten op de bruiloft was het beter geweest als de bruiloft inderdaad maar hooguit 3 afleveringen de tijd kreeg en de rest van het seizoen te vullen met the mother, daar ben ik het volkomen mee eens maar alsnog heeft dit einde mij op een goede manier weten te verrassen.

Laatst proberen te beginnen om The Simpsons vanaf het begin te kijken, na sporadisch een aantal afleveringen op televisie te hebben gekeken. Mission failed.

Vorige week begonnen dit met How I Met Your Mother te doen, na een (redelijk) aantal afleveringen op Comedy Central te hebben gekeken. Momenteel bezig aan het begin van seizoen twee en het is fantastisch.

Tranen van het lachen bij S02E07.

AHWA
Geniet er nog maar van. Dat wordt nog wel anders.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:35 uur

geplaatst: vandaag om 17:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.