- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Unit 13
Unit 13
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8408 stemmen
Zag laatst de herhalingen van seizoen 3 en dit is toch wel een van de betere Nederlandse tv-series. De serie heeft erg sterke verhaallijnen met genoeg diepgang en uitstekende acteurs. Nog meer liefhebbers?
cornelis
-
- 4742 berichten
- 672 stemmen
Herinner me dat ik het traag vond, en niet sterk geschreven.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3172 stemmen
Ik keek het ook altijd en vond het een erg goede serie. Maar goed, was toen ook wel erg jong.
gotti
-
- 14039 berichten
- 5708 stemmen
Al heel lang niet meer gezien. Vond het destijds erg leuk (was toen denk ik een jaar of 10/12).
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8408 stemmen
Ik keek het ook altijd en vond het een erg goede serie. Maar goed, was toen ook wel erg jong.
Ja ik ook, maar de 2 of 3 afleveringen die ik laatst tijdens de herhalingen zag waren prima.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
In die tijd was unit 13 één van de weinige series die ik altijd volgde. Wat mij betreft toch wel een van de betere Nederlandse series, zeker in zijn genre. Formeel zou Unit 13 toch ook gewoon toegevoegd kunnen worden op de site?
Gastel
-
- 375 berichten
- 1495 stemmen
die gemene vrouw uit seizoen 3, die Amati op gegeven meenam naar een huisje in het bos, stond vorige week bij mij aan de kassa ik schrok er zelfs een beetje van
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Vond dit vroeger ook erg leuk. Inderdaad een van de betere Nederlandse series. De sfeer en muziek, het was altijd spannend. Met die Fries die nu Univé reclames inspreekt.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8408 stemmen
Het is bij herziening wat stijfjes maar de verhaallijnen en benadering blijven behoorlijk sterk en volwassen.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ik vind unit 13 zelfs beter dan the sopranos.
thomzi50
-
- 1970 berichten
- 2421 stemmen
Het is bij herziening wat stijfjes maar de verhaallijnen en benadering blijven behoorlijk sterk en volwassen.
Inderdaad, viel me alleszins mee, het eerste seizoen. Paar erg sterke rollen en boeiend verhaal. En natuurlijk gigantisch jeugdsentiment.
Op naar seizoen 2!
Donkerwoud
-
- 8135 berichten
- 3666 stemmen
Dan ben ik toch benieuwd in welk opzicht?
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Totaal onvergelijkbaar.
thomzi50
-
- 1970 berichten
- 2421 stemmen
Dat is inderdaad compleet onvergelijkbaar
thomzi50
-
- 1970 berichten
- 2421 stemmen
Seizoen 2 is ook nog wel aardig, maar seizoen 3, sinds gisteren uit, is toch wel middelmatig.. Vooral de 'climax' is lachwekkend.
Tom1989
-
- 28 berichten
- 114 stemmen
Seizoen 2 net bekeken op dvd, vond die vrij goed, is seizoen 1 inderdaad beter?
Nijmegen
-
- 323 berichten
- 672 stemmen
vond de serie '' ernstige delicten '' in die tijd beter!
niethie
-
- 7312 berichten
- 6697 stemmen
Behoorlijk slecht en afgeraffeld eind van een serie die ik bijna geheel op het puntje van mijn stoel heb mogen volgen. Er wordt zoveel tijd genomen om zaken op te bouwen, eigenlijk al vanaf seizoen 1 liggen er al wortels voor de hoofdproblematiek die de gehele serie de boventoon voert en dat ronden ze in een fast forward modus van drie kwartier af. Ik begrijp dat het destijds niet om een cancel ging maar dat ze wilde stoppen op hun hoogtepunt, wat het allemaal nog moeilijker te begrijpen maakt.
Maar om niet teveel in negativiteit te vallen. Een van mijn guilty pleasures zijn politie series, en als het om die van eigen bodem gaat, ik ken niet alles maar kan me er geen voorstelling van maken dat er op dat vlak iets beters als dit is gemaakt, kan het dan ook met geen mogelijkheid ''guilty'' noemen, wat voorganger Bureau Kruislaan dan wel een beetje was. Toffe rolverdeling. Van der Vlugt was al voor eeuwig een held van me om zijn vertolking van de goedheiligman maar hier is hij al minstens zo charismatisch. Maar vooral Tuinman, die ik altijd vooral in bijrollen heb gezien en me daar in nooit zo opviel ga ik missen, evenals de stoere, nergens vervelende terugkerende geluidjes uit het keyboard van Henny Vrienten. Hoop dat Ernstige Delicten, aangezien het hier vaak mee in verband wordt gebracht, iets soortgelijks voor me te bieden heeft.