- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Films op Belgische commerciële stations
Films op Belgische commerciële stations
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
mai tis maar stilles hier 
vanavond geen film voor mij, ik ga naar anderlecht-standard
We wachten nog op Film Pegasus zijn nieuw overzicht hé 
Voor vanavond ook geen film voor mij, want ik ga naar een feestje 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Hier is het nieuwe overzicht van de Vlaamse tv-zenders:
VRIJDAG 22 MEI
20.30 - VijfTV - Living with the enemy
Tv-thriller uit 2005.
20.40 - VTM - Meet the parents
Komedie met Robert De Niro als de schoonvader van Ben Stiller.
20.40 - EEN - Pirates of the Caribbean: cuse of the black pearl
Het eerste en enige goeie deel van de piratenreeks. Met Johnny Depp als halfzatte piraat.
20.40 - 2BE - Rush Hour 2
2e deel van de komische actiefilm met Jackie Chan.
20.40 - VT4 - War of the worlds
Het einde van de wereld is nabij. Of dat aan de buitenaardse wezens ligt of het acteerwerk van Tom Cruise kan u zelf oordelen.
22.10 - VijfTV - Eddie
Komedie met Whoopi Goldberg.
22.20 - 2BE - Traffic
Misdaadfilm over het drugsgebruik in Amerika en hoe de hele keten aan elkaar hangt. Met topacteurs als Michael Douglas, Benicio Del Toro, Catherine Zeta Jones, Dennis Quaid, Don Cheadle en vele anderen.

22.45 - VT4 - Crocodile Dundee
Eerste film uit de reeks met de Australische krokodillenjager die verliefd wordt op een schoonheid uit New York, een stad die wilder is dan de bush van Australië.
23.30 - EEN - Frantic
Trantic is van Roman Polanski met in de hoofdrol Harrison Ford. En Ford is z'n vrouw kwijt in Parijs. En de sukkelaar kan geen Frans...
03.20 - VijfTV - City Hall
Thriller met Al Pacino
ZATERDAG 23 MEI
13.35 - Eine Liebe in Venedig
Romantisch tv-drama van The Utta Danella Collection.
13.40 - VijfTV - Columbo: Butterfly in shades of grey
TV-film uit de reeks van Columbo.
15.05 - VTM - Escape from the planet of the apes
3e film uit de reeks waarbij 2 apen op aarde terecht komen. Zeker niet het niveau van deel 1, maar wel leuk voor een zondagmiddag. Op EEN is het toch weeral wielrennen.
18.05 - 2BE - Parenthood
Steve Martin in een komedie waarin hij probeert z'n kinderen goed op te voeden...
19.30 - VijfTV - Beautiful girl
Tv-komedie uit 2003
21.10 - VijfTV - Love notes
tv-komedie uit 2007.
21.15 - 2BE - Enough
Drama met Jennifer Lopez als serveerster die bedrogen wordt door haar man.
21.15 - EEN - Wuthering heights
Romantisch tv-drama naar het gelijknamige boek.
21.15 - VT4 - Big momma's house 2
Martin Lawrence die zich verkleed als dikke vrouw om te infiltreren. FBI, het is een rotjob....
21.35 - VTM - The deep end of the ocean
Drama met Michelle Pfeiffer, Treat Williams en Whoopi Goldberg. Niet echt het soort film voor een zaterdag avond. Maar het kan nog meevallen.
23.05 - CANVAS - The quiet American
Drama met Michael Caine en Brendan Fraser.
23.10 - VT4 - Jerry Maguire
Heel de avond drama's op tv, waardoor deze komedie met Tom Cruise en Cuba Gooding Jr er toch uitspringt.
23.20 - 2BE - Didi, o cupido trapalhâo
Braziliaanse familiekomedie over de engel Didi die moet bewijzen een goeie cupido te zijn. Film die niet staat op MM, dus aan jullie om hem te beoordelen.
03.45 - VijfTV - The crow: city of angels
Actiethriller met een kraai.
ZONDAG 24 MEI
geen film op Canvas vandaag door de Koningin Elisabethwedstrijd.
13.15 - VijfTV - Sister Act
Whoopi Goldberg in deze muzikale komedie tussen de nonnen.
14.40 - Vitaya - Mother knows best
tv-thriller uit 1997
15.05 - VTM - Bushwacked
Flauwe komedie, maar er is geen alternatief buiten wielrennen.
19.30 - 2BE - Austin Powers
De eerste film uit de reeks met Mike Myers als een parodie op de James Bond films.
20.30 - Jim - Jeepers Creepers II
Lekker foute horrorfilm met een hoop tieners die afgeslacht worden. Meer moet dat soms niet zijn.
21.15 - VijfTV - Another woman
Romantisch tv-drama uit 1994.
03.25 - VijfTV - Joe versus the volcano
Komedie met een Joe en een vulkaan.
MAANDAG 25 MEI
14.30 - Vitaya - What kind of mother are you?
tv-drama met het figuurlijke vingertje blijkbaar
20.40 - VT4 - The wedding planner
Jennifer Lopez als huwelijksplanner. Maar waarschijnlijk zelf niet met haar gevoelens weg raakt. 
20.40 - VijfTV - The Russell Girl
TV-drama (de tvfilms blijven komen)
03.30 - VijfTV - Nothing but trouble
Avonturenkomedie met Dan Aykroyd
DINSDAG 26 MEI
14.30 - Vitaya - Julie (1)
Drama. Deel 2 is woensdag.
20.35 - 2BE - U-571
Oorlogsdrama over een duikboot in WO II. Eén van de betere films deze week.

20.40 - VijfTV - An unexpected love
Tv-drama uit 2003
21.45 - VT4 - The Ron Clark Story
Verhaal rond Ron Clark (duh) met Matthew Perry als Ron Clark die een leraar was in een probleemklas. Al veel gezien dit soort films, dus geen idee wat er zo origineel aan is.
22.30 - VijfTV - Alfie
Komedie met Jude Law en Susan Sarandon.
22.40 - 2BE - Porky's revenge
Foute 80's komedie met een hoop tieners op highschool.
03.30 - VijfTV - Murder on pleasant drive
Drama over een vrouw die verdwijnt en haar man wordt verdacht.
WOENSDAG 27 MEI
13.40 - VijfTV - Stitch: the movie
Animatiefilm van Disney met het buitenaardse wezen Stitch.
14.25 - Vitaya - Julie (2)
2e deel van dit drama. Deel 1 was op dinsdag.
20.50 - CANVAS - About Schmidt
Tragikomedie met een norse Jack Nicholson die toch wel hoog scoort op MM.
21.15 - VijfTV - Before sunset
Romantisch drama met Ethan Hawke. Scoort toch 3.67 op MM...

2.40 - VijfTV - The color purple
Episch drama over de zwarte maatschappij begin 20e eeuw.
DONDERDAG 28 MEI
14.30 - Vitaya - Timepiece
Komedie uit 2003.
20.40 - VijfTV - Wedding Daze
Tv-komedie uit 2004.
20.40 - 2BE - Die Hard
Met 'yipeekayee mother focker' Bruce Willis in het eerste deel rond John McClane die op de verkeerde moment op de verkeerde plaats is, en de boel wil redden. Een klassieker gewoon!!

03.15 - VijfTV - Things you can tell just by looking at her
Romantisch drama over 5 levens die elkaar kruisen.
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
mai tis maar stilles hier 
vanavond geen film voor mij, ik ga naar anderlecht-standard
Heb gisteren ook gekeken naar Anderlecht-Standard. Anderlechtsupporter, Krikke?
Vanavond zal ik zien naar de dvd van de The Bone Collector aangezien er vanavond niks is die me kan boeien. Andermaal Rush Hour vanavond en volgende week dan maar weer eens Lethal Weapon zeker? 
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Heb gisteren ook gekeken naar Anderlecht-Standard. Anderlechtsupporter, Krikke?
Vanavond zal ik zien naar de dvd van de The Bone Collector aangezien er vanavond niks is die me kan boeien. Andermaal Rush Hour vanavond en volgende week dan maar weer eens Lethal Weapon zeker?
inderdaad, anderlechtsupporter 
voor vanavond wederom geen film voor mij 
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Ga je naar Luik zondag?
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Ga je naar Luik zondag?
nee helaas geen tijd, ik ga het gewoon op tv zien...
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Vandaag ga ik U-571 opnemen, lijkt me een goede film 
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Films voor vandaag, de rest zal ik morgen proberen te plaatsen.
20.40 - VTM - Hitch
Romantische komedie met Will Smith als koppelaar die zelf problemen met relaties heeft. Bijster origineel dus.
20.40 - VT4 - The Island
Michael Bay die het luminieuze idee had om niet alleen Scarlett Johansson te vragen voor z'n film, maar haar dan nog eens kloont. Op één been kunt ge niet staan, niet waar. Verder nog met Steve Buscemi en andere bekende koppen.

20.40 - 2BE - Terminator 3
3e film met Arnie als robot. Niet het niveau van de vorige, maar toch een sterke actiefilm.
20.40 - VijfTV - The housesitter
Thriller over iemand die op een huis moet letten en wat tegenkomt.
21.05 - EEN - Pearl Harbor
Omdat het zo lang duurt, is de film in 2 gedeelt. Rond 22.30 kan je een plasje maken of met de hond gaan wandelen om dan rond 23.00 verder te kijken.
22.20 - VijfTV - Crazy in love
Romantische Komedie
22.35 - 2BE - The Blob
Klassieke horrorfilm met Kevin Dillon en Donovan Leitch en een blob.
23.05 - VT4 - Crocodile Dundee 2
2e film met de krokodillenman, die nu in NY woont. Al blijft z'n hard in de bush.
00.05 - VTM - 10 Rilling Place
Psychologische thriller, kort na WO II waar een koppel abortus wil plegen, maar de vrouw sterft tijdens de operatie. En da was ni de bedoeling...
03.25 - VijfTV - Body of Evidence
Nog maar eens deze erotische thriller met Madonna en Willem Dafoe.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Ik weet het nog niet goed voor vanavond, The Island heb ik al gezien (2*), ben wel geïnteresseerd in Hitch maar ik heb thuis nog een aantal dvd's die ik nog moet bekijken.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Vanavond geen film voor mij, degene die me aanspreken heb ik al gezien 
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Zal vanavond kijken naar Pearl Harbor heb deze namelijk nog niet gezien.
@Kr!kke, ik zie dat je ging kijken naar U-571. Ik heb hem een poosje geleden gezien en vond het een hele goeie film. Wat vond jij ervan?
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Zal vanavond kijken naar Pearl Harbor heb deze namelijk nog niet gezien.
@Kr!kke, ik zie dat je ging kijken naar U-571. Ik heb hem een poosje geleden gezien en vond het een hele goeie film. Wat vond jij ervan?
ik zal het binnenkort weten te zeggen, ik heb hem opgenomen en heb hem nog niet kunnen zien wegens een te drukke examenweek... Ik ga hem volgende week proberen te zien 
btw voor diegenen die Munich nog niet gezien hebben: zeker zien vanavond !
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
btw voor diegenen die Munich nog niet gezien hebben: zeker zien vanavond !
Is aan het opnemen. 
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Ben blij dat ik nog eens achter de pc geraak. Na komende week gaat het hier allemaal terug z'n gangetje zodat ik terug wekelijks een overzicht kan posten. Ben bezig met een toneelstuk en het decor vraagt meer werk dan verwacht helaas...
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Maandag 1 JUNI
VT4-20:40u.- Tomorrow Never Dies
Bondfilm met Pierce Brosnan.
Vijftv-20:40u.- When Innocence is Lost
Als de zeventienjarige leerling Erica zwanger van haar vriend Scott blijkt te zijn, kiest ze voor het kind, hoewel Scott het daar helemaal niet mee eens is.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
het is weeral een tijdje geleden dat ik überhaupt nog een film heb gezien, en voor vanavond heb ik weer geen plannen... Die Bond-film vind ik wel een goeie, dus als je niet weet wat doen 
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Ondanks het tijdgebrek toch een filmtip:
Woensdag 3 juni:
20.50 - CANVAS - Bobby
Film over het leven van senator Robert F. Kennedy met Sharon Stone, Laurence Fishburne, Demi Moore en de Lord of the rings dwerg Elijah Wood. Oh ja, Lindsay Lohan huppelt hier ook in mee.
Woensda 's nachts op VijfTV:
03.25 - VijfTV - Snake Eyes
Thriller van Brian de Palma met Nicolas Cage
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
DINSDAG 2 JUNI
(Ik heb ook niet veel tijd om een overzichtje te plaatsen, dus als iemand zich geroepen voelt mag hij dat ook altijd eens proberen.)
2Be-20:40u.- Dangerous Waters: Shark Attack (*,5)
Een filmpje over een groepje studenten en moordlustige haaien.
2Be-22:55u.- The Skulls (**,5)
Student Luke McNamara sluit zich aan bij het elitestudentengenootschap 'The Skulls'. Door een reeks verontrustende voorvallen, zoals de zelfmoord van zijn beste vriend, begint hij voor zijn leven te vrezen.
VT4-21:40u.- Old School (***)
Mitch, Frank en Beanie zijn de dertig net voorbij, en ze willen de uitzinnige fun van hun studentenjaren herbeleven. Ze besluiten om een studentenvereniging te starten.
Vijftv-20:40u.- Stolen Life: Caught on Tape
Emma Norman is een populaire lerares op een basisschool in Minneapolis. Ze leidt een gelukkig en succesvol leven met haar vriend David.
Vijftv-22:20u.- Husband For Hire
Lola is een brutale Latijns Amerikaanse vrouw die verplicht wordt om te trouwen. Als ze dit niet doet, verliest ze haar deel van het familiefortuin. Nadat ze ontdekt dat haar verloofde haar bedriegt, verbreekt ze hun verloving.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Vanavond ga ik Dangerous Waters: Shark Attack opnemen, hoewel deze een zeer lage score op MM heeft...Maar ik kijk gewoon graag naar haaienfilms 
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
WOENSDAG 3 JUNI
2Be-20:40u.- The Deep End (***)
Margarets tienerzoon Beau heeft een relatie met een oudere man. Wanneer Margaret het lijk van Beaus minnaar aantreft vlak bij hun huis, verstopt ze het lichaam. Maar iemand heeft haar daden gefilmd.
2Be-22:30u.- The Getaway (***)
Wanneer overvaller Doc door een valstrik in een Mexicaanse gevangenis terechtkomt, doet zijn vrouw een beroep op de beruchte misdaadbaas Jack Benyon om haar man vervroegd vrij te krijgen.
Eén-20:50u.- Bobby (***) Filmtip volgens Film Pegasus!
Deze film is het verhaal van de moord op de Amerikaanse senator Robert F. Kennedy, op 6 juni 1968. De 22 mensen die zich op die dag in hetzelfde 'Ambassador' hotel bevonden als toen hij werd gedood, worden in hun doen en laten gevolgd.
Vijftv-21:10u.- Summer Catch (**,5)
Ryan Dunne moet als vakantiebaantje samen met zijn vader, de lokale tuinier, het grasveld de familie Parrish uit Cape Cod onderhouden.
Vijftv-03:25u.- Snake Eyes (***)
Thriller van Brian de Palma met Nicolas Cage
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Een drukke avond voor m'n dvdrecorder. Zal The Deep End, The Getaway en Snake Eyes opnemen.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
DONDERDAG 4 JUNI
2Be-20:40u.- Transporter 2 (***)
Snelle actiefilm met Jason Statham.
2Be-22:15u.- The Corruptor (***)
Een agent gaat undercover in een gevaarlijke misdaadscene om ontvoerings- en drugshandel-zaken te onderzoeken.
VT4-20:40u.- Double Jeopardy (***)
Thriller met Tommy Lee Jones.
Vijftv-20:45u.- It Had To Be You (**)
Anna is een leerkracht en Charlie een politieman. Ze wonen en werken in New York en staan allebei op het punt te trouwen met hun verloofde.
Vijftv-03:15u.- Cat's Meow (***)
November, 1924: Er vindt een mysterieuze dood plaats aan boord van het jacht van mediamagnaat William Randalph Hearst. Hearst is jaloers op zijn jonge geliefde Marion Davies, en hij verdenkt haar er van een relatie te hebben met Charlie Chaplin.
Het is hier blijkbaar weer opvallend stil...
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
vanavond ga ik The Corrupter opnemen... Voor de echte actiefans is The Transporter 2 echt een geweldige film 
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
vanavond ga ik The Corrupter opnemen... Voor de echte actiefans is The Transporter 2 echt een geweldige film
Transporter 2 is voer voor mij. 
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
VRIJDAG 5 JUNI
2Be-20:40u.- The Quick and the Dead (***)
Western uit 1995, een Once upon a Time in the West zou ik niet op hopen, maar hij schijnt wel aardig te zijn.
2Be-22:40u.- Home
Franse documentaire van Yann Arthus-Bertrand, die op 5 juni 2009 wereldwijd in meer dan 50 landen in première gaat.
VTM-20:55u.- Stuart Little (***)
Bijna iedereen kent Stuart Little, de vriendelijke muis, die vanavond op VTM eens komt piepen.
Eén-20:40u.- Hop (**,5)
Belgische ‘komedie’. Wanneer zijn vader als illegaal het land wordt uitgewezen daagt een Kongolese jongen de overheid uit zijn vader terug te vinden. Gelukkig is er nog de tot Belg genaturaliseerde, uit Kongo afkomstige, voetballer Emile M'Penza.
VT4-20:35u.- The Tuxedo (**,5)
Weeral eens een ‘grappige’ actiefilm met jawel, Jackie Chan.
VT4-22:30u.- The 6th Day (**,5)
Redelijke Science-Fiction Thriller met onze spierenbundel Arnold Schwarzenegger.
Vijftv-20:40u.- Black Widow (**)
Blonde vrouwen met pistolen zijn altijd gevaarlijk…
Vijftv-22:20u.- Just The Ticket (**,5)
Gary is een charmeur, maar Linda heeft meer dan genoeg van hem. Samen met zijn vrienden verkoopt hij kaarten voor events tegen erg hoge prijzen. Dit maakt hem niet bepaald rijk en blijkt moeilijker dan hij dacht. Maar dan ontmoet hij een priester die hem helpt.
Vijftv-03:35u.- Lone Star State Of Mind (**,5)
Met een paar duizend dollar op de bank en een lang gekoesterde droom probeert Earl (Joshua Jackson), een jonge automonteur, met zijn vriendinnetje weg te komen uit het kleine maar vooral saaie stadje Bennet in Texas.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Ik denk dat ik vanavond de volgende paar afleveringen van Band Of Brothers ga bezien.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Ik denk dat ik vanavond de volgende paar afleveringen van Band Of Brothers ga bezien.
echt een geweldige reeks 
voor vanavond lijkt me The Quick and the Dead een leuke 
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Zal vanavond zien naar één van de films die op m'n dvdrecorder staan want op den duur...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.