- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Films op Belgische commerciële stations
Films op Belgische commerciële stations
chrissie
-
- 749 berichten
- 5039 stemmen
Op het Belgische VTM is er iedere weekdagnamiddag film, meestal gouwe ouwertjes. Op hun zusterkanaal, Kanaal 2, is het iedere vrijdagavond horrortime en op het derde commerciële net zijn er ook regelmatig goeie films te bespeuren. Jammer genoeg worden ze steeds onderbroken voor reclame. Indien het jullie interesseert, wil ik wel wekelijks een overzichtje maken van wat en waar. Voor volgende week alvast deze:
zondag 1-12 Breaking away op VTM om 15.00u en Twins op VT4 om 20.50u
dinsdag 3-12 Mister Johnson op VTM om 14.45 en Stepmom op VT4 om 21.15u
Woensdag 4-12 The Pirate Movie op VTM om 14.45u, Made in America op Kanaal 2 om 21.20 en Voor alle dinofans: start van de miniserie Dinotopia op VT4 om 20.45
donderdag 5-12 The flight of the Phoenix op VTM om 14.45u (in 2 delen, het 2e deel is op vrijdag zelfde uur)
vrijdag 6-12 Death Hunt op Kanaal 2 om 21.55 en aansluitend Creepshow op hetzelfde net, Sneakers op VR4 om 21.15
zaterdag 7-12 Objective Burma op VTM om 14.45, Night of the Lepus ook op VTM om 0.05, Cinderella op VT4 om 19.45
Als jullie willen dat ik dit wekelijks doe, met plezier. Als het jullie geen barst interesseert, ook geen probleem.
JayLunar
-
- 748 berichten
- 2961 stemmen
zaterdag 7-12 Objective Burma op VTM om 14.45
Wow, deze is vet goed. Die zou ik zeker checken!
Tonyvdb
-
- 1408 berichten
- 1168 stemmen
waar gaat dat naar toe, al die Belgen op MM ?? 
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen

Wie is Belg dan, behalve Tony?
Chrissie?
JayL?
Toch wel aardig om te weten...
Tonyvdb
-
- 1408 berichten
- 1168 stemmen
Wie is Belg dan, behalve Tony?
Chrissie?
JayL?
Fisherking zeker
Wolkenmeter ook denk ik
(en Obiwannes?)
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Als je 4 km van de NL-Belgische grens geboren bent ben je bijna belg ja. 
Wolkenmeter
-
- 640 berichten
- 1448 stemmen
Bevestiging: ik ben Belg, en volgens mij zijn er nog wel meer op deze site waar we het niet van weten
Zeker ook: Obiwannes
Kleintje
-
- 49 berichten
- 1479 stemmen
Ben ook een belg(belgische eigenlijk;))
sydney
-
- 2223 berichten
- 0 stemmen
Ik ben minimaal één keer per week belg, nl. als ik in de bioscoop zit. 
chrissie
-
- 749 berichten
- 5039 stemmen
ik mag dan wel belg zijn maar met hollandse roots, mijn opa heeft hier wel tientallen jaren gewoond maar is nooit Belg willen worden, dus dat was altijd spannend met de voetbalwedstrijden België - Nederland want al zijn schoonzoons waren Belg. Als je trouwens een goede filmliefhebbers site in België weet, ik wil wel weer terug opkrassen hoor.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
niks d'r van 
Tonyvdb
-
- 1408 berichten
- 1168 stemmen
Chrissie, ik ook Belg zijn,
voor zover ik weet zijn er geen betere Nederlandstalige filmsites dan deze, dus zul je wel hier moeten blijven 
tenniskampioen
-
- 61 berichten
- 752 stemmen
tenniskampioen is ook een Belg en ik denk tennisbabe ook,maar zeker ben ik niet!
chrissie
-
- 749 berichten
- 5039 stemmen
om even op het onderwerp terug te komen: interessante films voor volgende week:
zaterdag VT4 21u30 de Joan of Arc versie met Milla Jovovich. is die de moeite dan neem ik hem op want ben niet thuis die avond
dinsdag VTM 14u45 The Arrangement van Elia Kazan
woensdag Kanaal 2 21u20 Big Trouble in Little China
donderdag VT4 21u15 In the Line of Fire
vrijdag Kanaal 2 23u40 The Entity maar ik denk dat ik dan naar The Secret Agent op Nederland 1 ga kijken
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
zaterdag VT4 21u30 de Joan of Arc versie met Milla Jovovich. is die de moeite dan neem ik hem op want ben niet thuis die avond
Als je van historische films houdt is die volgens mij zeker de moeite...
Dus DEZE heb ik gezien, en niet die met dat jonge Amerikaans/ Canadese meisje...?
Ik zou hem opnemen of kijken. Als het ge niet bevalt, spoel je er weer wat anders overheen he...
chrissie
-
- 749 berichten
- 5039 stemmen
was dus wel thuis en heb hem niet opgenomen. Maar goed ook want zo schittterend is ie nu ook niet. of komt dat omdat ik Milla Jovovich niet als actrice beschouw.
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Niet op een Belgische zender, maar wel op Nederland 3 vanavond:
Out of control, een Engelse film uit 2002. Staat niet op moviemeter. Zag ik toevallig toen ik net even zat te kijken op de site van volkskrant/ films deze week.
Vanavond deel een, volgende week deel twee. Het zou een erg rauwe, intense en indrukwekkende film moeten zijn. Nihilistische jongeren, probleemkids, van dat soort.
Op imdb staat deze film wel: gemiddeld een 8,6 uit 10 (slechts acht stemmers, maar goed..).
Voor wie van donkere, kille, deprimerende films houdt: ik denk dat dit wel eens wat is, als ik het zo eens lees op Internet.
Type Her last chance of type-Haneke, als ik het zo lees (zonder die films te kennen). Houdt een uurtje vrij vanavond...
chrissie
-
- 749 berichten
- 5039 stemmen
ook op vrijdag op VT4 Cool Runnings, voorspelbaar maar toch leuk
Zaterdag is het film alom:
op VTM in de namiddag Sky Riders met James Coburn en 's nachts Stealing Beauty met Liv Tyler
op Kanaal2 Always Outnumbered met Laurence Fishburne
op VT4 The Jackal met Bruce Willis
ook op de andere netten die jullie vermelden is er genoeg film dus dat wordt kiezen en opnemen voor mij
Zondagnamiddag op VTM het voortreffelijke Broadcast News met William Hurt
start op Kanaal2 van The Osbournes, ik ga toch wel eens een keertje kijken denk ik, en 's avonds The Great White Hype met Samuel L. Jackson, was hier niet erg in geïnteresseerd en na het bekijken van jullie file erover al helemaal niet meer
op VT4 tenslotte The Golden Child van Eddie Murphy
Maandag- en dinsdagnamiddag op VTM The Diary of Anne Frank, versie uit 1959 met Millie Perkins in 2 delen
op Kanaal2 maandagavond Marvin's Room met Leonardo DiCaprio
op VT4 dinsdagavond Little Man Tate van en met Jodie Foster
Woensdagmiddag op VTM Say Anything met John Cusack, volgens jullie nogal goede film dus zal ik hem maar opnemen voor 's avonds
op Kanaal2 Cliffhanger met Sylvester Stallone
en op VT4 het laatste deel van Dinotopia. Heeft iemand trouwens het eerste deel gezien en wat vond je ervan? Ik vond het goed tot de dino's begonnen te spreken en aan mensen les gaven. Van toen af werd het meer een Disneyverhaal voor kinderen. Maar dan met knappe trucage natuurlijk.
Tenslotte op donderdag VTMnamiddag voor de Elvisfans: Double Trouble
's avonds op VT4 Carlito's Way met Al Pacino
chrissie
-
- 749 berichten
- 5039 stemmen
hier gaan we weer:
VRIJDAG
's middags op VTM Tribute met Jack Lemmon
's avonds op Kanaal 2: Rapid Fire met Brandon Lee en Munchies (horrorkomedie)
ook en veel beter op VT4 A Simple Plan
ZATERDAG
op VTM: The Blue Max , Plop in de Wolken , en The Crucible
op Kanaal 2: Revenge of the Nerds , The Mommy Market met Sissy Spacek en The Crow:City of Angels
op VT4 het redelijke Daylight met Sylvester Stallone
ZONDAG
op VTM voor wie hem nu nog niet gezien heeft Titanic
op Kanaal 2 te missen The Island of Dr Moreau
op VT4 zeker te missen de Belgische film Oesje
MAANDAG
op VTM Comfort and Joy (een Schotse komedie)
op Kanaal 2 Hotel De LOve (een Australische komedie)
DINSDAG
op VTM A Christmas Story, volgens HUMO een cultfilm in de VS
op Kanaal 2 National Lampoon's Christmas Vacation en Trapped in Paradise met Nicolas Cage en Mädchen Amick
op VT4 houdt Cage dan weer Bridget Fonda vast in It Could Happen to You en daarna Staying Alive
WOENSDAG
op VTM Richie Rich's Christman Wish
op Kanaal 2 A Perfect World
op VT4 zakdoeken boven met Sleepless in Seattle
DONDERDAG
op VTM jeugdsentiment want hij is er weer Chitty Chitty Bang Bang
op Kanaal 2 Avalanche Escape from Alaska
op VT4 Hudson Hawk
Voor de liefhebbers van de horror is het op 27 december De Nacht van de Wansmaak op Kanaal 2 met 3 oude "gruwelijke" films
chrissie
-
- 749 berichten
- 5039 stemmen
VRIJDAG
Nacht van de Wansmaak op Kanaal 2 met The Bride of Re-animator, Yibola bing du (The Ebola Syndrome) en Queen of Outer Space
Dit alles vooraf gegaan door Dogboys
VT4: We're no Angels, gevolgd door The Last Don, de mini-serie, delen 2 en 3 volgen respectievelijk op zaterdag- en zondagavond
ZATERDAG
VTM: Lifeboat van Hitchcock, Mr.Bean the Ultimate Disaster Movie en Surviving Picasso
Kanaal 2: Revenge of the Nerds II, Home Alone 2
VT4: City of Angels
ZONDAG
VTM: Toys en Jack Frost
Kanaal 2: The substitute
VT4: Greedy
MAANDAG
VTM: King Solomon's Mindes, versie uit 1950
Kanaal 2: Trojan War met Jennifer Lowe Hewitt
VT4: Far and away
DINSDAG
VTM: Lassie come home uit 1943 en Voyage to the Bottom of the Sea (eentje voor mijn verzameling)
Kanaal 2: Dennis the Menace strikes again en
National Lampoon's European Vacation
VT4: een special rond Lord of the Rings met interviews met de hoofdrolspelers, An Officer and a Gentleman en om 1u50 Divas Las Vegas 2002, een show met de grote zangeressen van het ogenblik
WOENSDAG
VTM: Doctor Doolittle met Rex Harrison
Kanaal 2: The Quest
VT4: Blues Brothers 2000
DONDERDAG
Kanaal 2: Spies like us
VT4: Last Action Hero
chrissie
-
- 749 berichten
- 5039 stemmen
VRIJDAG
Nacht van de Wansmaak op Kanaal 2 met The Bride of Re-animator, Yibola bing du (The Ebola Syndrome) en Queen of Outer Space
zie ook www.filmevents.nl
chrissie
-
- 749 berichten
- 5039 stemmen
VRIJDAG
VTM: On the Riviera
Kanaal 2: Downtown en The Other
VT4: The Quick and the Dead en Children of a lesser God
ZATERDAG
VTM: The Gods must be crazy II en E.T.
Kanaal 2: Baby's Day out en Passenger 57
VT4: One Magic Christmas, The River Wild en The Eagle has Landed
ZONDAG
VTM: Derby en The Castle
Kanaal 2: The Fugetive
VT4: Young Guns II en In the Name of the Father
MAANDAG
VTM: Untamed Love
VT4: Striking Distance
DINSDAG
VTM: Moving Targets
Kanaal 2: Primary Suspect
VT4: Runaway Virus
WOENSDAG
VTM: The Lost Continent
Kanaal 2: The Silence of the Lambs
VT4: Blue Streak
DONDERDAG
VTM: A Time to Triumph
Kanaal 2: The Hunted
VT4: Double Impact
Je ziet het: niet veel soeps deze week. Enkele blockbusters die je waarschijnlijk al enkele keren gezien hebt en verder een hoop TV-films. Van de films die ik nog niet gezien heb, zal The Lost Continent voor mij de interessantste zijn, omdat ik bezig ben een verzameling bijeen te krijgen van dit soort oude avonturenfilms.
See you next week.
chrissie
-
- 749 berichten
- 5039 stemmen
Sorry, door de vele vergaderingen en nieuwjaarsrecepties op mijn werk ben ik er dit keer niet op tijd bij.
Ik ga hier enkel nog de films vermelden die niet op de site staan. Diegene die er wel op staan, krijgen een vermelding bij hun pagina.
Gisteren hoef ik niet meer te vermelden, dat is toch al te laat. Wel heb ik 's nachts Phantom of The Rue Morgue opgenomen met een jonge Karl Malden.
ZATERDAG
VTM om 15.15u The Land of the Pharaons uit 1955 met Joan Collins
Kanaal 2 om 23.20u Flypaper uit 1997 met Craig Sheffer
ZONDAG
geen onbekende films
MAANDAG
VTM om 14.55u Custody of the Heart met Lorraine Bracco
DINSDAG
Kanaal 2 om 21.15u Shadow of Doubt uit 1998 met Melanie Griffith
WOENSDAG
VTM om 14.35u A little Romance uit 1979 met Laurence Olivier
DONDERDAG
VTM om 14.45u Hope uit 1997 van (niet met ) Goldie Hawn
Kanaal 2 om 21.15u Frozen with Fear uit 2000 met , je gelooft het nooit, Bo Derek
VT4 om 21.15u Thrill Seekers uit 1999 met Casper Van Dien
neo
-
- 15436 berichten
- 10046 stemmen
ehm chrissie het lijkt mij eigenlijk het handigste om gewoon in het forum te typen welke aanraders er op vtm1 komen, omdat veel mensen het toch al niet kunnen ontvangen en die berichten bij de film zelf voor de meeste mensen toch geen zin heeft.
chrissie
-
- 749 berichten
- 5039 stemmen
ehm chrissie het lijkt mij eigenlijk het handigste om gewoon in het forum te typen welke aanraders er op vtm1 komen, omdat veel mensen het toch al niet kunnen ontvangen en die berichten bij de film zelf voor de meeste mensen toch geen zin heeft.
heb hierover net een mailje naar Jordy gestuurd om te vragen hoe ik dit het beste aanpak, tenslotte is het zijn site.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ik heb chrissie gevraagd om het in een forumtopic te blijven doen, die losse berichtjes zijn wat slordig
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.