- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Films op Belgische commerciële stations
Films op Belgische commerciële stations
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Niet lachen : ik ga vanavond naar het songfestival kijken
ik ben benieuwd hoe 'hoog' we gaan eindigen 
vdc
-
- 825 berichten
- 619 stemmen
Ach, we hebben geen schijn van een kans ; misschien maar beter voor Hadise supporteren. 
Maar het interesseert me wel sterk om het nummer van Israël te zien : de joodse zangeres Noa (o.m. bekend met het nummer Smile uit La Vita è Bella) samen met een palestijnse zangeres, met een boodschap voor vrede. Straf. Het liedje schijnt een zaagliedje te zijn, maar ja - 't is de boodschap hé ? Benieuwd.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
WOENSDAG 13 MEI
2Be-20:40u.- Stuck on You (***)
De film gaat over een tweeling die aan elkaar vasthangen, en die zich maar niet willen loslaten.
2Be-22:45u.- Implicated (**,5)
Ann probeert haar leven weer op de rails te krijgen nadat ze haar dochtertje verloor. Sinds kort gaat ze uit met Tom, maar ze ontdekt dat haar nieuwe liefde niet zo eerlijk is als ze dacht.
Canvas-20:40u.- Femme Fatale (***)
Een vrouwelijke ex-gevangene probeert om op het rechte pad te komen, maar komt erachter dat haar twijfelachtige verleden haar iedere keer weer problemen bezorgt.
Vijftv-21:20u.- Just Like Heaven (***,5)
David Abbott is een vrijgezel die op zoek is naar een woning in San Francisco. Na meerdere locaties bezocht te hebben valt zijn oog op een mooi appartement met een mooi uitzicht. Hij brengt zijn avonden door met het kijken naar de televisie en met zich vol te gooien met bier.
Vijftv-03:20u.- City Hall (***)
New York. Een politieman, een drugdealer en een 6 jaar oud kind worden vermoord aangetroffen. De zaak komt al snel terecht bij de burgemeester van City Hall.
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Ik zal vanavond City Hall opnemen. Zie nog graag Al Pacino spelen zodus...
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Ik zal vanavond City Hall opnemen. Zie nog graag Al Pacino spelen zodus...
ja dat was ik eerst ook van plan, maar vanwege de lage score op MM ga ik het niet doen (al is dit natuurlijk geen goede referentie), maar ja het is ook zo dat dat ik nog veel opgenomen films heb die ik nog moet zien (maar ik vind maar geen tijd!!), en met nog enkele leuke films in het vooruizicht zal dat aantal alleen maar toenemen
, dus laat ik City Hall schieten 
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Het probleeem van opgenomen films kunnen bekijken heb ik ook.
Ofwel is er iets op TV. Zo niet, dan liggen er nog wel een aantal dvd's te wachten...
Maar het wordt toch hoog tijd om een paar opgenomen films te zien, de vrije ruimte op de harde schijf is aan het opraken...
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
DONDERDAG 14 MEI
2Be-21:15u.- Hollywood Homicide (**,5)
Twee detectives onderzoeken de moord op een rapgroep tijdens een optreden. Ze denken dat de beruchte platenbaas Sartain achter de moord zit.
Vijftv-20:35u.- Kate & Leopold (***)
Kate McKay is een zakenvrouw die niet meer gelooft in de liefde. Op een dag stelt haar ex Stuart haar voor aan zijn gast, Leopold. Stuart zegt dat Leopold een graaf is uit de 19e eeuw, die hier gekomen is door een breuk in het tijd-ruimte continuüm.
Vijftv-03:35u.- Gossip (***)
Drie studenten doen, als schoolproject, een proef over roddel: ze verspreiden het gerucht dat een meisje verkracht is door haar vriend, om te zien hoe lang het duurt voordat het gerucht zich heeft verspreid.
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Vandaag ga ik Hollywood Homicide zien
Vanavond geen films die me kunnen boeien. Heb Hollywood Homicide al gezien. Was een tegenvaller wat mij betreft.
En Kr!kke deze film ga je wel zien. Nochtans scoort die minder op moviemeter dan City Hall van gisteren.

Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Persoonlijke aanrader voor vanavond is toch wel Kate & Leopold. Hier is een overzicht voor de komende filmweek:
VRIJDAG 15 MEI
13.05 - VijfTV - Flash
Tv-drama van Simon Wincer uit 1997.
14.25 - Vitaya - The night listener
Robin Williams als radiopresentator in een thriller. Verder nog Toni Colette te zien.
20.35 - VijfTV - A teacher's crime
Tv-thriller uit 2008.
20.40 - VTM - Mr. Bean's holiday
Mmmm... enkel voor de liefhebbers. Anderhalf uur Bean is te veel van het goeie.
20.40 - EEN - De collega's maken de brug
Voor er wekelijks 1 miljoen kijkers waren voor de herhalingen van FC De Kampioenen had je de Collega's. Hier te zien in hun enige langspeelfilm.
20.40 - 2BE - Edison
Misdaadthriller met grote namen als Morgan Freeman en Kevin Spacey. Als bijrol dan want de hoofdrol gaat naar de man die niet van Janet Jackson's borst kan blijven: Justin Timberlake.
20.40 - VT4 - Dragonfly
Thriller met Kevin Costner (meestal zijn ze films drama's) en iets met bijna-dood ervaringen.
22.20 - VijfTV - Drop dead gorgeous
Komedie met Kirsten Dunst in een Miss-verkiezing. Ignace Combré distancieert zich compleet van deze film...
22.30 - 2BE - Bram Stoker's Dracula
Sprookjesachtige griezelfilm met de enige echte Dracula (het verhaal errond dan toch). Met Gary Oldman in de titelrol en verder nog Winona Ryder en Anthony Hopkins onder het toeziend oog van regisseur Francis Ford Coppola. Veel betere vampierenfilm dan het gedrocht Interview with a vampire.
22.30 - VT4 - Lethal Weapon III
Eén van de weinige filmreeksen die er in slaagt ook goed onderhoudende sequels af te leveren. Met het prachtduo Mel Gibson en Danny Glover.
23.40 - VTM - I witness
Thriller met Jeff Daniels die een hoop lijken vindt in Mexico.
23.50 - EEN - After the sunset
Actiekomedie met Pierce Brosnan in de stijl die we gewoon zijn van z'n Bondfilms. Met Salma Hayek als mooie aanwezigheid.
02.35 - VijfTV - The color purple
Oscarwinnende film van Steven Spielberg met Whoopi Goldberg en Danny Glover die we dit keer niet in een komische rol te zien krijgen.
ZATERDAG 16 MEI
13.50 - VijfTV - No time to die
Film uit de reeks van Columbo.
15.10 - VTM - Beneath the planet of the apes
2e film uit de planetreeks met een nieuwe astronaut die de ploeg van de eerste film gaat opzoeken.
19.15 - 2BE - Down to you
Romantische komedie met Freddie Prinze Jr, Selma Blair en Julia Stiles. Tieners, zet u klaar voor de beeldbuis (of het platte scherm tegenwoordig)
19.30 - VijfTV - The good witch
Familiefilm met Catherine Bell en veel hekserij veronderstel ik.
21.00 - 2BE - Apocalypto
Actiefilm van Mel Gibson die net daarvoor furore maakte met Passion of the Christ. Deze actieprent gaat over het leven van de Maya's. Staat nr 241 in de top 250 van MM!

21.05 - VijfTV - Proof
Drama met Gwyneth Paltrow, Jake Gyllenhaal en Anthony Hopkins. De grotere zenders ten spijt gaat 2BE deze avond met de topper lopen en is deze Proof op de kleine 5-zender het enige sterke alternatief.
21.15 - VT4 - The dukes of Hazzard
Naar de gelijknamige tv-reeks. Alleen minder gelukt dan andere verfilmingen zoals Miami Vice. Met Seann William Scott, Johnny Knoxville en Jessica Simpson. Dan nog liever Apocalypto of de kitch van Eurosong op EEN.
21.35 - VTM - Duplex
Komedie met Ben Stiller en Drew Barrymore als getrouwd koppel die een herenhuis kopen, maar de oude vrouw op de bovenste verdieping er bij moeten nemen. Die zorgt anderhalf uur lang voor de nodige last natuurlijk.
23.15 - VT4 - Changing Lanes
Thriller met Ben Affleck en Samuel L. Jackson
Beste wel goeie thriller. Geen topper, maar zeer leuk voor een zaterdagavond.
23.30 - 2BE - Slums of Beverly Hills
Komedie over meisje met een hardwerkende vader, die moet zorgen voor haar nichtje dat net uit de ontwenningskliniek is ontsnapt.
23.40 - VTM - In America
Vrij hoogscorende film op MM. Romantisch drama over een Ierse familie die naar de VS trekt, waar vader het wil maken als acteur.
23.40 - CANVAS - Comme une image
Frans/Italiaanse film over 4 mensen die in de knoop liggen met zichzelf, maar wel advies kunnen geven over een ander.
03.25 - VijfTV - Joe Versus The Volcano
Tom Hanks als Joe die de laatste dagen dat hij te leven heeft iets spectaculairder wil invullen dan tot dan het geval was.
ZONDAG 17 MEI
12.50 - VijfTV - Superman
Snel die pistolees binnenwerken, want de film begint wel zeer vroeg moet ik zeggen. De originele film uit 1978 met de helaas overleden Christopher Reeves.
14.35 - Vitaya - Moonlight becomes you
Thriller uit 1998.
15.05 - VTM - Big Fish
EEN zit met dat vervelende fietsen en is er dus enkel op VTM een zondagmiddagfilm. Al zal het moeilijk zijn om te concurreren met Big Fish, een fantasyfilm van Tim Burton. Nr. 125 in de top 250 van MM.

19.20 - 2BE - The next karate kid
4e film uit de actiereeks. Zonder Daniel dit keer maar met nieuweling Hilary Swank als karate kid. Leraar is nog steeds Miyagi. Beter dan het Karate Kid III, al haalt het nooit het niveau van de eerste 2 Karate Kid films.
20.30 - JIM - Who's your daddy?
Een verlegen leerling krijgt een erfenis van z'n echte ouders die een grote zaak hadden in sexbladen. Ongetwijfeld met de nodige puberhumor, maar zal z'n publiek via JIM wel vinden denkelijk.
21.15 - VijfTV - A change of place
Romantisch tv-drama uit 1994.
22.25 - CANVAS - Hong gao liang (Het Rode Korenveld)
Chinees drama over China in de jaren '30, dat te maken krijgt met het Japanse leger dat de wijngaard en de korenvelden van een dorp weg wil om een weg te bouwen.
03.25 - VijfTV - Crime Spree
Thriller met Gérard Depardieu.
MAANDAG 18 MEI
14.30 - Vitaya - Mother knows best
Tv-thriller ui 1997.
20.35 - VijfTV - Fighting the odds
Tv-drama naar waargebeurde feiten. Gezellig delen in het leed van andere mensen dus.
03.20 - VijfTV - Things You Can Tell Just By Looking At Her
Romantische drama met een hoop bekende vrouwen: Holly Hunter, Glenn Close, Cameron Diaz, Calista Flockhart, Amy Brenneman en anderen. En misschien nog wel een vent om het romantische gedeelte in te vullen.
DINSDAG 19 MEI
14.35 - Vitaya - Gulliver's travels (1)
Denkelijk is Gulliver te voet op reis, want de film wordt in twee gesplitst. Tv-film met Ted Danson (Cheers) als Gulliver.
20.35 - VijfTV - Someone to love me
Tv-drama (ik krijg al kriebels van het woord alleen al) uit 1998.
20.35 - 2BE - Metro
Actiekomedie met Eddie Murphy, hier in een rol zoals we die kennen van Beverly Hills Cop en niet de slapstickhumor van The Nutty Professor of zo.
21.45 - VT4 - 10 things I hate about you
Nog te vroeg voor de eindejaarslijstjes. Een romantische komedie met een jongen, een meisje en een highschool. Acteurs van dienst zijn Heath Ledger en Julia Stiles.
22.45 - 2BE - Porky's II
Komedie met een hoop studenten die lol trappen. Vervolg op (wat had u gedacht) Porky I.
03.35 - VijfTV - Nothing But Trouble
Komedie van en met Dan Ayrkoyd en John Candy en Demi Moore.
WOENSDAG 20 MEI
geen film op CANVAS, 't is shotten. finale van UEFA Cup
12.50 - VijfTV - Operation Dumbo Drop
Klinkt als de bevalling van de olifant in de zoo van Antwerpen (die rond deze tijd moet gebeuren of gebeurd is). Komische avonturenfilm met een olifant dus.
14.25 - Vitaya - Gulliver's travels (2)
Gulliver heeft nu een treinticket gekocht en kan verder op reis gaan. 1e deel was gisteren te zien. Naast Ted Danson zijn trouwens ook veteranen Peter O'Toole en Omar Sharif te zien.
20.40 - 2BE - Bewitched
Film met Nicole Kidman die volgens mij 'bewitched' was toen ze samen was met Tommeke Cruise.
21.20 - VijfTV - The prince and me 2: the royal wedding
Wat doe je met tienerfilms die aanslaan? Geld uitslaan en een sequel op de markt gooien. Hier het resultaat.
22.30 - 2BE - The Cell
Psychedelische thriller met Jennifer Lopez en Vince Vaughn. Visueel pareltje en zolang Lopez niet moet zingen valt die best wel mee.

03.35 - VijfTV - Gossip
Thriller over het effect van een hoop geroddel.
DONDERDAG 21 MEI
14.30 - Vitaya - The Sheldon Kennedy Story
Drama, met denkelijk een verhaal rond Sheldon Kennedy.
20.35 - VijfTV - Jack & Sarah
Romantische komedie met oa Judi Dench in een mooie bijrol.
21.20 - 2BE - The butterfly effect 2
Deel 1 was al fout, laat staan dat dit vervolg een succes is. Maar nog niet gezien, dus beoordeel zelf natuurlijk.
De nachtfilm maak ik later bekend.
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1901 stemmen
15.05 - VTM - Big Fish
EEN zit met dat vervelende fietsen en is er dus enkel op VTM een zondagmiddagfilm. Al zal het moeilijk zijn om te concurreren met Big Fish, een fantasyfilm van Tim Burton. Nr. 125 in de top 250 van MM.
Naar Big Fish ben ik wel eens benieuwd aangezien een film die hier in de top 250 staat meestal wel goed is..
20.30 - JIM - Who's your daddy?
Een verlegen leerling krijgt een erfenis van z'n echte ouders die een grote zaak hadden in sexbladen. Ongetwijfeld met de nodige puberhumor, maar zal z'n publiek via JIM wel vinden denkelijk.
Ik hou soms wel eens van hersenloze puberale films en ik behoor tot het JIM-publiek, dus deze film zit wel goed.
21.20 - 2BE - The butterfly effect 2
Deel 1 was al fout, laat staan dat dit vervolg een succes is. Maar nog niet gezien, dus beoordeel zelf natuurlijk.
Dat zal wel weer een flop zijn, ik heb er alszins nog geen goede reacties op gelezen...
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Butterfly Effect staat nochtans wel aangeduid bij mij. Al is hij precies een aanfluiting voor het origineel maar toch wil hem wel zien.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Vanavond geen films die me kunnen boeien. Heb Hollywood Homicide al gezien. Was een tegenvaller wat mij betreft.
En Kr!kke deze film ga je wel zien. Nochtans scoort die minder op moviemeter dan City Hall van gisteren.
ja je hebt gelijk, veel logica zit er niet altijd in mijn beslissinge 
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Voor vanavond staat er niets op het programma... Morgen ga ik zeker Apocalypto opnemen, lijkt me echt een vette film 
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Zal vanavond zien naar After de Sunset en naar een film van op m'n dvdrecorder.
@Kr!kke wat vond je van Hollywood Homicide?
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Zal vanavond zien naar After de Sunset en naar een film van op m'n dvdrecorder.
@Kr!kke wat vond je van Hollywood Homicide?
te weinig humor, te weinig actie naar men zin... een matige/redelijke film (de cast deed het wel goed naar mijn mening)
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Voor vanavond staat er niets op het programma... Morgen ga ik zeker Apocalypto opnemen, lijkt me echt een vette film
Ben ik ook van plan. Ofwel neem ik hem op, ofwel zie ik hem.
Voor vanavond staat er Traffic op programma bij mij.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Zoals ik al zei, vanavond ga ik Apocalypto opnemen. Ik kan hem niet zien want ik ga bij ne maat naar de voetbal kijken (komaan anderlecht!
). Na de wedstrijd gaan we naar "The hills have eyes 2" kijken, de eerste vond ik echt geweldig, hopelijk kan de 2e deze lijn doortrekken 
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
btw, voor morgen lijkt "Hong Gao Liang" interessant, is is iets ander dan een Amerikaanse film hé 
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Daar had ik al overgekeken. Ga hem opnemen denk ik. Als er tenminste nog plaats over is.
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Vanavond zien naar Citizen Kane op Nederland en Changing Lanes opnemen.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Ik heb een vraagje.
Heeft er iemand misschien enig idee waar de Elisabethwedstrijd te volgen is? Ik weet dat ze op canvas + te volgen is, maar die zender kunnen we niet nemen.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
vanavond geen film... Morgen ga ik Metro eens zien of opnemen.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
vanavond geen film... Morgen ga ik Metro eens zien of opnemen.
Hier hetzelfde al verwacht ik er niet teveel van.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Metro valt best goed mee. Dat moet de eerste film zijn die ik op dvd kocht. En ik heb er nog altijd geen spijt van. 
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
zoals gezegd: vanavond Metro 
Voor morgen: zijn er mensen die me The Cell kunnen aanraden? (Film Pegasus klonkt alvast redelijk positief over deze film in zijn overzicht...)
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Metro was goed, vanavond ga ik wss The Cell opnemen 
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
mai tis maar stilles hier 
vanavond geen film voor mij, ik ga naar anderlecht-standard 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.