- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Films op Belgische commerciële stations
Films op Belgische commerciële stations
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Net terug van vakantie en toch weeral een aantal toppertjes gemist zoals Good Will Hunting, Marty en Déja Vu die ik toch graag gezien zou willen hebben. Deze week ga ik proberen om Caché te zien.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Good will hunting deze morgen gezien(was alleen thuis dus...
)
Echt een prachtfilm.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Good will hunting deze morgen gezien(was alleen thuis dus...
)
Echt een prachtfilm.
In Frankrijk lieten ze American Gangster (2007) al zien op tv, maar wel Frans gesproken natuurlijk (zonder ondertiteling
)
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Gisteren nog Au Revoir Les Enfants op NED2 opgenomen. Gelukkig nog op tijd gezien dat ze hem speelden.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
vanavond ga ik Walking Tall opnemen, en uiteraard de voetbal zien 
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
VRIJDAG 8 MEI
VTM-20:40u.- Little Miss Sunshine (****)
Niemand in de familie Hoover lijkt vooruitgang te boeken in het leven. Vader Richard, een motivatiecoach, probeert wanhopig zijn 'stappenplan tot succes' aan de man te brengen. Zijn vrouw Sheryl waakt over haar suïcidale broer Frank, die zelfmoord wilde plegen nadat hij gedumpt werd door zijn vriend.

VTM-00:05u.- The Killing Machine (*)
Harlin Garret raakt zijn geheugen kwijt en komt in een gebouw terecht wat het bezit is van de staatsveiligheidsdienst. (Nog maar 3 stemmen op MM).
2Be-20:40u.- Alexander (***)
Alexander de Grote was gehaat en gevreesd omwille van zijn harde krijgsmethodes. Hij wilde zijn vader overtreffen en ging daarvoor verder dan iemand voor hem ooit was gegaan.
Vitaya-14:25u.- Stage Beauty (***)
Rond 1660 is Edward 'Ned' Kynaston de meest gevierde actrice van Engeland. Het is namelijk verboden voor vrouwen om op toneel op te treden. Ned profiteert hiervan door gebruik te maken van zijn schoonheid en doordat hij vrouwelijke rollen perfect kan neerzetten.
Eén-23:45u.- Jaws (****)
Het lijk van een jonge vrouw spoelt aan op het strand van de Amerikaanse badplaats Amity. Politiechef Martin Brody start een onderzoek en vermoedt dat er een grote witte haai de wateren onveilig maakt.

VT4-20:35u.- Date Movie (**)
De wanhopige Julia Jones heeft eindelijk de man van haar dromen gevonden in de persoon van de zeer Britse en keurige Grant Funkyerdoder.
VT4-22:10u.- Chronicles of Riddick (***)
Riddick is de laatste vijf jaar op de vlucht geweest voor premiejagers die vastberaden zijn de prijs op zijn hoofd te innen. Nu bevindt hij zich op de planeet Helion, thuisbasis voor een progressieve multiculturele samenleving, waar Lord Marshal een invasie heeft gepleegd.
Vijftv-13:35u.- Stitch: The Movie (**,5)
Stitch, die eerst experiment 626 heette, leeft nu op aarde samen met Lilo en Nani. Door een ongeluk komen de andere 625 experimenten op aarde.
Vijftv-20:30u.- Imaginary Playmate
Suzanne en haar stiefdochter Molly verhuizen naar een nieuwe woonst, hopend op een nieuwe start nadat Molly's moeder stierf. (Film staat nog niet op MM).
Vijftv-22:10u.- Her Alibi (**,5)
Schrijver Phil is op zoek naar inspiratie. Die vindt hij in Nina, een raadselachtige, Roemeense schone. Mooi, maar... verdacht van moord.
Vijftv-03:15u.- Bogus (**,5)
De 7-jarige Albert woont met zijn moeder Lorraine in een achterbuurt van Las Vegas. Lorraine werkt in de circusbranche en ook Albert is in de ban van die wereld.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
De pc van Film Pegasus is even weg voor onderhoud dus ik neem het even over.
(Het zou leuk zijn als jullie ook een reactie achterlieten wat voor jullie de tips zijn of wat je gaat kijken). Imaginary Playmate heb ik trouwens toegevoegd aan MM.
ZATERDAG 9 MEI
VTM-14:40u.- Once Upon A Time In The West (****)
VTM wil blijkbaar concurreren met Eén door oudere filmklassiekers te laten zien in het weekend, des te beter voor ons natuurlijk. Onlangs de dvd ervan gekocht maar nog altijd niet bekeken. Morton, de op macht beluste eigenaar van een spoorwegmaatschappij, huurt de diensten van de meedogenloze huurmoordenaar Frank in. Hij krijgt de opdracht om iedereen te vermoorden die de bouw van de spoorlijn in het gedrang brengt. nr. 6 in de top 250 (Het zou wel kunnen dat VTM deze film in 2 delen laat zien).

VTM-00:10u.- Redemption (***)
Stan "Tookie" Williams is de oprichter van de straatbende 'Crips' in Los Angeles. Hij raakt betrokken bij het bendeleven en gaat de gevangenis in. In de gevangenis verbetert hij zijn leven en begint hij met het schrijven van kinderboeken.
2Be-19:15u.- My Stepmother Is an Alien (**)
Komedie vermengd met Science-Fiction, een niet al te hoge score op MM.
Steve Mills ontmoet de knappe Celeste, die een alien blijkt te zijn. Steve valt voor haar charmes en trouwt met haar. Zijn dochter Jessie is echter niet te spreken over haar stiefmoeder.
2Be-21:10u.- Bad Boys (***)
De zware jongens Will Smith & Martin Lawrence staan weer paraat voor een leuke Actiefilm vermengd met Komedie. Tijdens een hete zomernacht wordt voor 100 miljoen dollar heroïne gestolen bij de politie van Miami. Twee speurders moeten de heroïne terugvinden, anders wordt hun eenheid opgedoekt.
2Be-23:20u.- Was Tun, Wenn's Brennt? (***,5)
Zes jongeren plaatsen in 1988 een bom in een kraakpand. Veertien jaar later ontploft die tot hun verbazing. Aangezien de anarchisten ondertussen voorbeeldige burgers zijn, proberen ze uit hun sporen uit te wissen.
Vitaya-14:25u.- The Utta Danella Collection - Die andere Eva.
(Staat nog niet op MM.)
Canvas-00:10u.- Four Rooms (***)
Jammer dat de film zo laat begint natuurlijk. Op oudejaarsavond in hotel Mon Signor in Los Angeles staat bediende Ted (Tim Roth) er helemaal alleen voor. Plotseling raakt hij dan verwikkeld in vier vreemde situaties. Als eerste komt hij in een kamer waar een groep heksen een ritueel willen uitvoeren, maar ze missen sperma. (Het plot klinkt inderdaad een beetje vreemd maarja wat wil je ? Robert Rodriguez en Quentin Tarantino hebben er ook mee aan geholpen.
VT4-21:15u.- The Da Vinci Code (***,5)
VT4 pakt weer uit met een Blockbuster. Jacques Saunière, de conservator van het Louvre, wordt in zijn eigen museum vermoord. Voor hij sterft, weet hij nog enkele mysterieuze codes op de vloer te schrijven, en positioneert hij zich naakt op de vloer als de man Vetruvius van Leonardo Da Vinci.
Vijftv-13:30u.- Columbo: Death Hits The Jackpot
Film staat nog niet op MM, ik zal het proberen toe te voegen.
Vijftv-19:30u.- Get A Clue (***)
De modebewuste Lexy Gold en haar beste vriendin Jennifer hebben een column in de schoolkrant en zijn steeds op zoek naar de laatste nieuwtjes.
Vijftv-21:05u.- Bound By A Secret
Film staat ook nog niet op MM.
Vijftv-03:35u.- Gossip (***)
Drie studenten doen, als schoolproject, een proef over roddel: ze verspreiden het gerucht dat een meisje verkracht is door haar vriend, om te zien hoe lang het duurt voordat het gerucht zich heeft verspreid.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Morgen lijkt het me een geweldig filmaanbod. Once upon a time in the west zou iedereen moeten zien die hem nog niet gezien heeft (ik heb hem op dvd, het is een echte aanrader). Voor morgenavond staat Bad Boys op het programma (nog nooit gezien, en de tweede vond ik goed). The Da Vinci Code ga ik wss opnemen want het lijkt me ook een redelijk goede film.
Vanavond heb ik echter geen filmplannen... Vooral Alexander NIET zien 
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Bij mij staan Little Miss Sunshine en Jaws op het programma voor vanavond al zal de eerste opgenomen worden want het is tennis...
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Morgen lijkt het me een geweldig filmaanbod. Once upon a time in the west zou iedereen moeten zien die hem nog niet gezien heeft (ik heb hem op dvd, het is een echte aanrader). Voor morgenavond staat Bad Boys op het programma (nog nooit gezien, en de tweede vond ik goed). The Da Vinci Code ga ik wss opnemen want het lijkt me ook een redelijk goede film.
Vanavond heb ik echter geen filmplannen... Vooral Alexander NIET zien
Inderdaad Kr!kke, Once Upon a time in the west prachtige film. Zo één die niet meer wordt gemaakt. Twee films hebben 5 sterren van me waaronder deze!
Vanavond zien naar Jaws, morgen Bad Boys opnemen en zien naar Unforgiven die ze tonen op Nederland1.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Ik heb hem een tijdje geleden ook aangeschaft op dvd, maar nog niet gezien. Ga hem dan uiteraard niet op TV zien.
Voor zaterdagavond ziet mijn programma er uit zoals het jouwe. Tenzij mijn ouders andere plannen hebben.. hopen van niet!
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Ondertussen ben ik terug online geraakt. PC is nog niet helemaal opgekuist, maar ik heb toch enkele dagen niet op MM geraakt.
Grote tip is natuurlijk C'era una volta il west deze middag VTM! Absoluut kijken deze klassieker.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Spijtig dat Eén geen oude film meer uitzend zondagmiddag 
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Ik ben blijkbaar een film vergeten te vermelden.
ZATERDAG 9 MEI
VTM-21:35u.- The Object of My Affection (***)
George Hanson en Nina Borowski delen een knus appartementje in Brooklyn en zouden het ideale koppel kunnen zijn, ware het niet dat George op mannen valt.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Vijftv-13:30u.- Columbo: Death Hits The Jackpot
Film staat nog niet op MM, ik zal het proberen toe te voegen.
Bespaar je de moeite, Columbo is een soort tv serie bestaande uit veel "films". Vergelijkbaar met Tatort.
Dit is niet toevoegbaar.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Bespaar je de moeite, Columbo is een soort tv serie bestaande uit veel "films". Vergelijkbaar met Tatort.
Dit is niet toevoegbaar.
Ik heb het al ondervonden, maar toch bedankt 
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
ZONDAG 10 MEI
VTM-15:15u.- The Sandlot (***)
Net voor het begin van de zomervakantie verhuist Scotty Smalls samen met zijn moeder en stiefvader Bill naar een andere wijk. Hij wil dolgraag nieuwe vrienden maken en leren baseballen, maar de kinderen uit de buurt vinden hem maar een sukkel omdat hij niets van het spel kent.
2Be-19:20u.- The Karate Kid III (**)
En ja hoor, 2Be laat ook het 3de deel zien van deze Karate Kid al werd het blijkbaar niet zo’n succes. nr. 74 in de flop 100
Daniel LaRusso keert terug uit Okinawa. Mike Barnes tracht Daniel te verleiden tot een wedstrijd. Hoewel Miyagi het hem afraadt en hem weigert te coachen, gaat Daniel in op het voorstel.
Vitaya-14:40u.- Journey of the heart
Janice is een alleenstaande moeder met twee kinderen Ray en Tony. In haar klein dorpje in Texas wordt er volop geroddeld over haar gezin. Zij is te platvloers en zonder stijl, terwijl haar kinderen raar zijn. Ray is een wildebras en Tony is autistisch. (De film staat nog niet op MM omdat ik er nog geen geschikt plaatje of poster heb van kunnen vinden).
Canvas-22:35u.- Sous les bombes (***)
Zeina, een sjiietische Libanese vrouw die naar Dubai is geëmigreerd, zit verwikkeld in een scheiding en wil haar zoontje Karim het gevecht tussen zijn ouders besparen. Daarom stuurt ze hem op vakantie naar haar zus in een dorpje in het zuiden van Libanon.
Vijftv-13:25u.- Three To Tango (***)
Iedereen denkt dat architect Oscar Novak homo is. Ook zijn steenrijke cliënt Charles Newman die er dus het volste vertrouwen in heeft om zijn jonge, sexy maîtresse Amy Post door Oscar te laten begeleiden.
Vijftv-21:15u.- An Officer and a Gentleman (***)
Keuzefilm moederdag van Vijftv. Zack Mayo is een jonge man die op zoek is naar zichzelf en een andere richting wil uitslaan in zijn leven. Hij wil bewijzen dat hij beter is dan zijn vader en wil niet opgroeien als zijn vaders evenbeeld.
Vijftv-03:20u.- The Hunted (**)
Een Amerikaanse zakenman ontmoet in Japan een knappe jonge vrouw en belandt met haar tussen de lakens. Zijn hele wereld staat op zijn kop als er plots een Ninja in de kamer binnendringt en de vrouw om het leven brengt.
(Als ik een film vergeten te melden heb, mogen jullie dat altijd zeggen.)
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Daarom heb ik maar Reservoir Dogs uit de kast gepakt. Ga hem zo meteen zien.
Verwacht er veel van!
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
programma van MAANDAG 11 MEI
14.30 - Vitaya - Moonlight becomes you
Thriller uit de reeks van Mary Higgins Clark.
20.35 - VijfTV - Mistaken
Tv-drama dat nog niet op MM staat. Regie van Richard Roy.
03.25 - VijfTV - Body of evidence
Thriller waarin Madonna zich blootgeeft. Met verder nog Willem Dafoe, die dat hopelijk ook niet doet.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Geen vette zo te zien vandaag.
Maandag is een rustdag 
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Maandag is een rustdag
Vandaag is het wel een speciale dag...
Heb voor Mistaken even moeten zoeken voordat ik hem vond, het is een working title en staat bekend onder de naam The Double Life of Eleanor Kendall (2008).
Ik heb hem proberen toe te voegen maar ik kan geen geschikt plaatje vinden.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Vandaag is het wel een speciale dag...
.
ja proficiat RD
(2 dagen na mijn verjaardag
)
idd, qua films is het vandaag niet vet
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
DINSDAG 12 MEI
20.35 - 2BE - Unlawful entry
Thriller met Kurt Russel en Ray Liotta.
20.35 - VijfTV - Too young to marry
Romantische tv-komedie. Een VijfTV-film dus.
21.45 - VT4 - Coyote Ugly
Meiden die dansen op de toog met een verhaal lijn tussen chicks with balls en een ambitieuze muzikante die het wil maken in de big city. In de hoofdrol Piper Perabo, een toog en nog meer vrouwelijk schoon.
22.40 - 2BE - Porky's
Gouwe ouwe: komedie uit 1981 met een hoop studenten in het jaar 1954.
03.35 - VijfTV - Daniel's daughter
Drama over een hardwerkende carrièrevrouw die de assen van haar overleden vader opgestuurd krijgt. Hopelijk past dat in haar agenda....
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Ik had net mijn overzichtje gemaakt 
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
ik ga Unlawful Entry opnemen, voor de rest is er niets dat me boeit...
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
ik ga Unlawful Entry opnemen, voor de rest is er niets dat me boeit...
Idem hier, vanavond Unlawful Entry opnemen.
vdc
-
- 825 berichten
- 619 stemmen
Niet lachen : ik ga vanavond naar het songfestival kijken 
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Ik zeker niet.
Nee, voor mij vanavond een opgenomen filmpje denk ik.
Welke weet ik nog niet precies.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.