- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Films op Belgische commerciële stations
Films op Belgische commerciële stations
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
ZATERDAG 6 JUNI
(Veel films vandaag op tv.)
VTM-21:10u.- Runaway Jury (***,5)
Thriller die redelijk hoog scoort op MM met John Cusack.
VTM-00:00u.- Tsui Hark's Vampire Hunters (**,5)
Wie nog niet wil gaan slapen kan nog altijd naar deze Hongkongse Horror Fantasy film kijken.
2Be-19:30u.- Airheads (***)
Komedie met Steve Buscemi.
2Be-21:10u.- The Number 23 (***)
Mysterieuze thriller met Jim Carrey.
2Be-23:00u.- Diabolique (**,5)
Thriller met Chazz Palminteri.
Eén-23:15u.- Sirens (**,5)
Komisch drama met Hugh Grant.
Canvas-00:05u.- Little Fish (***)
Thriller drama met Cate Blanchett.
VT4-21:15u.- You've Got Mail (***)
Romantische komedie waarin Tom Hanks mails krijgt, maken ze dan nog niet genoeg reclame voor Telenet ?
VT4-23:30u.- Terminal Velocity (**,5)
Actiethriller met Charlie Sheen.
Vijftv-19:30u.- The Nanny Express
Kate is een kinderjuffrouw die hoog aangeschreven staat. Weduwnaar David Chandler is dan ook in de wolken wanneer hij haar kan aannemen.
Vijftv-21:10u.- Best of Both Worlds
Diane Sullivan is een liefhebbende moeder en gelukkig getrouwd. Ze werkt hard als stewardess op de drukke lijnvlucht Stansted-Bologna.
Vijftv-03:25u.- Ihaka: Blunt Instrument
'No-nonsense' detective Ihaka wordt na een gewelddadig incident met een overvaller van Auckland naar Sydney gestuurd om een symposium bij te wonen over onderzoektechnieken van de politie.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
eindelijk ga ik vanavond nog eens een filmpje kijken, is echt al een pak te lang geleden door de examens en Roland Garros...
Ik denk dat het The Number 23 gaat worden... of mijn broers moesten hier niet mee akkoord gaan
, dan zal het een dvd'tje worden of een film op de recorder.
Btw: wat een triestige "Blockbuster" deze week op vt4...
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Van die afleveringen die ik gepland had te zien, is het het ook niet gekomen. We waren pas om 23.30 terug thuis... 
Vandaag zit er ook geen aflevering in vrees ik. 'k ga waarschijnlijk ook The Number 23 zien en Runaway Jury opnemen.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
ZONDAG 7 JUNI
2Be-19:35u.- Boat Trip (**,5)
Komedie met Cuba Gooding Jr.
Vitaya-14:35u.- Tell Me No Secrets
TV-drama van Bobby Roth.
Vijftv-13:30u.- Ernest Saves Christmas (*,5)
Vroegtijdige kerstfilm. Nr. 17 in de flop 100.
Vijftv-21:15u.- Live Once, Die Twice (**)
Nicole Lawker verliest onverwachts haar man met een bootongeval dat twee levens opeist. Tijdens het FBI onderzoek merken ze dat het waarschijnlijk geen ongeval was.
Vijftv-03:10u.- The Third Miracle (***)
Bystrica, Oost-Europa, 1944. Terwijl het gehavende Duitse leger de stad uittrekt, naderen de geallieerden bommenwerpers. Een 10-jarig meisje bidt met een klein beeldje van de Maagd Maria in haar handen om de stad en haar inwoners te sparen.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
ik denk dat ik vanavond eens The Usual Suspects ga zien
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
ik denk dat ik vanavond eens The Usual Suspects ga zien
kom er net achter dat ik Boat Trip nog geen stem heb gegeven, hoewel ik er vrij zeker van ben dat ik hem ooit al eens gezien heb...mss ga ik deze dan nog maar eens een keer zien, The Usual Suspects heb ik tog op dvd dus die gaat niet lopen 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Politieke / offtopic discussie verwijderd.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Politieke / offtopic discussie verwijderd.
Lol, is die er dan geweest? Met wie ?
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
8 JUNI
(Het valt nog even af te wachten wanneer het filmpaard zijn overzicht zal plaatsen.)
VT4-20:40u.- The Peacemaker (***)
Actiethriller met George Clooney.
Vijftv-20:45u.- Absolution (**)
Bettina Lloyd is een journalist die haar carrière maar niet op gang kan krijgen. Haar werkgever stuurt haar naar haar geboorteplaats in Ohio om een zogenaamde reeks medische mirakels te onderzoeken.
Vijftv-03:25u.- Blue Juice (***)
JC lijkt een zorgeloos leven te leiden. Hij is een levende surflegende en woont samen met zijn vriendin Chloe. Hoewel hij de dertig nadert, lukt volwassen worden hem vooralsnog niet.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Vanavond een dvd'tje voor mij denk ik. Als de dvd-speler tenminste wil werken...
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
9 JUNI
2Be-20:35u.- New Police Story (***,5)
Eindelijk eens een goed scorende film met Jackie Chan, op MM.
2Be-22:55u.- La Mentale (***)
Franse actiefilm met Samuel Le Bihan.
VT4-21:45u.- She's All That (**,5)
Komedie met Freddie Prinze.
Vijftv-20:50u.- Student Seduction (**)
Thriller met Elizabeth Berkley.
Vijftv-22:25u.- At The Midnight Hour (***)
Romantisch drama met Patsy Kensit.
Vijftv-03:25u.- Mean Machine (***)
Komisch drama met Vinnie Jones.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Vandaag New Police Story en Mean Machine kijken.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Vandaag New Police Story en Mean Machine kijken.
New Police Story lijkt me een goeie, ga ik opnemen 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
New Police Story is een absolute aanrader. Komt dicht bij de originele Police Story, nog steeds met stip de beste Jackie Chan ooit gemaakt imo.
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Ik ben terug na een tijdje sporadisch aanwezig te zijn met opnieuw wekelijks een overzicht. Ik ga wel opnieuw slechts enkele films eruit pikken die volgens mij de moeite zijn, maar dan kan ik er wel de nodige commentaar bij geven. Aanvullend kan iedereen dan altijd bijhorende tips vermelden natuurlijk. Zeker nu ik merk dat ze zelfs de films beginnen te herhalen en sommige zenders nog meer tv-films vermelden waar ik toch niets over kan zeggen, vind ik het persoonlijk zinloos om klakkeloos de tv-gids te liggen overtypen.
Maar dat wil niet zeggen dat ik me niet van de nodige commentaar laat voorzien natuurlijk. 
WOENSDAG 10 JUNI
15.10 - VTM - A cool dry place
Amerikaans drama (geen komedies tijdens de examenperiode blijkbaar) met Vince Vaughn en Monica Potter.
20.40 - CANVAS - Birth
Drama met een spychedelische uitgangshoek. Nicole Kidman krijgt hier een jongen van 10 jaar over de vloer die beweert de reïncarnatie van haar overleden man te zien. Na 'I see dead people' nu 'I am a dead people'.
21.10 - VijfTV - Four weddings and a funeral
Moest er filmverkiezing zijn op VijfTV had deze vast en zeker bovenaan gestaan. De ultieme romantische komedie met uiteraard Hugh Grant. En eigenlijk nog zo'n slechte film niet.
22.35 - 2BE - Rent
Musical van Chris Columbus over enkele zigeuners in New York die hun heil zoeken in muziek. Scoort hoog op MM (3.68) al zal dat ook met de smaak van de muziek te maken hebben. Film dateert uit 2005.
03.30 - VijfTV - Blank Check
Niet dat dit een aanrader is, verre van. Maar vond het wel opmerkelijk dat deze Disney familiefilm zich afspeelt om half 4 's nachts. De jeugd van tegenwoordig....?
DONDERDAG 11 JUNI
Enkel flauwe films die de commentaar niet waard zijn:
20.40 - VT4 - Fled (actiefilm met Laurence Fishburne)
20.45 - 2BE - The long weekend (komedie)
22.25 - 2BE - Boogeyman (horror thriller)
VRIJDAG 12 JUNI
20.40 - VT4 - Insomnia
Misdaadfilm met Al Pacino en Robin Williams in één van z'n betere dramarollen. Van regisseur Christopher Nolan, die ook hier voor de nodige sfeerschepping doet.

20.50 - VTM - Dresden
tv-oorlogsfilm over Duitsland 1945 over een verliefd koppel dat hun toekomst op het spel zet om een Britse piloot te helpen. Niet slecht, alleen niet erg origineel.
20.50 - EEN - The diary of Anne Frank
Naast Dresden is dit een betere aanrader. De biografische film over de bekende Anne Frank, het joodse meisje dat onderdook in Nederland en een dagboek schreef dat wereldberoemd werd. Dit is de tv-film versie naar de miniserie (2008) die je hier op MM vindt.
20.50 - 2BE - Taxi
Amerikaanse versie van de Taxi-trilogie over een de slechtste politie chauffeur en de beste taxichauffeur die elkaar helpen in de strijd tegen de misdaad. Dit is maar een slap afkooksel van de Franse trilogie maar voor een vrijdagavond valt het nog wel mee.
22.25 - VijfTV - Meet prince charming
Melodrama met Tia Carrera en David Charvet.
22.55 - VT4 - Octopussy
Bondfilm met gemengde gevoelens. De actie is best wel sterk, al doet een 007 in clownspak toch wel vragen stellen.
00.50 - VTM - Drumline
Muzikale komedie over een straatdrummer. Schijnt vooral voor de liefhebbers van drumbands en muzikale choreografieën een aanrader te zijn. Verder een kwestie van smaak wat de muziek betreft waarschijnlijk.
03.30 - VijfTV - Miami Rhapsody
Misschien wat laat om er echt mee te kunnen lachen, deze romantische komedie van Woody Allen met Sarah Jessica Parker.
ZATERDAG 12 JUNI
14.05 - EEN - Country Bears
Familie kinderfilm met een muzikale berenfamilie. Leuke bijrol van Christopher Walken. Best wel aangenaam filmpje.
14.25 - VTM - The man who would be king
Nog onlangs op tv geweest, maar opnieuw een aanrader. Naar het verhaal van Rudyard Kipling (Jungle Book) over 2 mannen die onderduiken, waarbij 1 van hen uitgeroepen wordt tot koning door een plaatselijke stam. Met sterke rollen van Michael Cain en Sean Connery.
19.30 - 2BE - Edward Scissorhands
De bekendste man met scharen als handen (zonder 't vriendje van Spongebob te willen discrimineren) met Johnny Depp en Winona Ryder in dit sprookjesachtige verhaal van Tim Burton.
21.20 - VTM - A beautiful mind
Geweldig drama over Russel Crowe als wiskundig genie, die echter te kampen heeft met schizofrenie, maar toch met de capaciteit om een nobelprijs te winnen. 140 in de top 250 op MM.

21.20 - EEN - Pirates of the Carribean
2e deel uit de Piratestrilogie met opnieuw Johnny Depp als zatte piraat. Minder dan deel 1, maar zal ongetwijfeld de nodige kijkers trekken.
21.20 - 2BE - Collateral damage
Actiefilm met Arnold Schwarzenegger.
21.10 - VijfTV - A love song for Bobby Long
Bobby Long is John Travolta, een poëet op de dool. Hij woont in het huis van de overleden moeder van Scarlet Johansson. Die graag mee wil weten over haar moeder bovendien.
23.20 - 2BE - Deathwish
Klassieker met Charles Brosnan die wraak neemt als z'n vrouw vermoord wordt en dochter verkracht.
00.05 - CANVAS - Cronicas
Thriller over een filmploeg die een seriemoordenaar op het spoor is, maar meer oog heeft voor de carrière dan de veiligheid.
00.05 - VTM - Elephant
Sterke filmdag vandaag. Gus Van Sant verfilmt op overdonderende wijze de moord op Columbia Highschool in Amerika, waar een schooldag nooit meer hetzelfde zou zijn.

00.15 - EEN - The Cooler
William H. Macy als ongeluksbrenger in Las Vegas die zo directeur Alec Baldwin onbewust helpt. Tot Macy de mooie serveerster Maria Bello ontmoet.
ZONDAG 14 JUNI
14.05 - EEN - It's love I'm after
Romantische komedie uit 1937 met diva's Bette Davis (die met haar ogen) en Olivia de Havilland.
14.55 - VTM - Coocoon: the return
Geen topper, maar het zou eens kunnen regenen niet waar. Vervolg komedie met Steve Guttenberg en Courtney Cox.
19.30 - 2BE - D.E.B.S.
Actiekomedie met een groep knappe vrouwelijke geheim agenten in strijd van de misdaad. Dat gaat prima tot één van hen verliefd wordt op de juwelendief Lucy Diamond (Jordana Brewster).
20.30 - JIM - Drumline
Zie vrijdag op VTM.
MAANDAG 15 JUNI
20.40 - VT4 - Ocean's eleven
Misdaadkomedie dat best meevalt, al amuseert de cast zich beter dan het publiek denk ik toch.
20.40 - VijfTV - Augusta's Gone
Drama (al is het voor ouders soms een thriller) over een 15-jarige die gaat puberen, maar dan in extremis. Met roken, drinken, drugs en alles er op en er aan. Tot zelfs een strafkamp niet meer helpt...
DINSDAG 16 JUNI
14.35 - Vitaya - Titanic (1/2)
De versie van Robert Lieberman uit 1996.
20.35 - 2BE - Trapped
Thriller over een ontvoering die misloopt omdat het meisje dat ze ontvoeren astma heeft. Adembenemende film dus. 
21.50 - VT4 - A cinderella story
Romantisch komedie die ze al grijsgedraaid hebben op VijfTV. Nadat die de film volgens mij op politiebevel moesten stoppen wegens psychische overlast, neemt nu VT4 het roer over. Met de immervrolijke Hilary Duff.
21.55 - Vitaya - Alex & Emma
Romantische komedie met Luke Wilson en Kate Hudson, denkelijk respectievelijk als Alex & Emma.
WOENSDAG 17 JUNI
14.30 - Vitaya - Titanic (2/2)
Vervolg van dinsdag
15.15 - VTM - Gracie's Choice
Na Augusta Gone over een probleemtiener, nu Gracie als 16-jarige met een probleemmoeder. Ze wil het hoederecht ontnemen van haar moeder omdat die drugsverslaafd is.
20.40 - CANVAS - The assassination of Richard Nixon
Hier blijft het bij boze blogs, maar in Amerika wil men wel eens verder gaan en de president gewoon liquideren. Waarbij het soms wel eens lukt natuurlijk. Waargebeurd over een man (Sean Penn) die kwaad is op Nixon (vandaar die titel). Zeer sterke film met verder nog Naomi Watts en Don Cheadle. Beetje moderne versie van Taxi Driver (kort door de bocht genomen)

21.10 - VijfTV - Imagine me and you
Romantische tragikomedie met Piper Perabo. Leuk gegeven waarbij de bruid tijdens de ceremonie verliefd wordt op een jeugdvriendin.
03.25 VijfTV - Snake Eyes
Thriller van De Palma met Nicolas Cage.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Voor vrijdag ga ik kijken naar Insomnia.
vdc
-
- 825 berichten
- 619 stemmen
Maar dat wil niet zeggen dat ik me niet van de nodige commentaar laat voorzien natuurlijk. 
Zou ik alleen maar jammer vinden. Je doet het perfect zo, Film Pegasus ! 
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Misschien wat laat om er echt mee te kunnen lachen, deze romantische komedie van Woody Allen met Sarah Jessica Parker.
Ben je zeker van dat het van Woody Allen is? Moviemeter zelf geeft David Frankel aan. Voor de rest goed werk 
Ik ga in ieder geval A beautiful mind, Death Wish en The assassination of Richard Nixon proberen mee te pakken. PotC heb ik al gezien maar misschien nog wel eens leuk om hem te herzien.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Voor vrijdag ga ik kijken naar Insomnia.
Ik ook!
En zaterdag staat a Beautiful Mind op het programma.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
heb eens snel het overzicht overlopen, en heb zo het gevoel dat er geen film is die me op de moment aanspreekt... maar ja, dan kan ik eindelijk eens naar wat opgenomen films kijken
btw, insomnia is een redelijk goeie 
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Ben je zeker van dat het van Woody Allen is? Moviemeter zelf geeft David Frankel aan. Voor de rest goed werk
M'n bron is idd verkeerd. Scoort laag op MM, maar kan toch rekenen op namen als Antonio Banderas en Mia Farrow.
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
De dvdrecorder staat geprogrammeerd voor Fled vanavond.
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Vanavond A Beautiful Mind opnemen en kijken naar Deathwish.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Ben nog aan het twijfelen tussen Ocean's Eleven en Top Gear.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Ben nog aan het twijfelen tussen Ocean's Eleven en Top Gear.
Ocean's Eleven is een aanrader (moest je hem nog niet gezien hebben)
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Er staat hier een overzicht tot woensdag maar tot dan is er niks dat me kan boeien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.