- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Roseanne
Roseanne
Gastel
-
- 376 berichten
- 1508 stemmen
erg goeie serie, probeer het elke ochtend te kijken.
Het gaat echter downhill wanneer Dan & Roseanne nog een kind krijgen en nog later wanneer ze de loterij winnen.
Twiggertje
-
- 167 berichten
- 453 stemmen
Het gaat echter downhill wanneer Dan & Roseanne nog een kind krijgen en nog later wanneer ze de loterij winnen.
toch zal ik seizoen 9 ook aanschaffen.
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 12819 stemmen
Kom kom, zo erg is het nu ook weer niet Wel heb ik pas de film Poison Ivy gekeken, eigenlijk vooral om Sara Gilbert
Over het laatste seizoen: Ik wil seizoen 9 ook nog een kans geven. Ik heb hier en daar een paar afleveringen ervan gezien. Ik kan me voorstellen dat de fans destijds erg teleurgesteld waren toen de show ineens compleet van toon veranderde, maar in retrospect kun je het met een meer objectief oog bekijken. Roseanne zelf heeft in een vrij recent interview gezegd dat de reacties op dat laatste seizoen met de tijd steeds positiever zijn geworden.
Twiggertje
-
- 167 berichten
- 453 stemmen
SaraGilbert heeft een relatie met de Amerikaanse producente Allison Adler. Op 2 augustus 2007 is Sara bevallen van een dochtertje, Sawyer. Het stel heeft ook al een zoontje van 3, Levi. Overigens is Sara Gilbert de halfzus van Melissa Gibert (Little House On THe Prairie)
ontopic:
Ik vind het jammer dan John Goodman in seizoen9 maar weinig te zien is, en ik vond het veel leuker toen ze die loterij nog niet hadden gewonnen toen ze dus nog 'white trash' waren want de serie krijgt opeens een hele andere wending en minder leuk dus.
Ik ben echt blij dat dit niet in bv seizoen 5 is gebeuerd want ik denk dat de serie dan geen 9 seizoenen had gelopen.
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 12819 stemmen
.
Nounou, waar ziet u mij wel niet voor aan Ik ben 22 hoor en ik heb nog een leven ook Bovendien was ik al op de hoogte van haar geaardheid en moederschap; ik ben Roseanne gaan kijken nadat ik las over het bericht dat ze er een kindje bijhad en dacht 'oja dat is wel een leuke serie volgens mij, laat ik die maar eens gaan kijken'
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Sara Gilbert heeft ook een klein rolletje in High Fidelity!
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 12819 stemmen
^ ook in 24 toch? Seizoen 1, 2 of 3. Ik weet het niet meer precies.
Maar om nog even op twiggertje terug te komen; verliefd, nee, fan, ja. Erg jammer dat ze zo goed als met pensioen is (hier en daar wat tv werk uitgezonderd).
Van wat ik de afgelopen tijd zoal heb gelezen: Darlene was juist zo populair omdat ze niet conventioneel mooi is; niet op een Hollywood-manier in ieder geval. Mensen identificeerden zich met haar omdat ze eindelijk een 'echt' persoon op tv zagen. Daarnaast was ze erg geliefd bij gay Amerika, dat destijds al in de gaten had dat ze lesbisch was en een reflectie van zichzelf in hun eigen in-de-kast periode zagen. Sara heeft schijnbaar meerdere malen geprobeerd de makers van de show over te halen dat Darlene inderdaad lesbisch bleek, maar daar wilden ze niks van weten. Ik las dat ze zo populair was dat, toen Sara door Yale geaccepteerd werd, de producers van de show de opnames rond haar schoolschema planden en een replica van de studio in New York bouwden (een uurtje ofzo van New Haven). Een soortgelijk dilemma met Alicia Goranson (die naar Vassar vertrok) vonden de producers minder belangrijk, en ze was gedwongen de show te verlaten.
Twiggertje
-
- 167 berichten
- 453 stemmen
Maar om nog even op twiggertje terug te komen; verliefd, nee, fan, ja.
zoals ik zelf eerder al zei is Darlene ook een van mijn favorieten uit de serie. Roseanne vind ik een slechte actrice. John Goodman is in 1 woord geweldig al moet ik zeggen dat de films die hij gemaakt heeft helaas veel minder zijn, er is geen een film die ik goed vind en dat is eigenlijk wel jammer want ik vind het een top acteur maar kreeg de verkeerde rollen denk ik. Maar ja hij heeft 9 jaar een super rol gehad en dat is niet niks. Ook Laurie Metcalf (Jackie) vind ik een geweldige actrice en heeft helaas na roseanne ook geen echt goede rollen meer gehad op een uitzondering na, in 3rd rock from the sun heeft ze een gastrol gehad en die vond ik wel hillarisch.
Van wat ik de afgelopen tijd zoal heb gelezen: Darlene was juist zo populair omdat ze niet conventioneel mooi is; niet op een Hollywood-manier in ieder geval. Mensen identificeerden zich met haar omdat ze eindelijk een 'echt' persoon op tv zagen. Daarnaast was ze erg geliefd bij gay Amerika, dat destijds al in de gaten had dat ze lesbisch was en een reflectie van zichzelf in hun eigen in-de-kast periode zagen. Sara heeft schijnbaar meerdere malen geprobeerd de makers van de show over te halen dat Darlene inderdaad lesbisch bleek, maar daar wilden ze niks van weten. Ik las dat ze zo populair was dat, toen Sara door Yale geaccepteerd werd, de producers van de show de opnames rond haar schoolschema planden en een replica van de studio in New York bouwden (een uurtje ofzo van New Haven). Een soortgelijk dilemma met Alicia Goranson (die naar Vassar vertrok) vonden de producers minder belangrijk, en ze was gedwongen de show te verlaten.
kos
-
- 46372 berichten
- 8602 stemmen
Vassar, daar wilde ik ook altijd al heen. .
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 12819 stemmen
^waarom juist Vassar?
John Goodman is inderdaad een geweldig acteur (Al Pacino noemt hem als een van zijn favorieten), maar ik ben het niet met je eens dat ie in geen enkele goede film speelt. Vooral in de films van de Coen brothers waar ie inzit (The Big Lebowski, Barton Fink, Raising Arizona, O Brother Where Art Thou) krijgt ie de kans om flink gevarieerde rollen te spelen.
Laurie Metcalf is inderdaad ook erg goed, maar ik geloof dat zij meer op het theater gericht is en daarom niet zoveel in films te zien is. Weet ik niet zeker overigens. Haar meest bekroonde rol op de planken is trouwens een personage dat Darlene heet (in een toneelstuk genaamd Balm in Gilead).
kos
-
- 46372 berichten
- 8602 stemmen
In realiteit zal het vast lang niet zo leuk zijn maar toch. .
Twiggertje
-
- 167 berichten
- 453 stemmen
seizoen5 zou 6 november op dvd uitkomen, ik heb weer gemailt maar Bridge en heb nu ook weer een soortgelijke reactie op gekregen als op seizoen4.
Geachte heer *****
Bedankt voor uw vraag over Roseanne.
Wij hebben de release van seizoen 5 helaas iets moeten uitstellen, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van beeldmateriaal.
Inmiddels is dit probleem opgelost. De nieuwe releasedatum is 8 januari 2008.
Met vriendelijke groeten,
Bridge Entertainment Group BV
Seizoen 4 is 4 oktober uitgekomen en heb deze ook al, dus ik twijfel dan ook of de release datum van s5 verschoven is.
Twiggertje
-
- 167 berichten
- 453 stemmen
seizoen 5 is blijkbaar toch uitgesteld naar 25 januari 2008(.zie bol.com)
ik had bol.com gemaild hierover want ik heb seizoen 5 bij hun besteld en ze zeiden dat ik de dvd's 23 november toegestuurd krijg, beetje vreemd.
Hier de reactie van bol.com:
Geachte ********
Hartelijk dank voor uw e-mail van 14 november 2007.
Onze welgemeende excuses voor het verkeerd informeren van de release datum. waarschijnlijk is hierbij op de website aangegeven dat deze eerder uit zou komen en de leverancier door vertragingen deze heeft uitgesteld. Hierdoor hebben wij u tot onze grote spijt verkeerd informeert.
Nu vraagt u of het zin heeft uw bestelling te laten staan. De bestelling zal op 23 november verzonden worden. U kunt deze ook op deze datum verwachten. Wij vragen u nog enkele dagen geduld te hebben ondanks onze verkeerde informatie.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
als die pas in januari uiktkomt, vraag ik me af hoe bol.com dit voormekaar kan krijgen dat ik die toch 23 november toegestuurd krijg.
Maar ja laten we hopen dat het ze lukt.
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 12819 stemmen
Hmmm jammer Ik ben net klaar met seizoen 4 en dacht meteen door te kunnen met 5 aangezien ik onder de indruk was dat ie al uit was. Maar het is niet anders. Bedankt voor de informatie!
Twiggertje
-
- 167 berichten
- 453 stemmen
Hier word ik echt niet goed van, nu staat er op de site van bol.com bij roseanne seizoen 5 'import' dit kan niet kloppen want dan zou die veel duurder zijn, en ik wil geen import.
Ik heb bol maar weer 's gemaild.
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 12819 stemmen
Ik snap trouwens niet wat er mis kan zijn met de beschikbaarheid van het beeldmateriaal. In Amerika zijn alle seizoenen al op dvd. Is het een andere exploitant in Europa ofzo en zijn de problemen van legale orde?
Twiggertje
-
- 167 berichten
- 453 stemmen
seizoen 6 staat voor 6 mei gepland.
Zal we een paar keer uitgesteld worden maar belangrijkste is dat die uitkomt.
Hierna nog 3 seizoenen en ik denk dat die nu ook wel op dvd worden uitgebracht.
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Eerst altijd op tv gekeken.
Ik heb me gisteren seizoen 2 gekocht. Seizoen 6 hadden ze ook maar ik wil eerst 1 (die had ik al een tijdje) 2,3,4,5 en dan 6. Het is een geweldige serie!
matthijs_013
-
- 3627 berichten
- 5369 stemmen
Het blijft toch een van de meest realistische familieseries uit die tijd (in tegenstelling tot het veel te zoete Full House of wel erg familiehatende Married with Children). Ik ben gisteren aan seizoen 6 begonnen en het bevalt goed (ondanks dat Darlene nou ook al het huis uit is.)