menu

Overig / Televisie / Millennium

zoeken in:
kiriyama
Millennium is een serie van de bedenker van the x-files. In deze serie staat Frank Black (Lance Henriksen, o.a bekend van aliens) centraal. Hij lost moorden op door in de huid van de moordenaar te kruipen en zo te zien wat die moordenaar ziet/heeft gezien. Er zitten veel apocalyptische boodschappen en betekenissen in de serie. Er zijn 3 seizoenen gemaakt, zelf ben ik nu met het eerste seizoen bezig en ik ben erg onder de indruk. Vind het persoonlijk ook beter dan the x-files, millennium is spannender, mysterieuser en duisterer.

Wie kent deze serie nog meer?

P.s. Ik ben net bezig met de serie dus let aub een beetje op de spoilers.

kiriyama
Is er nou niemand die deze geweldige serie heeft gezien?

Van Nunen
kiriyama schreef:
Is er nou niemand die deze geweldige serie heeft gezien?

Nog niet. Staat wel op het lijstje van 'ooit-te-gaan-volgen-series'.
IMDB is heel positief hierover (8,2), dus ben benieuwd.

http://www.imdb.com/title/tt0115270/

Xerena
Ik heb deze serie 'jaaaaren' geleden altijd gevolgd. Werd toen uitgezonden op een van de Nederlandse commerciële zenders (weet niet meer welke).

Was idd zeer spannend!! Keek er altijd graag naar, maar was ineens afgelopen...

kiriyama
Was idd zeer spannend!! Keek er altijd graag naar, maar was ineens afgelopen...

Helaas, na 3 seizoenen stopte het. Het derde seizoen schijnt dan ook een stuk minder te zijn. Toch wil ik ook die graag zien.

heb net alle 3 de seizoenen gekeken.

Wat een geweldige serie, beter als de X-files.
Alleen jammer dat het al na 3 seizoenen was afgelopen..
had van mij nog wel een paar kunnen duren.

al met al, is dit een van de beste series die ik ooit gezien heb.

Geweldige serie met uitstekende muziek en verhalenlijn.
Serie is als ik het goed heb in 2005 op DVD uitgebracht.
Is misschien nog wel ergens te koop.

Een van de betere series die ik heb gezien.

LEIDENAAR
Ik heb de serie ook vroeger gevolgd,maar vond hem toen best lastig te volgen af en toe.Was een stuk jonger maar heeft geen indruk bij me achtergelaten zoals x-files dat heeft gedaan..Ik kan me wel herinneren dat de kijkcijfers achteruit gingen sinds de dood van frank's vrouw..Haar de serie uitschrijven werd de serie fataal..

er bestaat trouwens ( dacht ik toch) een film van...

Ik vond het een superserie maar heb er spijtig genoeg niet zoveel afleveringen van gezien.

LEIDENAAR
een film van...nee hoor..

ik vind er ook geen film meer van terug. Ik dacht deze film gezien te hebben lang lang geleden. Misschien heb ik een aflevering voor een film aanzien.

LEIDENAAR
Dat zou wel kunnen zij daisy,een film is er zeker niet van..;)

Ben een X-Files freak, na lang beraden de drie seizoen van Millennium ook maar is in een mooie box aangeschaft. Ben benieuwd, lees overwegend positieve reacties.

Inmiddels al drie discs er doorheen gejaagd, het valt me toch lichtelijk tegen. Ondanks dat ik het wel boeiende afleveringen en zaken vind mis ik toch een bepaalde rode draad door de serie heen in de eerste 12 afleveringen. Op de 1e en 2e aflevering na (met de grote onbekende die foto's van hun maakt en hun zeg maar stalkt) is het eigenlijk steeds hetzelfde liedje.

Daarin slaagde de X-Files toch wel veel meer, ondanks de vele losstaande afleveringen had elk seizoen ook om de 3/4 afleveringen wel een aflevering met de rode draad van de 1e 6 seizoenen erin.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:06 uur

geplaatst: vandaag om 15:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.