- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Ha die Pa (1990-1993)
Ha die Pa (1990-1993)
Spartaan1986
-
- 3586 berichten
- 2075 stemmen
Ik vond dit altijd een erg leuke serie. Het is een paar keer herhaald geweest op Nederland 1.
Weet iemand of er een DVD van uit is?
En wat vonden jullie van de serie?
Spartaan1986
-
- 3586 berichten
- 2075 stemmen
Ik zie het nu. Te koop via NCRV
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11587 berichten
- 4964 stemmen
Heb een paar afleveringen van seizoen 1 gekocht, mn pa wilde het hebben. Erg leuke serie! Vooral dat moment met die whisky!
Quido
-
- 14638 berichten
- 6056 stemmen
Er zijn 5 dvd's van uitgegeven. Ergens in seizoen 2 stopt het opeens, omdat het bronmateriaal van de rest te slecht is. Of we in de toekomst nog wat meer mogen verwachten is nog maar de vraag. Vond, en vind nog altijd, een leuke komedie.
Spartaan1986
-
- 3586 berichten
- 2075 stemmen
Het laatste seizoen is toch als die zus van Matthijs erbij komt?
Ik heb de eerste 2 series op video alleen de 3e ontbreekt.
Maar ik ben wel van plan serie 1 en 2 te kopen op DVD.
Brix
-
- 19369 berichten
- 4797 stemmen
De serie is al sinds een tijdje weer te zien op TV, Best24.
Leuk om nog eens te kunnen bekijken.
Vooral de latere afleveringen met de Bettina Berger als dochter Freddy.
Die vond ik toen, ahum... zeer aantrekkelijk
Quido
-
- 14638 berichten
- 6056 stemmen
Complete serie is nu ook op DVD verkrijgbaar, via Source 1 Media.
Brix
-
- 19369 berichten
- 4797 stemmen
Ik denk er serieus over om die aan te schaffen.
Ik zag een aanbieding van 3 seizoenen voor € 25,-
Quido
-
- 14638 berichten
- 6056 stemmen
Ik zag een aanbieding van 3 seizoenen voor € 25,-
Brix
-
- 19369 berichten
- 4797 stemmen
Volgens mijn info de nieuwere releases.
In de aanbieding bij FRS en naar ik meen ook bij Media Markt (al staat dat niet op hun website)
Alleen het laatste seizoen (4) is duurder.
Even geduld oefenen denk ik, dan zakt die prijs ook nog wel.
Elineloves
-
- 24051 berichten
- 3597 stemmen
Dit was echt ZO leuk. Soms heb ik uit het niets dat liedje nog in mijn hoofd, al ken ik de tekst niet meer helemaal. Joris en zijn pa waren een geweldig team.
Brix
-
- 19369 berichten
- 4797 stemmen
En Bettina Berger als dochter Freddy toch ook wel Eline?
(of komt het doordat bij mij de "lentekriebels" opnieuw een beetje toeslaan wanneer ik haar weer zie?
)
Ik merk tijdens de herhalingen nu weer hoe goed dat stel met elkaar klikte.
Prachtig wanneer broer en zus samenspannen tegen pa, of met elkaar kibbelen, waarbij pa dan steevast tussen twee vuren komt te staan, haha.
Er zijn trouwens twee verschillende versies van de titelsong.
Bij de laatste werd Freddy er ook bij betrokken.
Maar de hoofdlijnen bleven detzelfde, en de melodie ook.
Inderdaad een liedje dat blijft plakken.
Nicolage Rico
-
- 20153 berichten
- 2254 stemmen
Vond het destijds best geinig. Niet heel goed, maar vooral een leuk en sympathiek tussendoortje.
Wel een leuk gegeven dat ze (Luc Lutz en Joris Lutz) in het echt ook vader en zoon waren.
De begintune roept wel wat (goede) herinneringen op.
YouTube - Ha die Pa - Aflevering 1 (1-3)
(Erg slecht spel van Joris Lutz zie ik nu.)
Elineloves
-
- 24051 berichten
- 3597 stemmen
Ha die pa, het gaat nog niet zo goed, he pa?
Ha die zoon, het is voor mij wat ongewoon, maar nu je bij me terug bent, denk ik dat het wel went..
Leuk man!
'Matthijs' was toendertijd echt mijn ideale jongen, zó knap!
Brix
-
- 19369 berichten
- 4797 stemmen
(Erg slecht spel van Joris Lutz zie ik nu.)
Hij had ook helemaal geen acteer ervaring toen hij aan die rol begon.
Dat werd later veel beter, zeker toen hij zelf mee ging schrijven aan de scenario's.
De jongste dochter van Norbert Hoogendijk, Henriëtte (gespeeld door Patricia Schildkamp) heeft ook nog kortstondig een een rol gespeeld in de serie.
En Marijke Merckens, als de ex-vrouw van Norbert (Tilly) dook ook af en toe op.
Ik was eigenlijk al vergeten dat 'Ha die Pa' oorspronkelijk een Engelse serie was, 'Home to Roost'.
Met in de rol van de vader niemand minder dan John Thaw (o.a. bekend van de detective serie 'Inspector Morse')
De Nederlandse versie had natuurlijk wel een heel eigen karakter.
Nicolage Rico
-
- 20153 berichten
- 2254 stemmen
Ik heb geloof ik wel alle afleveringen gezien destijds. Slechter kon Joris ook niet acteren dan die eerste aflevering.
The Oceanic Six
-
- 59766 berichten
- 3986 stemmen
Ik heb dit vroeger ook wel regelmatig gekeken. Maar als ik dat filmpje van Eline hierboven zie (net weer gekeken), ai ai wat slecht zeg Van zowel vader als zoon.
Geen idee of ik dit nu nog leuk zou vinden. Ik zie bij Mediamarkt tegenwoordig wel regelmatig seizoenen liggen.
Quido
-
- 14638 berichten
- 6056 stemmen
De serie is nu opnieuw uitgebracht door Source 1 Media, iemand enig idee welke ik daarvan aan moet schaffen om de afleveringen die Video Film Express een paar jaar geleden niet uit heeft gebracht nu wel in bezit te krijgen? (m.a.w: welke oude en nieuwe DVD's hebben overlap, of juist niet?)
Mescaline
-
- 7007 berichten
- 2822 stemmen
Ben inmiddels ook begonnen aan deze serie, tijd geleden op de gok gekocht maar best leuk! De box zegt alle 4 de seizoenen terwijl dit er in de realiteit 5 horen te zijn. jammer dat er in totaal 7 afleveringen missen, op de wikipedia las ik dat ze zijn op te vragen bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid maar hoe dat precies in zijn werking gaat? (Ik ga het toch eens proberen deze afleveringen op te vragen.)
De serie is zeker in het eerste seizoen niet van een hoog niveau, maar ik vind het toch wel erg prettig wegkijken!
Brix
-
- 19369 berichten
- 4797 stemmen
Ben inmiddels ook begonnen aan deze serie, tijd geleden op de gok gekocht maar best leuk! De box zegt alle 4 de seizoenen terwijl dit er in de realiteit 5 horen te zijn. jammer dat er in totaal 7 afleveringen missen, op de wikipedia las ik dat ze zijn op te vragen bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid maar hoe dat precies in zijn werking gaat? (Ik ga het toch eens proberen deze afleveringen op te vragen.)
Wil je je ervaring met dat opvragen van die afleveringen hier delen?
Dat zou fijn zijn.
Ik zou die ook wel willen hebben.
Hoewel ik wel verwacht dat het aardig wat geld zal gaan kosten.
Mescaline
-
- 7007 berichten
- 2822 stemmen
Wil je je ervaring met dat opvragen van die afleveringen hier delen?