• 12.299 nieuwsartikelen
  • 166.090 films
  • 10.729 series
  • 30.926 seizoenen
  • 623.877 acteurs
  • 195.081 gebruikers
  • 9.108.305 stemmen

Midsomer Murders

zoeken in:

neo

• 15407 berichten
  • 9638 stemmen

Vanavond weer een aflevering gezien op de Kro. Het bevalt mij wel deze detective in het verlengde van Miss Marple en dergelijken. Wordt op het moment zowel op de Belg als op de de publieke omroep vertoond. Nu begin ik er overigens pas weer een beetje in te komen, want net als bij veel andere series kan ik mij er niet aan hechten als in altijd kijken. John Nettles, die sommige misschien kennen van Bergerac, doet het erg leuk. Nog meer liefhebbers?

moviefreak#1

• 14305 berichten
  • 22046 stemmen

Dat is toch leuk dat juist jij hier een topic over begint want ik vraag me al weken af waar ik die openingstune eerder heb gehoord. Weet jij dat toevallig ?

neo

• 15407 berichten
  • 9638 stemmen

Jim Parker zou dat moeten zijn. Die heeft de muziek gecomponeerd voor veel episodes en begon hier ook mee. Ik meen dat er een theremin in de opening is gebruikt ook. Het is origineel geschreven door Parker. Ik denk dat het je wat doet denken aan iets wat je eerder hebt gehoord, maar niet hetzelfde was.

neo

• 15407 berichten
  • 9638 stemmen

Hielp dat een beetje?

neo

• 15407 berichten
  • 9638 stemmen

Het zou je kunnen doen denken aan muziek van Ed Wood bijvoorbeeld.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Ja, leuk gedaan deze serie. John Nettles blijft een pracht-acteur en schitterend om hem aan 't werk te zien. Hij is, terecht, ook erg bekend en gewaardeerd in de UK, heb een beetje de indruk dat men hem hier nauwelijks kent, alhoewel de serie Bergerac toch behoorlijk succesvol was.

DVD ligt goedkoop bij de boekhandels (bij de tijdschriften kwam ik die tegen).

neo

• 15407 berichten
  • 9638 stemmen

Midsomer geeft altijd ook heerlijk die mentaliteit van Britse kleine dorpjes weer. Nettles is echt grandioos en humoristisch als Barnaby; een enkele blik doet het em al.

En nogmaals een quote van een klein artikeltje over detective serie muziek wat ik een tijdje terug schreef;

''Midsomer Murders - Jim Parker

Jim Parker well-known from several impressive BBC series had written a highly engaging title music which features a theremin. This instrument gives it a creeping, mysterious kind of feeling. Right away the series had a considerable amount of humour and tongue-in-cheek quality. That happens with all those wonderful people form outside of the great cities. It shows the true Brits, and Parker reflects that in elegant music. Its very classical approach also contains a very earthy mentality that you get from the real country side, and there's a bit of music that's heard in most of the episodes I've seen. In a sense it reminds one a bit of the fantastic music from the old Miss Marple scores by Ron Goodwin partly. In ''Second Sight'' the sort of creepiness that theremin can provide was used to the greatest extent for this dark episode. A cd with music was released luckily in 1998. Hopefully more music from more recent episodes see the light on a disc soon. Aside from Inspector Morse this is my favourite television series music.''

link

anne J

• 1525 berichten
  • 956 stemmen

Ooh, I love Midsomer Murders

Inderdaad echt heel karakteristiek. Dat Britse, heerlijk.

Ik heb het eigenlijk al een paar weken niet gezien. Misschien een week of drie terug nog, kan dat? Ik kan me wel zo nog een paar afleveringen herinneren die ik niet zo lang geleden heb gezien.

Zal maar even de gids moet controleren of het nog bezig is

neo

• 15407 berichten
  • 9638 stemmen

Nee, is er nu niet meer op. Wachten op het volgende seizoen.

JohnWilliams

• 7503 berichten
  • 934 stemmen

Jammer het was altijd zo leuk, vond John Nettles altijd zo goed spelen, hopen dat hij niet weer een nieuw maatje krijgt, dit is alweer de zoveelste.

stem100

• 77 berichten
  • 61 stemmen

Wat ik zo geniaal aan Midsomer murders vind, is het karakterestieke engelse sfeertje, wat iedere scene zo typeert. Daarnaast zijn de afleveringen erg rustig en soms straalt het allemaal een soort berusting en saaiheid uit.

En dan bovenstaande gecombineerd met een absurd hoge body-count per aflevering. Geniaal!!

het geeft de serie een zieke, ongrijpbare ondertoon.

JohnWilliams

• 7503 berichten
  • 934 stemmen

Was gisteren weer.

anne J

• 1525 berichten
  • 956 stemmen

Ja, al een paar weekjes weer, nieuwe afleveringen. Ze zijn tot nu toe allemaal heel leuk! Weer helemaal Midsomer Murders, krijg weer zin om naar Engeland te gaan =)

Hoelang is deze assistent van Barnaby er al? Toch alweer een tijdje, of niet?

JohnWilliams

• 7503 berichten
  • 934 stemmen

Al vanaf het begin (ongeveer rond '97' dus). Midsomer Murders bestaat dus al 10 jaar!

neo

• 15407 berichten
  • 9638 stemmen

Heerlijk dat het weer begonnen is. Van mij mogen ze ook gerust Midsomer vanaf het oerbegin gaan herhalen.

JohnWilliams

• 7503 berichten
  • 934 stemmen

neo schreef:

Heerlijk dat het weer begonnen is. Van mij mogen ze ook gerust Midsomer vanaf het oerbegin gaan herhalen.

Vanaf het begin!!! Dat lijkt me leuk, een Midsomer Murders Marathon.

Vandernagel

• 404 berichten
  • 0 stemmen

Als ik mij goed herinner is dit toch de 3e assistent? De 1e heette geloof ik Troy en de 2e geen idee meer.

JohnWilliams

• 7503 berichten
  • 934 stemmen

Vandernagel schreef:

Als ik mij goed herinner is dit toch de 3e assistent? De 1e heette geloof ik Troy en de 2e geen idee meer.

Ik dacht dat hij zei sinds wanneer Inspecteur Barnaby er al bij zat, nee...assistenten heeft hij al zat gehad. Momenteel heeft hij (overigens al een tijdje) Jones.

anne J

• 1525 berichten
  • 956 stemmen

Hij?

En ja ik bedoelde de assistenten. De derde kan het idd zijn.. Ik vond die eerste in ieder geval wel leuk.

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind het wel een vermakelijke politie serie. het speelt zich vaak af in een mooie setting en het politie duo is erg goed, alleen de scenario's zijn een beetje vergezocht.

JohnWilliams

• 7503 berichten
  • 934 stemmen

neo schreef:

Jim Parker zou dat moeten zijn. Die heeft de muziek gecomponeerd voor veel episodes en begon hier ook mee. Ik meen dat er een theremin in de opening is gebruikt ook. Het is origineel geschreven door Parker. Ik denk dat het je wat doet denken aan iets wat je eerder hebt gehoord, maar niet hetzelfde was.

Ja, Jim Parker.

Je kan het nummer downloaden, er is ook een score van.

panax

• 836 berichten
  • 823 stemmen

hele leuke serie,met leuke beelden van engeland,vol mysterie en spoken?in ieder geval veel plezier bij het kijken.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik volg deze reeks nu al van bij het begin enkele weken geleden, op maan-, dins- en vrijdagnamiddag op één, altijd om 14u55.

Prachtige fotografie, knap geacteerd en altijd steengoeie plotten. Kortgezegd: Britse degelijkheid.

Op één waren we vandaag aan aflevering twee van seizoen 4, Destroying Angel. Dus, 15 afleveringen van de 76. Nog mooie uurtjes in het vooruitzicht.

Ik blijf DCI Tom Barnaby volgen, al moest ik de recorder klaarzetten.

Wolfenstein

• 96 berichten
  • 0 stemmen

Kijk dit ook regelmatig. Zeer goede serie.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Nooit echt een vaste volger geweest maar wel ontzettend jammer dat in de nieuwe afleveringen op Nederland 1 (seizoen 14 denk ik) John Nettles er is uit geschreven. Die nieuwe Barnaby is toch niet hetzelfde

mikey

• 28611 berichten
  • 5034 stemmen

Ik denk dat vanavond wel een leuke afl. kom over een moordenaar met een sledge hammer!!

ASman

• 1715 berichten
  • 929 stemmen

Ben deze serie beginnen te bekijken van toen ik ongeveer 8 jaar oud was

Ik vond de pilot ( 'The Killings at Badger's Drift' ) en de eerste aflevering ( 'Written in Blood' ) vroeger verschrikkelijk creepy De afleveringen die hierop volgden waren toch milder en minder omineus.

De serie blijft evenzeer erg tof !

T.A.

• 52 berichten
  • 187 stemmen

Enige nadeel is dat Ned 1 ze nu in de zomer achter elkaar, elke dag, uitzend. Op een gegeven moment word het dan iets voorspelbaarder. Beter zou zijn afwisseling in de detectives. Dan weer Midsomer, dan weer taggart, dan weer Frost. Bijv..

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Geweldige serie. De eerste drie seizoenen staan nu ook op Netflix.

Waarom staan de afleveringen eigenlijk niet op MM? Ze duren immers allemaal ander-half-uur. Van Masters of Horror en The Young Indiana Jones staan wel afleveringen op MM.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.