• 12.699 nieuwsartikelen
  • 168.036 films
  • 10.913 series
  • 31.299 seizoenen
  • 626.446 acteurs
  • 195.690 gebruikers
  • 9.161.839 stemmen

Omroep C

zoeken in:

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

C, omroep voor kunst en cultuur gelanceerd

14-09-2006 Initiatiefnemers Ad 's-Gravesande en Kees van Twist hebben vandaag een nieuwe omroep gelanceerd: C, omroep voor kunst en cultuur. C wil in het huidige publieke bestel meer en andere kunst en cultuur programma's - in de breedste zin van het woord - brengen.

Oene Kummer in Filmnieuwsbrief nr. 340 hierover:

De initiatiefnemers betreuren het dat de publieke omroep zijn taken en verplichtingen niet naar behoren vervult. Steeds meer wordt uit concurrentie-overwegingen gekozen voor een programmering die gericht is op kijkcijfers.

Het gevolg is dat de publieken zich steeds minder onderscheiden van de commerciëlen. Het brengen van kunst en cultuur programma’s is juist een van de belangrijkste, zelfs wettelijke, verantwoordelijkheden van de publieke omroep.

Passend in de randvoorwaarden van het publieke bestel wil C het gat dichten dat door de huidige omroepen is gecreëerd met programma’s over alle disciplines van de kunsten in al hun verschijningsvormen. De ambitie is om meer ruimte te bieden voor nieuws en informatie over kunst en kunstenaars, van traditie tot experiment, zowel nationaal als internationaal, ook voor kinderen.

C wil bovendien participatie aan cultuuruitingen bevorderen door haar leden - gratis of tegen gereduceerde tarieven – toegang te bieden tot allerhande uitingen van kunst en cultuur: van toneelvoorstelling tot exposities over beeldende kunst, van klassiek tot popconcert.

Nog meer info...

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

De NPS heeft trouwens sinds kort ook een on-line / digitale zender in de lucht gegooid: Cultura.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Die het dus bij mij nog steeds niet wil doen en zelfs Firefox laat vastlopen

Bovendien is 'tv-kijken' op een pc-scherm nog steeds niet erg prettig, vind ik.

P.S.- Ondertussen toch maar als lid opgegeven bij C. Duur is het niet (€12,- per jaar) en misschien toch wel zo nuttig.

Hannibal

• 9159 berichten
  • 3110 stemmen

Cultura zit sinds kort bij mij sinds kort op mijn digitale tv-pakket. Leuke zender, met regelmatig herhalingen van de telefilms.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.