menu

Overig / Televisie / The Fresh Prince of Bel Air

zoeken in:
mikoz schreef:
Oude serie .. maar oh zo grappig.

Nog fans hier ?

ja hiero ikke!!

Ja hierzo.

Lad
Ik was vroeger een redelijk grote fan van dit programma...Nu kijk ik het nog eens af en toe.

Gewoon leuk

Nomak
In mijn ogen is dit de beste komische serie. Ik ben ermee opgegroeid en ik kijk er nog steeds naar, het gaat nooit vervelen. Er zijn zoveel geweldige afleveringen.
Dit is misschien wel het beste stuk uit de hele serie. Echt super geacteerd en emotioneel.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=-18ox4RRzbQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ik vond dit vroeger erg leuk en ben maar eens met de volledige serie begonnen. Lekker vanaf aflevering 1. Ben nu richting het einde van seizoen 1 aan het gaan en gelukkig is dit jeugdsentiment nog altijd erg leuk. Will Smith was toen al een groot charismatisch talent met veel humor. Zijn dialogen met Carlton en Uncle Phil zijn soms echt heerlijk. Doe daar de droge humor van Geoffrey bij en het kakkergedrag van Carlton en je hebt gewoon prima vermaak. Af en toe iets te moralistisch en niet iedereen kan even goed acteren, maar het kijkt gewoon lekker weg. De introsong blijft trouwens ook een klassieker onder de introtunes.

Ik heb de gehele serie vanaf januari tot gisteravond gekeken. Best een leuke tijd mee gehad, al was het na een seizoen of 4 eigenlijk wel een beetje over the hill. Toch is het lang leuk gebleven, doordat ik bepaalde personages en grappen leuk tot het einde toe vond. Will Smith brak terecht door met zijn rol in de serie. Hij heeft uitstraling, talent en kan oprecht aardig goed acteren. Hij is grappig, maar overtuigde zeker zo hard in de serieuze dialogen, zoals wanneer zijn vader hem weer in de steek liet. Overigens vond ik de continuïteit in de serie wel wat matig. Vaak had een serie een heftige aflevering, maar een aflevering erna was alles alweer vergeten.

Ik vond Will overigens leuk, net als Uncle Phil die echt heerlijk werd vertolkt door de helaas te jong overleden James Avery. Zijn rol varieerde van erg grappig tot bloedserieus tot moralistisch prekend. Geen perfecte rol dus, wel een leuke. Zijn dialogen met Will en Carlton mochten er wezen, soms echt grappig. Maar de ster van de serie is voor mij Carlton. Man, wat heb ik vaak om zijn excentrieke, rare en zelfingenomen gedrag gelachen. De hoogtepunten waren natuurlijk zijn dansmoves, ook wel the Carlton dance genoemd. Hier een highlight video: Famous Carlton Dance (a compilation) - YouTube
Heerlijk!

De rest van de familie was ook goed te pruimen. De mooie, snobistische Hilary, de later steeds leuker wordende Ashley en de heerlijk cynische Geoffrey waren ook prima aanvullingen. Alleen Vivian vind ik niks. De eerste versie was echt irritant en werd na 3 seizoenen vervangen door contractproblemen. De tweede Vivian bleef wat meer op de achtergrond en stoorde me ook niet echt meer.

De serie is verre van perfect. Soms te belerend, soms te voorspelbaar en er zitten genoeg fillerafleveringen bij die je gerust kon skippen wat mij betreft, maar er zitten ook heel wat hoogtepunten in, meestal met Will en Carlton samen of nog leuker, met Uncle Phil er ook nog bijgevoegd. Het was toch even afkicken toen ik de laatste aflevering had gekeken. Na een tijdje ga je toch meeleven met een niet bestaande tv familie.

De aflevering waar Uncle Phil gaat poolen (Geoffrey, break out Lucille!) is toch wel mijn favoriet Uncle Phil stukje. Ik pik nog wel eens een aflevering mee als ik het op televisie zie verschijnen, maar denk dat ik in de loop der jaren wel alles heb gezien. Geen vermelding van Jazz trouwens?

Raffael77
Jazzy Jef heeft na de 80's altijd in de schaduwzijde van Will Smith gestaan terwijl hij juist het beste deel was van de hiphop act Jazzy Jef & Prince Bell Air.

Op zijn (Jazzy Jef) latere werk hoor je van die leuke skits hoe moeilijk het voor hem is om contact te krijgen met zijn jeugdvriend. Hij wil hem bellen maar krijgt een manager aan de lijn. Die wist niet eens wie hij was.

De show zelf kijk ik niet meer. Grappig was het zeker maar ik raak te snel uitgekeken op series of films.

Carlton vond ik geweldig maar de scène met Jazzy Jef die hiphop drums laat horen op het drumstel was geweldig. Zelfs in die tijd was dat schaars vanwege het negatieve beeld dat men had door gangsterrap.

Metalfist schreef:
De aflevering waar Uncle Phil gaat poolen (Geoffrey, break out Lucille!) is toch wel mijn favoriet Uncle Phil stukje. Ik pik nog wel eens een aflevering mee als ik het op televisie zie verschijnen, maar denk dat ik in de loop der jaren wel alles heb gezien. Geen vermelding van Jazz trouwens?

Toffe aflevering ja. Sowieso waren de afleveringen met Uncle Phil waarin hij zich wilde bewijzen met iets leuk.

Ik heb Jazz niet benoemd nee, omdat ik de hoofdpersonages alleen heb benoemd. Ik vond Jazz weinig aan. Speelde iets te veel een hele flauwe rol van idioot.

Ik hoorde vandaag trouwens Tom Jones' nummer op de radio. Moet dan tegenwoordig toch meteen aan Carlton denken

Mjah Jazz is inderdaad geen hoofdpersonage. Toch wel iemand die zijn stempel mee op de reeks wat heeft gedrukt naar mijn gevoel (die gimmick waar hij elke keer het huis wordt uitgegooid blijf ik leuk vinden), maar vooral de aflevering waar Carlton een tijd gaat logeren in het krot van Jazz staat me nog wel bij als een erg goede Jazz episode. Al kan ik me vergissen, is echt al wel eventjes geleden dat ik nog een aflevering heb gezien

Dit vond ik trouwens ook een geniaal stukje, al komt het wel uit een ander programma:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=ZwS14TiO7Pk

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Alleen die Jaden Smith.. Die had in de coulissen mogen blijven.

Jaden Smith

Ja, ik ken die video, Metalfist. Erg tof ja.

Jammer van die hopeloze zoon van Will Smith inderdaad. Zelden zo'n beroerde en charismaloze knuppel gezien. Hij kijkt ook altijd alsof ie een week niet heeft gepoept. En zijn kledingsmaak moet dan nog worden benoemd...

Deze video is ook subliem: Carlton die vorig jaar aan een dansprogramma mee deed. En won.

Alfonso Ribeiro doing the Carlton on DWTS!!!! (HD 720p) - YouTube

AHWA
Dan kun je wel raden wie de hoofdrol krijgt.

AHWA schreef:
Dan kun je wel raden wie de hoofdrol krijgt.

Mocht de oude cast weer de hoofdrol krijgen (minus Will en de overleden Uncle Phil), dan Carlton he. Zou ook de enige zijn die de serie kan dragen.

Maar ik gok dat het een nieuwe cast wordt met hoogstens wat gastrolletjes van de oude cast her en der.

AHWA
Ik vrees eerder voor Jaden Smith. Of dat ze de Boy Meets World/Girl Meets World-route nemen en voor Willow Smith gaan. Moet er niet aan denken. Hoop liever dat Alfonso Ribeiro met zijn gezin iemand in huis neemt.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:32 uur

geplaatst: vandaag om 04:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.