menu

Overig / Televisie / Kippenvel

zoeken in:
was hetzelfde concept volgens mij

Ja beetje wel

Jessu123
De serie bestaat wel met boeken die niet in nederland verschenen waaronder The werewolf of fever swamp (het moerasmonster in nederlands). het is daarom veel leuker om de serie te bekijken dan de boeken. ook zijn sommige verhaalen gebaseerd op andere verhaalen of mythe. bv: A night of terror tower is gebaseerd van de toren van londen

de boeken heb ik allemaal met plezier gelezen, de films/series over Kippenvel vond ik ook altijd leuk, perfecte horror voor wat jongere kinderen.
volgens mij word het tegenwoordig niet meer uitgezonden??

nee t word niet meer uitgezonden
vind t heel jammer
mag dan nu wel wat ouder zijn dan toen het erop was
maar heb er goeie herrineringen aan
zou het best nog wel eens willen zien
ik vond altijd het engst in dat huis
en in een huis met een spel ofzo
haha weet iemand of je serie's op internet ofzo kan vinden?

zou de serie ook te koop zijn? van alle afleveringen

De boeken zijn beter. De serie's vind ik niks. De serie Kamp Nachtmerie vond ik wel spannend, alleen heb ik het eind niet gezien omdat het zonodig in tweeen geknipt moest worden.

Serie herriner ik me wel maar dan ook maar een episode of zo.
De boek vind ik echt leuk. Er zullen ook wel veel episodes zijn waar nooit boeken van zijn verschenen.

dit keek ik vroeger ook altijd, dat was toen nog echt eng
een paar boeken heb ik ervan, maar ik ben niet leesfanaat, ik keek liever de serie

http://video.google.nl/videosearch?q=goosebumps+jeff+roach

Hier kun je aardig veel afleveringen vinden

Lui (crew)
ik keek dit vroeger ook altijd op tv heb er nog 2 films van liggen haha ooit eens gekocht op een rommelmarkt

Ah, dit was wat mij in mijn basisschoolperiode aan het lezen kreeg! Bijzonder eng, en dat het vervolgens nog eens allemaal verfilmd werd was natuurlijk je natte droom.

Met slechter acteerwerk dan mtv sweet 16

Niet dat iemand daar om geeft op zijn 10e.

Lui (crew)
ja ik heb pas nog wat afleveringen gezien, als je dan ziet hoe er geacteert word, is het diep triest

crossoutthestars
matthijs_013 schreef:
oja, dat vond ik als klein kind altijd erg eng haha
dr was ook zo'n andere "horror"serie toen op foxkids. Met twee jongens; een lange met bruin haar en zo'n kleine, dikke, blonde, bekrulde jongen. hoe heette die nou ook al weer..

Dat moet Eerie Indiana zijn.

Mescaline (moderator)
Kippenvel! dat is lang geleden zeg.. als jong kereltje vond ikdit wel leuk.. maar geen idee wat ik er nu nog van vind.. komt nietmeer op tv toch?

Lui (crew)
Eerie Indiana komt me heel bekend voor nu je het zo zegt. Dat moet hem geweest zijn, hier een link :http://en.wikipedia.org/wiki/Eerie,_Indiana

Kippenvel was zeker geweldig, ik vond het leuker dan Eerie Indiana. Vroeger zat ook ik als een klein jongentje op de bank te wachten tot Kippenvel (trouwens ook bekend als Goosebumps) op tv kwam. Ongeveer een maand terug heb ik nog een aantal afleveringen teruggekeken, via de links hierboven.

Nu is het echt heel cheesy. Wel leuk!

Lui (crew)
Prachtig toch? Door die serie komt er weer iets naar boven

Eén van de weinige boeken die ik heb gelezen komt uit de Kippenvel reeks. De Getikte Klok, geweldig!

Lui (crew)
Precies HarmJan, ik heb alle boeken gelezen en ik heb er een stuk of 10 nog op mijn kamer staan. Vroeger was ik net zo gek van de serie als van de boeken, ik kan mij alles ook nog precies herrineren

Goodfella_90 schreef:
Ah, dit was wat mij in mijn basisschoolperiode aan het lezen kreeg! Bijzonder eng, en dat het vervolgens nog eens allemaal verfilmd werd was natuurlijk je natte droom.

Was het zo opwindend?

us_raider schreef:
Frank stak razendsnel zijn hand uit en pakte de huissleutel die hij op de keldervloer had laten vallen. Op hetzelfde moment werd hij vastgegrepen door twee slangachtige stengels die zich snel om zijn lichaam heen draaiden. De kracht van de stengels was zo groot, dat Frank van schrik even verdoofd was, alsof de plant hem als een slang hypnotiseerde. "Sandra!" hoorde hij zichzelf na een paar seconden piepen. Hij probeerde zich los te rukken, maar de stengels hielden hem in een wurgende greep. Plotseling dook Sandra voor hem op. "Frank!" riep ze geschrokken. "Sandra...! Doe iets!" schreeuwde Frank angstig.

Flaptekst van 'Ga niet naar de kelder', het enige boek uit de 'Kippevel-reeks' dat ik zelf heb, als ik het me nog goed kan herinneren was het niet de beste. Heb zo'n beetje alle boeken uit deze serie gelezen, in ieder geval de boeken die bij ons in de bieb te leen waren.
Ook dat verhaaltje van Phoenix klinkt bekend...
Van de tv-serie(Fox Kids) heb ik misschien een paar afleveringen van gezien, waar ik wel fanatiek naar keek was het programma dat daarna volgde, gingen mensen altijd op zoek naar geesten in 'spookhuizen'.

'De laatste klas' is de andere serie van R.L. Stine die ik heb gelezen, hier heb ik volgens mij alle delen van gelezen en enkele delen heb ik ook voor boekverslagen en dergelijke gebruikt.

van de laatste klas heb ik alle delen en van de fear street serie ook alle delen,, RL stine schrijft leuke kinderboeken, zelfs nu ik 23 ben vind ik het nog leuk ze af en toe te lezen

Was echt mijn favoriete serie vroeger. Echt idioot dat Fox Kids dit niet meer uitzendt want tegenwoordig komt er alleen nog maar van Die Hanna Montana en dat soort Crap op de tv. Mijn Favoriete afleveringen waren nog wel van de levende pop. Night of The living Dummy geweldig. De boeken heb ik trouwens ook erg veel gelezen. Die had ik echt binnen een dag uit

lowhusky schreef:
Seizoen 1:

Night in Terror Tower 1,25* heel goedkoop en traag en saai en niet grappig, niet origineel. heel erg nep

Don't go to the Basement 2*, was wel één van mijn favorieten maar het verhaal is matig en levensgevaarlijke planten

Return of the Mummy: 0,5* saai, traag en lelijk gemaakt, neppe pyramide-scenes.

My Hairiest Adventure: 1,25* heel goedkoop en slecht gemaakt, domme honden-acties.

Cuckoo Clock of Doom: 1,5* deze was één van de saaiste ooit. helemaal traag en nep.

The Girl who cried Monster: 3,0* deze was wel geinig en die monster ziet er cool uit

Piano Lessons can be Murder: 1,5* Brrr..die oude man vond ik vroeger best wel creepy en die geest..toch wel een matige aflevering.

Night of the Living Dummy: 2,5* die poppen-afleveringen vond ik wel leuk maar toch nep en niet-eng.

Phantom of the Auditorium: 1,5* opnieuw goedkoop en lelijk en saaie rip-off.

The Haunted Mask: 3,25* leuk! de allereerste aflevering volgens mij en deze was erg vermakelijk

It came from beneath the Sink: 1,25* deze was al helemaal vergeten, misschien omdat hij zo belachelijk was. die spons ziet er echt dom uit en die jongeren kunnen niet acteren.

Say cheese and die: 2,25* vrij origineel maar niet spannend en die spider is echt een mietje

The Werewolf of Fever Swamp 1,75* zeer lelijke weerwolven en die oude man is echt dom. verder is het erg traag

Welcome to camp nightmare: 0,75 superslechte aflevering. heel lelijk en goedkoop en een rotverhaal. erg irriterend.

lol night in terror tower was 1 van mijn lieverlings samen met die andere serie chillogy. met dat speelgoed stadje waar die kinderen gestalkt worden door die ene karl.

ace leader
Vrij goede serie op fox kids, keek ik vaak...uhmm ik herinner me nog een best enge aflevering waarin mensen gevangen werden in een spiegel. Dat was dus de enige echte enge aflevering

Hee jongens, het heet nu wel Jetix he. Die hebben hun lesje wel geleerd na Shin Chan. Nu zenden ze echt van die peuterseries uit. Alhoewel ze niet allemaal zóóó saai zijn.

Kom op. Fox Kids zendt tegenwoordig alleen nog maar Crap uit. Shin Chan was trouwens een briljante serie.

ace leader
jumpstylemovie schreef:
Hee jongens, het heet nu wel Jetix he.

ik heb toch ook niet gezegd dat het nu fox kids heet..het werd uitgezonden op fox kids en nooit op jetix

Gast
geplaatst: vandaag om 03:11 uur

geplaatst: vandaag om 03:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.