menu

Overig / Televisie / Kippenvel

zoeken in:
606
wie kent de jeugdserie's kippenvel nog dat werd gedraaid op foxkids.
dat was een horror serie met elke keer ander verhaal.
er zijn ook boeken van.

ik heb het altijd gekeken en ben er nog wel weg van.

weet niet of het nog wordt uitgezonden.

laat het maar weten.

De boeken verslond ik werkelijk toen ik een klein kotertje van een jaar of 9/10 was. Ging ik op tijd naar bed, dus mijn ouders tevreden over de opvoeding, maar ondertussen lag ik tot midden in de nacht die boeken te lezen. En als zij dan ook naar bed gingen, deed ik snel mijn nachtlampje uit, wachtte ik vol spanning tot ze weg waren en knipte ik hem weer aan.

Mooie tijden .

Weet niets over een jeugdserie alleen, wij hadden vroeger geen kabel .

Heb de hele jeugdreeks gelezen en keek het altijd. Vond ik destijds erg spannend.

606
ja heb er ook veel van gezien en hield niet echt van lezen.
maar ik dacht vraag of iemand het kent want er wordt niet veel over gesproken.

en weet niet of het nog bestaat.

leuk dat jullie zo snel reageren

Heb zelfs een spreekbeurt gehouden over R.L. Stine in groep 8 plus een boekbespreking.

Ik heb ze erg veel gelezen in mijn jeugd, en naar die series keek ik ook altijd. Ik weet niet op ze nog worden uitgezonden...

Heb daar een aantal van gezien, kan me er weinig van herinneren. Alleen van een aflevering met (een) klokken(winkel) kan ik me nog vaag wat dingen voor de geest halen ...

lowhusky
Goosebumps dus...ik was er best wel een fan van. Leuke serie, mijn fav. episodes zijn met die halloween mask

film_kaza
De serrie zou ik 2 sterren geven als dat kon. Ik vond alleen de boeken goed, die zou ik 4 sterren geven. Die serie vond ik maar zielig en saai. Maar nu ik er aan denk zou ik hem toch ooit wel weer eens willen zien. Wie weet denk ik er ineens anders over. Tot zover ik weet worden ze niet meer uitgezonden.

weet toevallig iemand hier of de serie ergens op dvd verkrijgbaars is?

lowhusky
foreli schreef:
weet toevallig iemand hier of de serie ergens op dvd verkrijgbaars is?

Ebay..?

oja, dat vond ik als klein kind altijd erg eng haha
dr was ook zo'n andere "horror"serie toen op foxkids. Met twee jongens; een lange met bruin haar en zo'n kleine, dikke, blonde, bekrulde jongen. hoe heette die nou ook al weer..

lowhusky schreef:
(quote)

Ebay..?

bedankt voor de tip maar ik heb net gekeken maar die dvd's zijn niet nederlands ondertiteld.

lowhusky
foreli schreef:
(quote)

bedankt voor de tip maar ik heb net gekeken maar die dvd's zijn niet nederlands ondertiteld.

Dan kan je ze toch ook kijken zonder ondertiteling...makkelijk zat.

lowhusky schreef:
(quote)

ow ja er zijn trouwes ook vhs banden van dus en die verkopen ze voor een prikkie en als je die omzet naar dvd heb je het ook.

us_raider
Frank stak razendsnel zijn hand uit en pakte de huissleutel die hij op de keldervloer had laten vallen. Op hetzelfde moment werd hij vastgegrepen door twee slangachtige stengels die zich snel om zijn lichaam heen draaiden. De kracht van de stengels was zo groot, dat Frank van schrik even verdoofd was, alsof de plant hem als een slang hypnotiseerde. "Sandra!" hoorde hij zichzelf na een paar seconden piepen. Hij probeerde zich los te rukken, maar de stengels hielden hem in een wurgende greep. Plotseling dook Sandra voor hem op. "Frank!" riep ze geschrokken. "Sandra...! Doe iets!" schreeuwde Frank angstig.

Flaptekst van 'Ga niet naar de kelder', het enige boek uit de 'Kippevel-reeks' dat ik zelf heb, als ik het me nog goed kan herinneren was het niet de beste. Heb zo'n beetje alle boeken uit deze serie gelezen, in ieder geval de boeken die bij ons in de bieb te leen waren.
Ook dat verhaaltje van Phoenix klinkt bekend...
Van de tv-serie(Fox Kids) heb ik misschien een paar afleveringen van gezien, waar ik wel fanatiek naar keek was het programma dat daarna volgde, gingen mensen altijd op zoek naar geesten in 'spookhuizen'.

'De laatste klas' is de andere serie van R.L. Stine die ik heb gelezen, hier heb ik volgens mij alle delen van gelezen en enkele delen heb ik ook voor boekverslagen en dergelijke gebruikt.

lowhusky schreef:
(quote)

Als het beeld en geluid goed zijn kan dat gewoon.
Iedereen heeft toch Engels gehad op school lijkt me

Had ook veel boeken gelezen en de waarschijnlijk alle afleveringen van de serie wel gezien. Had nog een boekbespreking gehouden over Kippenvel: De Getikte Klok
Was leuk altijd.

lowhusky
Spartaan1986 schreef:
(quote)

Als het beeld en geluid goed zijn kan dat gewoon.
Iedereen heeft toch Engels gehad op school lijkt me

Engels op school leert mij niks, ik leerde al alles van films kijken .

Mijn favoriete boek van Kippenvel is trouwens the haunted mask, was ook mijn favoriete aflevering van de serie trouwens.

Ik heb serie 1 van de 4 gekocht er staan 14 afleveringen op.
Zonder ondertiteling maar goed beeld en geluid.
Hoop dat de andere delen ook binnenkort te koop zijn.

van onze plaatstelijke bibliotheek, heb ik als kind zo ongeveer de hele jongerenafdeling gelezen, m.u.v. de kippenvel reeks; boeken vondt ik namelijk vreselijk!

Seizoen 1:

Night in Terror Tower 1*. Saai,Langdradig en meer van hetzelfde naarmate het verhaaltje zich vordert.

Don't go to the Basement: 3,5* Erg vermakelijk maar nooit heel erg spannend

Return of the Mummy: 2,5* Aardig, meer niet

My Hairiest Adventure: 1,5* Zelfs voor kippenvel begrippen erg kinderachtig,

Cuckoo Clock of Doom: 3,5* Vermakelijk en origineel

The Girl who cried Monster: 4,0* Wat mij betreft de beste kippenvel aflevering van seizoen 1. Veel humor, veel spanning en originele wendingen.

Piano Lessons can be Murder: 3,0* Vrij apart en best leuk voor een keertje

Night of the Living Dummy: 0,5* Dit is met afstand de slechtste kippenvel aflevering van Seizoen 1. Slecht acteerwerk wat hier gewoon irriteert, niet eng, niet leuk, niet spannend, Niet origineel. Ofterwijl een dikverdiende 0,5*

Phantom of the Auditorium: 3,5* Voorspelbare maar erg vermakelijke aflevering.

The Haunted Mask: 3,5* Ik denk dat dit de bekendste kippenvel aflevering is. Niet de beste, maar ook zeker niet slecht. Vlot verhaaltje en een passend open einde.

It came from beneath the Sink: 2,0* Deze aflevering is vrij achterlijk want het gaat hier om een moorddadige spons. Totaal niet eng of spannend dus, maar wel erg lollig

Say cheese and die: 3,5* Verhaal gaat over een camera waarmee je foto's maakt en degene die je fotografeert verdwijnt in het niks. Origineel verhaal, af en toe best spannend en een rechtvaardig einde

The Werewolf of Fever Swamp: 3,0* Dit is weer 1 van de 40 minuten afleveringen. Een gezin komt in een afgelegen gehucht dat vlak bij een Moeras ligt. Daar is natuurlijk iets niet pluis. Op zich best een aardige aflevering die je wel vermaakt, alleen is het verhaaltje te voorspelbaar en weet je al snel wie er nachtelijk op pad gaat.

Welcome to camp nightmare: 3,0* Dit is ook een 40 minuten aflevering. In potentie is dit de beste kippenvel aflevering maar het einde is zo 'weird' dat je met een vreemd gevoel achterblijft. Origineel is het zeker, maar wel onbevredigend.

Ik heb ze ook allemaal gezien, kan ze niet echt beoordelen, maar het feit dat ik er altijd naar keek, zegt wel genoeg. De halloween aflevering met de masker vond ik het leukste geloof ik.

Ik vond Slappy ( de pop) nog best tof soms Kende Chucky alleen eerder dus Slappy was ik al snel niet meer in geinteresseerd.

Vond een aflevering met een vent die insecten at ( en er toen zelf 1 werd) ook best smerig vroeger.

Het Masker en Welkom in het Dodenhuis of zo had ik op VHS.

lowhusky
Seizoen 1:

Night in Terror Tower 1,25* heel goedkoop en traag en saai en niet grappig, niet origineel. heel erg nep

Don't go to the Basement 2*, was wel één van mijn favorieten maar het verhaal is matig en levensgevaarlijke planten

Return of the Mummy: 0,5* saai, traag en lelijk gemaakt, neppe pyramide-scenes.

My Hairiest Adventure: 1,25* heel goedkoop en slecht gemaakt, domme honden-acties.

Cuckoo Clock of Doom: 1,5* deze was één van de saaiste ooit. helemaal traag en nep.

The Girl who cried Monster: 3,0* deze was wel geinig en die monster ziet er cool uit

Piano Lessons can be Murder: 1,5* Brrr..die oude man vond ik vroeger best wel creepy en die geest..toch wel een matige aflevering.

Night of the Living Dummy: 2,5* die poppen-afleveringen vond ik wel leuk maar toch nep en niet-eng.

Phantom of the Auditorium: 1,5* opnieuw goedkoop en lelijk en saaie rip-off.

The Haunted Mask: 3,25* leuk! de allereerste aflevering volgens mij en deze was erg vermakelijk

It came from beneath the Sink: 1,25* deze was al helemaal vergeten, misschien omdat hij zo belachelijk was. die spons ziet er echt dom uit en die jongeren kunnen niet acteren.

Say cheese and die: 2,25* vrij origineel maar niet spannend en die spider is echt een mietje

The Werewolf of Fever Swamp 1,75* zeer lelijke weerwolven en die oude man is echt dom. verder is het erg traag

Welcome to camp nightmare: 0,75 superslechte aflevering. heel lelijk en goedkoop en een rotverhaal. erg irriterend.

kiriyama
Vond het een vreselijke serie, niet eng of leuk, gewoon irritant. Nog nooit een leuke aflevering gezien.

Ik heb ook alle boeken verslonden hoeveel zijn er eigenlijk ik schat rond de 66, mah aardige serie niet meer en niet minder

D-ark schreef:
Ik heb ook alle boeken verslonden hoeveel zijn er eigenlijk ik schat rond de 66, mah aardige serie niet meer en niet minder

Ik beoordeelde de afleveringen hé

Is dat met de 'midnight society'? Of is dat een andere serie? Dat keek ik wel eens, volgens mij kwam het vroeger na Telekids op RTL4.

Oh wacht, volgens mij heette dat programma 'Are you afraid of the dark?' Maar dat was hetzelfde idee volgens mij.

Ja dat is iets anders

Gast
geplaatst: vandaag om 19:50 uur

geplaatst: vandaag om 19:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.