• 158.104 films
  • 9.638 series
  • 28.767 seizoenen
  • 607.393 acteurs
  • 353.049 gebruikers
  • 8.844.940 stemmen

Kippenvel

zoeken in:

sabsabsab

• 647 berichten
  • 52 stemmen

fox kids was ook veel leuker. maar al die mooie series is allemaal vervangen door dat gevecht rommel.

clockwork72

• 2725 berichten
  • 1537 stemmen

ace leader schreef:

(quote)

ik heb toch ook niet gezegd dat het nu fox kids heet..het werd uitgezonden op fox kids en nooit op jetix

Jawel, toen er Jetix was werd Kippenvel nog een tijdje op Jetix uitgezonden en toen verdween het voorgoed van de buis

Elineloves

• 24024 berichten
  • 3582 stemmen

Ja, leuk man.

Had een stuk of 12 boeken drvan, en keek altijd op tv. Vond het echt spannend altijd, als 9 jarige.

clockwork72

• 2725 berichten
  • 1537 stemmen

Jep, de boeken las ik ook altijd. Soms waren de boeken zelfs beter als de serie.

sateck

• 178 berichten
  • 463 stemmen

De serie heb ik ok DVD.. 3 of 4 dvd's zijn het in totaal voor alle afleveringen.

Enige jammere is dat ze niet nederlands ondertiteld zijn

sabsabsab

• 647 berichten
  • 52 stemmen

Eigelijk een kinder serie die heel anders was dan andere kinder series. Best wel apart en sommige afleveringen waren best wel wierd en de sfeer was ook altijd best wel creepy. En die volwassen personages konden ook altijd heel apart spelen. Beetje het beeld van de angst van een kind.

Waarschiijnelijk werd het van tv verboden omdat sommige afleveringen kwa angst best wel ver gingen. Alleen die series van tegen woordig zoals dat robot gedoe en dat gevecht is gewoon saai.

starwars321

• 167 berichten
  • 915 stemmen

hopelijk komt deze serie ooit nog eens terug. vroeger keek ik het altijd. maar ik denk als ik het nu terug kijk dat het best wel slecht is

606

• 23753 berichten
  • 11716 stemmen

Iemand heeft eindelijk nieuw leven geblazen in mijn topic

clockwork72

• 2725 berichten
  • 1537 stemmen

Hehe geweldige serie was dit toch vroegâh Jammer dat het beeld en geluid in die oude afleveringen echt heel erg slecht is soms. Vroeger viel zoiets niet op maar als je het nu in 2011 ziet... Blijft wel echt jeugdsentiment voor me, vooral die aflevering met die pop Slappy (dacht ik) vond ik erg cool vroeger. Effe kijken of die ergens op youtube staat. Mooie tijden waren dat wel zeg, vooral vroegâh Fox Kids en dan Kippenvel marathon in het weekend. Mooie tijden, mooie tijden...

606

• 23753 berichten
  • 11716 stemmen

Zo komt kippenvel ineens boven water

Minotaures

• 7804 berichten
  • 2298 stemmen

Geweldige boeken. Had ze vroeger vaak gelezen.

Ik weet niet meer welke ik allemaal heb gelezen, maar 1tje met koppensnellers zeker. Plus ik keek ook heel vaak de tv-series, vond ze vroeger echt creepy en leuk.

killerfreak

• 846 berichten
  • 1066 stemmen

sateck schreef:

De serie heb ik ok DVD.. 3 of 4 dvd's zijn het in totaal voor alle afleveringen.

Enige jammere is dat ze niet nederlands ondertiteld zijn

Weet iemand waar je deze nog kan kopen? Meestal zijn ze enkel voor regio1 beschikbaar bij mijn weten?

killerfreak

• 846 berichten
  • 1066 stemmen

Mja, maar dat zijn de boeken, ik zoek de dvd's

Minotaures

• 7804 berichten
  • 2298 stemmen

Whoops, heb het niet duidelijk gelezen.

Tot zover ik even heb gezocht, kom ik ook alleen op Engelse regio films, dus geen R2 tot zover.

brigittedam

• 78 berichten
  • 504 stemmen

Ik ben echt een enorme fan van de R.L. Stine boeken, kippenvel maar vooral fear street. Ik heb alle kippenvel afleveringen (4 seizoenen). Sommige zijn echt van slechte kwaliteit maar het jeugdsentiment is zo sterk dat het me niet uitmaakt. Hahah. Maar voor de mensen die nog wat nieuw werk van R.L. Stine willen zien:

Haunting Hour: Don't think ...

Ook is er een tv-serie van R.L. Stine's boeken genaamd: The Nightmare Room. Maar ik heb nog nooit een aflevering kunnen vinden.

Bij deze link kan je al R.L. Stine's boekverfilmingen vinden ed.

R.L. Stine's verfilmde werk

kreidlerurk

• 1 berichten
  • 0 stemmen

waar zijn die videos te vinden van de serie kippenvel want dan kan je ze zo omzetten op dvd met nl subs das beter want als je nu dvd koop zijn ze niet nl ondertitteld mail me over meer info over die serie wie wat wanneer waar en hoe : [email protected]

killerfreak

• 846 berichten
  • 1066 stemmen

Niet zo lang geleden met deze nog eens te kijken. Uit nostalgie. En uiteraard moet het gezegd worden dat het vroeger o zo veel spannender en creepy leek. Maar goed, dat is maar normaal ook zeker? Iedereen wordt ouder, en dan gaat ge het 'fake' gehalte van deze serie in. Maar dat neemt niet weg dat het een quotering verdient!

****SEIZOEN 1****

1. The Haunted Mask - 3.5*

Vroeger mijn favoriete aflevering, en ook nu heeft het nog veel spanning in zich. Spanning wordt ook goed opgebouwd, en ook de opvolger the Haunted Mask part 2 hoeft niet echt onder te doen. Maar daarover later meer

2. the Cuckoo Clock of Doom - 2.5*

Niet slecht, maar mist iets waardoor het me niet helemaal meezuigt in het verhaal

3. The Girl Who Cried Monster - 2.5*

Ook deze mag er best wezen. Ook al zijn de 'graphics' niet altijd even geweldig, toch ziet het er nog geloofwaardig genoeg uit.

4. Welcome to Camp Nighmare - 3*

Iets minder horrorgehalte, maar dat wordt goed gecovered door een gezonde dosis spanning en een toch wel verrassende clue

5. Phantom of the Auditorium - 2*

Iets mindere aflevering

6. Piano Lessons Can be Murder - 2*

Ook deze heeft me iets minder geboeid; ondanks het feit dat je achteraf met de pianomuziek in je hoofd achterblijft

7. Return of the Mummy - 1*

Zonder enige twijfel de minste aflevering van 'seizoen 1'. Geloofwaardigheid, vertolking, spanning, climax... het is allemaal afwezig

8. Night of the Living Dummy - 3*

Dan is dit weer een van de betere afleveringen. Buikspreekpopjes zijn altijd al angstaanjagend; zeker als ze ook nog eens een eigen leven gaan leiden...

9. My hairest adventure - 1,5*

Mindere aflevering; wordt nooit echt spannend

10. Stay out of the Basement - 2.5*

Aflevering kan bij momenten de spanning goed opbouwen, maar nergens de aandacht echt vasthouden; ondanks de ietwat verrassende climax.

11. It came from Beneath the Sink - 2*

Iets mindere aflevering alweer; wie bedenkt het feit dat een spons gevaarlijk kan zijn

12. Say Cheese & die - 2.5*

Origineel concept en nog behoorlijk goed uitgewerkt. Ook het vervolg moet hier niet voor onderden; maar dat is opnieuw voor later...

13. A Night in Terror Town - 3*

Een van de betere afleveringen; creepy sfeertje waarbij je zelf even naar adem hapt en gaat nadenken waar ze nu ook alweer zijn terechtgekomen.

14. The Werewolf of Fever Swamp - 2*

Dit heeft me minder geboeid; de clou zag je van ver aankomen en de uitwerking is ook niet helemaal je dat. Ietwat jammere afsluiting van seizoen 1...

Elineloves

• 24024 berichten
  • 3582 stemmen

Cool. Waar of hoe heb je ze gezien dan?

Glacius

• 4245 berichten
  • 2816 stemmen

Pindakazen natuurlijk.

Kan ook met de Are you afraid of the Dark series.

Elineloves

• 24024 berichten
  • 3582 stemmen

Heb het nog nooit ergens gezien waar je 't kon pindakazen. Maar eens beter zoeken dan.

Edit: Ha, toch niet zo lastig als ik dacht. Binnenkort ook weer eens kijken.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3074 stemmen

Ideetje inderdaad. Heb denk ik vroeger nog niet álles gezien dus een herziening kan leuk uitpakken. Hoop wel dat het mijn nostalgiesnaar weet te raken anders ben ik bang dat ik me alleen maar dood ga ergeren.

Elineloves

• 24024 berichten
  • 3582 stemmen

Hehe ik heb net de eerste episode gekeken, kon het niet laten, en ik vind het iig erg leuk om weer te zien. Komt vanalles terug, ook omdat ik alle boeken gelezen had.

sinterklaas

• 11570 berichten
  • 3188 stemmen

Kippenvel (smaakt overgens erg lekker als het door de poelier gekruid is)

Wat zal ik die boeken vroegur aan flarden gelezen hebben.

killerfreak

• 846 berichten
  • 1066 stemmen

Hieronder een samenvatting van seizoen 2, binnenkort seizoen 3!

****SEIZOEN 2****

1. Be Careful what you wish for - 3*

Goede opener van het 2de seizoen met de nodige suspens

2. Attack of the Mutant - 3*

Verrassende plotwendingen en een relatief mooi uitgewerkt script zorgen ervoor dat dit verhaal boeit tot het einde. Of hoe mooi kan verbeelding zijn als het realiteit wordt...

3. Bad Hare Day - 2*

Deze vond ik een stuk minder; nooit 'spannend', alleen ben ik blij dat ik heb achterhaald waar het gedeelte met de hond uit het beginfilmpje vandaan komt door deze aflevering

4. The Headless Ghost - 2,5*

Matige aflevering, maar is me niet veel van bijgebleven

5. Go eat Worms - 2,5*

Beesten doen het altijd goed in griezelfilms/series, zo ook bij deze. Maar toch kan de aflevering me net niet overtuigen...

6. You can't Scare me - 2,5*

Een uit de hand gelopen grap, maar best wel goed uitgewerkt met de nodige suspens. Moet wel zeggen: het valt me veel vaker dan vroeger op dat het lijkt alsof ze de eerste de beste kinderen hebben laten meespelen ipv personen die ook effectief kunnen acteren. Maar goed, dat is eerder een algemene opmerking, want in deze aflevering viel het al bij al nog wel mee

7. Revenge of the Lawn Gnomes - 3,5*

Zei ik dat beestjes altijd werken in horrorfilms? Klopt, maar wat dan met clowns of tuinkabouters. Schitterend griezelverhaaltje, een van de beste afleveringen van dit seizoen!

8. Ghost Beach - 3*

Behoorlijke aflevering, met een misschien verrassende plotwending (of ook niet), maar daar stond Goosebumps wel voor bekend. En ook typisch voor Goosebumps; de aflveringen lopen niet altijd 'goed' af voor de hoofdpersonages

9. Attack of the Jack-O-Lanterns: 3*

Beestjes, tuinkabouters en dan heb je natuurlijk nog halloweenachtige schepselen, zoals pompoenen. Ook dit wérkt gewoon weer geweldig

10. The Haunted Mask 2: 3*

Stuk minder dan de eerste film, maar toch blijven deze afleveringen me de stuipen op het lijf jagen. Uiteraard niet meer zo uitgesproken als jaren geleden, maar toch... het is met de juiste bedoeling en suspens uitgewerkt en schitterend op het scherm geprojecteerd. Toppertje

11. Let's get Invisible: 3*

Ook hier 3*, want de film bevat de nodige spanningmomenten, waardoor de kijker geboeid blijft tot het einde

12. The Scarecrow Walks at Midnight: 3,5*

Mja, ik blijf in herhaing vallen, want naast beestjes, tuinkabouters, en pompoengezichten heb je natuurlijk ook nog die andere schrikaanjagers, the Scarecrows. Deze aflevering kan zo gepikt zijn uit een horrorfilm op het grote scherm, of net omgekeerd. Desalniettemin goed, compact afgeleverd hier met voldoende scary momenten

13. Monster Blood (+more): 2,5*

Een van m'n favoriete boeken van vroeger, maar helaas minder uitgewerkt hier. Misschien dat hier de 'realiteit' de verbeelding (die je als lezer hebt) niet kan overtreffen, hetgeen jammer is.

14. Vampire Breath: 2,5*

Ook dit vond ik een mindere aflevering

15. How to Kill a Monster: 3*

Matige aflevering, met een vrij 'goed' uitziend monster

16. Calling all Creeps: 2,5*

Weer iets mindere afleveirng die me niet kon boeien

17. Welcome to Dead House: 3,5*

Dit is dan weer beter; het lijkt alsof ze wisten welke de betere afleveringen zouden worden die ze dan over 2 afeveringen hebben gemaakt (of is het omgekeerd, want bij 2 afleveringen kunnen ze meer diepgang geven dan op 20 minuutjes tijd)?

18. Don't Wake Mummy: 2,5*

Terug iets mindere aflevering, jammer... maar de mummy-afleveringen hebben me in deze Goosebumpsreeks nooit kunnen boeien

19. The Blob that Ate Everyone: 2,5*

Nee, ook dit slaat niet echt aan. Geef me dan toch maar de echte 'the Blob'-films, die als B-films heel wat furore maakten vroeger

20. A night of the Living Dummy III: 3,5*

Maar waar mummy's me nergens konden overtuigen, maakte de Living Dummy dit altijd goed. Zelfs nog tikkeltje beter als z'n voorganger uit reeks 1. Alleen is er soms iets te veel vergelijking met 'Chucky' al weet ik nu niet onmiddelijk welke van deze 2 eerste was uitgedacht

killerfreak

• 846 berichten
  • 1066 stemmen

***SEIZOEN 3***

1. A Schocker on Schock Street - 3*

Schitterend begin weer van het nieuwe seizoen met de nodige suspens en 'horror'momenten

2. My Best Friend is Invisible - 2,5*

Aflevering die me niet echt is bijgebleven. Noch positief, noch negatief

3. The House of No Return - 3,5*

Een korte versie van wat makkelijk een commerciële horrorfilm zou kunnen zijn zoals the Haunting etc

4. Don't Go to Sleep - 2.5*

Aflevering begint veelbelovend, en het heeft wel de nodige momenten, maar uiteindelijk toch een lichte ontgoocheling

5. Click - 3*

Wie droomt er niet van... een mogelijkheid hebben om de hele wereld te beheersen, en alles even stil te kunnen zetten indien nodig. R.L. Stine brengt dit mooi in zijn boek, en de verfilming in deze aflevering mag er ook zeker wezen

6. An Old Story - 3*

Een aflevering die me nog is bijgebleven van vroeger. Misschien dat het over kleine kindjes gaan die oud worden (gemaakt). Nuja, vroeger spannend, nu iets minder. Maar desalniettemin mooi bedacht en in beeld gebracht

7. The Barking Ghost - 3*

Het lijkt wel alsof elk seizoen het vorige overtreft, maar meestal is de middelmaat daarvoor wel voldoende. Ook dit is een aflevering die er niet echt uitspringt, maar net voldoende brengt wat ervan verwacht wordt

8. One Day at Horrorland - 3.5*

Dit is een van mijn favs, en dan vooral deel 1 (deel 2 stelt op dat vlak ietwat teleur, maar een gemiddelde van 4* en 3* geeft een 3,5*, nietwaar)

9. The Haunted House Game - 3.5*

Ook dit is zeker geslaagd en opnieuw van een vrij goed niveau. Dit keer met een kleine verwijzing naar Jumanji (of is het omgekeerd?).

10. Perfect School - 3*

Een van de dubbelafleveringen die ik net iets te wisselvallig vind. Op zich behoorlijk niveau van suspens, maar toch kan het me om de een of andere reden niet helemaal boeien, al kan ik niet onmiddellijk zeggen wat er aan scheelt...

11. Werewolf Skin - 2,5*

Ook dit is een mindere (dubbel)aflevering

12. Awesome Ants - 3,5*

Maar deze maakt het gebrek aan suspens, cliché, doch ook climax van de vorige afleveringen helemaal goed. Geweldige aflevering

13. Bride of the Living Dummy - 3*

De Living Dummy blijft voor spektakel zorgen, maar het nieuwe is er natuurlijk af, en dat wordt ook een beetje weerspiegeld op deze aflevering. Desalniettemin blijft deze goed overeind tussen de andere afleveringen

14. Strained Peas - 2.5*

Bizarre aflevering waar ik geen hoogte van heb gekregen.

15. Say Cheese and Die Again - 3*

Goed vervolg op de Say Cheese and Die uit een vorige reeks. Het nieuwe is ook hier er echter af natuurlijk

16. Chillogy - 3,5*

Dubbel gevoel hier. Een ijzersterke eerste aflevering met een goede climax naar deel 2. Deel 2 ontgoochelt echter een beetje, en deel 3 kan maar weinig goedmaken. Als gemiddelde dan toch maar een 3.5* voor het geweldig spelende hoofdpersonage en de creepy sfeer die in het stadje heerst

17. Teacher's Pet - 2.5*

Dit vond ik helaas een slechte afsluiter van het seizoen.

Op naar het laatste seizoen!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.