- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Studio 60 on the Sunset Strip
Studio 60 on the Sunset Strip

AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
De nieuwe serie van Aaron Sorkin, de man achter The West Wing, over een tv-serie a la Saturday Night Live.
Met in de hoofdrollen Matthew Perry, bekend van Friends, en Bradley Whitford, bekend van The West Wing.
De pilot circuleert al op internet en was weer Sorkinesque zoals vanouds. Heerlijke dialogen, mooi camerawerk, en sterke muziek.
Top. Aan te raden.

streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
over een tv-serie a la Saturday Night Live.

rob-1983
-
- 72 berichten
- 36 stemmen
Ik heb nog nooit van Saturday Night Live gehoord, dus dan weet ik nog niets.

streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
van IMDB: "A late-night comedy show featuring several short skits, parodies of television commercials, a live guest band, and a pop-cultural guest host each week. Many of the SNL players have spun off successful independent comedy and/or movie careers from here."

aryan
-
- 986 berichten
- 1723 stemmen
In Overigen > Televisie > Studio 60 on The Sunset Strip:
Behind every great comedy, there’s drama.
Created by Aaron Sorkin (The West Wing), Studio 60 on the Sunset Strip follows the behind-the-scenes lives of the people who work for and run a sketch comedy show, Studio 60. With the current writers struggling to come up with funny material, and after the executive producer of the show has a meltdown while on live TV, network executive Jack Rudolph (Steven Weber) reluctantly agreed to put the show in the hands of two former Studio 60 writers, Matthew Albie (Matthew Perry) and Danny Tripp (Bradley Whitford). Chosen by network president Jordan McDeere (Amanda Peet), Matt and Danny have past troubles of their own: Danny has struggled with a cocaine addiction and Matt had a fling with one of the Studio 60 stars. Now at the show’s helm, Matt and Danny must work together to control the actors, Harriet Hayes (Sarah Paulson), Tom Jeter (Nathan Corddry), and Simon Stiles (D. L. Hughley) – collectively known as “The Big Three” on set – improve the show’s writing, and turn the show around into the hit it once was.
De eerste aflevering was veelbelovend. En ik verwacht dat deze serie wel een succes zal worden.

AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Ik heb gisteren aflevering twee gezien en vond het best leuk. Wederom razendsnelle, intelligente en humoristische dialogen. Vooral Matthew Perry speelt z'n rol heel goed, Bradley Whitford doet me af en toe nog een beetje aan Josh Lyman denken, maar je ziet goed dat hij flink ouder is geworden en hij kan de rol van baas goed aan.

Jordy
-
- 22563 berichten
- 2952 stemmen
Ja ik ben ook positief. Leuk ook om Matthew Perry toch nog in een sterke "andere" rol te zien, had verwacht dat we daar nooit meer iets van zouden horen
Ik word wel weer een beetje moe van al dat rondgeloop de hele tijd, doet me wel erg aan West Wing denken (wat ik maar een paar afleveringen heb vol gehouden)

AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Dan is het maar goed dat je niet alles van The West Wing hebt gezien, want dat komt vrijwel elke keer terug. Het is een beetje kenmerkend aan de scriptschrijver Aaron Sorkin en z'n regisseur Thomas Schlamme. Ik vind dat altijd wel knap en het laat ook zien wat voor mooie sets de series hebben. In vergelijking met de vaak simpele sets in sitcoms.

AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Aflevering 3 was nog beter dan 1 en 2. De dialogen waren nog leuker, vooral over het probleem met de stroom tussen Danny en Calvin
Ook de Tom Cruise-imitatie vond ik erg grappig

AGoos
-
- 259 berichten
- 8231 stemmen
In Overigen > Televisie > studio 60 on the sunset strip???:
weet iemand of deze serie nog wordt voortgezet? of dat hij op dvd komt? anything..... ik vond het een heerlijke serie...wordt ie stop gezet...grrrrr

aryan
-
- 986 berichten
- 1723 stemmen
De serie gaat toch door!
Studio 60 on the Sunset Strip: NBC Drama to Return!
Matthew Perry and Bradley Whitford in Studio 60 on the Sunset StripAfter a three month absence, NBC will return the ratings-challenged Studio 60 on the Sunset Strip to primetime on Thursday May 24th at 10pm. The show has been M.I.A. since February 19th when the network pulled it a week earlier than planned to kick off the premiere of The Black Donnellys (which itself, six episodes later, was kicked off the schedule).
It will be interesting to see how well the series performs in the Thursday night timeslot. When NBC announced their schedule a year ago, Studio 60 was scheduled to air at 9pm as a lead-in to ER. The peacock network rewrote their schedule when ABC announced Grey's Anatomy would be in that timeslot as well.
NBC hasn't said how long Studio 60 will remain on the air. There are six unaired episodes left in the season and I suspect, because they were expensive to produce, NBC will air them all.
Does this bode well for a second season? Not really. The May sweeps period ends on May 23rd this year and NBC will have already announced their schedule for the 2007-08 season. Studio 60's fate will likely already have been decided by the time it returns. Stay tuned! TV Series Finale home page
http://www.tvseriesfinale.com/2007/04/studio_60_on_the_sunset_strip_nbc_drama_finally_re.php
Maar het is nog niet zeker of er wel een 2de seizoen komt...

AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Ik las het net ook ja, ik ben blij dat het weer terugkomt, dan kunnen ze het eerste seizoen mooi afmaken. Van mij mag het daarna wel stoppen.

Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Best grappig. Geen 2e seizsoen dus. Aan de ene kant wel jammer. Dit was wel weer iets waar Perry goed tot zijn recht kwam. Veel mensen kraken hem af, omdat hij niks anders lijkt te kunnen dan Friends, maar hij heeft wel zeker talent. Vaak word hij alleen in films neergezet waar hij niet in past en dan lijkt het alweer snel of het een slecht acteur is.
Verder ben ik benieuwd naar die film waar Sorkin aan werkte met Roberts en Seymore.

Fortune
-
- 3844 berichten
- 2427 stemmen
Die andere serie van Perry was wel een grote flop. Dit lijk me wel geinig maar er komt geen 2e seizoen van? Dan ga ik er ook niet aan beginnen.

AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Nee, Studio 60 is maar 1 seizoen. Wel aardig, maar niet zo goed als de vorige series van Sorkin. Voor de liefhebbers zoals ik valt er echter nog genoeg te genieten.

Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Dit kan zomaar eens mijn favoriete Sorkin serie zijn, dit of Sports Night, hoe gek het ook klinkt.

AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Dit kan zomaar eens mijn favoriete Sorkin serie zijn, dit of Sports Night, hoe gek het ook klinkt.
Die quote hoort natuurlijk hier.

Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Tsjah, nee die quote staat echt goed

milannn
-
- 119 berichten
- 1543 stemmen
Sterke serie met een fantastische cast, ontzettend jammer dat er slechts één seizoen is. Helaas vielen de laatste 4/5 afleveringen me wel tegen, dat hele gedoe met Jeters broer en Jordan in het ziekenhuis werd veel te lang uitgerekt en ook het hele sfeertje in de laatste paar afleveringen steekt af tegen alle eerdere afleveringen. De hele Studio 60 show zie je niet meer in actie en juist de scènes op de broadcast days en het hele proces met het schrijven van de show vond ik erg leuk. Jammer dus dat Sorkin de serie niet tot een sterker einde heeft weten te brengen, maar hoe dan ook een aanrader om dit ene seizoentje te bekijken.

(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
Ook maar deze Sorkin opgeslobberd. Veel bekende ingrediënten en een heerlijke pilot, verder gaat het vanaf aflevering 1 in een rechte lijn downhill naar een zeer karig einde.
Want waarom de serie moest eindigen met een oorlogsverhaal is mij onduidelijk, het ging toch om gewoon goede comedytelevisie maken, zoals The Newsroom draaide om goed nieuws maken. Het zal Sorkin zijn drang om zijn eigen ideëen bij iedereen door zijn strot te rammen wel geweest zijn, maar waar dat in The West wing en The Newsroom best aardig werkt, is hij hier in zijn eigen valkuil gevallen.
Denk dat het ook niet hielp dat Amanda Peet zwanger was, want veelbelovend personage in de eerste aflevering, daarna kwam ze niet eens in de buurt van Charlie Skinner. Maar het is ook een slordige show, je gaat naar stand up comedy om een schrijver te halen en vervolgens doe je daar helemaal niets mee in je show, gemiste kans.
Pluspunten waren Cal, die was hilarisch en de kunst om via de Harry/Matt knipperlichtrelatie een religieuze discussie in beeld te brengen
Verreweg de minste Sorkin serie.