- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Waarom worden er nooit Disney films uitgezonden?
Waarom worden er nooit Disney films uitgezonden?

matthijs_013
-
- 3624 berichten
- 4950 stemmen
vind dit erg vreemd. de enige disney film die ik ooit op tv heb gezien, is Dumbo. Ook heb ik Pocahontas wel eens in de gids zien staan, maar daar bleef het ook bij. Weet iemand waarom er bijna nooit disney films worden uitgezonden?

*Chrissie*
-
- 415 berichten
- 0 stemmen
Ik weet alleen dat ik ook aleen Pocahontas op de tv heb gezien, en veder zou ik het ook niet weten.

streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
Komen andere animatie speelfilms dan wel op tv?
In de VS komen zijn ze regelmatig op de Disney zenders (The Disney Channel, Toon Disney) te zien.

lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Prince of egypt, iets - notre damme, pocahantas enz zijn op tv geweest

moviefreak#1
-
- 14231 berichten
- 18421 stemmen
Het lijkt mij dat een televisiestation flink wat geld op tafel moet leggen om een Disney tekenfilm te kopen. Als je kijkt hoeveel geld Disney al heeft verdiend met het heruitbrengen van oude titels zoals Dumbo en Bambi op DVD/VHS zou ik als Disney zijnde in elk geval HEEL veel geld vragen voor de televisierechten.

speedy23
-
- 18926 berichten
- 14043 stemmen
Als je een klein beetje oplet zal je zien dat een een 'heel pak' Disney-films op tv komen. Het grootste gedeelte zijn wel jeugd- en familiefilms.

Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
De beroemde tekenfilms komen idd niet op TV. Disney beschermt zijn product op die manier, zodat ze alles elke 5-10 jaar weer op dvd kunnen uitbrengen voor een nieuwe generatie kinderen. E.T. is om dezelfde reden ook pas na ruim 10 jaar op video verschenen (er waren toen wel veel illegale kopieën) en heel lang niet op tv verschenen.

Gizzmann
-
- 5609 berichten
- 2491 stemmen
Ze worden gewoon wel uitgezonden, alleen niet zo regelmatig. Alleen de klassiekers komen eigelijk nooit, alleen af en toe op BBC. Ik zou zeggen: gewoon goed de tv gids in de gaten houden, dan staat er ooit vast wel weer eentje bij.

Pieter Montana
-
- 6582 berichten
- 2119 stemmen
Prince of egypt,
Is geen Disney.

BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Lady & de Vagebond heb ik ook wel eens op tv gezien.

Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2741 stemmen
Ik ben benieuwd of ze Finding Nemo binnenkort al gaan uitzenden.

neo
-
- 15379 berichten
- 9118 stemmen
Recentere films in principe dus wel, het gaat vooral om de echte klassiekers.

Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Echte klassiekers komen sowieso weinig op de (Nederlandse) zenders.

Mathijsco
-
- 16 berichten
- 0 stemmen
nou, ik kan er zo wel een paar opnoemen die op tv geweest zijn:
Dombo
The Nightmare Before Christmas
It's A Very Merry Muppet Christmas Movie
Pirates of the Caribbean
Toy Story 2
Mickey's Kerstfeest
enz. enz. enz.

Film Pegasus (moderator films)
-
- 29855 berichten
- 5071 stemmen
Op de Belgische televisie komen toch regelmatig Disneyfilms?
Dit jaar op tv geweest:
zondag 22 oktober, 14:05 uur (één) Dumbo
vrijdag 14 april, 9:20 uur (Ketnet/Canvas) Robin Hood
zondag 29 oktober, 14:05 uur (één) Dinosaur
zaterdag 1 april, 18:40 uur (Ketnet/Canvas) Toy Story
zaterdag 23 december, 23:15 uur (één) Nigthmare before christmas
Maar het is inderdaad wel zo dat er veel klassiekers niet op tv getoond worden. Van de nieuwere komen er wel op tv, maar de oudere zijn nogal zeldzaam.

IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Ik zach laatste de vlaamse versie van de Klokkenluider van de Notre Dam op Ketnet.

nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
Gisteren was er trouwens Toy Story 2 op een.

JohnWilliams
-
- 7499 berichten
- 897 stemmen
Ik denk dat het te veel €'s kost om dat uit te zenden...maar ik zou Beauty and the Beast wel eens willen zien...gewoon voor de gein (terwijl ik hem zelf ook heb hoor)...

IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Ik zach
Zo! Het is al weer meer dan een jaar geleden, maar jezus wat een fout

JohnWilliams
-
- 7499 berichten
- 897 stemmen
Ja, maar je bent nu wijzer geworden om zulke fouten niet meer te maken toch...of zeg ik nou wat stoms. Laat ik ook maar mijn mond snoeren.

wo2-Freak
-
- 834 berichten
- 0 stemmen
Op ketnet komen heel vaak disney-teken films
Zoals mikey maus en die andere figuurtjes looney toones.
Popey, aladin en zo als jullie die bedoelen?
Zijn wel disney tekenfilms.
Was langgeleden eigenlijk 1 jaar geleden ofzo toen ik die zag in een 2 uur duurende show op ketnet van disney!

gondwana
-
- 1212 berichten
- 1464 stemmen
Zoals mikey maus en die andere figuurtjes looney toones.
Popey, aladin en zo als jullie die bedoelen?
hoe kan je er nu geen enkele juist hebben..............

wo2-Freak
-
- 834 berichten
- 0 stemmen
Ow weet ik het, disney bedoelen je deze ..
Merlijn de Tovenaar
Jungle Book
Robin Hood
Tarzan
Mary Poppins etc..?
Bedoelen jullie die
Als dat niet zo is, simpel heb geen verstand van disney films alleen oorlogsfilms ...

Van Nunen
-
- 791 berichten
- 0 stemmen
Het ging erom dat je geen enkel Disney-figuurtje op de juiste manier wist te noemen.
Jij schreef bijv. Mikey Maus terwijl het Mickey Mouse is. En zo had je de andere drie ook fout gespeld.
Boeit ook verder niet eigenlijk...

thunderball
-
- 5592 berichten
- 1341 stemmen
Als er al Disneytekenfilms worden uitgezonden zijn dat redelijk nieuwe films, maar bijna altijd die, toen ze werden uitgebracht, niet echt een gigantisch succes waren. Uitzonderingen als Dumbo en Robin Hood daargelaten.
Het zijn dan altijd films als The Sword in the Stone (Merlijn de tovenaar), Pocahontas (errug slecht was die, zeg!), of Alice in Wonderland (met jarenlang een hele gedateerde, slecht te verstane Nederlandse nasichronisatie, is dat inmiddels beter geworden?).
Maar dus NOOIT films als Snow White, Pinocchio, Jungle Book, Bambi etc...
Zal echt wel komen omdat ze die veel liever telkens weer heruitbrengen, vroeger dan weer in de bioscoop en tegenwoordig op video/dvd. Zo zijn er telkens om de tien jaar weer nieuwe kinderen die ze blijven ontdekken en waar geld aan verdiend kan worden. Disney en zijn nazaten zijn nu niet bepaald filantropen.

Van Nunen
-
- 791 berichten
- 0 stemmen
Maar kinderen kunnen toch wel blijven genieten van zo'n soort cartoons, toch?
Ik zag laatst nog Dumbo..ik voelde me zelf weer een kind

TornadoEF5
-
- 5455 berichten
- 1400 stemmen
Belgische televisie begint vanaf volgende week vrijdag regelmatig over de middag een disneyfilm uit te zenden. Geen oude klassiekers, wel veel films uit de heropleving in de jaren '90, eens een frank & frey, een tangled en op prime time ook één keer The Lion King.
Heel leuk aangezien ik bezig ben met herzieningen en eerste watches van heel wat Disneyfilms, en het programma is erg voordelig voor hetgeen ik nog moet zien.