• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.011 gebruikers
  • 9.372.224 stemmen

Dragonball Z

zoeken in:

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2535 stemmen

Persoonlijk is Dragonball Z mijn favoriete tekenserie allertijden, ongeacht hoe oud ik zal worden zal het toch mijn nummer 1 blijven.

Ik heb alle afleveringen van Dragonball Z gezien.

Een aantal van GT, maar was ermee gekapt.

Ik ben nu Dragonball aan het kijken en ben nu bij aflevering 11. Na Dragonball af te hebben gezien, zal ik een aantal Dragonball en Dragonball Z movies bekijken en daarna ga ik verder met de GT afleveringen en uiteindelijk de GT movies.

Een favoriete aflevering uit Dragonball Z heb ik niet, maar er zijn wel vele momenten die me echt tot nu toe bij zijn gebleven [op saga gerangschikt]:

- Goku vs. Vegeta [Saiyan Saga]

- SSJ Goku [Frieza Saga]

- Gohan SSJ2 [Cell Games Saga]

- Goku's Spirit Bomb/Kid Buu's defeat [Kid Buu Saga]

- Fat Buu's icecream [Kid Buu Saga] Money, icecream, money, icecream...

Tot zover alleen uit GT:

- De gehele oorlog tegen Syn en Omega Shenron [Shadow Dragon Saga]

Mijn lievelingskarakters blijven Goku, Vegeta, Piccolo, Master Roshi

en Yajirobe [stiekem de sterkste Z fighter] om Krillin moest ik ook vaak van lachen, dus die ook maar.

En als bad-guys blijven Kid Buu en Omega Shenron altijd mijn favo's. Hulde!

Mijn favoriete aanvallen zijn de Kamehameha wave, Big Bang en de Big Bang Kamehameha en de almachtige Genki-dama.

Vroeger verzamelde ik ook de DB Z TCG oftewel kaarten. Tot aan 4/5 jaar geleden besloot ik om ze te verkopen tijdens de Rommelmarkt. En, verdorie, wat verkochten die kaarten goed zeg.

Toen de Playstation 1 nog in was, speelde ik ook Ultimate Battle 22 en Final Bout GT. Ik had ook een klein verzameling posters en A4tjes met DB Z en DB GT.

De enige waar ik nu aan doe zijn afleveringen kijken en muziek verzamelen van DB Z en GT. Ik ga proberen om de Budokai en de Tenkaichi delen te kopen voor de PS2 en Burst Limit en Raging Blast voor de PS3.

marcjeb

• 245 berichten
  • 70 stemmen

In Film > Nieuws > Dragonball Z KAI komt naar Nick Toons !!:

Let op !

De DUB versie(engels gesproken) begint waarschijnlijk in mei.

En start in Amerika op Nick toons.

Ben echt benieuwd wanneer de engelse versie een NL ondertiteling krijgt en hier wordt uitgezonden. Het grote plus punt is dat we hier ook Nick Toons hebben.

Dragonball Z KAI is een ingekorte versie van het origineel.

Dragonball Z KAI telt ronduit 100 afleveringen en is helemaal opnieuw ingesproken en heeft een beeld van 720P, en zijn er nieuwe scenes.

Orgineel DBZ telt ongeveer 290 afleveringen..

BRON:

Trailer DBZ KAI

film_kaza

• 3140 berichten
  • 0 stemmen

Best lame. Het is gewoon DBZ maar dan met veel eruit geknipt en in HD kwaliteit. Dan moeten ze eigenlijk de hele serie in HD laten zien.

Ik ben nu bezig het nog eens te zien. Ben bij aflevering 12 ofzo. Het is supercool en nog steeds even verslavend als het was toen ik een kind was. Maar wat ik raar vind. Valt het andere ook op dat je verschillende versies hebt

Je hebt d'r 1tje waar Vegeta die baddas stem heeft met de its over 9000 stem. Maar ik dacht dat alleen de stemmen anders waren. Blijkt dus dat die hele serie is ge-edit. De muziek is anders, scenes zijn anders en de titelschermen zijn anders. Somigge dingen die pas later of vroeger beginnen beginnen opeens opgepropt in 1 geheel.

Ik bedoel bvb hier,

DBZ Episode 11 versie 1

DBZ episode...7?

film_kaza

• 3140 berichten
  • 0 stemmen

Minotaures schreef:

Persoonlijk is Dragonball Z mijn favoriete tekenserie allertijden, ongeacht hoe oud ik zal worden zal het toch mijn nummer 1 blijven.

helemaal gelijk.

gert-v

• 1 berichten
  • 73 stemmen

geniale serie!!

Killer-Instinct

• 227 berichten
  • 0 stemmen

Geniale serie met heel veel minpunten.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Minotaures schreef:

Ik heb alle afleveringen van Dragonball Z gezien.

Een aantal van GT, maar was ermee gekapt.

Ik ben nu Dragonball aan het kijken en ben nu bij aflevering 11. Na Dragonball af te hebben gezien, zal ik een aantal Dragonball en Dragonball Z movies bekijken en daarna ga ik verder met de GT afleveringen en uiteindelijk de GT movies.

Een favoriete aflevering uit Dragonball Z heb ik niet, maar er zijn wel vele momenten die me echt tot nu toe bij zijn gebleven [op saga gerangschikt]:

- Goku vs. Vegeta [Saiyan Saga]

- SSJ Goku [Frieza Saga]

- Gohan SSJ2 [Cell Games Saga]

- Goku's Spirit Bomb/Kid Buu's defeat [Kid Buu Saga]

- Fat Buu's icecream [Kid Buu Saga] Money, icecream, money, icecream...

Tot zover alleen uit GT:

- De gehele oorlog tegen Syn en Omega Shenron [Shadow Dragon Saga]

Mijn lievelingskarakters blijven Goku, Vegeta, Piccolo, Master Roshi

en Yajirobe [stiekem de sterkste Z fighter] om Krillin moest ik ook vaak van lachen, dus die ook maar.

En als bad-guys blijven Kid Buu en Omega Shenron altijd mijn favo's. Hulde!

Mijn favoriete aanvallen zijn de Kamehameha wave, Big Bang en de Big Bang Kamehameha en de almachtige Genki-dama.

Vroeger verzamelde ik ook de DB Z TCG oftewel kaarten. Tot aan 4/5 jaar geleden besloot ik om ze te verkopen tijdens de Rommelmarkt. En, verdorie, wat verkochten die kaarten goed zeg.

Toen de Playstation 1 nog in was, speelde ik ook Ultimate Battle 22 en Final Bout GT. Ik had ook een klein verzameling posters en A4tjes met DB Z en DB GT.

De enige waar ik nu aan doe zijn afleveringen kijken en muziek verzamelen van DB Z en GT. Ik ga proberen om de Budokai en de Tenkaichi delen te kopen voor de PS2 en Burst Limit en Raging Blast voor de PS3.

Dragon Ball Z was de beste tekenfilmserie die ooit bestond. Beter dan The Simpsons, Pokémon, ...

Intussen is het al jeugdsentiment geworden voor mij

Beste vond ik de gevechten tegen Ginyu force, en de gevechten tegen Frieza daarna (2de en 3de vorm).

Ook de Cell Games waren machtig!

Minst goede deel was de Android-saga. Vond die nr19 en nr20 zeer suf.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2535 stemmen

Ben trouwens momenteel gestopt met het kijken van de originele Dragonball, was ergens rond de 40 - 50 gekomen.

Qua flauwe afleveringen of saga's ga ik toch voor de Garlic jr. saga. Weinig vijanden, transformatie's en geweldige trucjes. Verhaal was ook erg slap, ondersteund door dat 'Black water' gekibbel.

Het is en blijft een geweldige serie, maar verder dan een aantal filmpjes kijken op YT kom ik niet verder.

Ben nu veel bezig met studie, werk en natuurlijk het bijhouden van mijn 'nog te zien' lijst. Daarnaast ben ik een klein beetje begonnen met het kijken van Japanse animatie series. Inmiddels 1 zombie-serie geheel afgekeken en vond het geweldig, dus zoek een beetje rond hetzelfde verhaal en genre.

Dat gehele Dragonball en GT series afkijken komt nog wel een keer.

brymj

• 758 berichten
  • 829 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Dragon Ball Z was de beste tekenfilmserie die ooit bestond. Beter dan The Simpsons, Pokémon, ...

Intussen is het al jeugdsentiment geworden voor mij

Beste vond ik de gevechten tegen Ginyu force, en de gevechten tegen Frieza daarna (2de en 3de vorm).

Ook de Cell Games waren machtig!

Minst goede deel was de Android-saga. Vond die nr19 en nr20 zeer suf.

Ik zou iets als Bleach, Naruto, One Piece, Gintama, D-Grayman, Bakuman, of Welcome to the NHK ook zeker eens proberen, ik zou het ook eerder in deze categorie plaatsen dan iets als Simpsons wat eigenlijk iets heel anders is, (behalve dat het beide getekend is)

weten jullie trouwens wel dat Dragon Ball oorspronkelijk een manga was?

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2535 stemmen

Niet geweten. Maar ik had een keer op vakantie in Italië een strippenboek van DBZ (Cooler saga) gekocht, ik had dus al een vermoede.

brymj

• 758 berichten
  • 829 stemmen

Dat verbaast me wel een beetje om eerlijk te zijn,

Cooler saga waren twee films die niet canon waren, de originele manga heeft 42 delen, en Dragonball z is gebaseerd op deel 17 t/m 42, met héél veel filler, de hele Garlic jr. saga is filler, ook de Other world tournament, etc. Het frieza vs/ goku gevecht is enorm uitgerekt, en alle films + GT is erbij verzonnen en niet canon.

Frozen_Devil

• 57 berichten
  • 454 stemmen

De vernieuwde reeks Kai leunt meer aan de originele manga.

melikee-55

• 13 berichten
  • 36 stemmen

komt dragonball z kai ook in Nederland?

Dstalker8

• 211 berichten
  • 689 stemmen

Is volgens mij nog niet bekend.

Kai zal ik zelf niet gaan kijken, ik heb heel DBZ gekeken met alle fillers, dus ik denk niet dat ik er meer uit zou kunnen halen met een tweede kijk beurt. Het gaat hier meer om jeugdsentimenten dan een daadwerkelijk top serie, voor mij dan.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2535 stemmen

Ge-edite versie, supernetjes gemaakt.

Eén van Z's allerbeste momenten...

ssk

• 72 berichten
  • 71 stemmen

Uhm ppl Ik hoef eigenlijk maar 1 ding te zeggen waardoor bijna niemand DB KAI meer zou willen kijken:

Mr. Popo is blue -_-

That'll be all...

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

ik kijk zoweizo al niet naar db kai, het ziet er wel mooier uit maar op de een of andere manier trekt het me niet echt, terwijl ik DBZ te gek vond

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2535 stemmen

Andere stemmen, vele stukjes geknipt (vaak overbodig, maar toch helemaal bijhorend) en een andere keuze aan muziek is meer dan zat om mij van Kai af te houden.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2535 stemmen

Geweldig stukje en dat ook te danken aan de soundtrack. 1ste paar keren flink wat kippenvel van gekregen.

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

Niet zo spectaculair als de allereerste keer dat ie een gewone Super Saiyan werd.

Super Saiyan 4 was helemaal ver gezocht

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Vroeger was die serie echt geniaal. Als ik ooit kinderen zou krijgen en het is een jongen, dan laat ik hem dit kijken. En ga ik zelf erbij zitten

Dat transformatie gebeuren was trouwens later in de serie heel matig. Toen werd iedereen het, ook nog in verschillende niveaus. Dat terwijl ze de hele serie lang eigenlijk vertelden dat bijna niemand het kon worden. Goku was de uitverkorene. Nee, dat is toen niet lekker uitgewerkt.

De ultieme transformatie is natuurlijk Goku die voor het eerst een SS wordt op Namek in het gevecht met Freeza. Dat was echt iets waar je toen als kijker echt ontzettend lang naar uit had gekeken.

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

en waarom kan je DBZ niet laten zien als de eerstgeborene een meisje is? Ik ben ook een meid en ik was er toendertijd knettergek op

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

Mijn zussen keken ook altijd mee en die waren er ook wel fan van.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Sasja schreef:

en waarom kan je DBZ niet laten zien als de eerstgeborene een meisje is? Ik ben ook een meid en ik was er toendertijd knettergek op

Haha kan altijd, maar ik weet nog van toen dit hot op tv was dat er uit mijn klassen nooit meiden waren die het keken. Altijd jongens.

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

Die meiden durfden het natuurlijk niet toe te geven .

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2535 stemmen

Hier een website met de grootste schurken van Z hoe ze uit zouden zien als animatie/artwork. Ze zien er best stoer uit, moet ik zeggen.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Minotaures schreef:

Hier een website met de grootste schurken van Z hoe ze uit zouden zien als animatie/artwork. Ze zien er best stoer uit, moet ik zeggen.

Erg cool ja

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Minotaures schreef:

Ge-edite versie, supernetjes gemaakt.

(embed)

Eén van Z's allerbeste momenten...

Was inderdaad één van de beste stukken uit de reeks. Alleen al door dit stukje te kijken krijg ik weer zo veel zin om de volledige Z-reeks terug op te zetten. Ik vond de zelfopoffering van Vegeta in de Buu of Babidi saga ook één van de betere momenten.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Ik zou dit dolgraag op DVD willen hebben maar het is zo duur jongens!

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ach download het toch gewoon.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.