- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Thunderbirds de serie
Thunderbirds de serie

The Oceanic Six
-
- 58149 berichten
- 3828 stemmen
Ik zie hier niet eens een topic staan over Thunderbirds; in mijn ogen 1 van de beste en mooiste series ooit gemaakt.
Ik ben er vroeger mee opgegroeid en werd al snel een groot fan van deze poppen-aan-touwtjes serie. Ik had vroeger al het speelgoed ervan en kende alle afleveringen.
Nu ben ik heel wat jaren verder en nog altijd krijg ik kippenvel als ik het oude Thunderbirds intro theme hoor. 5, 4, 3, 2, 1 ...Thunderbirds are go...etc.
Ik heb een paar maand terug de gehele serie op DVD gekocht en ze ook allemaal weer gekeken. Het blijft mooi. Ook al is het allemaal gedateerd en soms wat traag, het blijft prachtig. De collosale voertuigen, de mooie reddingen, het brave helden karakter van de serie. Zoiets zie je tegenwoordig niet meer. De film van de Thunderbirds vorig jaar was een flop. Daarom nog meer wilde ik de oude afleveringen weer eens zien.
Ik neem aan dat hier nog wel meer fans zijn van deze geweldige serie. Laat je horen en geef deze serie de credits die het verdiend. 32 Prachtige afleveringen...

lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
is wel vet gemaakt maar ben niet echt een fan maar ik keek wel soms

FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3073 stemmen
Ik vond het vroeger, en nu nog steeds, echt verschrikkelijk. En dan bedoel ik vroeger toen ik een jaar of acht was. Missschien dat ik het daarom niet echt goed heb meegemaakt want als kleuter wil je natuurlijk liever een kleurige cartoon dan een paar manke poppen met spastische bewegingen. Maar niks voor mij dus.

The Oceanic Six
-
- 58149 berichten
- 3828 stemmen
Geen liefhebbers van de serie verder?

Spiderwoman
-
- 71 berichten
- 349 stemmen
Ja hoor, hier nog een fan.
Heerlijke serie.

The Oceanic Six
-
- 58149 berichten
- 3828 stemmen
Verder geen fans? Jammer, de serie is toch wereldberoemd en zeer populair (geweest) bij velen...

Ravenstein
-
- 1524 berichten
- 518 stemmen
Ik ben ook zeker een fan!
Vooral de voertuigen in actie zien vind ik fantastisch leuk!
Thunderbird 2 is m'n lievelingsvoertuig.
Thuis heb ik ook een pak afleveringen op DVD staan.
Grootste minpunt aan Thunderbirds is wel dat de afleveringen soms te lang duren en het dus saai begint te worden.
Als je houdt van dit soort van poppenamusement, probeer dan zeker ook iets te vinden van Stingray, Captain Scarlet, Terrahawks en het erg leuke San Ku Kai-achtige Bomber X (ook gekend als Star Fleet)

The Oceanic Six
-
- 58149 berichten
- 3828 stemmen
Ja, de T2 is ook mijn favoriete voortuig gebleken, vanwege zijn imposante uiterlijk, en het feit dat het in principe de belangrijkste van de 5 is.
Ik heb een paar maand terug de gehele serie op dvd gekocht en gekeken, en ik vind de traagheid nog altijd wel meevallen.
Introductie-Ramp-Oproep aan de TB-Redding.
Sowieso vind ik de standaard stukjes juist het leukst. Je ziet elke aflevering wel de lancering van de vliegtuigen en de heroische melodietjes. Dat maakte de serie nou zo bijzonder.

The Oceanic Six
-
- 58149 berichten
- 3828 stemmen
Zal deze eens uppen Er is al anderhalf jaar niet in gereageerd zie ik haha.
Zijn er nog fans van deze prachtige, legendarische serie?

tukkerstein
-
- 2114 berichten
- 2952 stemmen
De laatste tijd niet zo vaak meer gezien, maar ik vond het een prachtige serie. Om mij zelf een fan te noemen gaat misschien ver, maar het was een erg goed gemaakte serie. Er was duidelijk veel tijd gestoken in de decors en het was soms best spannend.

Dk2008
-
- 10112 berichten
- 813 stemmen
Deze hoort nog steeds bij mijn favoriete series, in de loop der jaren wel wat minder maar nog steeds: mooie voertuigen, leuke humor, de poppen zijn ook mooi gemaakt, goede muziek .... Alleen traag, vooral bij de reddingsacties. Maar goed in die tijd hadden de mensen nog niet veel haast. Echt jeugdsentiment.

The Oceanic Six
-
- 58149 berichten
- 3828 stemmen
Ik vond juist het trage van de reddingen zo leuk. Lekker uitgebreid lang erheen vliegen. De standaard landingen inclusief lossen vd voertuigen en net een redding doen op het nippertje. Uiteraard nooit iemand dood of gewond

woeler82
-
- 359 berichten
- 616 stemmen
Heb deze poppenfilm serie gezien toen ik ongeveer 9 jaar was, daarna heb ik 25 jaar moeten wachten tot ik ze weer zag.
Een kinderdroom kwam uit, ze kwamen op 3 zenders tegenlijkertijd
ard belg 1 en de nederlander.
Heb onlangs de dvd collectie gekocht, ze blijven mooi, zeker in die
tijd dat ze gemaakt zijn.

Brix
-
- 19148 berichten
- 4602 stemmen
Blue-Ray versie? (scheelt enorm namelijk)

Lucky Jack
-
- 27 berichten
- 241 stemmen
De complete DVD collectie is voor €9,99 verkrijgbaar bij de Media Markt (Zwolle).

Brix
-
- 19148 berichten
- 4602 stemmen
The Thunderbirds komen terug !
BBC - Newsbeat - Thunderbirds to be remade for ITV series in 2015 - bbc.co.uk

Peterjan
-
- 64 berichten
- 3359 stemmen
ben benieuwd hoe de nieuwe series worden.

The Oceanic Six
-
- 58149 berichten
- 3828 stemmen

the flash
-
- 317 berichten
- 103 stemmen
geef mij toch maar de originele versie. er zei juist iemand tegen mij dat er ook een gele versie is. weet iemand hier meer over??

The Oceanic Six
-
- 58149 berichten
- 3828 stemmen
Thunderbirds Are Go | Trailer - YouTube
De trailer voor de nieuwe serie, begint over enkele weken al.

Roger Thornhill
-
- 5447 berichten
- 2133 stemmen
Gisteren een "The making of" gezien - maar begrijp ik het nou goed dat de serie hier nagesynchroniseerd gaat worden uitgezonden?

Roger Thornhill
-
- 5447 berichten
- 2133 stemmen
Het spijt me, ik heb het geprobeerd maar na een paar minuten ging het al niet meer, de animatie was niet onaardig maar ook niet echt goed, de gedachten dwaalden steeds af naar de zaterdagmiddagen van mijn jeugd, en de nasynchronisatie ("En zo, Kayo, moet je dat dus doen!") gaf het laatste zetje.