• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.822 acteurs
  • 198.950 gebruikers
  • 9.369.695 stemmen

Eurovisie Songfestival

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

En IJsland.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6842 stemmen

Maar met Roemenië, Moldavië en Bulgarije.

Cultuur is zoveel meer dan een dikke portemonnee. Ik zal de inbreng van de zichzelf boycottende landen totaal niet missen en met mij velen.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6842 stemmen

Graaf Machine schreef:

Of probeer je iets te zeggen?

mikeywil zeker iets zeggen. Er schuilt vast een diepere betekenis in de toevoeging van het rijtje landen.

Nederland is natuurlijk kampioen in zelfoverschatting en het moreel verontwaardigd zijn. We slaan een jaartje over. Een mooi statement. Meer is het eigenlijk niet.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Ik hoef er verder niks over kwijt. Uiteraard ben ik erg blij met de keuze van de avro/tros.

Maar dat nl niet meedoet is misschien wel een dingetje bij de fans. Daarom vond ik de radiostilte opmerkelijk.

Splinters

• 2619 berichten
  • 1390 stemmen

Las afgelopen week dat protesten worden toegestaan. Wat dan weer de potentie biedt voor een relletje, wanneer bijv collectief wordt besloten de zaal uit te lopen, met de rug naar het optreden te staan oid. En dan word ik wakker, niet vanuit ideologisch oogpunt, maar wel vanwege de dynamiek die zoiets met zich meebrengt. Maar alleen wanneer het een "goed" protest is. Van een beetje gefluit, gevlag en boegeroep wordt niemand warm.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6842 stemmen

mikey schreef:

Maar dat nl niet meedoet is misschien wel een dingetje bij de fans. Daarom vond ik de radiostilte opmerkelijk.

De fans zullen wel teleurgesteld zijn. In het licht van de boycot lijkt een radiostilte mij wel gepast.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

geen idee waarom.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Ik ben fan. Al meer dan 40 jaar. Maar de laatste twee jaar is dat om meerdere redenen stevig op de proef gesteld. Mijn indruk van de fans is dat ze vooral kwaad zijn op EBU en de boycot vrij massaal steunen. Veel internationale fans denken er ook zo over. De sfeer op internationale fora en onder de voor het songfestival belangrijke Youtubers (er zijn vele Eurovisiekanalen) is zeer negatief, maar niet over de boycott. Dit gaat nog een flinke staart krijgen. Er is in verschillende landen die niet afgehaakt zijn (vooral UK, Belgie en Portugal) flinke kritiek van fans op dat ze wèl meedoen. In Nederland merk je dat hier en daar vanuit de politiek wat rechtsere roddelpers geprobeerd is een relletje te creeëren onder fans (wat denkt avrotros wel) maar dat lukt totaal niet. Dit is bepaald niet de eerste rel die ik meemaak rondom het songfestival in al die jaren. Wel de ernstigste en degene met de grootste potentiele gevolgen.

Wat er in 2027 gaat gebeuren is van heel veel dingen afhankelijk. Maar als het echt uit de hand loopt haken er nog meer flink betalende leden af.

Ik heb verder niet zo'n behoefte aan een discussie hier. Maar dit wilde ik wel even duidelijk maken.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6842 stemmen

mikey schreef:

geen idee waarom.

Om het even laten te bezinken? Een hoop negativiteit wordt toch zelf gecreëerd imo.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

MisterPink schreef:

Om het even laten te bezinken? Een hoop negativiteit wordt toch zelf gecreëerd imo.

En is het al ingedaald?

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6842 stemmen

mikey schreef:

(quote)
En is het al ingedaald?

Bij mij wel, maar ik ben ook geen fan.

Ik bespeur bij AVROTROS nog wel wat onvrede als ik het interview van directeur Zimmerman zo lees. Nog steeds boos op de EBU die het volgens hem zover heeft laten komen terwijl je er toch zelf met een gestrekt been in bent gegaan.

Je hebt je zin niet gekregen. Niet iedereen deelt je mening. Het gastland Oostenrijk dreigde zelfs van de organisatie af te zien mocht er een bepaald land geboycot worden. Accepteer dat en steek je energie in andere leuke dingen zou ik zeggen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.