• 15.752 nieuwsartikelen
  • 178.092 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.015 gebruikers
  • 9.372.496 stemmen

The Sopranos

zoeken in:

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Ik ga denk ik binnenkort alle seizoenen op DVD halen.

Die Hard,Willis

• 4005 berichten
  • 1360 stemmen

Het blijft een geweldige serie

Vito Corleone

• 198 berichten
  • 0 stemmen

Een open einde (?) van een geweldige serie, voor mij de beste die ooit gemaakt is. Eerst dacht ik dat m'n DVD-speler het begaf toen dat beeld op zwart sprong, maar het was over. Eerst moest ik wel hard lachen, maar die stemming sloeg als snel om in fuck dit is het einde.

Ik heb deel twee van seizoen zes dinsdag gehaald en zat woensdagochtend half vier in de ochtend nog te kijken; zo verslavend. Ik hoop in ieder geval dat James Gandolfini zich er overheen zet als het waar is dat hij geen motivatie voor het personage meer heeft en dan n.b. zelf naar de producers toestapt om een vervolg te maken. Dat zal wel niet gebeuren, maar kom op zo'n open einde. Het is gewoon nog niet af. Wat gebeurd er met Silvio bijvoorbeeld? Blijft hij in coma (?) of komt ie nog bij? Het lijkt me gewoon vreemd om met zo'n successerie te stoppen, financieel gezien (HBO en producers), maar ook naar de fans toe. So what die boxen zijn duur? De fans kopen ze toch wel (of branden, vraag me af of dat echte fans zijn, maar goed). Tot die tijd: herhalen en extra's van seizoen 6 deel 2 nog kijken.

Van Nunen

• 791 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben dit topic even vanaf het begin aan het lezen.

Leuk om te zien hoe de users deze ''twijfelachtige'' serie in de loop der tijd heel erg zijn gaan waarderen en er zelfs verslaafd aan zijn geraakt.

Seizoen 6 viel me de eerste keer een beetje tegen, maar na herziening was het indrukwekkend. Welke andere serie weet zo'n niveau te houden na zoveel afleveringen? Volgens mij geen enkele..

Vito Corleone

• 198 berichten
  • 0 stemmen

Vanavond en morgen marathon op Ned 3! Seizoen 5.

PaulieWalnuts

• 1239 berichten
  • 815 stemmen

Een van de weinige interviews met James Gandolfini (Tony Soprano). Zeer de moeite waard:

DEEL 1

http://tinyurl.com/2ltv22

DEEL 2

http://tinyurl.com/3d7b8d

Falcone

• 32 berichten
  • 9 stemmen

Thanks voor de links Paulie hair-Wings hehe..:P

Heb alle seizoenen 2 maal gezien, de meest realistiche en beste tv serie ooit gemaakt.

Over die 'eventuele film' David Chase had gezegt; 'zegt nooit nooit' meer in de trent van een grap zoals ik had begrepen, Gandolfini (Tony) wilde zich richten op nieuwe rollen, omdat de rol van Tony geen acteren meer vergde, het was een rol die hij kon dromen.

Dus een film zonder Tony lijkt me sterk;)

PaulieWalnuts

• 1239 berichten
  • 815 stemmen

Ja, een film doet ook afbreuk aan de geweldige laatste aflevering. Tony nam van iedereen afscheid, en weet min of meer dat het over is (Carlo was een rat). Ik heb nog steeds sterk het idee dat Tony dood is.

Falcone

• 32 berichten
  • 9 stemmen

PaulieWalnuts schreef:
Ja, een film doet ook afbreuk aan de geweldige laatste aflevering. Tony nam van iedereen afscheid, en weet min of meer dat het over is (Carlo was een rat). Ik heb nog steeds sterk het idee dat Tony dood is.

Ja er waren een hoop links in die laaste scene, ik wist een site waar deze uitgelegt werden, maar die site ben ik vergeten. Hehe..

Ik zal hem binnenkort weer eens gaan zoeken als ik meer tijd heb.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

eerste seizoen paar afleveringen gezien

en echt zeer goed en mooi begin en sterk acterende james,

ben benieuwd naar de rest

Criticism

• 3011 berichten
  • 1444 stemmen

Inmiddels 3 seizoenen gezien en dit is zeker de beste serie die ik ooit heb gezien, zeer sterk. Die andere 3 seizoenen komen er zeker

tukkerstein

• 2216 berichten
  • 3467 stemmen

Ik denk erover om deze serie te huren bij de videotheek, maar ik heb geen zin in een serie die enkel vol zit met dialogen ed. Misdaad/maffia is niet direct mijn favoriete genre, al vond ik The Godfather erg g;oed, maar dat is dan ook een film van een paar uur en geen serie van tientallen afleveringen.

Kortom, ik zoek een serie met een combinatie van dialogen, actie (niet als Schwarzeneggerfilms, maar gewoon dat er af en toe wat gebeurt, een schietpartij of id.) en verhaal. Is dit wat voor mij?

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

tukkerstein schreef:

Ik denk erover om deze serie te huren bij de videotheek, maar ik heb geen zin in een serie die enkel vol zit met dialogen ed. Misdaad/maffia is niet direct mijn favoriete genre, al vond ik The Godfather erg g;oed, maar dat is dan ook een film van een paar uur en geen serie van tientallen afleveringen.

Kortom, ik zoek een serie met een combinatie van dialogen, actie (niet als Schwarzeneggerfilms, maar gewoon dat er af en toe wat gebeurt, een schietpartij of id.) en verhaal. Is dit wat voor mij?

deze serie is echt wel goed en actie zit er genoeg in je wordt mee gezogen.

het laat je totaal niet los en je leeft mee met de personages

ben nu met 2de seizoen bezig en vind het zo goed

Falcone

• 32 berichten
  • 9 stemmen

tukkerstein schreef:

Dan is dit zeker wat voor jou, je hebt het verhaal van Tony en zijn rol als leider van een maffia familie, met alle daarbij horende problemen, rivaliteit, stress, eer, wraak enz..

En daarnaast zie je zijn gezinsleven zijn ruzie met zijn vrouw, en zijn 2 opgroeiende kinderen, denk aan subculturen, drugs, liefde, je ziet eigenlijk gewoon het echte leven.

Dat is wat deze serie zo uniek maakt, vanaf het eerste moment zul je worden meegezogen in het leven van Tony. Have Fun.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Falcone schreef:

Dan is dit zeker wat voor jou, je hebt het verhaal van Tony en zijn rol als leider van een maffia familie, met alle daarbij horende problemen, rivaliteit, stress, eer, wraak enz..

En daarnaast zie je zijn gezinsleven zijn ruzie met zijn vrouw, en zijn 2 opgroeiende kinderen, denk aan subculturen, drugs, liefde, je ziet eigenlijk gewoon het echte leven.

Dat is wat deze serie zo uniek maakt, vanaf het eerste moment zul je worden meegezogen in het leven van Tony. Have Fun.

helemaal waar zwaar verslavend is deze serie.

qaz

• 10 berichten
  • 489 stemmen

Het verbaast me eigenlijk dat er nog zo veel volk is dat deze serie nog steeds niet kent Ik heb meerdere malen meegemaakt dat ik vol enthousiasme over "de beste", of in ieder geval een van de meest verslavende series begin, en dat ik dan niet begrijpende blikken en meewarige antwoorden krijg. Ze kennen het gewoon niet ,of wel eens van gehoord maar dan als " vage serie op ned 3 "

Hoe dan ook: beste serie die ik ooit gezien heb. Mocht je hem nog niet kennen, moet je hem zeker gaan zien (wel beginnen bij seizoen 1)

kos

• 46690 berichten
  • 8846 stemmen

qaz schreef:

Ze kennen het gewoon niet ,of wel eens van gehoord maar dan als " vage serie op ned 3 "

Met dat soort commerciele omroepen volk moet je ook geen discussie aangaan over kwalitatieve televisie. .

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

Sterer nog, daar moet je niet mee omgaan.

Criticism

• 3011 berichten
  • 1444 stemmen

Net "Made in America'' gezien. Erg jammer dat het nu afgelopen is, wel een geweldig einde.

LaCosaNostra

• 167 berichten
  • 42 stemmen

Bij de mediamarkt kun je nu 5 seizoenen voor 75 euro kopen! Goede koop dus!

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

tukkerstein schreef:

Het is eigenlijk gewoon een soap, maar wel eentje waarin veel humor zit, research, cynisme en wat me ook bevalt: is dat niets wordt geschuwd. In die optiek is het ook nog eens een eerlijke serie, anderen kunnen het misschien grof of wansmakelijk vinden. Daarnaast (als je goed oplet) erg informatief, zoals eerder gezegd: uitstekende research. Voor kunstliefhebbers ook een aanrader. een Newyorker met daarop een benoit bijvoorbeeld wordt ook niet geschuwd, Barok in Parijs (waar natuurlijk foie gras wordt gegeten) etc.. Voor elk wat wils eigenlijk. Levensvragen worden beantwoord, psychiatrie wordt onder de loep genomen. Hypocrisie van het rechtsysteem en ga zo maar door. Eigenlijk de rijkste serie die er is. En geniaal acteerwerk, de beste scenes zijn die van Paulie en Chris, die gasten hebben een unieke manier van communiceren en als ze samen zijn laten ze geen spaan heel. Veel interessanter vind ik dan 99% van alle films die zijn gemaakt. Films die kunnen tippen aan de serie zijn zeldzaam. Ik heb laatst alle afleveringen weer eens bekeken vandaar dat ik ook zo weinig heb gestemd, heb ik de laatste tijd toch al weinig behoefte aan een verhaal van 90 min..

Van Nunen

• 791 berichten
  • 0 stemmen

mikey schreef:

...heb ik de laatste tijd toch al weinig behoefte aan een verhaal van 90 min..

Dat heb ik dus ook. Ik ben nu ook The Wire en Entourage aan het volgen, en ik vind het momenteel fijner dat zo'n deelverhaal maar een half uur (Entourage) of een klein uurtje (The Wire) duurt. Na elke aflevering kun je zelf bepalen of je er nog eentje kijkt of niet.

De concentratie blijft er op deze manier ook veel beter inzitten.

Een film moet je eigenlijk wel in 1 keer zien, want een film opsplitsen in 2 of 3 delen is niet interessant en ethisch onverantwoord

Spartaan1986

• 3612 berichten
  • 2167 stemmen

Ik vond de allerlaatste aflevering ook de minste sinds tijden Niet zozeer door het open einde maar meer doordat er weinig meer gebeurt.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Spartaan1986 schreef:
Ik vond de allerlaatste aflevering ook de minste sinds tijden Niet zozeer door het open einde maar meer doordat er weinig meer gebeurt.

ik ben er nu mee bezig maar geniet nog steeds
en ik vind dat er nog aardig wat gebeurt vooral dat stukje dat tony wraak neemt op coco en die tanden die dan eruit vliegen is gewoon vet.
het gaat nu vooral meer om familie dingen AJ en meadow. ect
keek de laaste seizoen met een collega en die heeft ook genoten ervan.
nog 3 afleveringen dan is het gedaan

LaCosaNostra

• 167 berichten
  • 42 stemmen

Ik kwam laatst in Freerecordshop, even kijken hoe duur Seizoen 6 is. Seizoen 6 deel 1 koste 30 euro, en seizoen 6 deel 3 50 euro. In totaal zou ik dus 80 euro kwijt zijn, terwijl ik bij mediamarkt seizoen 1 tot 5 voor 75 euro kon kopen. Nog maar even wachten dus!

LaCosaNostra

• 167 berichten
  • 42 stemmen

Gelukkig ben ik nu bij het einde van seizoen 4, dus kan nog even vooruit!

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

het is afgelopen

en wel met een open einde vind ik omdat......
ik het idee had dat de man die naar de wc ging iets van plan was bij tony

ik ben super blij de serie in mijn bezit te hebben ook al kosten het mij veel geld

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Daar heb je je hele leven plezier van 606.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

mikey schreef:

Daar heb je je hele leven plezier van 606.

dat zeker

alleen wat vond jij van het einde ?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.