- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Sopranos
The Sopranos
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
zou er nog een kans zijn dat ze de serie na een lange stop weer oppakken?
Nee.
Eventueel komt er een film (geruchten).....aangezien David Chase graag een film zou willen maken (niet per se over The Sopranos) zei hij in Vanity Fair artikel.
Maar die geruchten zullen wel blijven rondzweven...............kans lijkt me klein.
shady161
-
- 58 berichten
- 137 stemmen
weet iemand ook wanneer de vpro the sopranos weer gaat uitsturen? kheb r al hele tijd niks meer erover gehoord
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Na jaar geloof ik maar kan zo gauw geen bron vinden.
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2167 stemmen
In September komt de laatste serie hier in Ned op tv op Ned 3
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Last Men Sitting..........................

mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Dan eindelijk de serie afgekeken !
Wat een geweldige serie iwas het toch ... Een heel spannend einde met een helaas mindere slotaflevering die er onbevredigend was.
Wel was alles mooi afgerond en kwam iedereen nog even aan bot.
De aflevering ervoor wat wel FANTASTISCH.
http://www.tv.com/the-sopranos/show/314/episode_listings.html?season=6&tag=nav_bar;6
Zoals hier te zien vonden de meeste mensen de laatste aflevering ook wat minder.
Toch respect voor de beste serie ooit gemaakt!
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
http://nu.nl/news/1162017/62/Vijftien_Emmy-nominaties_voor_The_Sopranos.html
Vijftien Emmy-nominaties voor The Sopranos
Uitgegeven: 19 juli 2007 16:14
Laatst gewijzigd: 19 juli 2007 16:30
AMSTERDAM - The Sopranos, de maffiaserie die haar fans vorige maand in het ongewisse liet na de laatste aflevering van het laatste seizoen, is donderdag genomineerd voor vijftien Emmy Awards.
ANP
De televisiefilm 'Bury my heart at wounded knee' is met zeventien nominaties echter de grootste kanshebber bij de belangrijkste Amerikaanse televisieprijzen.
James Gandolfini, die de legendarische maffiabaas Tony Soprano speelde, maakt kans op een Emmy voor beste acteur in een dramaserie. Hij neemt het op tegen onder anderen Kiefer Sutherland voor zijn rol in 24.
Edie Falco, bekend als trouwe echtgenote Carmella Soprano, is genomineerd als beste actrice in een dramaserie. Zij heeft concurrentie van onder anderen Minnie Driver, Patricia Arquette en Sally Field.
Dramaserie
Ook dingt The Sopranos mee naar de prijs voor beste dramaserie. In die categorie doen verder Boston Legal, Grey's Anatomy, House en Heroes mee.
In de categorie beste komedie zijn de series Ugly Betty, Entourage, 30 Rock, Two and a half Men, en de winnaar van vorig jaar, The Office, genomineerd.
Ricky Gervais
Een zeer spannende categorie is die voor beste acteur in een komedie. Daar gaat het tussen Ricky Gervais (Extras), Steve Carell (The Office), Tony Shalhoub (Monk), Alec Baldwin (30 Rock) en Charlie Sheen ((Two and a half Men).
Ook bij de prijs voor beste acteur in een miniserie of tv-film spant het erom. Daar nemen onder anderen Robert Duvall, Tom Selleck, William H. Macy en Matthew Perry het tegen elkaar op.
Grey's Anatomy
Bij de cast van Grey's Anatomy zal de spanning eveneens hoog oplopen tijdens de awardshow. Daar zijn actrices Katherine Heigl, Chandra Wilson en Sandra Oh genomineerd in de categorie beste vrouwelijke bijrol in een dramaserie.
De Emmy Awards worden op 16 september uitgereikt in Los Angeles.
(c) Novum
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Een paar dagen terug serie 1 in een ruk uitgezeten. 5 sterren voor de ongelooflijke humor en 'realisme'. Geniaal
Van Nunen
-
- 791 berichten
- 0 stemmen
mikey zegt het goed 
Ik begin het alweer te missen..
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Zag nog een fragment van Moskowicz bij het programma Zomergasten. Mooi stukje qua acteren van James Gandolfini.
Ik ben benieuwd wanneer de laatste serie op DVD verschijnt.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Deel 2 gezien, aanvankelijk vond ik het iest 'saaier' omdat ik niet begreep waar dit naar toe zou gaan. Na aflevering 7 blijkt alles de moeite waard. 4.5
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Deel 3 gezien en nu bijna deel 4 uit. Begin me bijna zelf een gangster te voel. Heel veel soapvertellingen, consequent verhaal. Ongelooflijk trefzeker geacteerd en daarbij nog geloofwaardig ook. De series na deel 1 zijn niet meer een verhaal van a tot z zoals in serie 1. Deel 3: 5*****
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Tony Soprano in Seizoen 1 "College"

(klik)
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Yess serie 6 deel 2. Dan ben ik er ook helemaal klaar mee. Ik heb zojuist mijn ouders serie 1 kado gedaan. Hopelijk slaat het aan bij ze.
Hoe zit het nou met Junior? Belazert hij noge steeds de boel of heeft hij echt ]alzheimer?
Serie 4 ****1/2
Serie 5 ****1/2
Serie 6 ****
Van Nunen
-
- 791 berichten
- 0 stemmen
tsja....ik denk het persoonlijk wel.
Zo lang ga je het toch niet faken, en als hij het wel fakete, dan is ie echt dom geweeest. Hij heeft er totaal niks aan gehad .
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Tuurlijke fakete hij het niet. Vooral op 't eind niet, maar daar ben je nog niet zo te zien (mikey).
De grens tussen faken en echt alzheimer werd steeds vager ja, erg mooi gedaan eigenlijk. In seizoen 5 begon Junior wel echt te dementeren.
Gastel
-
- 380 berichten
- 1556 stemmen
Yess serie 6 deel 2. Dan ben ik er ook helemaal klaar mee. Ik heb zojuist mijn ouders serie 1 kado gedaan. Hopelijk slaat het aan bij ze.
Hoe zit het nou met Junior? Belazert hij noge steeds de boel of heeft hij echt ]alzheimer?
Serie 4 ****1/2
Serie 5 ****1/2
Serie 6 ****
Junior schiet Tony immers nog neer en weet daar zelf niks meer van. Dus op het laatst was het echt geen fake meer....
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
Klein vraagje: dat liedje dat in de laatste aflevering gespeeld wordt in Aj's gele jeep (SUV) vlak voor hij in brand schiet, hoe heet dat?
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Klein vraagje: dat liedje dat in de laatste aflevering gespeeld wordt in Aj's gele jeep (SUV) vlak voor hij in brand schiet, hoe heet dat?
Bob Dylan - It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding)
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
The Sopranos. Voor mij nog altijd beter dan welke film dan ook.
Nieuwtje van nu.nl:
Sterren maken zich op voor Emmy Awards
Uitgegeven: 16 september 2007 14:29
AMSTERDAM - The Sopranos wordt alom gezien als kanshebber op de meeste beeldjes tijdens de uitreiking van de Emmy Awards zondagavond. De maffiaserie, die in juni ten einde liep, is vijftien keer genomineerd voor de prestigieuze televisieprijzen.
ANP
Zo dingt de serie mee naar de prijs voor beste dramaserie, die als belangrijkste Emmy wordt gezien.
James Gandolfini, die gestalte gaf aan Tony Soprano, is genomineerd voor beste acteur in een dramaserie. Denis Leary, die in dezelfde categorie genomineerd is voor zijn rol in Rescue Me, gunt de prijs aan zijn concurrent Gandolfini.
Chocolade
"Hij verdient een Emmy Award die nog groter is dan hijzelf, een Emmy van chocolade die hij op kan eten", zegt Leary. "Volgens mij is Tony Soprano het beste personage uit de televisiegeschiedenis."
Dit weekend werden de genomineerden getrakteerd op talrijke feestjes en op gratis cadeaus. "Dat is de reden waarom iedereen hier op afkomt, de cadeautjes", bekent Leary.
Gelukkig
"Ik krijg genoeg geschenken om aan mijn vrouw en familie uit te delen. Zo is iedereen weer gelukkig."
De vrouwelijke genomineerden zijn vooral druk bezig met de voorbereidingen op het rode loper-evenement. Het is ieder jaar weer spannend om te zien wat de actrices uit de kast hebben getrokken.
Will&Grace
Debra Messing, bekend van de sitcom Will & Grace, heeft haar 'look' al klaar, maar wil geen tipje van de sluier oplichten.
Mariska Hargitay, die net als vorig jaar genomineerd is voor haar rol in 'Law & order: special victims unit', had haar keuze snel gemaakt. "Sinds ik moeder ben, kan ik dingen wat beter in perspectief plaatsen", vertelt ze.
Jurk
"Ik heb gewoon de eerste jurk die ik als eerste aandeed uitgekozen."
Desperate Housewife Felicity Huffman maakt het zichzelf ook gemakkelijk. "Ik heb een fantastische styliste die met een heleboel jurken bij mij thuiskomt. Ik kies dan een comfortabele jurk uit."
Date
Masi Oka, genomineerd voor zijn rol als Hiro in de tv-serie Heroes, maakt zich niet zo druk om zijn outfit. Hij had meer moeite met het vinden van een geschikte date. Zelfs zijn eigen moeder weigerde om over te komen uit Japan om aan de arm van haar zoon over de rode loper te schrijden.
"Mijn moeder is erg bijgelovig. Ze zegt dat ze goed nieuws krijgt als ze in Japan is, maar dat ze in Amerika alleen maar slecht nieuws krijgt."
De Emmy Awards worden zondagavond uitgereikt in Los Angeles.
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
The Sopranos heeft 3 Emmies gewonnen:
- Outstanding Drama Series
- Outstanding Writing For A Drama Series
David Chase
- Outstanding Directing For A Drama Series
Alan Taylor
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2480 stemmen
Geen award voor James Gandolfini ....
MuchTheSame
-
- 219 berichten
- 388 stemmen
De kans dat er nog een film komt is erg klein 
Dit met name omdat James Gandolfini niet bepaald erg veel zin heeft om zijn rol als Tony Soprano nog op te pakken, dit heeft hij al een tijdje terug aan gekondigt. Het is niet 100% zeker maar hopelijk ziet hij een film wel zitten 
Betreffende de Made In America [laatste aflevering] : Als James Gandolfini daadwerkelijk geen zin meer heeft om Tony te spelen, is het einde nogal erg duidelijk. Dit kan dan alleen betekenen dat Tony dood is. Zie de verwijzing in het cafetaria naar de film "The Godfather", die man die aan de bar zit en staart al de hele scene richting Tony en dan staat hij plots op en loopt naar de wc. .... Meadow komt binnen en ineens is het beeld zwart, geen muziek meer. Niks!.
Dan komt er nog eens bovenop dat Tony en Bobby ergens rond het midden van seizoen 6 hebben gepraat over een moord op een mens. Of diegene het ook daadwerkelijk zou merken. Ja of nee? Het antwoord hierop was nee, diegene zou het niet merken omdat alles, voor die persoon, meteen op zwart beeld zou springen en ook niks meer zou horen..... Snappen jullie hem?
Dus het is nog even afwachten wat James met zijn rol doet anders is het erg duidelijk. 
David Chase had geen beter eind kunnen verzinnen, ik kan het goed waarderen 
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen

Dit met name omdat James Gandolfini niet bepaald erg veel zin heeft om zijn rol als Tony Soprano nog op te pakken, dit heeft hij al een tijdje terug aan gekondigt. Het is niet 100% zeker maar hopelijk ziet hij een film wel zitten

Betreffende de Made In America [laatste aflevering] : Als James Gandolfini daadwerkelijk geen zin meer heeft om Tony te spelen, is het einde nogal erg duidelijk. Dit kan dan alleen betekenen dat Tony dood is. Zie de verwijzing in het cafetaria naar de film "The Godfather", die man die aan de bar zit en staart al de hele scene richting Tony en dan staat hij plots op en loopt naar de wc. .... Meadow komt binnen en ineens is het beeld zwart, geen muziek meer. Niks!.
Dan komt er nog eens bovenop dat Tony en Bobby ergens rond het midden van seizoen 6 hebben gepraat over een moord op een mens. Of diegene het ook daadwerkelijk zou merken. Ja of nee? Het antwoord hierop was nee, diegene zou het niet merken omdat alles, voor die persoon, meteen op zwart beeld zou springen en ook niks meer zou horen..... Snappen jullie hem?
Dus het is nog even afwachten wat James met zijn rol doet anders is het erg duidelijk.

Ouwe koek. Allemaal niet waar. Het gaat gewoon door. "It goes on and on and on......." Tenminste dat zegt David Chase min of meer. Hij laat niet zien of misdaad loont of niet, daar ging het niet om.
Nergens wordt gezegd dat het beeld op zwart gaat als je wordt neergeschoten. Bobby zegt: "You probably won't even hear it when it happens, right?"
Het is gewoon een ontzettend spannend stukje.
Gastel
-
- 380 berichten
- 1556 stemmen

Ik vind die Godfather verwijzing leuk gevonden, had ik zelf nog niet ontdekt.
Of je het bij het rechte eind hebt betwijfel ik. maar die referentie vind ik goed bedacht
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Eindelijk de laatste serie gezien. Hoe heet dat italiaanse liedje op het einde van de afleving toen Tony zijn zoon anthony opzocht in het oord voor depri jeuagd?
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
http://youtube.com/watch?v=-cwKLB_VQQo
Dit liedje, geniaal!
De laatste serie is een meesterwerk overigens. Het begon als melige komedie (wel echt grappig) en het werd steeds surrealistischer, gimmiger maar nog steeds onweerstaanbaar.
MuchTheSame
-
- 219 berichten
- 388 stemmen
Ik vind die Godfather verwijzing leuk gevonden, had ik zelf nog niet ontdekt.
Of je het bij het rechte eind hebt betwijfel ik. maar die referentie vind ik goed bedacht
Ja, dank je ... Ik moest die verwijzing even kenbaar maken hier ...
Dat zijn toch altijd wel leuke dingen om te weten , niet dan?