menu

Overig / Televisie / Nieuw idee voor een show

zoeken in:
Van Nunen
Zijn er nog mensen hier die iets leuks hebben verzonnen voor een nieuw programma?
Ik heb met een paar vrienden 'gehersenspind' hierover een tijd geleden. Toen Big Brother nog hot was...
Zet een aantal mensen voor ongeveer 3 weken in zo'n zelfde huis. Maar dan zonder klok, horloge, tv, daglicht (lampen mogen wel ) of andere dingen die de tijd verraden.
Een bewoner die denkt dat er 3 weken voorbij zijn, loopt uit eigen initiatief het huis uit. (1 van de regels is dat er nooit 2 mensen tegelijk het huis uit mogen gaan).
De winnaar is degene die het dichtst bij die 3 weken zit.
Uiteraard moeten er verder regels worden verzonnen, maar ik geloof dat dit best grappige momenten kan opleveren.
Bijv. ga je samenwerken door een constante wacht te houden, om de tijd te kunnen blijven bepalen? Terwijl je toch voor jezelf speelt??
En: zet na 10 dagen wat drank neer, en de bewoners zullen een feest hebben om 9 uur 's ochtends (weten zij veel hoe laat het is) .

Anyway, hebben jullie nog een interessant idee voor een show?

Dat idee is eigenlijk niet te doen.

1- De voorbereiding e.d. zijn te duur om het maar 3 weken te laten duren.

2- Door de kosten moet je veel met commercie doen. Dat betekent o.a. een wekelijkse live-show (net als Big Brother) en dan is voor die mensen wel erg makkelijk. De live-show moet op commerciële redenen natuurlijk altijd op hetzelfde tijdstip en dezelfde dag zijn.

Mijn idee was meer om in plaats van alle domme programma's die er nu zijn (bij Talpa zijn er al 8 gigantisch geflopt) gewoon eens wat goede films uit te zenden. Ik denk aan films van Kurosawa of Kitano. De mensen die echt zoeken naar de "betere cinema" kunnen momenteel bijna nergens terecht en ik geloof echt dat er een markt voor is. Als ze de rechten tenminste voor een beetje redelijke prijs kunnen krijgen.

In 'De 12 1/2 levens van kap'tein Blauwbeer' (is een boek, echt geweldig goed trouwens) zit er een scene waar een hoop mensen opgesloten zitten in het oog van een reizende tornado die elk jaar 1 minuut stilstaat, maar je hebt ook een minuut nodig om uit de kern uit de windhoos te geraken, bovendien heeft er niemand een klok. Dus besluiten ze om na de stilstand een heel jaar lang de seconden af te tellen tot de volgende stilstand om dan klaar te staan om eruit te geraken, misschien is dat iets voor Big Brother .

Hoop ooit te kunnen werken aan mijn eigen project Mallow D. Als ik het van de grond zou kunnen krijgen zou het in Amerika een HIT worden. Waarschijnlijk valse hoop, maar ik blijf het hopen en ga het over een paar jaar gewoon proberen ook. Ik vertel er niks over want dat brengt ongeluk

moviefreak#1 schreef:
Mijn idee was meer om in plaats van alle domme programma's die er nu zijn (bij Talpa zijn er al 8 gigantisch geflopt) gewoon eens wat goede films uit te zenden. Ik denk aan films van Kurosawa of Kitano. De mensen die echt zoeken naar de "betere cinema" kunnen momenteel bijna nergens terecht en ik geloof echt dat er een markt voor is. Als ze de rechten tenminste voor een beetje redelijke prijs kunnen krijgen.
Nederland 3, maar dan wel op rot tijdstippen

Gizzmann schreef:
(quote)
Nederland 3, maar dan wel op rot tijdstippen

My point exactly. Om half 9 zit je als filmfan 90% van de dagen een hoop te zappen op zoek naar een film die je nog niet hebt gezien. En omdat ik persoonlijk alle grote Amerikaanse producties van de laatste 15 jaar al wel gezien heb is het bijna onmogelijk. Of je moet zo'n baggerfilm op RTL5 kijken maar daar pas ik dan ook weer voor. Vanavond bijvoorbeeld : Scary Movie, Quiz Show, Start Trek : First Contact en Lethal Weapon 4 om 20:30.
Goh ik heb ze alle 4 op video en daarbij SM en LW4 ook nog eens op DVD.
Wat zou het mooi zijn als een ander (Talpa ?) nou eens een mooie klassieker zou uitzenden. Nee, die gaan voor de tweede keer in 4 maanden dezelfde film uitzenden.

kos
moviefreak#1 schreef:

My point exactly. Om half 9 zit je als filmfan 90% van de dagen een hoop te zappen op zoek naar een film die je nog niet hebt gezien.
Nou nee hoor, als filmfan zorg je gewoon voor een eigen aanvoer van fatsoenlijke films .

Dat ook natuurlijk

Freefight voor celebrity's.

Er zijn genoeg originele ideeën voor shows. Natuurlijk is een tv-show wel iets anders dan een serie, met een serie kan je tenminste van alles laten doen. In shows gaat het om echte mensen en dan krijg je al vaak: hoever kan je gaan?

Iets van 24 meets Lost, krijgt Jack Bauer 24 uur de tijd om alle mysteries op het eiland op te lossen

dat is een goede

Ik kies dan toch eerder voor The O.C. meets Reunion

Angrod_Pallanén schreef:
Er zijn genoeg originele ideeën voor shows. Natuurlijk is een tv-show wel iets anders dan een serie, met een serie kan je tenminste van alles laten doen. In shows gaat het om echte mensen en dan krijg je al vaak: hoever kan je gaan?
Iets dat vreselijk veel kijkers zou trekken: Een show net als Big Brother alleen dan in een spookhuis die echt vreselijk extreem is. Dat iemand die in dat spookhuis zit 's ochtends ineens opgesloten in een kist wakker wordt ofzo en vreselijk veel van die insecten overal loslaten. Een idioot idee dat ooit eens in me is opgekomen en waarvan ik eigelijk gewoonweg aan het afwachten ben wanneer het eens een keer echt gebruikt zal worden. Er is vast wel eens een producent zo kijkcijfer gek dat die het echt zal uitvoeren.

Ja, om vervolgens een stormvloed van klachten te krijgen. Die producent (let it be de Mol!) wordt gewoon de grond ingeboord. Persoonlijk lijkt het me onwijs vet. Een Saw 2 idee of de pas in Amerika gestarte reeks waar een groep mensen in een bunker zit. Natuurlijk gaan ze niet dood zoals in Saw, maar we van die freaky dingen. Natuurlijk zullen er weinig mensen zijn die zo dom zijn om daar aan mee te doen (alhoewel, geef ze een miljoen als beloning en daar heb je je kandidaten).

kos
Typisch dat al die programma's klinken als de volgende nieuwe baggershow van De Mol of een andere even slechte prutszender.

Ik hoopte niet voor niets dat de Mol het idee van Gizzman zou uitvoeren

Maar ik vind trouwens dat de publieke omroep Inuyasha zou moeten uit gaan zenden. Is echt zo'n waanzinning goede serie waar de comercieelen zich toch niet aan wagen (terwijl het toch echt toegankelijk is) en die je moet zien zonder reclame (al gebeurt dat wel in Japan en Amerika) en die gewoon op primetime elke doordeweekse dag te zien moet zijn en niet ineens midden in een seizoen afgekapt moet worden. Zou echt heel erg fijn zijn. Maar dat zal wel nooit gebeuren

En de VPRO zou ervoor moeten zorgen dat er een Nederlandse klei-animatie serie moet komen gericht op een volwassen publiek. Klei animatie heeft gewoon zooo'n geweldig effeckt!

Gast
geplaatst: vandaag om 01:47 uur

geplaatst: vandaag om 01:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.