• 12.323 nieuwsartikelen
  • 166.264 films
  • 10.736 series
  • 30.953 seizoenen
  • 623.983 acteurs
  • 195.110 gebruikers
  • 9.112.396 stemmen

Jelger de goochelaar en clown Sebastiaan

zoeken in:

Jelger

• 12 berichten
  • 0 stemmen

Hallo allemaal!

Hier ben ik weer, Jelger de goochelaar! En hoewel jullie mij niet kennen, komt daar vanaf nu verandering in. Want ik zou jullie willen vragen om eens een kijkje te nemen op http://mstuff.ms.funpic.org/js/ waar je het een en ander kunt zien en lezen over de kinderseries die ik geschreven heb. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Behalve dan van diegene die oppervlakkig kijkt, want dan zul je het een Bassie & Adriaan aftreksel vinden. Dat is niet mijn bedoeling en hoewel het daar wel iets van weg heeft, zijn de verhalen anders, de personages en daardoor weer de situaties. Bovendien lijken de meeste duo's grofweg op elkaar.

Dank u, dank u,

Jelger

kos

• 46276 berichten
  • 8561 stemmen

Jelger schreef:

Hier ben ik weer, Jelger de goochelaar!

.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Ga lekker iemand anders lastig vallen met je onzin.

Goodfella_90

• 10401 berichten
  • 2522 stemmen

mikoz

U-96

• 11870 berichten
  • 1857 stemmen

Ga lekker iemand anders lastig vallen met je onzin.

Je voelt je heel wat he?

kos

• 46276 berichten
  • 8561 stemmen

Idd, hou je gemak even mikoz.

Jelger

• 12 berichten
  • 0 stemmen

Mwah, ik geloof niet dat Mikoz de enige is die zichzelf heel wat voelt. Tot nu toe heb ik namelijk nog steeds geen serieuze reactie gehad. Dat duurt bij veel mensen vaak heel lang en dan zou je toch bijna gaan denken dat dit weer zo'n middelmatig forum is.

Maar ik kan het mis hebben.

Quido

• 14638 berichten
  • 6058 stemmen

Je klinkt gefrustreerd. Wat wil je dan wat er gezegd wordt ? Ik heb je posts op andere fora ook gelezen en daar wordt door veel mensen gezegd dat het een Bassie & Adriaan rip-off is, maar dat vind je geen eerlijke kritiek ?

U-96

• 11870 berichten
  • 1857 stemmen

Je klinkt gefrustreerd.

Kan ik me ook best voorstellen als je op een forum zonder reden wordt afgezeken met quasi-stoere opmerkingen zoals die van mikoz. Het enige wat Jelger doet, is zijn show promoten en daar heeft hij toch gewoon het recht op?

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Nou ja....reclame of spam.

Maar de kinderachtige reacties van een aantal bewijst reeds dat de doelgroep zich hier wel bevindt.

TV & Radio...vertel, ik vind daarover niks op de website. Je kunt het alleen op dvd verkrijgen? dus....

gotti

• 14040 berichten
  • 5713 stemmen

Quido schreef:

Je klinkt gefrustreerd. Wat wil je dan wat er gezegd wordt ? Ik heb je posts op andere fora ook gelezen en daar wordt door veel mensen gezegd dat het een Bassie & Adriaan rip-off is, maar dat vind je geen eerlijke kritiek ?

B&A en Peppie en Kokkie moest ik ook als eerste aan denken. En als ik ergens een hekel aan heb....

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Ik heb net even op de site rond gekeken, en het ziet er wel leuk uit hoor. De voorproefjes waren best grappig, maar ja, aan Bassie en Adriaan wordt natuurlijk wel meteen gedacht. Als je dit serieus naar een omroep wilt sturen, denk ik dat hun dat ook opvalt. Mischien moet je de clown anders noemen, en het circus verhaal weg laten. Het is niet meteen oppervlakkig kijken, maar ik vind het ook gewoon op Bassie en Adriaan lijken. Ik denk eigenlijk dat je meer succes hebt met internet filmpjes maken dan een serieus kinder programma.

Jelger

• 12 berichten
  • 0 stemmen

Mug schreef:

Nou ja....reclame of spam.

Maar de kinderachtige reacties van een aantal bewijst reeds dat de doelgroep zich hier wel bevindt.

TV & Radio...vertel, ik vind daarover niks op de website. Je kunt het alleen op dvd verkrijgen? dus....

Nou ja, we zijn wel 'ns op televisie geweest, maar een serie is inderdaad niet uitgezonden, hoewel ik er hard mee bezig ben dat voor elkaar te krijgen. Maar het is jammer dat geen enkele omroep ons echt serieus genomen heeft en eerder kijkt met de ogen van een prof. naar een amateur, in plaats van de mogelijkheden te bedenken tot groeien.

Jelger

• 12 berichten
  • 0 stemmen

gotti schreef:

(quote)
B&A en Peppie en Kokkie moest ik ook als eerste aan denken. En als ik ergens een hekel aan heb....

Om eerlijk te zijn vind ik al een wereld van verschil zitten tussen Peppi en Kokki en B&A.

Jelger

• 12 berichten
  • 0 stemmen

IcU schreef:

Ik heb net even op de site rond gekeken, en het ziet er wel leuk uit hoor. De voorproefjes waren best grappig, maar ja, aan Bassie en Adriaan wordt natuurlijk wel meteen gedacht. Als je dit serieus naar een omroep wilt sturen, denk ik dat hun dat ook opvalt. Mischien moet je de clown anders noemen, en het circus verhaal weg laten. Het is niet meteen oppervlakkig kijken, maar ik vind het ook gewoon op Bassie en Adriaan lijken. Ik denk eigenlijk dat je meer succes hebt met internet filmpjes maken dan een serieus kinder programma.

Zo, zo! Een positieve reactie! Zeldzaam!

Maar wat betreft dat circus geef ik je volkomen gelijk, dat is ook een fragment uit de allereerste serie die we maakten en toen leek het inderdaad meer op B&A dan ik achteraf wilde. Ik snap ook wel dat dat de eerste indruk is, maar het is een duivels karwei om mensen hun eerste indruk te laten betwijfelen.

Jelger

• 12 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

Nee, zeker niet. Eerst wil ik weten hoeveel die mensen van B&A afweten en of ze iets van ons hebben gezien. Pas dan kan ik de waarde van kritiek staven.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Maar toch blijft dit spam, Jelger.

Alleen het idee dat het een kinderserie is met een clown en een sidekick doet een ieder denken aan Bassie & Adriaan. Dat is (meer dan) logisch. Veel mensen zijn opgegroeid met Bassie & Adriaan. Kom dan met een goochelaar en een leeuwentemmer (maar geen clown of acrobaat) of zo. Nu verlies je al meteen credits omdat er een clown inzit. Geen (Nederlandse/Belgische) producer kijkt naar de inhoud, want bij hun gaat ook het B&A alarm af.

Jelger

• 12 berichten
  • 0 stemmen

Mug schreef:

Maar toch blijft dit spam, Jelger.

Alleen het idee dat het een kinderserie is met een clown en een sidekick doet een ieder denken aan Bassie & Adriaan. Dat is (meer dan) logisch. Veel mensen zijn opgegroeid met Bassie & Adriaan. Kom dan met een goochelaar en een leeuwentemmer (maar geen clown of acrobaat) of zo. Nu verlies je al meteen credits omdat er een clown inzit. Geen (Nederlandse/Belgische) producer kijkt naar de inhoud, want bij hun gaat ook het B&A alarm af.

Ja, en als er niet naar de inhoud wordt gekeken, concludeer ik dus dat het op een oppervlakkige wijze benaderd wordt.

En het is helemaal niet m'n bedoeling om reclame te maken, maar om adviezen of tips te krijgen en te horen waar voor sommigen de schoen wringt.

(Of verwacht je echt dat ik nu al 20 bestellingen heb gekregen?)

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

De grootste tip is om in een duo geen clown te doen. Het klinkt natuurlijk niet fijn, want je hebt er nu al een, maar toch. Als Bobby van Ernst en Bobby een clown was, waren die zeker ook niet op tv geweest. Mischien regionale zenders? Ik heb laatst iets op omroep brabant gezien over een cowboy en een indiaan. Echt alles was slecht aan die serie, maar het was wel origineel.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Ik las net een stukje van de site en ik vond het volgende:

Gorinchem is ook een mooie stad om een film te maken, we kiezen oude locaties uit zoals de Wallen en de molen. Gorinchem als stad past goed in onze film.

Ik weet dat het niet het zelfde is, maar ik las het snel en lag helemaal plat achter mijn pc

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Idd, 1e indruk die ik krijg is een B&A indruk.

Maar om nu om te switchen naar een andere werkwijze is waarschijnlijk te laat.

Misschien dat je een nieuw karakter kunt introduceren in een van je afleveringen en dat deze dan blijft rondhangen.

Hoeft niet persé de hoofdrol te krijgen zoals jij of de clown maar dan schudt je misschien wel je B&A imago van je af als je een 3e karakter introduceert.

( = maar 'n idee ).

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

ik vind het niet echt leuk

misschien dat in de jaren 80 kinderen dit leuk vonden, maar dit is helaas niks voor de TV stations (misschien idd regionaal)

Tip: compleet andere verhaal:

Jelcher de Killer en Don Sebastiaan

dat wil ik best zien!

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Jelger schreef:

Behalve dan van diegene die oppervlakkig kijkt, want dan zul je het een Bassie & Adriaan aftreksel vinden.

Tot nu toe heb ik namelijk nog steeds geen serieuze reactie gehad. Dat duurt bij veel mensen vaak heel lang en dan zou je toch bijna gaan denken dat dit weer zo'n middelmatig forum is.

Zo, zo! Een positieve reactie! Zeldzaam!

En dan nog beweren dat je niet gefrustreerd bent?...

Persoonlijk vind ik het ook erg op B&A lijken en naar aanleiding van wat ik gezien heb dan, sorry, ook niet erg goed.

Misschien moet je het eens over een hele andere boeg gooien. Zoals al eerder gezegd: dit doet erg jaren 80 aan en het is de vraag oF kinderen (en nog belangrijker: tv stations) anno 2006 hier nog wel op zitten te wachten.

Jelger

• 12 berichten
  • 0 stemmen

Sjoerd schreef:

(quote)

(quote)

(quote)

En dan nog beweren dat je niet gefrustreerd bent?...

Persoonlijk vind ik het ook erg op B&A lijken en naar aanleiding van wat ik gezien heb dan, sorry, ook niet erg goed.

Misschien moet je het eens over een hele andere boeg gooien. Zoals al eerder gezegd: dit doet erg jaren 80 aan en het is de vraag oF kinderen (en nog belangrijker: tv stations) anno 2006 hier nog wel op zitten te wachten.

Dat denk ik niet. Een succesprogramma als Hotnews.nl verschilt niet radicaal van een jaren '80 serie. Op de montage en geluidseffecten en een paar nieuwe (voornamelijk Engelse) woorden hier en daar na.

Jelger

• 12 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Idd, 1e indruk die ik krijg is een B&A indruk.

Maar om nu om te switchen naar een andere werkwijze is waarschijnlijk te laat.

Misschien dat je een nieuw karakter kunt introduceren in een van je afleveringen en dat deze dan blijft rondhangen.

Hoeft niet persé de hoofdrol te krijgen zoals jij of de clown maar dan schudt je misschien wel je B&A imago van je af als je een 3e karakter introduceert.

( = maar 'n idee ).

Vind ik een goed idee. Plan is bijvoorbeeld om een vrouw als 'bad guy' te gebruiken.

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Of een robot gemaakt uit een wekker en radio.

Jelger

• 12 berichten
  • 0 stemmen

Wie het wil, kan van mij een DVD krijgen van een film van mij en Sebastiaan om hun vermoeden bevestigd te krijgen of hun mening om te keren.

Jelger

• 12 berichten
  • 0 stemmen

Als ik zo vrij mag zijn... Kijk allemaal op 22 maart naar Man Bijt Hond, want in "De Minuut Van..." is een geniaal filmpje te bewonderen.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1738 stemmen

Als je het me dan weer zegt zal ik misschien kijken en mijn mening herzien

TimD

• 1095 berichten
  • 0 stemmen

Zo'n gratis dvd lijkt me wel wat Jelger, overigens zou ik de naam Sebastiaan laten vallen, lijkt wel erg op Bassie (Bas).

Jelger

• 12 berichten
  • 0 stemmen

De serie "Jelger En Sebastiaan Als Schatzoekers" zal worden uitgezonden op een webTV, namelijk www.kanaal7.com

Als het je wat lijkt, vergeet vooral niet te kijken, de eerste aflevering gaat misschien al dit weekend van start.

Groetjes!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.