• 13.146 nieuwsartikelen
  • 169.908 films
  • 11.160 series
  • 31.930 seizoenen
  • 630.988 acteurs
  • 196.435 gebruikers
  • 9.184.376 stemmen

In de Gloria

zoeken in:

donnie darko

• 6138 berichten
  • 2730 stemmen

Hey, aangezien er op het topic van het Peulengaleis over dit ook gebabbeld wordt, ga ik hier ook maar een topic over beginnen. Ik vind het namelijk ook super.

Ik heb beide series thuis liggen en ken ze ongeveer al van buiten. Vooral de goeie momenten zijn:

Den Draad

Bim, Bam, Beieren(met Da Costa)

De man die vastzit boven op een fietspiste.

De man die in zijn broek doet tijdens het bungeejumpen

en nog vele andere dingen. Gewoon formidabel en één van de beste dingen die ik in Belgie ooit heb gezien.

Ravenstein

• 1524 berichten
  • 518 stemmen

Ik heb het er al over gehad in de topic over het Peulengaleis.

Inderdaad één van de beste dingen die ooit te zien waren op de vlaamse tv.

donnie darko

• 6138 berichten
  • 2730 stemmen

Oh, vergeet ook niet B.I.R. Broek in Reet. Geweldig gewoon!Zeker wanneer hij het doet bij Prinses Mathilde. Hoe noemt het personage die dat doet weeral??

de van...??

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

En de woudloper die in z'n bescheten broek wrijft en dan z'n hand laat ruiken aan z'n zoon.

Of het paintballgevecht .

MAAR zoals ik al zei: Man Bijt Hond vind ik nog een stukje beter omdat het "echter" is.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Uiteraard de extra's niet vergeten. Vooral die scène waar zo'n twee johnny's van middelbare leeftijd met gigantische bunkerschoenen gaan leren dansen op kermismuziek. Echt geniaal.

donnie darko

• 6138 berichten
  • 2730 stemmen

Halcyon schreef:

Uiteraard de extra's niet vergeten. Vooral die scène waar zo'n twee johnny's van middelbare leeftijd met gigantische bunkerschoenen gaan leren dansen op kermismuziek. Echt geniaal.

ja, is inderdaad ook heel goed. Ze moeten de beat vinden,maar zijn altijd te vroeg.

Ook die scene met Wendy van Wanten en de bloopers daarop

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ik vind In de Gloria super, maar onlangs heb ik me de dvd van Vaneigens aangeschaft en dat vind ik toch nog net iets subliemer. Maar het is allebei meesterlijke televisie .

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

'Den draad' is natuurlijk een klassieker maar in de allereerste aflevering zat er ook een memorabele: de man die de laatste werkdag voor z'n pensioen een bedrijfsfeestje verwachtte...

Ravenstein

• 1524 berichten
  • 518 stemmen

Die laatste werkdag... en die vent maar doordrammen over die pomp die sputterde. Pijnlijk...

Eén die mij ook is bij gebleven is die van het koppel dat naar een hoer gaat, waar de man dan van bil gaat en de vrouw met de kleine van de prostitué speelt. Erg gevoelig en zeer knap gemaakt.

donnie darko

• 6138 berichten
  • 2730 stemmen

katie morosky schreef:

'Den draad' is natuurlijk een klassieker maar in de allereerste aflevering zat er ook een memorabele: de man die de laatste werkdag voor z'n pensioen een bedrijfsfeestje verwachtte...

Ravenstein schreef:

Die laatste werkdag... en die vent maar doordrammen over die pomp die sputterde. Pijnlijk...

Eén die mij ook is bij gebleven is die van het koppel dat naar een hoer gaat, waar de man dan van bil gaat en de vrouw met de kleine van de prostitué speelt. Erg gevoelig en zeer knap gemaakt.

Ja, inderdaad allebei ook geweldig. Vooral dat met dat feestje inderdaad vond ik ook heel erg. Het is allemaal zo zielig. Heel goed is ook de vliegende reporter, die iedereen gaat uitlachen in hun huis. Bv. met het treintje dat hij dan vernielt, en dat die mensen superkwaad worden op hem

donnie darko

• 6138 berichten
  • 2730 stemmen

Voor de mensen die het nog niet kenne, hier is een scene. De scene van in mijn poep:

http://users.pandora.be/flippo/inmijnpoep.htm

Iedereen denkt dat het echt is.

Onderhond

• 87416 berichten
  • 12431 stemmen

Een sketch die mij altijd is bijgebleven is de kunstenares (/huismoeder) die ipv schildert, kotst, en zo "schilder"werkjes maakt. Vooral het stukje waar ze in alle ernst uitlegt dat wanneer ze iets rood wil maken, ze extra tomaten in het eten doet is hilarisch

Een best vreemde reeks eigenlijk, aangezien de meeste sketches neergeschreven erg platvloers en banaal klinken, maar met zoveel finesse en subtiliteit uitgevoerd dat het vaak totaal geloofwaardig (en pijnlijk grappig) is.

Man Bijt Hond vind ik dan weer niks. Lachen met fictieve domme mensen is één ding, om ze in het echt te zien heb ik geen behoefte aan.

Ozarklynch

• 1317 berichten
  • 581 stemmen

Den Draad is sowieso mijn favo sketch. Word er dagelijks aan herinnert door middel van een aanwijzingsbordje in m'n gemeente (den draad) . Telkens ik het voorbij rijd kan ik een flinke grijns niet onderdrukken .

De kotsende kunstenares is natuurlijk ook .

Illegal Alien

• 4 berichten
  • 2011 stemmen

Mijn favoriete zijn de Woudloper (hierboven al eens vernoemd), de hereniging van 'den tak' (een scoutsleider die 10 jaar geleden een afspraak had gemaakt met één van zijn scoutsmeisjes om 10 jaar later aan de boom af te spreken waar ze een prettige namiddag beleefden) en bijna alle stukjes met die vliegende arrogante reporter die aan een willekeurige deur aanbelt om dan daar binnen te vallen.

arnodw

• 206 berichten
  • 2545 stemmen

Briljante reeks inderdaad, dat In de Gloria. Misschien wel het beste wat er ooit in Vlaanderen gemaakt werd.

Ik vind de Dagtrippers in de tweede reeks wel zalig. "Dag trippers, wij zijn dagtrippers van het eerste uur, en vandaag hebben we weer een tip om jouw trip zo spannend en avontuurlijk mogelijk te maken." Met Geert en Hilde Vooral de tripstick in de laatste aflevering, is werkelijk hilarisch. "Geert, weet je waar je die tripstick van je kan steken? In het gaatje van jouw poep!" "Ooh, Hilde! Wat een taaltje." Heeeerlijk

Seppe17

• 12 berichten
  • 83 stemmen

Goed nieuws voor alle fans van In de Gloria

zondag 14 januari komen de afleveringen terug op tv

dus allemaal kijken op één om 22.10!!

Dead01

• 1167 berichten
  • 1829 stemmen

Ga er zeker naar kijken want heb al goede dinges gehoord van deze serie maar nog nooit gezien en ben nu echt benieuwd wat dit zal zijn. Hoe oud is deze serieu eigenlijk al?

Dead01

• 1167 berichten
  • 1829 stemmen

Heb nu de eerste aflevering gezien en moet zeggen het is zalig.

Veel acteurs van het eiland er in en ze doen het hier goed.

Het is helemaal anders maar ik vind het goed.

Zoals dat stuk met in mijn poep .

En dan Tom Van Dyck die de show dee samen met Lucas Van den Eynde met zijn hoog stemmetje lag ik echt plat.

Ben nu benieuwd naar de andere afleveringen maar het is weer een tijdje wachten op één.

Pieter Montana

• 6651 berichten
  • 2242 stemmen

Gisterenavond toch alweer een geweldige aflevering van In De Gloria !

Ja, Marijke heeft dus een anale infectie...

Jupilerman

• 61 berichten
  • 0 stemmen

Ja was ook wel leuk gisteren,maar zat net dezelfde sketch van Boemerang nie al in de vorige aflevering?

Lola3

• 892 berichten
  • 1552 stemmen

waarom mag deze niet toegevoegd worden op MM, je kan dit toch beschouwen als een 'minireeks'

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Er is al geruime tijd een debat gaande over wat nu wel en niet

wenselijk is op de site, qua (mini-)series:

Lees meer.

Dat debat wordt sinds een maand achter de schermen door de

crew voortgezet. Vooralsnog bevinden miniseries zich dus in

de twilight zone.

Lola3

• 892 berichten
  • 1552 stemmen

cornelis schreef:

Er is al geruime tijd een debat gaande over wat nu wel en niet

wenselijk is op de site, qua (mini-)series:

Lees meer.

Dat debat wordt sinds een maand achter de schermen door de

crew voortgezet. Vooralsnog bevinden miniseries zich dus in

de twilight zone.

Hopelijk komt er nu een duidelijke grens, want ik snap nog steeds niet goed waarom series als 'Het Eiland' zich nog steeds niet op deze site bevinden.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Is er een sketch met route 98 en ke nen ker iere? Ik weet wel dat het met Wim Opbroeck is en dat hij windows uitlegt aan een paar negers. Als er iemand misschien het filmpje heeft stuur dit a.u.b. door!

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Kom uit Alles Kan Beter, niet uit In de Gloria. Zoek op Youtube maar eens naar route 98, je vindt het direct. Het zijn trouwens ook helemaal geen negers.

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4521 stemmen

nee, één zwarte medemens: Gilbert De Leeuw, oer-West-Vlaming eigenlijk; De rest waren Japannerkes, als ik mij nog goed herinner.

Dead01

• 1167 berichten
  • 1829 stemmen

Zit ongeveer aan de helft van deze serie en moet zeggen vind ze tot hier zeer goed.

Heb al heel wat afgelachen moet ik zeggen.

Tot hier toe vind ik hallo televisie het leukste van deze serie.

Dead01

• 1167 berichten
  • 1829 stemmen

De hele serie afgekeken en ja moet zeggen den draad is ook iets dat je niet vergeet.

Zeer grappoge delen daar rond en hoe kom je er op.

Algemeen goede serie en je moet er voor zijn moet ik zeggen.

duffman

• 198 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb alle afleveringen en hallo televisie vind ik denk ik toch het beste, zoals de buikspreker of met de man die een replica maakt van de een katedraal.

valentino

• 126 berichten
  • 901 stemmen

Weet iemand waar ik de DVD-box van In De Gloria zou kunnen aanschaffen?

Ik heb gezocht, maar kan het nergens vinden.

Help mij!

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Free Record Shop, Standaard Boekhandel, ...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.