- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Het Peulengaleis
Het Peulengaleis

donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2742 stemmen
Ik weet niet ofdat iemand hier dit programma kent, maar het is een compleet absurd programma van Hugo Matthyssen en Bart Peeters dat vroeger op Canvas kwam(De laatste serie is juist gedaan). Het is in ieder geval geniaal, en ik denk dat bij de Belgen Yvonne en Yvette wel een lichtje doet branden.
Wat vinden jullie ervan, als jullie het kennen?

Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik ken de serie en vind ze vrij goed. Vooral de Jos Bosmans-show; "dit is de jos van showmans bos", lol. Of die kerel die altijd z'n vrouw wil vermoorden maar altijd zelf sterft omdat hij de boobytrap wil uittesten voor de camera, hilarisch.
Niet de beste Belgische serie maar toch zeker een topper.
Wat vind je trouwens van In De Gloria? Vind ik ook best een leuke serie, maar vind de fragmenten uit Man Bijt Hond, waar In De Gloria grotendeels op gebaseerd is, toch grappiger eerlijk gezegd. Gewoon omdat ze vaak nog zieliger/grappiger en authentieker zijn.
En dan heb je nog Het Eiland. Die serie vond ik ook goed, vooral de eerste reeks, de tweede reeks vond ik met momenten wat overdreven en kinderachtig.

Ravenstein
-
- 1524 berichten
- 518 stemmen
Ik weet wel dat het hier gaat over Het Peulengaleis, maar toch even reageren op de vraag van Halycon.
Ik vind In de Gloria werkelijk formidabel. Vooral van het tweede seizoen heb ik erg genoten. Heb beide reeksen thuis op video liggen en geregeld kijk ik eens een afleveringetje.
Den draad, Prins Albert, in de poep,...

donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2742 stemmen
Ik denk dat dit programma(het peulengaleis dan) wel het meest absurde programma is wat de belgen ooit hebben gemaakt.

arnodw
-
- 206 berichten
- 2561 stemmen
Jep, helemaal geweldig, Het Peulengaleis. Mijn favoriet is nog steeds Clement Peerens. Vooral in een van de eerste reeksen, waar hij met zijn vrouw en Sylvain gitaren gaat stelen in een Limburgse muziekwinkel "The real Clement Peerens normally buys his gitars in London, or handmade in New York." "And now here in Genk!"