• 12.682 nieuwsartikelen
  • 167.976 films
  • 10.905 series
  • 31.285 seizoenen
  • 626.375 acteurs
  • 195.682 gebruikers
  • 9.160.275 stemmen

Coupling

zoeken in:

donnie darko

• 6138 berichten
  • 2709 stemmen

Ik denk niet dat er over deze serie al een topic is, maar ik vind het gewoon geniaal. Ik heb nu de eerste reeks gezien(amper 6 afleveringen ) en ik vond het echt briljant. Het is de betere en meer sexgerichte versie van friends en ook een stukje leuker in mijn ogen. Wat vinden jullie ervan??

Vooral de lesbospank-inferno aflevering is geniaal.

Onderhond

• 87389 berichten
  • 12354 stemmen

Toen ik nog TV keek [/ouwezak mode] vond ik deze wel leuk ja. Niks om op DVD te hebben of zo, maar wel een keertje vermakelijke humor. Zo heb je er niet veel

kos

• 46372 berichten
  • 8602 stemmen

Soms wel grappig, vaak ook niet. Aardig tijdverdrijf.

Leno

• 5897 berichten
  • 4286 stemmen

Ik zal dit topic maar eens omhoog halen

Erg grappige serie, met enkele fantastisch geschreven afleveringen.

De Amerikaanse serie heb ik echter nooit gezien, alleen de orginele Engelse.

donnie darko

• 6138 berichten
  • 2709 stemmen

Leno schreef:

Ik zal dit topic maar eens omhoog halen

Erg grappige serie, met enkele fantastisch geschreven afleveringen.

De Amerikaanse serie heb ik echter nooit gezien, alleen de orginele Engelse.

is er ook een amerikaanse van??die heb ik dan ook niet gezien. De britse is indd heel grappig.

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

je hebt zo'n getikte gast (met die krullen) die super speelt, maar na seizoen 3 (dacht ik) gaat ie weg en is de serie ineens een stuk minder

Leno

• 5897 berichten
  • 4286 stemmen

donnie darko schreef:

(quote)

is er ook een amerikaanse van??die heb ik dan ook niet gezien. De britse is indd heel grappig.

http://www.imdb.com/title/tt0338592/

damon schreef:

je hebt zo'n getikte gast (met die krullen) die super speelt, maar na seizoen 3 (dacht ik) gaat ie weg en is de serie ineens een stuk minder

Die getikte gast kreeg min of meer een 'vervanger' genaamd Oliver. Ook grappig, wel minder ja..

donnie darko

• 6138 berichten
  • 2709 stemmen

damon schreef:

gaat jeff eruit??oh nee, dan kan het toch nooit meer zo goed worden als het daarvoor was.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

donnie darko schreef:

Ik denk niet dat er over deze serie al een topic is, maar ik vind het gewoon geniaal. Ik heb nu de eerste reeks gezien(amper 6 afleveringen ) en ik vond het echt briljant. Het is de betere en meer sexgerichte versie van friends en ook een stukje leuker in mijn ogen. Wat vinden jullie ervan??

Vooral de lesbospank-inferno aflevering is geniaal.

Ja, ik vind het een tamelijk sublieme serie. Friends ed. vond ik nooit zoveel aan, maar dit is een stuk leuker. Veel herkenbare dingen ook. Die begrafenis-aflevering uit seizoen 1 is ook erg goed.

donnie darko

• 6138 berichten
  • 2709 stemmen

Die begrafenis-aflevering uit seizoen 1 is ook erg goed.

Ja, dat is ook mijn tweede favoriete. Heb ondertussen ook de tweede reeks gezien. Iets minder als de eerste, maar toch nog steeds zeer goed.

Maarja, die begrafenisaflevering met de giggleloop is inderdaad geniaal.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ja, zoiets als de giggleloop is echt een herkenbaar psychologisch verschijnsel. Volgens mij hebben veel mensen dat wel.

Dit is nou een serie die ik eens zou willen pindakazen.

JJ_D

• 3798 berichten
  • 1330 stemmen

donnie darko schreef:

(quote)

Heb ondertussen ook de tweede reeks gezien. Iets minder als de eerste, maar toch nog steeds zeer goed.

Ik heb de eerste eventjes overgeslagen en vind de tweede alvast echt grappig. Na een zevental afleveringen een voorlopige score van 3,25*, vooral door het mooie script...

Na Jeff is Jane mijn favorite personage. Maar Steve (of (little) Patrick!) is natuurlijk ook om van te smullen!

JJ_D

• 3798 berichten
  • 1330 stemmen

Nu eindelijk het 2e seizoen volbracht, en voor eventjes laat ik het daarbij. De formule blijft grappig, al valt het na 9 afleveringen heel wat minder te genieten. 'Coupling' is inderdaad beter dan 'Friends', gewoon omdat hier zonder taboes over seks gebabbeld wordt, zonder er al teveel rondom te draaien. De situaties zijn dolkomisch, 'Coupling' is dan ook een Britse serie die je niet zomaar mag laten passeren... Mijn favorite personages zijn in volgorde:

1. Jeff (Als perfecte domoor, "Oh, Jeffrey..." Prachtig!)

2. Steve (Telkens als hij door het lint gaat voor iets banaals...)

3. Jane ( )

4. Patrick (lijkt af en toe uit zijn rol te vallen, maar als verstrooide grapjas toch ook geslaagd...)

5. Susan

6. (die andere vrouw, naam vergeten...)

Origineel script en redelijk acteerwerk.

3,25* (=> 3,5*)

killerfreak

• 846 berichten
  • 1066 stemmen

vind het gewoonweg een schitterende serie. Op enkele afleveringen na is het gewoonweg een perfect script met dito acteurs.

Kortom, een 4,5

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

JJ_D schreef:

6. (die andere vrouw, naam vergeten...)

Sally dus... In serie 3 wordt haar rol wat groter en is ze ook hilarisch! Zoals alle personages dat zijn. Serie 4 is inderdaad zonder Jeff. Voor hem in de plaats komt Oliver Morris, die wel een beetje met Jeff te vergelijken is, alleen dan net ietsjes minder grappig. Maar dan nog blijft Coupling een van de beste - en zeker grappigste - series allertijden! Komedie maken, dat kun je wel aan die Britten overlaten!

JJ_D

• 3798 berichten
  • 1330 stemmen

BenicioDelToro schreef:

(quote)

Sally dus...

Juist ja... Bedankt.

empirekees

• 1597 berichten
  • 2401 stemmen

Ik heb al de vier seizoenen gezien. En het is niet meer dan aardig. Op veel momenten te gemaakt grappig. Een verbeterde versie van veel amerikaanse sitcoms. Maar vervaagd volledig als je naar vele andere britcom's kijkt. Paar aanraders: Smokingroom, Royle family, Extras (nu op 3)...etc. Nee niet Little Britain, dat is een sketchshow..maar wel heel leuk.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Alle Britse komedies zijn briljant! Echt duizend keer beter dan die Amerikaanse series...

Gabe Walker

• 121 berichten
  • 374 stemmen

Geweldige serie! Ik heb bij vele afleveringen echt met de tranen in me ogen gezeten. Veel herkenbare situaties en veel zaken die onuitgesproken waren tot deze serie ermee op de proppen kwam: de speeches van Steve vond ik behoorlijk kloppend!

Idd jammer dat Jeff opeens eruit is gegaan... zijn vervanger bracht het helaas niet. Mooi hoe Sally steeds meer naar de voorgrond komt naarmate de serie vordert en zelfs in de laatste twee seizoenen mij goed aan het lachen heeft gemaakt!

Mijn lievelings sitcom tot nu toe!

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

De anekdotes van Jeff zijn legendarisch!

'Jeffrey, you're shaking the caravan!'

nicoot

• 63 berichten
  • 67 stemmen

Jeff is inderdaad een van de beste rollen in deze serie. Heb de 4 seizoenen gezien en man, wat een aflevering, die ene waarin Jeff met een Hebreeuwse schone 'praat'. Echt hilarisch. Ook dat typisch Schots accent doet het hem. Bij de extra's zie je interviews met de acteurs en Jeff (Richard Coyle) praat in het echt helemaal anders, hij is ook TOTAAL niet vergelijkbaar met de Jeff in de serie. Een van de beste sitcoms, naar mijn mening.

Gabe Walker

• 121 berichten
  • 374 stemmen

nicoot schreef:

Echt hilarisch. Ook dat typisch Schots accent doet het hem.

Welch accent

He's from wales...

nicoot

• 63 berichten
  • 67 stemmen

O ja? Ach, ik kan dat niet echt uit elkaar houden

MiekieMow

• 224 berichten
  • 308 stemmen

geweldige serie!

Film Pegasus (moderator films)

• 30696 berichten
  • 5299 stemmen

Ik had ooit reeks 1 gekocht bij één of ander tijdschrift dat een actie deed met BBC comedy series. Nu voor een lage prijs ook reeks 2-3-4 gevonden. Geweldige serie moet ik zeggen!!

shimahero

• 143 berichten
  • 426 stemmen

Heel grappige Sitcom. Al een paar keer serieus gelachen met Jeff

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.