- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Coupling
Coupling
donnie darko
-
- 6138 berichten
- 2709 stemmen
Ik denk niet dat er over deze serie al een topic is, maar ik vind het gewoon geniaal. Ik heb nu de eerste reeks gezien(amper 6 afleveringen ) en ik vond het echt briljant. Het is de betere en meer sexgerichte versie van friends en ook een stukje leuker in mijn ogen. Wat vinden jullie ervan??
Vooral de lesbospank-inferno aflevering is geniaal.
Onderhond
-
- 87389 berichten
- 12354 stemmen
Toen ik nog TV keek [/ouwezak mode] vond ik deze wel leuk ja. Niks om op DVD te hebben of zo, maar wel een keertje vermakelijke humor. Zo heb je er niet veel
kos
-
- 46372 berichten
- 8602 stemmen
Soms wel grappig, vaak ook niet. Aardig tijdverdrijf.
Leno
-
- 5897 berichten
- 4286 stemmen
Ik zal dit topic maar eens omhoog halen
Erg grappige serie, met enkele fantastisch geschreven afleveringen.
De Amerikaanse serie heb ik echter nooit gezien, alleen de orginele Engelse.
donnie darko
-
- 6138 berichten
- 2709 stemmen
Ik zal dit topic maar eens omhoog halen
Erg grappige serie, met enkele fantastisch geschreven afleveringen.
De Amerikaanse serie heb ik echter nooit gezien, alleen de orginele Engelse.
is er ook een amerikaanse van??die heb ik dan ook niet gezien. De britse is indd heel grappig.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
je hebt zo'n getikte gast (met die krullen) die super speelt, maar na seizoen 3 (dacht ik) gaat ie weg en is de serie ineens een stuk minder
Leno
-
- 5897 berichten
- 4286 stemmen
is er ook een amerikaanse van??die heb ik dan ook niet gezien. De britse is indd heel grappig.
http://www.imdb.com/title/tt0338592/
je hebt zo'n getikte gast (met die krullen) die super speelt, maar na seizoen 3 (dacht ik) gaat ie weg en is de serie ineens een stuk minder
Die getikte gast kreeg min of meer een 'vervanger' genaamd Oliver. Ook grappig, wel minder ja..
donnie darko
-
- 6138 berichten
- 2709 stemmen
gaat jeff eruit??oh nee, dan kan het toch nooit meer zo goed worden als het daarvoor was.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik denk niet dat er over deze serie al een topic is, maar ik vind het gewoon geniaal. Ik heb nu de eerste reeks gezien(amper 6 afleveringen ) en ik vond het echt briljant. Het is de betere en meer sexgerichte versie van friends en ook een stukje leuker in mijn ogen. Wat vinden jullie ervan??
Vooral de lesbospank-inferno aflevering is geniaal.
Ja, ik vind het een tamelijk sublieme serie. Friends ed. vond ik nooit zoveel aan, maar dit is een stuk leuker. Veel herkenbare dingen ook. Die begrafenis-aflevering uit seizoen 1 is ook erg goed.
donnie darko
-
- 6138 berichten
- 2709 stemmen
Die begrafenis-aflevering uit seizoen 1 is ook erg goed.
Ja, dat is ook mijn tweede favoriete. Heb ondertussen ook de tweede reeks gezien. Iets minder als de eerste, maar toch nog steeds zeer goed.
Maarja, die begrafenisaflevering met de giggleloop is inderdaad geniaal.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ja, zoiets als de giggleloop is echt een herkenbaar psychologisch verschijnsel. Volgens mij hebben veel mensen dat wel.
Dit is nou een serie die ik eens zou willen pindakazen.
JJ_D
-
- 3798 berichten
- 1330 stemmen
Heb ondertussen ook de tweede reeks gezien. Iets minder als de eerste, maar toch nog steeds zeer goed.
Ik heb de eerste eventjes overgeslagen en vind de tweede alvast echt grappig. Na een zevental afleveringen een voorlopige score van 3,25*, vooral door het mooie script...
Na Jeff is Jane mijn favorite personage. Maar Steve (of (little) Patrick!) is natuurlijk ook om van te smullen!
JJ_D
-
- 3798 berichten
- 1330 stemmen
Nu eindelijk het 2e seizoen volbracht, en voor eventjes laat ik het daarbij. De formule blijft grappig, al valt het na 9 afleveringen heel wat minder te genieten. 'Coupling' is inderdaad beter dan 'Friends', gewoon omdat hier zonder taboes over seks gebabbeld wordt, zonder er al teveel rondom te draaien. De situaties zijn dolkomisch, 'Coupling' is dan ook een Britse serie die je niet zomaar mag laten passeren... Mijn favorite personages zijn in volgorde:
1. Jeff (Als perfecte domoor, "Oh, Jeffrey..." Prachtig!)
2. Steve (Telkens als hij door het lint gaat voor iets banaals...)
3. Jane ( )
4. Patrick (lijkt af en toe uit zijn rol te vallen, maar als verstrooide grapjas toch ook geslaagd...)
5. Susan
6. (die andere vrouw, naam vergeten...)
Origineel script en redelijk acteerwerk.
3,25* (=> 3,5*)
killerfreak
-
- 846 berichten
- 1066 stemmen
vind het gewoonweg een schitterende serie. Op enkele afleveringen na is het gewoonweg een perfect script met dito acteurs.
Kortom, een 4,5
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Sally dus... In serie 3 wordt haar rol wat groter en is ze ook hilarisch! Zoals alle personages dat zijn. Serie 4 is inderdaad zonder Jeff. Voor hem in de plaats komt Oliver Morris, die wel een beetje met Jeff te vergelijken is, alleen dan net ietsjes minder grappig. Maar dan nog blijft Coupling een van de beste - en zeker grappigste - series allertijden! Komedie maken, dat kun je wel aan die Britten overlaten!
JJ_D
-
- 3798 berichten
- 1330 stemmen
Sally dus...
Juist ja... Bedankt.
empirekees
-
- 1597 berichten
- 2401 stemmen
Ik heb al de vier seizoenen gezien. En het is niet meer dan aardig. Op veel momenten te gemaakt grappig. Een verbeterde versie van veel amerikaanse sitcoms. Maar vervaagd volledig als je naar vele andere britcom's kijkt. Paar aanraders: Smokingroom, Royle family, Extras (nu op 3)...etc. Nee niet Little Britain, dat is een sketchshow..maar wel heel leuk.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Alle Britse komedies zijn briljant! Echt duizend keer beter dan die Amerikaanse series...
Gabe Walker
-
- 121 berichten
- 374 stemmen
Geweldige serie! Ik heb bij vele afleveringen echt met de tranen in me ogen gezeten. Veel herkenbare situaties en veel zaken die onuitgesproken waren tot deze serie ermee op de proppen kwam: de speeches van Steve vond ik behoorlijk kloppend!
Idd jammer dat Jeff opeens eruit is gegaan... zijn vervanger bracht het helaas niet. Mooi hoe Sally steeds meer naar de voorgrond komt naarmate de serie vordert en zelfs in de laatste twee seizoenen mij goed aan het lachen heeft gemaakt!
Mijn lievelings sitcom tot nu toe!
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
De anekdotes van Jeff zijn legendarisch!
'Jeffrey, you're shaking the caravan!'
nicoot
-
- 63 berichten
- 67 stemmen
Jeff is inderdaad een van de beste rollen in deze serie. Heb de 4 seizoenen gezien en man, wat een aflevering, die ene waarin Jeff met een Hebreeuwse schone 'praat'. Echt hilarisch. Ook dat typisch Schots accent doet het hem. Bij de extra's zie je interviews met de acteurs en Jeff (Richard Coyle) praat in het echt helemaal anders, hij is ook TOTAAL niet vergelijkbaar met de Jeff in de serie. Een van de beste sitcoms, naar mijn mening.
Gabe Walker
-
- 121 berichten
- 374 stemmen
Echt hilarisch. Ook dat typisch Schots accent doet het hem.
Welch accent
He's from wales...
nicoot
-
- 63 berichten
- 67 stemmen
O ja? Ach, ik kan dat niet echt uit elkaar houden
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30696 berichten
- 5299 stemmen
Ik had ooit reeks 1 gekocht bij één of ander tijdschrift dat een actie deed met BBC comedy series. Nu voor een lage prijs ook reeks 2-3-4 gevonden. Geweldige serie moet ik zeggen!!
shimahero
-
- 143 berichten
- 426 stemmen
Heel grappige Sitcom. Al een paar keer serieus gelachen met Jeff