• 155.327 films
  • 9.292 series
  • 27.638 seizoenen
  • 604.159 acteurs
  • 345.937 gebruikers
  • 8.758.183 stemmen

Vuurzee

zoeken in:

Donkerwoud

• 7854 berichten
  • 3419 stemmen

robertus65 schreef:

Is de dvd alleen maar bij de VARA te koop?

Vaak komen ze later ook in de reguliere winkels te liggen, even wachten dus.

Quido

• 14623 berichten
  • 5887 stemmen

Vanaf heden is seizoen 2 ook verkrijgbaar in de reguliere handel.

sinterklaas

• 11518 berichten
  • 3163 stemmen

Alle 2 seizoenen in 1 box te koop! Voornamelijk bij Blokker.

niethie

• 7304 berichten
  • 6303 stemmen

Ik heb dit destijds een beetje over het hoofd gezien ofzo, was er in ieder geval niet van op de hoogte dat het zo ''Twin Peaksesque'' was, tot de theme aan toe. Pas geleden min of meer per toeval aan begonnen en ben super enthousiast. Nou zijn we op serie-gebied al niet bepaald de minste (Penoza, Overspel etc) maar dit is toch wel van een klasse apart als je het mij vraagt. Erg strak geacteerd vooral. En Lenssen en Hoeks die regelmatig in hetzelfde shot te zien valt natuurlijk alleen maar toe te juichen.

niethie

• 7304 berichten
  • 6303 stemmen

Inmiddels bij de laatste twee afleveringen aanbeland en moet snel de dubbel-box bestellen want ik wil hierna eigenlijk wel zo snel mogelijk door met de vervolg-serie van 3 jaar later. Wat een sterke sfeer en kan me niet heugen dat ik een moord-mysterie zag waar ik zo vlak tegen het eind aan nog geen idee heb wie de ''dader is''

BlueJudaskiss

• 11285 berichten
  • 4704 stemmen

Kijk in de een na laatste aflevering meteen even of je me ziet als journalist bij de rechtbank. In serie 2 duik ik ook op in een iets apartere figurantenrol.. Prima serie trouwens.

niethie

• 7304 berichten
  • 6303 stemmen

Heb naar aanleiding van dit bericht nog even een stukje teruggekeken en volgens mij heb ik je gespot. Zal blijven opletten. Edit: Je hebt geen slechte aflevering gekozen om in op te duiken, de beste tot dan toe. Dat betoog van Rietman (zelfs met de weet dat hij het toch bleek te zijn) En dan durven ze nog te zeggen dat er geen talent rondloopt in de Nederlandse film.

Wel jammer trouwens, zo'n dikke dikke anti-climax. Maar de teleurstelling epte wel langzaam weg toen alles toch nog redelijk mooi in elkaar viel. Meteen maar even 02/01 meegepakt omdat ik niet kon wachten en dat leek, voor zover ik dat nu al kan zeggen,redelijk op het zelfde niveau te worden. Meende toch wat stukjes te herkennen dus een grote kans dat ik dit vroeger toch af en aan gezien kan hebben. Ik hoop niet teveel. Enigste baalpunt is dat ze niet daadwerkelijk 3/4 jaar verder zijn maar gewoon een paar maanden (?) met overduidelijk veel oudere hoofden, hmm.. Maar we gaan het zien...

BlueJudaskiss

• 11285 berichten
  • 4704 stemmen

niethie schreef:
Heb naar aanleiding van dit bericht nog even een stukje teruggekeken en volgens mij heb ik je gespot. Zal blijven opletten. Edit: Je hebt geen slechte aflevering gekozen om in op te duiken, de beste tot dan toe.

Ik neem aan dat je begrijpt dat ik geen keuze had? Ik loop in de aflevering met een camera rond te sjouwen en Carine Crutzen en Sylvia Hoeks lastig te vallen, stilzwijgend.

Dat betoog van Rietman (zelfs met de weet dat hij het toch bleek te zijn) En dan durven ze nog te zeggen dat er geen talent rondloopt in de Nederlandse film.

Flauwekul inderdaad. Mark Rietman is geweldig, hoewel ik net als met Jack Wouterse en Kees Boot een beetje het gevoel heb dat hij elke keer dezelfde rol speelt.

Mocht je zin en tijd hebben om te zoeken: in S2 zit ik midden in het seizoen, in een scene met Victoria Koblenko.

niethie

• 7304 berichten
  • 6303 stemmen

Dat wel ja, maar Nederland staat nou niet echt bekend om haar veelzijdige producties. Misschien doet hij (of andere genoemde) het wel geweldig in horrors, fantasie of sciencefictions. Jammer dat we die nauwelijks hebben/maken...

Wat betreft seizoen 2: heb het hier eens even vluchtig doorgelezen (het gevaar spoilers tegen te komen is wat afgenomen...) en Ik snap het kritiek niet zo eigenlijk. Misschien wat minder bekoelt en meer soapie maar ik zou juist teleurgesteld zijn geweest als ze op precies dezelfde manier door waren gegaan. Bovendien: als alle soaps het niveau van Vuurzee hadden gehad zou ik ze wel wat vaker gaan kijken denk ik... Wel jammer dat een Sylvia Hoeks (Sonja) na zoveel screentijd amper inhoud wordt meegegeven. Ondergewaardeerd actrice en absolute schoonheid maar ze loopt er de helft van de tijd maar voor spek en bonen bij en telkens als ze echt wat mee lijkt te gaan maken (die bijna ontvoering/liquidatie, traumaaas's, hallo???) verdwijnt ze weer naar de achtergrond, en dat terwijl die absolute non acteur van een Zweije voortdurend overal opduikt en loopt te bleren. Hopelijk veranderd dat nog wat nu ze model aan het worden is en zo nu en dan een lijntje snuift. (?)

Edit: Koblenko (hier niet op haar mooist) lijkt er nu uit te zijn, ben bij afl. 7 dus waarschijnlijk heb ik je gemist. Dus wees wat concreter aub, BlueJudaskiss. Je was toch niet die bewaker bij de kluisjes he?

BlueJudaskiss

• 11285 berichten
  • 4704 stemmen

niethie, Victoria K heeft ergens een droom. Let daar goed op.

kappeuter (crew films)

• 69392 berichten
  • 5534 stemmen

Verrassing: Netflix bevestigt Nederlandse topserie Vuurzee - WANT

Op 6 juli worden de complete twee seizoenen aan het aanbod van Netflix toegevoegd. Twee maanden geleden werd bekend gemaakt dat de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) een deal heeft gesloten met de streamingdienst.

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 622 stemmen

Topserie!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.