- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Mystery Science Theater 3000 (MST3K)
Mystery Science Theater 3000 (MST3K)

damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Weet iemand wat Mystery Science Theater 3000 inhoudt?
is het een soort programma geweets waarbij de clips uit slechte B-movies uitzenden?? of werden de films in zijn geheel uitgezonden?? Uit welke periode kwamen de films??
bestaat het nog steeds????
iemand???

Wouter
-
- 18698 berichten
- 3046 stemmen
Inderdaad, twee robots en een jongen die een slechte film van commentaar voorzien. Er was ook 1 bioscoopfilm van, maar vele televisie-afleveringen. Zie imdb en amazon.

damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
dus je ziet de hele film? en er spreken 2 robots en 1 jongen erdoorheen?
is dat grappig bedoeld?

Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
De films zijn daar slecht genoeg voor en het is inderdaad de bedoeling dat het grappig is.

Onderhond
-
- 87451 berichten
- 12492 stemmen
Jammer genoeg is het niveau vaak lager dan dat van de besproken films.
MST3K is eerder "you had to be there" humor. Leuk als je zelf met enkele vrienden een film aan het afbreken bent, erg flauw om naar te kijken.

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3219 stemmen
Yeah, right.
Ik vind het wel geinig al kan je inderdaad vaak dat soort grappen verwachten als je met wat vrienden zo'n film kijkt.

brownb
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Het leuke aan MST3K is dat er zo veel gevarieërde grappen in zitten (door het gemengde schrijversteam waarschijnlijk). Zo heb je heel voor de hand liggende grappen maar ook extreem obscure die je nog wel eens verrassen.
Ik vind het in ieder geval een leuke manier om me door die oerslechte films heen te worstellen.

Bones1138
-
- 109 berichten
- 54 stemmen
Ik heb een stuk of 20 afleveringen gezien van MST3K en voor toegewijde b-movie liefhebbers is het erg grappig. Er zitten natuurlijk ook afleveringen tussen die niet grappig zijn, maar het merendeel is leuk! Ik kan me voorstellen dat menig mens denkt dat het verrekte irritant is als er 1,5 uur lang 3 gasten door je film zitten te ouwehoeren, maar de films die in MST3K de revue passeren zijn ZO baggerslecht dat het commentaar niet veel meer kan doen dan het leuker maken. Mocht je er aan kunnen komen, kijk dan of je aflevering "Manos, the hand of fate" kan krijgen, een van de beste!

otherfool
-
- 18503 berichten
- 3399 stemmen
Inmiddels al bij seizoen 9, zo'n 200 slappe B films dus
Het commentaar maakt het altijd weer een feestje

dave
-
- 1079 berichten
- 885 stemmen
Mocht je er aan kunnen komen, kijk dan of je aflevering "Manos, the hand of fate" kan krijgen, een van de beste!
Dit is inderdaad de beste die ik al ben tegengekomen. Ik heb al ruim 50 afleveringen achter de rug, en het niveau schommelt nogal. Soms krijg je een hele film lang flauwe grappen te horen, en soms kom je niet meer bij van het lachen door een constante aanvoer van hilariteit. 'Manos' is tevens één van de laatste die ik zag, maar kan veel beter dienen als eerste kennismaking met de reeks!

kappeuter (crew films)
-
- 74630 berichten
- 5941 stemmen
Anticipated Reboot of Fan Favorite Series Mystery Science Theater 3000 will be Available on Netflix in the US, Canada, Australia, New Zealand, UK and Ireland in the “Not-Too-Distant Future." Original creator Joel Hodgson will be joined by comedian Jonah Ray (“Jonah Heston”) as the new host and Felicia Day (Geek & Sundry) as “Kinga Forrester.”
A Kickstarter starter campaign, spearheaded by Hodgson and Shout! Factory, surpassed the goal of funding the production of 14 new episodes and set the world record as the highest-funded film and TV crowdfunding campaign in history.
Mystery Science Theater 3000’s national broadcast life began in 1989. Set on the Satellite of Love where a human host is trapped by mad scientists with his two robot sidekicks and forced to watch an endless run of B movies. The format proved to be popular, and during its eleven years and 198 episodes on the Comedy Channel and Sci-Fi Channel, it attained a loyal fan base and critical acclaim, including a Peabody Award and two Emmys® nominations.