• 149.748 films
  • 8.325 series
  • 25.382 seizoenen
  • 557.923 acteurs
  • 324.635 gebruikers
  • 8.523.995 stemmen

Zomergasten (+Wintergasten)

zoeken in:

robertinho

• 642 berichten
  • 1779 stemmen

Was het de moeite waard? Eerste half uur vond ik wel goed. Daarna moest ik even de Champions Leaugue voorrang geven.

Pecore

• 648 berichten
  • 1456 stemmen

De Champions League heb ik laten schieten vanwege deze zomergast. Vond het altijd een wat zenuwachtige, ongemakkelijke man om naar te kijken. Maar het was een verrassend leuke uitzending. Fijne afwisseling in de fragmenten en Pfeijffer kan er aangenaam over babbelen.

thunderball

• 5512 berichten
  • 1324 stemmen

Inderdaad fijne uitzending met een zeer fijne zomergast. Wist boeiend te vertellen, liet aardige fragmenten zien en kwam sowieso sympathiek over en -ook belangrijk- Janine Abbring was voor een keer niet heel storend aanwezig. Dit was voor mij, denk ik wel, de meest geslaagde uitzending van dit seizoen.

Toch hoop ik dat ze volgend jaar iemand anders kiezen als presentator, want het was de afgelopen jaren te vaak het net niet (of helemaal niet).

Ik ga dadelijk om 20.00 uur wellicht die docu bekijken, op NPO2 Extra, over die Chinese burgemeester, met grootheidswaanzin, waar gisteren al een fragment van was te zien.

depri83

• 6585 berichten
  • 1197 stemmen

Heb 'La Superba', 'Grand Hotel Europa' en 'Brieven uit Genua' gelezen en mede daardoor zelf Genua ook bezocht. Veel van wat Pfeijffer vertelde kwam inderdaad ook in z'n boeken maar het blijft boeiend om naar de beste man te luisteren. Verhaal over het alcoholgebruik erg interessant, kon wat minder met z'n fascinatie voor GoT en Cloud Atlas maar je kunt niet alles hebben

thunderball

• 5512 berichten
  • 1324 stemmen

Bij het fragment van GoT ben ik even de was op zolder op gaan hangen.

eRCee (moderator films)

• 12290 berichten
  • 1807 stemmen

Vond het nogal gezapig. Ja, de man kan makkelijk praten, maar heel veel heb ik er niet van opgestoken. Dat Italië een voorloper is in Europa, oke, en dat toerisme helemaal niet zoveel economisch voordeel oplevert (maar dat was eigenlijk een stuk uit de Groene). Verder opvallend weinig literatuur voorbij horen komen. De fragmenten vond ik nogal doorsnee, op misschien Fuocoammare na maar dat kende ik al. Dat SF-fragment trok helemaal op niks, maar GoT en Messiah vond ik niet veel beter. Abbring was duidelijk fan en de twee konden het veel te goed met elkaar vinden. Pas in het laatste uur werd er even wat doorgevraagd op het eigen werk maar Abbring liet al snel weer los. Wel een makkelijk kijkbare avond maar verre van memorabel

starbright boy (moderator films)

• 20502 berichten
  • 3955 stemmen

Vroeger keek ik altijd. Die tijd is al jaren voorbij en ik kijk eigenlijk nauwelijks meer, maar ik post hier nog een lijstje van de gasten voor 2021

18 juli Floris Alkemade (rijksbouwmeester)

25 juli Roxane van Iperen (schrijfster /essayiste)

1 augustus Robert Vermeiren (hoogleraar kinder en jeugdpsychiatrie)

8 augustus Sevdaliza (zangeres)

15 augustus Alfred Binney (schrijver)

22 augustus Hans Klok (illusionist)

kos

• 45363 berichten
  • 8080 stemmen

Sevdaliza ben ik toch wel benieuwd naar.

Graaf Machine

• 6297 berichten
  • 714 stemmen

Hans Klok, daar ben ik benieuwd naar. Grootste entertainer van Nederlandse bodem. Nou ja, na André Rieu misschien, of daar net voor.

SergioMalick

• 807 berichten
  • 1477 stemmen

Best wel een aardige line-up in tegenstelling tot andere jaren. De twee schrijvers zal ik zeker een kans geven en de headliner wordt voor mij Robert Vermeiren.

Hans Klok kan wel een leuke afsluiter worden, als het niveau tv-show achterwege wordt gelaten.

Graaf Machine

• 6297 berichten
  • 714 stemmen

Als de andere afleveringen min of meer serieuze en interessante tweegesprekken worden en bij Hans Klok de Ivo Niehe-modus gehanteerd gaat worden, dan is er iets mis met de presentator. Ernstig mis zelfs.

Flavio (moderator films)

• 3735 berichten
  • 4100 stemmen

Op zich allemaal wel interessant, alleen Klok en van Iperen boeien me wat minder. Maar de tijd dat ik een hele avond keek is al lang voorbij, dus het zal waarschijnlijk hooguit bij wat fragmenten blijven.

• 20502 berichten
  • 3955 stemmen

Voor iedereen die eens een keer Tarkovsky wil kijken zonder meteen DVD's of blu rays te kopen. De keuzefilm van Floris Alkemade is Stalker. Komende zondag dus op TV.

thunderball

• 5512 berichten
  • 1324 stemmen

Hum.. Ik moet eerlijk bekennen dat ik van geen enkele naam ooit heb gehoord, behalve Hans Klok dan en dat lijkt me nou net niet iemand, die mij gaat boeien (behalve wanneer hij mij tijdens een act door midden wil gaan zagen).

eRCee (moderator films)

• 12290 berichten
  • 1807 stemmen

Iemand gekeken?

Een paar jaar terug was er een landschapsarchitect en dat vond ik wel boeiend, dus deze avond met een 'Rijksbouwmeester' opgenomen. Morgen stukje proberen denk ik. Zie ook wel positieve besprekingen her en der.

• 20502 berichten
  • 3955 stemmen

Op de achtergrond opgehad maar ik had moeite me er helemaal in te storten, dat lag meer aan mij dan aan de uitzending, Innemende man met goede ideeën wel.

T.O.

• 1778 berichten
  • 2085 stemmen

starbright boy schreef:

Voor iedereen die eens een keer Tarkovsky wil kijken zonder meteen DVD's of blu rays te kopen. De keuzefilm van Floris Alkemade is Stalker. Komende zondag dus op TV.

Ai jammer, die heb ik gemist. Stond ook niet op het tv-overzicht hier geloof ik. Zijn de andere ZG films al bekend? Aanstaande zondag is Das Weisse Band, staat ook niet op het overzicht.

ZAP!

• 3788 berichten
  • 2922 stemmen

T.O. schreef:

...Zijn de andere ZG films al bekend? Aanstaande zondag is Das Weisse Band, staat ook niet op het overzicht.

Hors Normes (2019) is een week later aan de beurt. Filmoverzicht werkt niet, vernam ik van stinissen.

Stalker heb ik onlangs op blu-ray voor een mooi prijsje met een aantal andere Tarkovsky's kunnen aanschaffen.

eRCee (moderator films)

• 12290 berichten
  • 1807 stemmen

Stalker via de NPO zien zou ik niet aanraden hoor. Ten eerste hou je de logo's in beeld en ten tweede beginnen ze 10 seconden voor het laatste filmbeeld met een of andere knallende banner. Al een paar keer flink de mist mee in gegaan (tijdens het einde van The hours en Lost highway bijvoorbeeld, beide keren vrij cruciale eindscenes voor het gevoel. Geldt ook voor Stalker).

Destijds ook nog boze mail naar de VPRO gestuurd maar ze zeiden dat ze er niks aan kunnen veranderen, is beleid dat door de zenderbaas wordt gemaakt. Het zou ermee te maken hebben dat zodra de aftiteling loopt kijkcijfers sterk terugzakken. Op mijn opmerking dat ze dan beter helemaal kunnen stoppen met het uitzenden van films ontving ik geen reactie meer.

stinissen (crew films & series)

• 21450 berichten
  • 52440 stemmen

starbright boy schreef:

Op de achtergrond opgehad maar ik had moeite me er helemaal in te storten, dat lag meer aan mij dan aan de uitzending, Innemende man met goede ideeën wel.

De makers van de site zijn bezig om de bugs op te lossen zodat ik weer handmatig een film kan toevoegen in het tv overzicht.

mikey

• 27499 berichten
  • 4642 stemmen

die van iperen zegt de hele tijd goeie dingen

eRCee (moderator films)

• 12290 berichten
  • 1807 stemmen

Net vandaag de aflevering van vorige week afgekeken. Fragmenten niet bijster boeiend maar het gesprek wel. Mooi ook nog even houtbouw vernoemd, goedzo! Van Iperen staat op de decoder.

mikey

• 27499 berichten
  • 4642 stemmen

eRCee schreef:

Van Iperen staat op de decoder.

ze heeft ook een hele goeie smaak! alleen de late avondfilm laat ik aan me voorbij gaan... ik ga nooit meer een haneke film zien.

Flavio (moderator films)

• 3735 berichten
  • 4100 stemmen

Eerste uur gekeken, leuke gast een paar aardige fragmenten, alleen vond ik Abbring soms niet zo scherp (met name in de discussie over de voedselindustrie).

Flavio (moderator films)

• 3735 berichten
  • 4100 stemmen

Vandaag afgekeken, fijne aflevering, een goed verhaal dat aansluit op de fragmenten. Die documentaire Zeugen, 4 jaar eerder vertoond dan Lanzmann's Shoah, lijkt me erg interessant maar die blijkt nogal obscuur te zijn.

Ferdydurke

• 1353 berichten
  • 854 stemmen

Best aardige aflevering inderdaad.

Wel opmerkelijk dat Van Iperen enerzijds positief is over Gerard Reve, die de katholieke kerk bestempelt als theater, maar anderzijds het 'theater' van de protagonist in Boze Cialo afkeurt.

Schemert hier toch een soort kleinburgerlijke opvatting in door, over theater als leugen?

mikey

• 27499 berichten
  • 4642 stemmen

Ferdydurke schreef:

Best aardige aflevering inderdaad.

Wel opmerkelijk dat Van Iperen enerzijds positief is over Gerard Reve, die de katholieke kerk bestempelt als theater, maar anderzijds het 'theater' van de protagonist in Boze Cialo afkeurt.

Schemert hier toch een soort kleinburgerlijke opvatting in door, over theater als leugen?

het 'publiek' weet alleen niet dat het 'theater' is.

Ebenezer Scrooge

• 1572 berichten
  • 2849 stemmen

Over dat stukje over de voedselindustrie: ik ben het helemaal met Van Iperen eens als ze zegt dat we onze pijlen moeten richten op grote bedrijven, maar ze vindt ook dat wij, de gewone burger, niets kunnen veranderen en dat vind ik dan weer onzin. Goed dat Abbring daar even wat van zei, al had het wel wat scherper gemogen.

Als je ziet wat er tegenwoordig aan vleesvervangende producten in de supermarktschappen ligt, dat was tien - vijftien jaar geleden nog ondenkbaar. En blijft maar groeien.

Verder vond ik er eigenlijk niet zo heel veel aan. Dat coole dansfimpje kende ik al.

Maar al met al beter dan dat akelige optimisme van de vorige zomergast.

Ferdydurke

• 1353 berichten
  • 854 stemmen

mikey schreef:

het 'publiek' weet alleen niet dat het 'theater' is.

'Priester' is slechts één van de rollen in het theater van de kerk. De dienstdoende acteur kan natuurlijk niet zo maar doen wat ie zelf wil, maar volgens mij zet Daniel - misschien niet altijd geheel naar de letter, maar in ieder geval naar de geest - een voorbeeldige rol neer.

Het 'publiek', dat net als Gerard Reve oprecht gelovig en tegelijkertijd bewust is van de 'afspraken', het 'bij wijze van spreken' in dit theater (al zal de gemiddelde gelovige het doorgaans niet formuleren als Reve), wordt alleen in die zin belazerd dat de acteur van dienst geen officiële vergunning heeft om te acteren.

Om daar nou over te vallen in een speelfilm... en het is volgens mij ook de geest, en de ambiguïteit, van het fenomeen 'geloof' een beetje missen.

ZAP!

• 3788 berichten
  • 2922 stemmen

mikey schreef:

...ik ga nooit meer een haneke film zien.

Aber warum nicht?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.